Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2012, 09:57 uur
Don Cappuccino schreef:
Het dieptepunt van deze ladder is alt-J (∆). Met een zanger die als Kermit De Kikker klinkt en irritante ritmes en het zenuwachtigmakende einde is alt-J een van de irritantste groepen die ik de afgelopen tijd heb gehoord.
Au! Het doet pijn om dit te lezen, al kan ik me wel voorstellen dat mensen hier geen bal aan vinden. Ik ben er wel helemaal weg van en dit nummer gaat waarschijnlijk mijn nummer 1 worden. (Hoewel Tessellate eigenlijk nog beter is, maar die is in de eerste ronde al gesneuveld Het dieptepunt van deze ladder is alt-J (∆). Met een zanger die als Kermit De Kikker klinkt en irritante ritmes en het zenuwachtigmakende einde is alt-J een van de irritantste groepen die ik de afgelopen tijd heb gehoord.
)
0
geplaatst: 27 juni 2012, 11:11 uur
Ik mis bij alt-J de kunst van het weglaten. De liedjes beginnen meestal best goed maar op een gegeven moment komt er een heleboel opsmuk en rare vervorming op de stem bij. En dat hoeft voor mij echt niet. Ik heb dat ook bij iemand als Sufjan Stevens die hier ook zeer goed wordt beoordeeld op MusicMeter.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 12:48 uur
Zeer fijne finale, eindelijk een finale waarvan het gros me behoorlijk aanstaat.
Zeker ook alt-J. Die hype hoeft van mij ook niet, maar een meer dan prima album afgeleverd. Niet zo goed als fin van John Talabot, maar zeker in mijn album top 10 van 2012 tot nu toe.
Zeker ook alt-J. Die hype hoeft van mij ook niet, maar een meer dan prima album afgeleverd. Niet zo goed als fin van John Talabot, maar zeker in mijn album top 10 van 2012 tot nu toe.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 15:24 uur
1. alt-J (∆) - Breezeblocks
Een lekker tegendraads nummer, op zo ongeveer alle mogelijke manieren. De tekst, de zang, de melodie. Alles heeft iets speciaals en iets eigens. Dit nummer is niet eens mijn favoriet van alt-J's debuutalbum, maar dit nummer is hoe dan ook geweldig. Vooral de versnelling in het tweede deel is heerlijk.
2. Woodkid - Run Boy Run
Dit nummer was al op voorhand een van mijn favorieten voor mijn eindlijstje. Gelukkig heeft hij ook de finale gehaald. Dit nummer heeft een zwaar en stoer geluid, zonder melancholisch of zwaarmoedig te worden (net als Quatre Mains overigens). Deze donkerte bevalt me wel. Daarnaast heeft Woodkid een erg fijne stem en is dit nummer mooi opgebouwd.
3. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same
Vanaf de eerste toon is het al raak. Een duister, donker en vooral meeslepend nummer is begonnen en laat mijn aandacht niet meer los tot het is afgelopen. Verder heb ik weinig te vertellen buiten dat ik dit nummer geweldig vind.
4. The Walkmen - The Love You Love
Een fris, vlot en leuk poprocknummer met vooral een erg lekkere melodie en zanglijnen. Soms nestelt een liedje zich meteen in je hoofd en wil het maar niet weg. Zo'n nummer is The Love You Love. Op hun laatste album staan trouwens opvallend veel van zulke aanstekelijke nummers. Typisch zo'n nummer waar ik geen genoeg van kan krijgen.
5. Moss - The Hunter
Lange tijd heb ik gedacht dat Moss een doorsnee Nederlands indiebandje was dat muziek maakte die voor mij nauwelijks interessant zou zijn. Ik moet nu terugkomen op die (voorbarige) conclusie of toch in ieder geval concluderen dat er één uitzondering op die regel is. The Hunter klinkt erg lekker en is (ondanks dat het geheel wel wat simpel in elkaar lijkt te zitten) een sterk nummer.
6. Asaf Avidan - Different Pulses
7. Disclosure - What's in Your Head
8. Susanne Sundfør - White Foxes
9. dEUS - Quatre Mains
10. Cold Specks - Blank Maps
11. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
12. Gravenhurst - The Prize
Een lekker tegendraads nummer, op zo ongeveer alle mogelijke manieren. De tekst, de zang, de melodie. Alles heeft iets speciaals en iets eigens. Dit nummer is niet eens mijn favoriet van alt-J's debuutalbum, maar dit nummer is hoe dan ook geweldig. Vooral de versnelling in het tweede deel is heerlijk.
2. Woodkid - Run Boy Run
Dit nummer was al op voorhand een van mijn favorieten voor mijn eindlijstje. Gelukkig heeft hij ook de finale gehaald. Dit nummer heeft een zwaar en stoer geluid, zonder melancholisch of zwaarmoedig te worden (net als Quatre Mains overigens). Deze donkerte bevalt me wel. Daarnaast heeft Woodkid een erg fijne stem en is dit nummer mooi opgebouwd.
Vanaf de eerste toon is het al raak. Een duister, donker en vooral meeslepend nummer is begonnen en laat mijn aandacht niet meer los tot het is afgelopen. Verder heb ik weinig te vertellen buiten dat ik dit nummer geweldig vind.
4. The Walkmen - The Love You Love
Een fris, vlot en leuk poprocknummer met vooral een erg lekkere melodie en zanglijnen. Soms nestelt een liedje zich meteen in je hoofd en wil het maar niet weg. Zo'n nummer is The Love You Love. Op hun laatste album staan trouwens opvallend veel van zulke aanstekelijke nummers. Typisch zo'n nummer waar ik geen genoeg van kan krijgen.
5. Moss - The Hunter
Lange tijd heb ik gedacht dat Moss een doorsnee Nederlands indiebandje was dat muziek maakte die voor mij nauwelijks interessant zou zijn. Ik moet nu terugkomen op die (voorbarige) conclusie of toch in ieder geval concluderen dat er één uitzondering op die regel is. The Hunter klinkt erg lekker en is (ondanks dat het geheel wel wat simpel in elkaar lijkt te zitten) een sterk nummer.
7. Disclosure - What's in Your Head
8. Susanne Sundfør - White Foxes
9. dEUS - Quatre Mains
10. Cold Specks - Blank Maps
11. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
12. Gravenhurst - The Prize
0
geplaatst: 27 juni 2012, 20:48 uur
1. The Walkmen - The Love you love
2. alt-J (∆) - Breezeblocks
3. dEUS - Quatre mains
4. Asaf Avidian - Differnet pulses
5. Cold Specks -Blank maps
3. dEUS - Quatre mains
4. Asaf Avidian - Differnet pulses
5. Cold Specks -Blank maps
0
geplaatst: 27 juni 2012, 22:54 uur
Erg sterke top 6: 
1. The Walkmen - The Love You Love
4. Susanne Sundfør - White Foxes
5. Moss - The Hunter

