MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Faberyeyo is weer fijn

7,2

Ik kan zeggen Laat maar zitten joh! maar dan is mijn antwoord ook gelijk: NEEN!

Aanstekelijk en plezierig. Een moderne variant van de groep MAM wellicht?!

7,5

Vooral instrumentaal erg leuk! En MAM, is dat weer iets voor de veertigers?

7

kemm schreef:
En MAM, is dat weer iets voor de veertigers?

Van die Prince fanaten. U kent ze wel

Wel een leuk bandje trouwens. Mochten de twintigers het eens willen uitproberen:

Tom America | MAM, componist, tekstschrijver, kunstenaar, tilburg - tomamerica.nl

Maak kennis met wat Nederland te bieden had in de jaren '80.

MAM: 40'gers? Ook wavers - volgens Tom (Sammie) America - in zijn eigen woorden

-------
1977-1981: Gasphetti (nieuwe golf band, 1 LP, meerdere singles). Optredens door heel Nederland en België. Veel radio en TV.
-------
Vond het toen 'wave' - van het neurotensoort (stads); denk eerste 2-3 albums van Talking Heads, XTC.

MAM: meer gericht op klanken

Leuk: 7,1

8,2

Heerlijkheid.

Moeilijk te beoordelen omdat ik normaal nooit zo naar dit soort muziek luister maar dit nummer werkt wel aanstekelijk

6,3

01-01: The Black Atlantic – The Flooded Road (Built on Sand) (herman / 8 / 5,81 )
02-01: Blaudzun- Flame On My head (the viking / 14 / 7,22)
03-01: Matt Elliott - Dust, Flesh and Bones (aERodynamIC / 17 / 7,74)
04-01: Gonjasufi - Nikels and Dimes (inquestos / 17 / 6,85)
05-01: Alcest - Faiseures De Mondes (Don Cappuccino / 11 / 6,95)
06-01: Michael Kiwanuka - Home Again (kemm / 16 / 7,23)
07-01: Finnegan's Hell - The Boys In Green Will Conquer (L_T_B / 9 / 5,38)
08-01: Frànçois & The Atlas Mountains - Les Plus Beaux (aERodynamIC/ 11/ 5,55)
09-01: Todd Terje - Inspector Norse (tuktak / 12 / 6,85)
10-01: Lindstrøm - De Javu (aERodynamIC / 16 / 6,22)
11-01: The Me in You - Girl in Armour (jassn / 12 / 6,95)
12-01: Le Le - Neen (Ploppesteksel / 12 / 6,96)
13-01 Clock Opera - Lesson No.7 (jassn)

Verdraaid, net te laat!

Ha, dat nummer ken ik al. Ik heb zelfs nog op het punt gestaan om het een keer te posten. Niet gedaan uiteindelijk. Goed dat het nu alsnog gedaan wordt. Het nieuwe nummer Once and for All is ook erg leuk.

7,5

Kopje thee, niet mijn

5

tuktak
AOVV schreef:
Verdraaid, net te laat!

jah, daar was zo'n 5 minuten regeling voor bedacht!

overigens een erg gaaf nummer (en clip) dat anders zeker een acht had gekregen.

2MY
paar keer beluisterd, maar ergens halverwege verdwijnt mijn aandacht...

Op het einde weet ik telkens weer niet meer waar ik naar geluisterd heb....

5,5

tuktak schreef:
(quote)

als ik alles moet onthouden, die in elk topic gezegd word maar ik zal er de volgende keer opletten, ik dacht dat de regel anders was.

2MY
jassn schreef:
als ik alles moet onthouden, die in elk topic gezegd word maar ik zal er de volgende keer opletten, ik dacht dat de regel anders was.

Mss effe herhalen waar relatieve nieuwelingen als ik op moeten letten als ze het ooit in hun hoofd zouden halen om hier een nummer te posten?

tuktak schreef:

Ik vind het een beetje flauw om een nummer dat je goed vindt dan niet te beoordelen om een regel die je notabene zelf hebt 'ingevoerd' (blijkt uit je opmerking) en waar de topicstarter volgens mij nog geen uitspraak over heeft gedaan indertijd.

Dat 3 users waaronder ikzelf daar toen verder niet vervelend op reageerde en het verder een prima idee vonden is dan nog geen gegeven dat het dus ook zo is tenzij herman zo beslist.
Als hij het er mee eens is kan hij het in de eerste post toevoegen aan de regeltjes.

Om dan zo te reageren door uit protest niet te willen stemmen en dan toch je cijfer doorgeven die niet meetelt........ tja........ jammer: het nummer kan je support hard gebruiken blijkt wel.

Dus kom op: gewoon die 8 geven

tuktak
mijn excuses dat mijn geheugen mij nog niet in de steek laat, het zal de leeftijd zijn

inquestos schreef:

Maken we er nog een ongeschreven regel van dat wanneer je de afgelopen 2 weken nog een nominatie hebt gedaan je anderen de tijd gunt om te posten (20:05)?

herman schreef:
Die regel van inquestos voel ik wel wat voor (al mag het ook een week zijn).

Nou, kan je nog een keer sneren in korte tijd, bofferd

Blijft voor mij over: flauw om dan op deze manier te reageren (je had het ook gewoon nog even kunnen aanhalen i.p.v. een snerende smiley te plaatsen).
Stem je toch lekker niet en geef je toch je cijfer die we vooral niet mee mogen tellen...... je zal het maar zeer belangrijk vinden allemaal.

Stemmen met of zonder clip? want met clip is ie een stuk beter niet nat ie zonder niet goed is, zeker niet

Het is alleen maar prachtig dat er zo wordt gestreden om elkaar iets te delen Maar die 'jassn'-regel is er natuurlijk vooral om elkaar een kans te geven.

Anyway, ik ga dat nummer van jassn dus ook niet beluisteren!! Want ik heb geen geluid

Stemmen zonder clip natuurlijk.

En die regel... ik twijfel een beetje. Twee weken vind ik te streng, maar een week vind ik nog wel okay. Aan de andere kant wil ik het ook niet nodeloos ingewikkeld maken, mensen moeten zelf ook een beetje beseffen dat ze anderen af en toe een kans moeten geven (en dus niet 4 keer in een week gaan zoals vorige maand een keer gebeurde). Persoonlijk vind ik 4, 5 liedjes per persoon per maand wel een mooie richtlijn.

En wat Lindstrom betreft: muziek voor veertigers klinkt misschien een beetje badinerend, maar bij 95% van de dance-liefhebbende jeugd (zegmaar 23 of jonger) hoef je echt niet meer met dergelijke muziek aan te komen. Heb hem van de zomer nog een keer zien draaien en toen lag de gemiddelde leeftijd rond de 30 denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:56 uur

geplaatst: vandaag om 22:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.