Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 29 mei 2012, 08:51 uur
1. Sigur Rós - Varúõ
Prachtig nummer, dat zeker kan concurreren met het niveau ( ) en Agaetis Byrjun. Jonsi's stem is buitengewoon mooi en je krijgt bijna tranen in je ogen van de melancholie die je hierbij voelt
9
2. Het Zesde Metaal - Verhus
Onnodig te zeggen dat de teksten en passie van de zanger hierbij zoals bij de rest van het album fantastisch zijn. Ook de gitaaruithaal op het einde maakt het een erg mooi nummer. Toch een beetje minder dan de echte toppers 'Ge Zwiegt' en 'Ploegsteert' op het erg mooie album van Het Zesde Metaal.
7.5
3. Absynthe Minded - Space
Prachtige stem in combinatie met de toetsen maakt van dit nummer toch een mooie ervaring om naar te luisteren.
7
4. Alabama Shakes - Hold On
De eerste keer dat ik het beluisterde dacht ik dat het een verkeerde link was en dat het The Black Keys waren waarnaar ik aan het luisteren was. Een mooi compliment want de zanger van The Black Keys heeft een lstem waar ik wel graag wat van hoor.
6.5
5. Jessie Ware - Running
Lang heeft dit nummer in de onderste regionen gezeten bij mij tot daarnet er toch iets begon te dagen. Misschien nog enkele keren meer afspelen om het zo nog wat te laten groeien.
6.3
De rest ligt allemaal dicht bijeen, geen enkel die echt voor mij slecht is, maar naar mijn mening nogal veel middelmaat zoals de rest van de finale. Het resultaat kan je duidelijk aan m'n quotering zien. Hopelijk is het volgende maand toch wat beter.
6. Major Lazer - Get Free 6.25
7. Orbital feat. Zola Jesus - New France 6.2
8. I Like Trains - The Hive 6
9. El-P - The Full Retard 6
10. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade 5.8
11. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along 5.7
12. Fanfarlo - Deconstruction 5.6
Prachtig nummer, dat zeker kan concurreren met het niveau ( ) en Agaetis Byrjun. Jonsi's stem is buitengewoon mooi en je krijgt bijna tranen in je ogen van de melancholie die je hierbij voelt
9
2. Het Zesde Metaal - Verhus
Onnodig te zeggen dat de teksten en passie van de zanger hierbij zoals bij de rest van het album fantastisch zijn. Ook de gitaaruithaal op het einde maakt het een erg mooi nummer. Toch een beetje minder dan de echte toppers 'Ge Zwiegt' en 'Ploegsteert' op het erg mooie album van Het Zesde Metaal.
7.5
3. Absynthe Minded - Space
Prachtige stem in combinatie met de toetsen maakt van dit nummer toch een mooie ervaring om naar te luisteren.
7
4. Alabama Shakes - Hold On
De eerste keer dat ik het beluisterde dacht ik dat het een verkeerde link was en dat het The Black Keys waren waarnaar ik aan het luisteren was. Een mooi compliment want de zanger van The Black Keys heeft een lstem waar ik wel graag wat van hoor.
6.5
5. Jessie Ware - Running
Lang heeft dit nummer in de onderste regionen gezeten bij mij tot daarnet er toch iets begon te dagen. Misschien nog enkele keren meer afspelen om het zo nog wat te laten groeien.
6.3
De rest ligt allemaal dicht bijeen, geen enkel die echt voor mij slecht is, maar naar mijn mening nogal veel middelmaat zoals de rest van de finale. Het resultaat kan je duidelijk aan m'n quotering zien. Hopelijk is het volgende maand toch wat beter.
6. Major Lazer - Get Free 6.25
7. Orbital feat. Zola Jesus - New France 6.2
8. I Like Trains - The Hive 6
9. El-P - The Full Retard 6
10. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade 5.8
11. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along 5.7
12. Fanfarlo - Deconstruction 5.6
0
geplaatst: 29 mei 2012, 15:49 uur
1. Sigur Rós - Varúõ
2. Fanfarlo - Deconstruction
3. I Like Trains - The Hive
4. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade
5. Het Zesde Metaal - Verhus
Een prachtige top 5
2. Fanfarlo - Deconstruction
3. I Like Trains - The Hive
4. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade
5. Het Zesde Metaal - Verhus
Een prachtige top 5

0
geplaatst: 29 mei 2012, 19:35 uur
1. I Like Trains - The Hive
I Like Trains heeft de eer het beste album van 2012 op hun naam te hebben staan. Voorlopig dan. De zanger heeft echt een prachtige, lage stem: Hij heeft de warmte van Matt Berninger's stem en het accent van Tom Smith. Daarnaast is dit nummer ook in muzikaal opzicht een pareltje. Dit is een van de sfeervolste nummers van hun laatste album en klinkt desondanks erg luchtig en vrolijk. De laatste twee minuten bouwen gestaag op naar een mooie climax en zijn voor mij het hoogtepunt van zowel nummer als album.
