MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Ik krijg visioenen van zondagochtenden met Muziekmozaiek op de radio met Willem Duijs. Niet helemaal mijn genre maar dit album kan een goed instapmodel worden om verder hiermee kennis te maken en dat soort herinneringen weer op te halen.

6,5

6,5

Doet me aan Norah Jones denken. Muziek voor in de late uurtjes.

Wel een mooi jazznummer, die saxofoonsolo is wel een beetje suf.

7,2

Lekker nummertje.
8

01-08: DIIV - Doused (Vince Vega / 14 / 7,03)
02-08: Kyla La Grange - Walk through Walls (aERodynamIC / 12 / 6,27)
03-08: The Invisible - Wings (R&P / 12 / 6,58)
04-08: The Shutes - Bright Blue Berlin Sky (Salvadore /14 / 6.54)
05-08: The Laurels - Changing the Timeline (Papartis / 11 / 6,45)
06-08: Animal Collective - Today's Supernatural (inquestos / 11 / 5,96)
07-08: Antony and the Johnsons - Cut the World (aERodynamIC / 15 / 7,20)
08-08: Zara McFarlane - Police & Thieves (kemm / 14 / 7,06)
09-08: Soko - Destruction of the Disgusting Ugly Hate (Salvadore / / )

Drummachientje, simpele synth, Hope Sandoval-soundalike begint te zingen en dan wordt het opeens toch een Frans zuchtmeiske met Lio-neigingen. Na de eerste 30 seconden wordt het steeds matiger. Dame doet het goed in de aandacht, maar ik vind het overtrokken.

Doe mij dan maar M83, Zola Jesus of Austra in hetzelfde genre, in iets ander genre Chromatics, en ook Flo vind ik vele malen spannender. Het staat me niet echt tegen en daarom:

6,3

Oude koek voor mij (ken het al een aardige tijd). Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik er van moet vinden terwijl ik het toch behoorlijk vaak gedraaid heb.
Zoals ik bij het album al schreef las ik ergens de term 'instagram-pop'. Leuke term.

Het album kreeg een 3,5 van mij zag ik. Laat ik dat hier dan maar vertalen naar een

7

Struinde weer eens door mijn opgeslagen nummers uit 2012 op YouTube. Zat dit clipje tussen, een verdraaid lekker nummer, het begint een beetje duister maar na anderhalve minuut komt 't pas echt lekker op gang. Ik ken Soko verder niet maar dit is een erg prettig slepend nummertje.

8,5

Ik zie dat ’t op een album staat met de titel “I Thought I Was An Alien”. Toepasselijk clipje dan.

Lief dagboek. Vandaag gaf ik 6,5 aan een nummer op Musicmeter.

Het tweede gedeelte maakt veel goed.

7

Ik vind de productie/afwerking nauwelijks boven "zolderkamer-niveau" uitsteken, daardoor kan het nummer mij niet zo bekoren. De zangeres vind ik prima, dus daarom alsnog een voldoende, maar geen ruime.

6

Niet geweldig allemaal, maar ergens toch gezellig op een gestoorde manier.

6,5

Salvadore schreef:
Ik ken Soko verder niet maar dit is een erg prettig slepend nummertje.

Misschien dat je I'll Kill Her nog kent, best een grote hit geweest. Toch net wat leuker!

kemm schreef:
Misschien dat je I'll Kill Her nog kent, best een grote hit geweest. Toch net wat leuker!
Ik kende de hele artiest niet, alleen de huidige tip-clip heb ik een tijdje geleden op YouTube gezien.

I'll Kill Her heeft 1,7 miljoen plays, dat is niet weinig, een meer akoestisch nummer (en dat ligt jou sowieso beter). Niet verkeerd, wel wat vlakker dan Destruction of the Disgusting Ugly Hate.

Omdat ik ondertussen wel de reputatie zal hebben van een ouwe zeikerd - en ongetwijfeld is een van de twee leden van die samenstelling een waarheid - wil ik graag een clip posten van een Canadese band die me die afgelopen maand aardig verrast heeft. Excuse me als ie al gepost is, maar een search leverde nitsj op.

Come on guys, Hit me with your rhythm criticism stick

01-08: DIIV - Doused (Vince Vega / 14 / 7,03)
02-08: Kyla La Grange - Walk through Walls (aERodynamIC / 12 / 6,27)
03-08: The Invisible - Wings (R&P / 12 / 6,58)
04-08: The Shutes - Bright Blue Berlin Sky (Salvadore /14 / 6.54)
05-08: The Laurels - Changing the Timeline (Papartis / 11 / 6,45)
06-08: Animal Collective - Today's Supernatural (inquestos / 11 / 5,96)
07-08: Antony and the Johnsons - Cut the World (aERodynamIC / 15 / 7,20)
08-08: Zara McFarlane - Police & Thieves (kemm/ 14/ 7,06)
09-08: 09-08: Soko - Destruction of the Disgusting Ugly Hate (Salvadore/ 12/6,83 )
10 -08: The Chromatics – These Streets Will Never Look the Same (mjuman)

Heeft in juni (over de maand mei) meegedaan in het topic "Song van het Jaar".

Salvadore schreef:
Heeft in juni (over de maand mei) meegedaan in het topic "Song van het Jaar".

En - is het daarmee meteen Klassiek geworden? Topic ken ik niet - album komt net uit So shoot your shot!

Nou, je bent nog niet echt oud hoor Mju (badaboom bing!)

7,1

Laten we Mjuman vragen of hij het derde lid van Team Zuur wil worden, Rob

Ja deze ken ik al een tijdje, heerlijk album, een van de betere van dit jaar:

8

Mis de nodige pit en afwisseling in het nummer,daarentegen wel een zeurderige R&B achtig aandoende zang aanwezig.Toch niet echt slecht hoor.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 11:56 uur

geplaatst: vandaag om 11:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.