Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012
zoeken in:
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:01 uur
01-12: Imogen Heap - You Know Where to Find Me (Gretz / 10 / 6,98)
02-12: inc. - The Place (Angelo / 10 / 6,07)
03-12: The Valkarys - Can't Win For Losing (Salvadore / 8 / 5,63 )
04-12 Ben Howard - Oats in the water (Vince Vega /12 /6,88 )
05-12-The Pines - Be There In Bells(the viking / / )
Wat een rotstem
Maar muzikaal overtuigend wat mij betreft,ben benieuwd naar jullie mening. 
8
04-12 Ben Howard - Oats in the water (Vince Vega /12 /6,88 )
05-12-The Pines - Be There In Bells(the viking / / )
Wat een rotstem
Maar muzikaal overtuigend wat mij betreft,ben benieuwd naar jullie mening. 
8
0
geplaatst: 5 december 2012, 22:47 uur
7
Muzikaal sterk, zang is inderdaad even wennen.
Ik vraag me nog steeds af of dit nu dezelfde band is als die met het nummer "Cold" (Cold kan ik niet op een album van "deze" The Pines vinden ... muzikaal is het ook wat anders, waarschijnlijk toch gewoon een andere band met dezelfde naam)
Ik vraag me nog steeds af of dit nu dezelfde band is als die met het nummer "Cold" (Cold kan ik niet op een album van "deze" The Pines vinden ... muzikaal is het ook wat anders, waarschijnlijk toch gewoon een andere band met dezelfde naam)
0
geplaatst: 5 december 2012, 23:16 uur
(oude stem verwijderd)
Edit: haha, ik moet mijn stem intrekken. Ik heb zojuist het eerste nummer van een cd in mijn cd-speler beoordeeld. Vond het al erg op Pearl Jam lijken.
Na herbeluistering snap ik de opmerkingen wat beter over de stem. Apart maar went snel en is niet vervelend. Muzikaal wel sterk maar niet vernieuwend. Er zijn artiesten die gelijksoortige muziek maken maar wel een fijne stem hebben. (bv. Angus & Julia Stone, Garda).
7,5
Edit: haha, ik moet mijn stem intrekken. Ik heb zojuist het eerste nummer van een cd in mijn cd-speler beoordeeld. Vond het al erg op Pearl Jam lijken.

Na herbeluistering snap ik de opmerkingen wat beter over de stem. Apart maar went snel en is niet vervelend. Muzikaal wel sterk maar niet vernieuwend. Er zijn artiesten die gelijksoortige muziek maken maar wel een fijne stem hebben. (bv. Angus & Julia Stone, Garda).
7,5
0
geplaatst: 6 december 2012, 06:58 uur
Salvadore schreef:
7
7
Nee het is dezelfde band hoor Salvadore.
Cold staat alleen op een verzamelalbum met verschillende artiesten en had ik eerder genomineerd voor de alternatieve ko.In dat prachtige nummer is zijn stem ook veel beter te genieten. Of iemand anders moet de vocalen destijds (2008 geloof ik)hebben verzorgd ,dat zou ook nog een (waarschijnlijker) optie kunnen zijn. 
0
geplaatst: 6 december 2012, 10:48 uur
We zitten duidelijk in de koudere tijd van het jaar, het hout is vorige week gezaagd en we gooien nog een blok op het vuur. De spiezen liggen klaar en we overwegen ze in het vuur te roosteren, maar omdat de grill al aanstaat, doen we ze toch daarin - het ruikt anders zo goor.
De mix van weemoed en gezelligheid (fijn he die kaarsjes) treft ons en we schenken nog een glas glögg (een soort Skandinavische sangria), glühwein of punch in. Het leven is soms niet verkeerd, wel uikijken met die drankjes, want ook de vruchten zijn doordrenkt van de alcohol. Qua weemoed prefereer ik toch The Walkabouts, Triffids en als ik écht sentimenteel ben The Mary Onettes.
6,35
De mix van weemoed en gezelligheid (fijn he die kaarsjes) treft ons en we schenken nog een glas glögg (een soort Skandinavische sangria), glühwein of punch in. Het leven is soms niet verkeerd, wel uikijken met die drankjes, want ook de vruchten zijn doordrenkt van de alcohol. Qua weemoed prefereer ik toch The Walkabouts, Triffids en als ik écht sentimenteel ben The Mary Onettes.
6,35
0
geplaatst: 6 december 2012, 13:18 uur
Weer een leuk nummer, gekozen door the viking. Dit moet toch niet veel gekker worden. Hou daar eens heel snel mee op. 
7,5

7,5
0
geplaatst: 6 december 2012, 20:00 uur
04-12: Ben Howard - Oats in the water (Vince Vega /12 /6,88 )
05-12: The Pines - Be There In Bells (the viking / 11 / 7,10)
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC)
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC)
0
geplaatst: 6 december 2012, 20:20 uur
Dit gaat een beetje verloren in de lagen atmosferen, waardoor het een beetje langs me heen glijdt. Er komen wel een aantal boeiende passages langs en Antony's stem werkt verheffend, waardoor het toch niet onaangenaam wegluistert.
6,5
6,5
0
geplaatst: 6 december 2012, 20:24 uur
X-TG staat voor Ex- Throbbing Gristle. Dit gezelschap heeft onlangs een dubbelalbum gereleased waarvan 1 disc bestaat uit een herbewerking van het Nico-album Desertshore met gastvocalisten als Marc Almond, Blixa Bargeld en Antony. De man die we vaker als gastartiest tegenkomen.
Pittige kost en voor mij soms wat te zwaar. Op deze track ook wel te horen en het is Antony die de boel voor mij aantrekkelijk weet te maken.
8
Pittige kost en voor mij soms wat te zwaar. Op deze track ook wel te horen en het is Antony die de boel voor mij aantrekkelijk weet te maken.
8
0
geplaatst: 6 december 2012, 20:25 uur
kemm schreef:
Dit gaat een beetje verloren in de lagen atmosferen, waardoor het een beetje langs me heen glijdt. Er komen wel een aantal boeiende passages langs en Antony's stem werkt verheffend, waardoor het toch niet onaangenaam wegluistert.
6,5
6,5
't is dat je Belg bent, anders had ik gedacht "aha een CDA-stemmer" - erg veel slagen om de arm nl (2* "beetje", "aantal", "toch niet"). Gelukkig heb ik snel gelezen - "weg" snappez-vous - dus was er nog wat over om te luisteren, vandaar
7,33
0
geplaatst: 7 december 2012, 00:55 uur
Antony's stem kan ik nog steeds niet goed aan, jammer had anders zeker een hogere score ingezeten, want instrumentaal is het prima in orde.
6
6
0
geplaatst: 7 december 2012, 20:10 uur
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC / 12 / 6,03)
07-12: Maylee Todd - Baby's Got It (kemm)
Laten we nog wat plezier maken deze decembermaand!
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC / 12 / 6,03)
07-12: Maylee Todd - Baby's Got It (kemm)
Laten we nog wat plezier maken deze decembermaand!

0
geplaatst: 7 december 2012, 20:13 uur
In mijn oren een nummer dat zowel de hitparade kan bestormen als de alternatievere liefhebber kan bekoren. Mij maakt het blij!
8,5
8,5
* denotes required fields.