2. Orbital feat. Zola Jesus - New France
Een heerlijke danceplaat, die het zeker met zulk weer als we nu hebben goed doet. Maar ook toen de afgelopen weken de zon niet zo veel scheen heb ik al flink zitten genieten van dit nummer. Echt zo'n melodie die zich gemakkelijk in je brein nestelt en vervolgens niet meer weg te krijgen is. Gelukkig maar!
3. Major Lazer - Get Free
In tegenstelling tot de vorige ronde wordt dit nummer nu op het allerlaatste moment nog voorbijgestreefd door Orbital, maar ze ontlopen elkaar weinig. De rillingen lopen over mijn lijf als ik me besef dat dit nummer dankzij mij bijna niet had meegedaan
Het zou eeuwig zonde zijn geweest, want wat klinkt dit fijn! Aanstekelijk en vrolijk, maar ook rustgevend.
4. Het Zesde Metaal - Verhus
Dit is al het derde nummer van deze band die ik via dit topic leer kennen en wéér is het raak! Wederom een mooie tekst en een nog mooier dialect. Het enige grote verschil met de vorige twee nummers is het krachtige outro dat na 3 minuut 30 begint. Een heerlijk stuk muziek en een geweldige toevoeging aan dit nummer!
5. Sigur Rós - Varúõ
Het is dringen voor deze vijfde stek, maar Sigur Rós trekt aan het langste eind. Niet omdat dit nummer uiteindelijk toch beter is dan de nummers 6, 7 en 8, maar omdat Sigur Rós me verrast heeft. Deze band heeft me tot nu toe nog nooit kunnen boeien, maar dat lukt dit nummer wel. Dat IJslandse gemompel doet me nog niet veel, maar dit nummer is ondanks dat een mooi trip. De eerste Sigur Rós-trip die me wél mee weet te voeren.
6. Absynthe Minded - Space
7. Alabama Shakes - Hold On
8. Fanfarlo - Deconstruction
9. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade
10. Jessie Ware - Running
11. El-P - The Full Retard
12. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along
I Like Trains heeft de eer het beste album van 2012 op hun naam te hebben staan. Voorlopig dan. De zanger heeft echt een prachtige, lage stem: Hij heeft de warmte van Matt Berninger's stem en het accent van Tom Smith. Daarnaast is dit nummer ook in muzikaal opzicht een pareltje. Dit is een van de sfeervolste nummers van hun laatste album en klinkt desondanks erg luchtig en vrolijk. De laatste twee minuten bouwen gestaag op naar een mooie climax en zijn voor mij het hoogtepunt van zowel nummer als album.
2. Orbital feat. Zola Jesus - New France
Een heerlijke danceplaat, die het zeker met zulk weer als we nu hebben goed doet. Maar ook toen de afgelopen weken de zon niet zo veel scheen heb ik al flink zitten genieten van dit nummer. Echt zo'n melodie die zich gemakkelijk in je brein nestelt en vervolgens niet meer weg te krijgen is. Gelukkig maar!
3. Major Lazer - Get Free
In tegenstelling tot de vorige ronde wordt dit nummer nu op het allerlaatste moment nog voorbijgestreefd door Orbital, maar ze ontlopen elkaar weinig. De rillingen lopen over mijn lijf als ik me besef dat dit nummer dankzij mij bijna niet had meegedaan
Het zou eeuwig zonde zijn geweest, want wat klinkt dit fijn! Aanstekelijk en vrolijk, maar ook rustgevend.4. Het Zesde Metaal - Verhus
Dit is al het derde nummer van deze band die ik via dit topic leer kennen en wéér is het raak! Wederom een mooie tekst en een nog mooier dialect. Het enige grote verschil met de vorige twee nummers is het krachtige outro dat na 3 minuut 30 begint. Een heerlijk stuk muziek en een geweldige toevoeging aan dit nummer!