1. The Walkmen - The Love You Love
4. Susanne Sundfør - White Foxes
5. Moss - The Hunter
0
geplaatst: 28 juni 2012, 13:28 uur
1. Woodkid - Run Boy Run 8.5
2. Cold Specks - Blank Maps 8.0
3. dEUS - Quatre Mains 7.5
4. Asaf Avidan - Different Pulses 7.3
5. The Walkmen - The Love You Love 7.1
6. Gravenhurst - The Prize 7.0
7. alt-J (∆) - Breezeblocks 6.8
8. Moss - The Hunter 6.5
9. Susanne Sundfør - White Foxes 6.3
10. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 5.5
11. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 5.2
12. Disclosure - What's in Your Head 4.5
2. Cold Specks - Blank Maps 8.0
3. dEUS - Quatre Mains 7.5
4. Asaf Avidan - Different Pulses 7.3
5. The Walkmen - The Love You Love 7.1
6. Gravenhurst - The Prize 7.0
7. alt-J (∆) - Breezeblocks 6.8
8. Moss - The Hunter 6.5
9. Susanne Sundfør - White Foxes 6.3
10. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 5.5
11. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 5.2
12. Disclosure - What's in Your Head 4.5
0
geplaatst: 28 juni 2012, 23:15 uur
Middelmaat heeft deze maand overwonnen. Twee nummers die niet misstaan in de eindlijstjes van 2012, de rest volgt op vrijwel gelijke, maar gepaste afstand. The Prize is ook nog wel leuk met die climax op het eind, die er dan toch niet helemaal komt. De omschrijving climax is uiteraard ook van toepassing op het nummer van Disclosure.
1. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 9+
2. Susanne Sundfør - White Foxes 9+
3. Disclosure - What's in Your Head 8+
4. Gravenhurst - The Prize 8
5. Woodkid - Run Boy Run 8-
6. Cold Specks - Blank Maps 8-
7. The Walkmen - The Love You Love 8-
8. alt-J (∆) - Breezeblocks 8-
9. Asaf Avidan - Different Pulses 8-
10. Moss - The Hunter 7,5
11. dEUS - Quatre Mains 7,5
12. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 6
1. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 9+
2. Susanne Sundfør - White Foxes 9+
3. Disclosure - What's in Your Head 8+
4. Gravenhurst - The Prize 8
5. Woodkid - Run Boy Run 8-
6. Cold Specks - Blank Maps 8-
7. The Walkmen - The Love You Love 8-
8. alt-J (∆) - Breezeblocks 8-
9. Asaf Avidan - Different Pulses 8-
10. Moss - The Hunter 7,5
11. dEUS - Quatre Mains 7,5
12. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 6
0
geplaatst: 28 juni 2012, 23:20 uur
01. Woodkid - Run Boy Run
02. Cold Specks - Blank Maps
03. dEUS - Quatre Mains
04. Gravenhurst - The Prize
05. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same
06. Moss - The Hunter
07. Asaf Avidan - Different Pulses
08. The Walkmen - The Love You Love
09. Susanne Sundfør - White Foxes
10. Disclosure - What's in Your Head
11. alt-J (∆) - Breezeblocks
12. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
02. Cold Specks - Blank Maps
03. dEUS - Quatre Mains
04. Gravenhurst - The Prize
05. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same
06. Moss - The Hunter
07. Asaf Avidan - Different Pulses
08. The Walkmen - The Love You Love
09. Susanne Sundfør - White Foxes
10. Disclosure - What's in Your Head
11. alt-J (∆) - Breezeblocks
12. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
0
geplaatst: 1 juli 2012, 12:20 uur
Vrij weinig activiteit en lijstjes tot nu toe hier. Rond wanneer mogen we vandaag de uitslag verwachten? 

