MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2012

zoeken in:
Na twee minuten ging het me al vervelen - kan me niet voorstellen dat dit dé top van hop is van dit jaar. Tenzij de hop op is voor FlyLo en Frank Ocean.

6,25

01-12: Imogen Heap - You Know Where to Find Me (Gretz / 10 / 6,98)
02-12: inc. - The Place (Angelo / 10 / 6,07)
03-12: The Valkarys - Can't Win For Losing (Salvadore / 8 / 5,63 )
04-12: Ben Howard - Oats in the water (Vince Vega /12 /6,88 )
05-12: The Pines - Be There In Bells (the viking / 11 / 7,10)
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC / 12 / 6,03)
07-12: Maylee Todd - Baby's Got It (kemm / 13 / 5,63)
08-12: Sufjan Stevens - Christmas Unicorn (aERodynamIC / 12 / 5.65)
09-12: Ian Clement - Little Knife (multa /11 / 5,86)
10-12: Earl Sweatshirt - Chum (Rhythm & Poetry / 17 / 6,57)
11-12: Cyclopean - Fingers (jassn)

SoundCloud - Hear the world?s sounds

Soundcloud kun je inmiddels ook embedden, jassn.

EDIT: Vreemd, bij mij lukt het deze keer ook niet meteen. Even kijken.
EDIT2: Zou het niet kunnen omdat dit zogezegd een 'Private Track' is ? Bij andere tracks lukt het me wel.

ja ik weet het maar het lukt me nooit

Misschien omdat Soundcloud vernieuwd is (andere instellingen)?

Fijne track wel, lekker luchtig, maar niet te licht!

7

Jaki Liebezeit!

Inderdaad een lekker en luchtig nummer.

7

Wel aardig, maar nogal oppervlakkig. Het leidt nergens heen. Of die indruk heb ik toch.
Het wordt pas de laatste minuut echt spannend, en precies op de moment dat ik meer wil horen, stopt het nummer.

6,5

shadowboxer
4,5

Weinig spannend.

Het voelt sterk of hier meer in had gezeten op de een of andere manier.

5

01-12: Imogen Heap - You Know Where to Find Me (Gretz / 10 / 6,98)
02-12: inc. - The Place (Angelo / 10 / 6,07)
03-12: The Valkarys - Can't Win For Losing (Salvadore / 8 / 5,63 )
04-12: Ben Howard - Oats in the water (Vince Vega /12 /6,88 )
05-12: The Pines - Be There In Bells (the viking / 11 / 7,10)
06-12: X-TG featuring Antony Hegarty - Janitor of Lunacy (aERodynamIC / 12 / 6,03)
07-12: Maylee Todd - Baby's Got It (kemm / 13 / 5,63)
08-12: Sufjan Stevens - Christmas Unicorn (aERodynamIC / 12 / 5.65)
09-12: Ian Clement - Little Knife (multa /11 / 5,86)
10-12: Earl Sweatshirt - Chum (Rhythm & Poetry / 17 / 6,57)
11-12: Cyclopean - Fingers (jassn / 13 / 6,18)
12-12: John Grant - Pale Green Ghosts (aERodynamIC)

John Grant: toen ik hem eenmaal live zag was ik echt diep onder de indruk.

Volgend jaar verschijnt eindelijk zijn nieuwe album Pale Green Ghosts en hij gooit het roer flink om. Weg jaren '70 Midlake-saus. Producer van z'n nieuwe album is Birgir Þórarinsson van Gus Gus en dat is te horen.

Heb ik daar nog net op de valreep van het jaar een top 10 nummer over 2012 erbij. Ik vind dit geweldig!

9,5

7,5

Leuk muziek, al heb ik ook bij dit nummer van John Grant het idee dat er nogal wat melodie "geleend" wordt van anderen. Ik ken maar één ander nummer van John Grant, dus misschien is het wel gewoon toeval dat 't op mij zo overkomt. Niettemin luistert het lekker weg.

7,2 kan wel nog groeien

De zanger overtuigt me nog niet op alle vlakken, maar verder klinkt dit wel erg goed!

7,5

Gestopt met dit topic door tijdgebrek, maar voor de nieuwe John Grant maak ik weer eens een uitzondering. Voor de bijna Bowieëske stijlbreuk kan ik alleen maar respect hebben (album van het jaar worden volgens Mojo en dan iets totaal anders gaan doen...) Buiten dat past deze elektronische benadering hem ook goed, het laat wat lucht binnen in zijn wat zwaarmoedige universum en bied tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor het uitdiepen van de emoties in de liedjes. Ik ben nog niet helemaal lyrisch, maar de nieuwe plaat is zojuist wel nog een stukje hoger op het prioriteitenlijstje gekomen.

8

Doet me na twee beluisteringen tamelijk weinig, misschien heeft het wat meer tijd nodig. Wat losse nummers die ik van zijn debuut ken, spreken me meer aan. Ben overigens wel benieuwd naar 't duet dat hij heeft opgenomen met Sinead O'Connor, ik mag hopen dat ze daarop wat meer haar best doet dan op die vreselijke Queen of Denmark-cover die ze eerder dit jaar uitbracht.

5

Gast
geplaatst: vandaag om 11:55 uur

geplaatst: vandaag om 11:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.