5. Sigur Rós - Varúõ
Het is dringen voor deze vijfde stek, maar Sigur Rós trekt aan het langste eind. Niet omdat dit nummer uiteindelijk toch beter is dan de nummers 6, 7 en 8, maar omdat Sigur Rós me verrast heeft. Deze band heeft me tot nu toe nog nooit kunnen boeien, maar dat lukt dit nummer wel. Dat IJslandse gemompel doet me nog niet veel, maar dit nummer is ondanks dat een mooi trip. De eerste Sigur Rós-trip die me wél mee weet te voeren.
6. Absynthe Minded - Space
7. Alabama Shakes - Hold On
8. Fanfarlo - Deconstruction
9. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade
10. Jessie Ware - Running
11. El-P - The Full Retard
12. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along
0
geplaatst: 29 mei 2012, 22:55 uur
1 Alabama Shakes - Hold On
2 Fanfarlo - Deconstruction
3 Orbital feat. Zola Jesus - New France
4 Jessie Ware - Running
5 Absynthe Minded - Space
2 Fanfarlo - Deconstruction
3 Orbital feat. Zola Jesus - New France
4 Jessie Ware - Running
5 Absynthe Minded - Space
0
geplaatst: 30 mei 2012, 11:50 uur
Ben eens benieuwd naar 16u, het lijkt me een spannende uitslag te worden voor deze maand. 

0
geplaatst: 30 mei 2012, 12:27 uur
16u gaat hem niet worden. Waarschijnlijk komt de uitslag morgen.
0
geplaatst: 30 mei 2012, 14:09 uur
0
geplaatst: 30 mei 2012, 14:12 uur
Excuses, vergeten hier te vermelden, stemmen kan tot exact donderdag (=morgen) 20:00, daarna volgt volgens planning gelijk de uitslag.
0
geplaatst: 30 mei 2012, 14:53 uur
Hij smaakt goed, deze maand, voor dit soort maanden doen we het
. Jammer dat we er maar een top5 van mogen brouwen, 9 nummers die ik de overwinning gun, alleen de 3 indie rock/popnummers vind ik minder, alhoewel niet belabberd. De volgorde was mij snel duidelijk, alleen het bepalen van de nummer 4,5, en 6 heeft me een week gekost.
1. Het Zesde Metaal - Verhus 9,5
2. Orbital feat. Zola Jesus - New France 9+
3. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along 9-
4. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade 8,5
5. Major Lazer - Get Free 8,5
6. Jessie Ware - Running 8,5
7. El-P - The Full Retard 8+
8. Alabama Shakes - Hold On 8+
9. Sigur Rós - Varúõ 8,0
10. Absynthe Minded - Space 6,5
11. I Like Trains - The Hive 6,5
12. Fanfarlo - Deconstruction 6,0
. Jammer dat we er maar een top5 van mogen brouwen, 9 nummers die ik de overwinning gun, alleen de 3 indie rock/popnummers vind ik minder, alhoewel niet belabberd. De volgorde was mij snel duidelijk, alleen het bepalen van de nummer 4,5, en 6 heeft me een week gekost.1. Het Zesde Metaal - Verhus 9,5
2. Orbital feat. Zola Jesus - New France 9+
3. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along 9-
4. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade 8,5
5. Major Lazer - Get Free 8,5
6. Jessie Ware - Running 8,5
7. El-P - The Full Retard 8+
8. Alabama Shakes - Hold On 8+
9. Sigur Rós - Varúõ 8,0
10. Absynthe Minded - Space 6,5
11. I Like Trains - The Hive 6,5
12. Fanfarlo - Deconstruction 6,0
0
geplaatst: 30 mei 2012, 22:53 uur
inquestos schreef:
... De volgorde was mij snel duidelijk, alleen het bepalen van de nummer 4,5, en 6 heeft me een week gekost.
... De volgorde was mij snel duidelijk, alleen het bepalen van de nummer 4,5, en 6 heeft me een week gekost.
Had ook net andersom moeten zijn, dat je daar nou een week voor nodig had

0
geplaatst: 31 mei 2012, 18:30 uur
1. El-P - The Full Retard
2. Major Lazer - Get Free
3. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along
4. Sigur Rós - Varúõ
5. Fanfarlo - Deconstruction
Leuke finale met geen slechtt nummer en één grote uitschieter.
