MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Ik vind dit een stuk leuker dan die van gisteren. Is een teken van ouderdom dus? Fuck...

6,7

2MY
Sandokan-veld schreef:
Is een teken van ouderdom dus?

Sandokan-veld schreef:
Is een teken van ouderdom dus?

tuktak
aERodynamIC schreef:

Ik vind de combinatie van deze quotes wel grappig

Deze veertiger die inderdaad ook uit zijn bol gaat bij Prince voldoet helemaal aan jouw geschetste beeld denk ik (was het een hint?), alleen heb ik nog niet zo'n moeite met drukke plaatjes en vond ik de track van gisteren wat aan de gezapige kant

Ik vind dit dus inderdaad wel goed.

lol, dat was uiteraard geenzins persoonlijk bedoeld, ik ken echt niet ieders voorkeur en leeftijd op mume los daarvan, ieder zijn ding!
het verschil in drukte zit hem in het verschil tussen disco en house. mijn jeugd is een housejeugd, dus vandaar dat mijn voorkeur daar ligt. disco is meer jaren 80, dus zal dat logischerwijs meer jouw ding kunnen zijn als je rond de 40 bent. zodoende die opmerking bij het album

4 naar nummer

tuktak schreef:
disco is meer jaren 80

Au.... dat was toch echt midden 70's en eind jaren '70 was het op z'n hoogtepunt. Dus niet echt mijn tienerjaren en zeker niet typisch jaren '80.

Ik heb de New Beat (vooral uit België uiteraard) wat meer meegemaakt omdat een vriend van mij daar gek op was. Ik vond er geen moer aan

Ik schuif een beetje laat aan, aan deze tafel, maar wil wel mijn kaarsje erbij houden:

Todd Terje: doet mij sterk denken aan ernstig foute dipso, type Lio - Amoureux Solitaires (uit '81), voorzien van elektro-snuifje. Heel lichtkens doet het aan Rooksoep denken. Ben wel 40+ (ruim), maar wat ik in de 80's niet kon hachelen, pruim ik nog steeds niet.

Zijn somtijdse partner Hans-Peter, waardeer ik meer, leukere breaks, meer moves - ok, klein beetje wijdepijpengevoel, maar so what.

Disco kwam terug via Kenny Dope en Louis Vega - a.k.a. MAW; The Bomb is een echte voltreffer. Resumerend:
Todd Terje: 6
Lindstrom: 8

tuktak
aERodynamIC schreef:
(quote)

Au.... dat was toch echt midden 70's en eind jaren '70 was het op z'n hoogtepunt. Dus niet echt mijn tienerjaren en zeker niet typisch jaren '80.

Disco is meer jaren 80 dan house dat is, staat daar dus.

Ik heb house bewuster meegemaakt dan disco dus ik vind het toch een wat vreemde opmerking (zeker dat stukje 'logischerwijs': hoezo dan??).

Laten we het, hoe saai ook, maar gewoon op smaak gooien (en misschien toch dat stukje Prince)

En het zou leuk zijn als Mjuman hier vaker zijn gezicht laat zien met zijn opmerkingen

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 / 5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn)

Standaard 'best goed' pop/rock-liedje. Had wel iets spannender gemogen maar het bandje heeft zeker potentie.

6,3

2MY
Dit is helemaal 2MY en daar mag het trots op zijn!

En spannender als dit hoeft het niet te worden, onze leeftijd (zie helemaal hierboven) kan dat allemaal nimeer trekken.

8,5 (bam!)

Beetje categorie Midlake. Eigenlijk behoorlijk saai maar desondanks mooi.

Niks mis met dit soort degelijke nummers.

7

Dit is het soort melancholieke soort folk dat het hier en in real life goed doet - en ik snap het niet. Want waarom krijgen Mumford & Sons en Midlake zoveel aandacht en krijgen Patrick Watson en Loney Dear samen Ekko maar net vol - terwijl het kippenvel met hen zekerder is en mooier - beats me, dus! Op zich nitsj mis meer, vandaar

6,4

Mjuman schreef:
Dit is het soort melancholieke soort folk dat het hier en in real life goed doet - en ik snap het niet. Want waarom krijgen Mumford & Sons en Midlake zoveel aandacht en krijgen Patrick Watson en Loney Dear samen Ekko maar net vol - terwijl het kippenvel met hen zekerder is en mooier - beats me, dus! Op zich nitsj mis meer, vandaar

6,4

Post hier dan eens maar wat,(oud) vers bloed is hier van harte welkom om het gemiddelde niveau wat op te krikken.Zegt ook een oude knakker

6,5

zelf geef ik het een hoge score en is het voor mij goed zoals het is

9,5

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 / 5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn / 12 / 6,95)
12-01: Le Le - Neen (Ploppesteksel)

2MY
Volledig in de stijl van de Jeugd Van Tegenwoordig, en echt wel een kanshebber om ooit in dit topic terecht te komen. Leuke electropop met een hiphopachtige zang... Ik vermoed dat jullie (i.e. 'de Nederlander') worden overspoeld door deze sound en het mss ondertussen al wel beu zijn, maar deze jongen zal niet vies kijken als het op de radio passeert.

7,5

Ik heb nog geen enkele keer in dit forum iets gepost (wel aan het begin van vorig jaar), kan ik nog mee doen?

natuurlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 02:25 uur

geplaatst: vandaag om 02:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.