MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Dit soort saai gehannes heeft eigenlijk alles wat ik slecht zou kunnen vinden, maar het heeft... ik weet niet, het pakt me om een of andere reden wel...

7

01-06: The Irrepressibles - Arrow (aERodynamIC / 10 / 6,4)
02-06: Childish Gambino ft Beck - Silk Pillow (R&P/ 9 / 6,22)
03-06: Actress - N.E.W. (jassn / 10 / 6,03)
04-06: alt-J (∆) - Taro (inquestos / / )

Eens kijken of we de weg omhoog kunnen inzetten met de sensatie van dit moment. Over het album ben ik zelf nog niet volledig enthousiast, maar dit is een puik nummer!

Ik ben ook allesbehalve enthousiast over het album. Ik vind het vocaal zeer mager, en de instrumentatie weinig bijzonder. Dit nummer is zo slecht nog niet, mogelijk de beste van de plaat maar kan mij toch zeker niet volledig bekoren.

6,5

Ik snap echt niet waarom het album zulke hoge beoordelingen krijgt op Musicmeter, echt zwaar overgewaardeerd. De zang is irritant en het nummer grijpt me compleet niet.

5,4

Het is iig weer eens wat anders - folkinvloeden (fiddle, dobran?); lijkt me aardig om live eens te zien. Ga album zeker checken.

6,8

6,5

7

Afgelopen week ben ik ook in aanraking gekomen met 3 nummers van het album van deze band. Die spraken me enorm aan. Deze moest even beklijven, maar begint te groeien. Vooralsnog bovenstaande waardering.

6,5

Niet meteen het beste nummer op die (aardige) plaat.

Ik verwonder mij net als de Don over het enthousiasme over dit album. Dit nummer kan dan ook niet op mijn volledige steun rekenen.

5,5

Ik snap alle fuzz rondom dit album niet. De vocalen storen me en ik hoor het vernieuwende simpelweg niet (en ik blijf het maar proberen).
Best aardig allemaal maar het album krijgt 3* van mij en dit nummer ga ik ook niet veel hoger beoordelen alhoewel ik het wel één van de betere, zo niet de beste vind op dit album (vandaar een halfje extra)

6,5

Best aardig

6,8

04-06: alt-J (∆) - Taro (inquestos / 13 / 6,64 )
05-06: Garda - Upper/Lower Water Course (Sunderland / / )

Een saai, maar degelijk nummer. Strijkers zijn wel leuk.

6,5

Na R&P's reactie had ik het helemaal niet verwacht, maar ik vind het best nog wel aardig.

6,5

Ploppesteksel schreef:
Na R&P's reactie had ik het helemaal niet verwacht, maar ik vind het best nog wel aardig.

6,5

Mijn reactie is niet echt negatief toch?

Ondanks de volkomen onnodig harteloze afslachting (het woord 'degelijk' alleen al!) van bovenstaande heb ik het toch aangedurfd dit nummer een luisterbeurt te geven: aangenaam geluid, maar er gebeurt bijzonder weinig

6,5

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)
Mijn reactie is niet echt negatief toch?

Nee, maar de kernwoorden in je reactie schrikten me nogal af, met name 'saai' en 'strijkers'. M.a.w. op basis daarvan dacht ik dat ik het niks zou vinden.

Ergens heb ik liever deze 'saaie degelijkheid' dan de MuMe-hype van het moment alt-J (∆) waar ik dan weer wat minder van begrijp.

7,2

Ik vond het een aangename verrassing toen ik deze band gisteren ontdekte op het net. Folk uit Duitsland. Het wordt vergeleken met Conor Oberst met een vleugje The National. Ik vind het meer iets van Angus Stone hebben.

Wellicht is dit nummer niet zo spannend, maar het is de 1e single van het album A Heart of a Pro. In de reprise vanavond hoorde ik een tweetal iets spannendere nummers, maar over het algemeen is het een mooi ingetogen album.

8,5

6,5 had blijkbaar nog geen punten gegeven

Opendeurenfolk

5,2

04-06: alt-J (∆) - Taro (inquestos / 13 / 6,64 )
05-06: Garda - Upper/Lower Water Course (Sunderland / 10 / 6,69)
06-06: Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen (kemm)

Soulvolle R&B-vocalen over een lekker jazzy hiphopbeat, zo deden ze dat in de nineties!
En dit duo kan nog steeds zulke heerlijke jams maken! Frozen in time and space!

8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 12:26 uur

geplaatst: vandaag om 12:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.