2. Major Lazer - Get Free
3. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along
4. Sigur Rós - Varúõ
5. Fanfarlo - Deconstruction
Leuke finale met geen slechtt nummer en één grote uitschieter.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 20:29 uur
17 Deelnemers, 12 nummers en 9 verschillende nummers 1. Een finale vol met jonge honden, veteranen, en ervaren rotten die doen alsof ze jonge honden zijn.
12. Alabama Shakes - Hold On (12 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Sunderland)
We beginnen met de band uit Alabama, met een nummer dat misschien nog wel eens zou kunnen uitgroeien tot Zomerhit. Onwaarschijnlijk, maar het is inderdaad hard gegaan met deze band. The Black Keys zijn er inderdaad in terug te vinden, al is het geluid toch een stuk voller en ietsje meer soul. In de finaleladder haalde het nog evenveel punten als Major Lazer, die we later nog gaan terug vinden, maar het blijkt hier toch sprake van een brede waardering zonder fanatieke aanhang waardoor het strand op plaats 12.
12. Alabama Shakes - Hold On (12 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Sunderland)
We beginnen met de band uit Alabama, met een nummer dat misschien nog wel eens zou kunnen uitgroeien tot Zomerhit. Onwaarschijnlijk, maar het is inderdaad hard gegaan met deze band. The Black Keys zijn er inderdaad in terug te vinden, al is het geluid toch een stuk voller en ietsje meer soul. In de finaleladder haalde het nog evenveel punten als Major Lazer, die we later nog gaan terug vinden, maar het blijkt hier toch sprake van een brede waardering zonder fanatieke aanhang waardoor het strand op plaats 12.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 20:33 uur
11. Absynthe Minded - Space (14 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door arcade monkeys)
Zijn de belgen gewoon wat chauvinistischer dan de Nederlanders, of komt er daadwerkelijk betere muziek vandaan. Met 2 nummers is België in ieder geval opnieuw beter vertegenwoordigd van Nederland. Absynthe Minded weet in ieder geval al jaren goede albums (As it Ever was is al de 5de) en aangename singles uit te brengen. Één van de drie nummers die bij niemand op 1 stond.
(genomineerd door arcade monkeys)
Zijn de belgen gewoon wat chauvinistischer dan de Nederlanders, of komt er daadwerkelijk betere muziek vandaan. Met 2 nummers is België in ieder geval opnieuw beter vertegenwoordigd van Nederland. Absynthe Minded weet in ieder geval al jaren goede albums (As it Ever was is al de 5de) en aangename singles uit te brengen. Één van de drie nummers die bij niemand op 1 stond.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 20:42 uur
10. BADBADNOTGOOD - Bastard / Lemonade (17 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd en nummer 1 van Ploppesteksel)
We gaan verder in alfabetische volgorde met BBNG. "No one above the age of 21 was involved in the making of this album". Ik ga me er haast oud en talentloos door voelen. Geïnspireerd op Bastard van één van de grote namen van vorig jaar, Tyler the Creator. BBNG geeft er wel een volledig andere interpretatie en jazzy sound aan, van onoriginaliteit kun je ze dan haast ook niet beschuldigen. Een naam om in de gaten te houden.
(genomineerd en nummer 1 van Ploppesteksel)
We gaan verder in alfabetische volgorde met BBNG. "No one above the age of 21 was involved in the making of this album". Ik ga me er haast oud en talentloos door voelen. Geïnspireerd op Bastard van één van de grote namen van vorig jaar, Tyler the Creator. BBNG geeft er wel een volledig andere interpretatie en jazzy sound aan, van onoriginaliteit kun je ze dan haast ook niet beschuldigen. Een naam om in de gaten te houden.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 20:51 uur
9. First Serve - Pushin’ Aside, Pushin’ Along (18 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos)
Een zomers toegankelijk hip hop nummer van De La Soul's Kelvin Mercer en David Jolicoeur, die geen enkele poging wagen zichzelf serieus te nemen. Ze hadden er blijkbaar wel wat alter-ego's voor nodig. De heren sprokkelen een gelijk aantal punten binnen als de nummers 8 en 7, maar eindigen toch iets lager door het ontbreken van een nummer 1 positie.
(genomineerd door inquestos)
Een zomers toegankelijk hip hop nummer van De La Soul's Kelvin Mercer en David Jolicoeur, die geen enkele poging wagen zichzelf serieus te nemen. Ze hadden er blijkbaar wel wat alter-ego's voor nodig. De heren sprokkelen een gelijk aantal punten binnen als de nummers 8 en 7, maar eindigen toch iets lager door het ontbreken van een nummer 1 positie.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 20:59 uur
8. I Like Trains - The Hive (18 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd en nummer 1 van stoepkrijt)
Deze rustige rock met baritone vocalen doen me denken aan The National, en ook invloeden van the Editors kan ik er in terughoren. Het nummer kabbelt wat voort naar een voortreffelijke 8ste plek!
(genomineerd en nummer 1 van stoepkrijt)
Deze rustige rock met baritone vocalen doen me denken aan The National, en ook invloeden van the Editors kan ik er in terughoren. Het nummer kabbelt wat voort naar een voortreffelijke 8ste plek!
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:06 uur
7. Het Zesde Metaal - Verhus (18 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door jassn , nummer 1 van inquestos en jassn )
Misschien wel een van de mooiste nummers uit de lage landen in jaren. Bij mij is het in ieder geval uitgegroeid tot het favoriete nummer afkomstig van Ploegsteert, al komt het hier net een plaatsje lager dan 'Ge Zwiegt' 2 maanden terug deed. De bescheiden Wannes Capelle (Ik geloof dat hij nog altijd in het voorprogram van zijn voormalige band Roosbeef staat) is zo'n beetje de beste taalonderwijzer ooit, want telkens ga ik weer op zoek naar wat hij ons nu weer mede deelt. Dat het niet alleen de tekst is die rillingen veroorzaakt bewijst dit nummer wel.
(genomineerd door jassn , nummer 1 van inquestos en jassn )
Misschien wel een van de mooiste nummers uit de lage landen in jaren. Bij mij is het in ieder geval uitgegroeid tot het favoriete nummer afkomstig van Ploegsteert, al komt het hier net een plaatsje lager dan 'Ge Zwiegt' 2 maanden terug deed. De bescheiden Wannes Capelle (Ik geloof dat hij nog altijd in het voorprogram van zijn voormalige band Roosbeef staat) is zo'n beetje de beste taalonderwijzer ooit, want telkens ga ik weer op zoek naar wat hij ons nu weer mede deelt. Dat het niet alleen de tekst is die rillingen veroorzaakt bewijst dit nummer wel.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:17 uur
6. Jessie Ware - Running (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Dwejkk_, nummer 1 van kemm en Poeha )
De Disclosure remix overleefde 2 maanden terug de wellicht sterkte finaleladder ooit niet, en het origineel kende ook geen fantastische start (maar nipt door de eerste ladder). En dan toch een 6de plek. Wie net zo overtuigd is als ik door haar vocalen moet ik teleurstellen, het debuut album moet nog uitkomen (wellicht later dit jaar).
(genomineerd door Dwejkk_, nummer 1 van kemm en Poeha )
De Disclosure remix overleefde 2 maanden terug de wellicht sterkte finaleladder ooit niet, en het origineel kende ook geen fantastische start (maar nipt door de eerste ladder). En dan toch een 6de plek. Wie net zo overtuigd is als ik door haar vocalen moet ik teleurstellen, het debuut album moet nog uitkomen (wellicht later dit jaar).
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:26 uur
5. Orbital feat. Zola Jesus - New France (23 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
De broertjes Hartnoll keerde na een klein decennium afwezigheid weer terug met een studioalbum. De ervaren rotten hebben wel wat hulp nodig van Zola Jesus om dit tot een opzwepend geheel te maken. Ondanks geen enkele eerste plek, maar dankzij een brede aanhang toch de nummer 5 van april.
(automatisch genomineerd)
De broertjes Hartnoll keerde na een klein decennium afwezigheid weer terug met een studioalbum. De ervaren rotten hebben wel wat hulp nodig van Zola Jesus om dit tot een opzwepend geheel te maken. Ondanks geen enkele eerste plek, maar dankzij een brede aanhang toch de nummer 5 van april.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:34 uur
4. Fanfarlo - Deconstruction (25 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Co Jackso, nummer 1 van DjFrankie en Salvadore)
Fanfarlo deed 2 maanden terug al mee met Shiny Things, en weet de 9de plek van destijds meer dan te verbeteren. Na de helft van de lijstjes leek het geen schijn van kans te hebben op de eindoverwinning, maar dit ontzettend vrolijk poppy nummer was haast nog doorgeschoten tot de nummer 1 positie.
(genomineerd door Co Jackso, nummer 1 van DjFrankie en Salvadore)
Fanfarlo deed 2 maanden terug al mee met Shiny Things, en weet de 9de plek van destijds meer dan te verbeteren. Na de helft van de lijstjes leek het geen schijn van kans te hebben op de eindoverwinning, maar dit ontzettend vrolijk poppy nummer was haast nog doorgeschoten tot de nummer 1 positie.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:43 uur
3. El-P - The Full Retard (26 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Rhythm & Poetry , nummer 1 van Rhythm & Poetry, Teunnis en Snoeperd )
Vooraf één van de kanshebbers voor de overwinning, maar door het ontbreken van een al te fanatieke hip hop aanhang, en het wat onvriendelijke karakter vinden we El-P terug op plek 3. Snoeiharde beats, en scherpe,cryptische, harteloze teksten, maar volgens mij is El-P best wel een lieve jongen.
(genomineerd door Rhythm & Poetry , nummer 1 van Rhythm & Poetry, Teunnis en Snoeperd )
Vooraf één van de kanshebbers voor de overwinning, maar door het ontbreken van een al te fanatieke hip hop aanhang, en het wat onvriendelijke karakter vinden we El-P terug op plek 3. Snoeiharde beats, en scherpe,cryptische, harteloze teksten, maar volgens mij is El-P best wel een lieve jongen.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:46 uur
Toch nog een derde plaats. Vooraf had ik dit nummer op de nummer 1 verwacht, maar het zag er de laatste tijd niet meer zo goed uit voor onze El-P. Toch nog tevreden met deze positie.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:49 uur
Hopelijk lukt 't Killer Mike komende maand ook om drie keer in de top 20 te komen.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:51 uur
Of A$AP Rocky éénmaal maar dan wel op de nummer 1.
Goldie
Voor The Full Retard is trouwens ook laatst een retegave clip geschoten.
Goldie

Voor The Full Retard is trouwens ook laatst een retegave clip geschoten.

0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:52 uur
2. Major Lazer - Get Free (29 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door herman, nummer 1 van arcade monkeys en Dwejkk_ )
Een nummer met aardig wat hitpotentie, ook gezien dit nummer momenteel onze eigen nog jonge Hitlijst ( De Afrekening) aanvoert. Jammer dat herman, die dit nummer nog net wist te nomineren, niet mee kon doen, was het wellicht toch nog een plekje hoger geëindigd.
(genomineerd door herman, nummer 1 van arcade monkeys en Dwejkk_ )
Een nummer met aardig wat hitpotentie, ook gezien dit nummer momenteel onze eigen nog jonge Hitlijst ( De Afrekening) aanvoert. Jammer dat herman, die dit nummer nog net wist te nomineren, niet mee kon doen, was het wellicht toch nog een plekje hoger geëindigd.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:57 uur
hmm volgende keer weer een liedje nomineren van het zesde metaal 

0
geplaatst: 31 mei 2012, 21:59 uur
1. Sigur Rós - Varúð (33 punten, 10 keer genoemd)
(genomineerd door jassn, nummer 1 van: odi, dumb_helicopter en Co Jackso)
De grote naam van deze maand is ongetwijfeld Sigur Rós. Varúð is waarschijnlijk het nummer van Valtari waar de oude garde van de aanhangers van Sigur Rós het meest bij zwijmelen. De voor Sigur Rós zo kenmerkende langzame opbouw naar de onvermijdelijke energierijke climax is goed aanwezig. Alhoewel voor sommigen onder ons het jongste album een lichte teleurstelling was, doet dit nummer terugdenken aan het SR van veleer. Geen uitgesproken, maar wel een meer dan terechte overwinnaar.
(genomineerd door jassn, nummer 1 van: odi, dumb_helicopter en Co Jackso)
De grote naam van deze maand is ongetwijfeld Sigur Rós. Varúð is waarschijnlijk het nummer van Valtari waar de oude garde van de aanhangers van Sigur Rós het meest bij zwijmelen. De voor Sigur Rós zo kenmerkende langzame opbouw naar de onvermijdelijke energierijke climax is goed aanwezig. Alhoewel voor sommigen onder ons het jongste album een lichte teleurstelling was, doet dit nummer terugdenken aan het SR van veleer. Geen uitgesproken, maar wel een meer dan terechte overwinnaar.
* denotes required fields.