0
geplaatst: 1 juli 2012, 15:03 uur
1. Woodkid - Run Boy Run
2. Moss - The Hunter
3. alt-J (∆) - Breezeblocks
4. dEUS - Quatre Mains
5. Asaf Avidan - Different Pulses
2. Moss - The Hunter
3. alt-J (∆) - Breezeblocks
4. dEUS - Quatre Mains
5. Asaf Avidan - Different Pulses
0
geplaatst: 1 juli 2012, 15:21 uur
1. Disclosure - What's In Your Head 
2. Kendrick Lamar - The Recipe ft. Dr. Dre
3. alt-J - Breezeblocks
4. Asaf Avidan - Different Pulses
5. Cold Specks - Blank Maps
6. Chromatics - These Streets Will Never Look The Same
Bij nader inzien toch een iets leukere finaleladder dan ik aanvankelijk dacht. Sommige nummers worden nu eenmaal aanzienlijk beter na meerdere malen beluisteren. Enkel met Moss & Susanne Sandfor kan ik nog steeds erg weinig aanvangen.

2. Kendrick Lamar - The Recipe ft. Dr. Dre

3. alt-J - Breezeblocks
5. Cold Specks - Blank Maps
6. Chromatics - These Streets Will Never Look The Same
Bij nader inzien toch een iets leukere finaleladder dan ik aanvankelijk dacht. Sommige nummers worden nu eenmaal aanzienlijk beter na meerdere malen beluisteren. Enkel met Moss & Susanne Sandfor kan ik nog steeds erg weinig aanvangen.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 18:25 uur
Oei, helemaal vergeten. Nog even snel mijn top vijf. Helaas zonder verhaaltje.
1. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
2. Disclosure - What's in Your Head
5. Susanne Sundfør - White Foxes
Zometeen de uitslag
1. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe
2. Disclosure - What's in Your Head
5. Susanne Sundfør - White Foxes
Zometeen de uitslag

0
geplaatst: 2 juli 2012, 18:45 uur
mag ik ook nog vlug stemmen?
1. Asaf Avidan - Different Pulses
2. Susanne Sundfør - White Foxes
3. Woodkid - Run Boy Run
4. dEUS - Quatre Mains
5. alt-J (%u2206) - Breezeblocks
Ge doet maar wat ge wilt
1. Asaf Avidan - Different Pulses
2. Susanne Sundfør - White Foxes
3. Woodkid - Run Boy Run
4. dEUS - Quatre Mains
5. alt-J (%u2206) - Breezeblocks
Ge doet maar wat ge wilt

0
geplaatst: 2 juli 2012, 18:51 uur
Nou, je hebt mazzel. Had de nummer 12 al geplaatst, maar ik denk dat niemand dat in die ene seconde heeft gezien.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:35 uur
1. dEUS - Quatre Mains 8,2
2. Moss - The Hunter 8
3. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 8
4. Asaf Avidan - Different Pulses 8
5. alt-J (∆) - Breezeblocks 7,8
The Walkmen - The Love You Love 7,5
Woodkid - Run Boy Run 7,5
Disclosure - What's in Your Head 7,3
Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 7
Cold Specks - Blank Maps 7
Gravenhurst - The Prize 6
Susanne Sundfør - White Foxes 7
Geen echte toppers, maar ook geen slecht nummer te bekennen.
2. Moss - The Hunter 8
3. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe 8
4. Asaf Avidan - Different Pulses 8
5. alt-J (∆) - Breezeblocks 7,8
The Walkmen - The Love You Love 7,5
Woodkid - Run Boy Run 7,5
Disclosure - What's in Your Head 7,3
Chromatics - These Streets Will Never Look the Same 7
Cold Specks - Blank Maps 7
Gravenhurst - The Prize 6
Susanne Sundfør - White Foxes 7
Geen echte toppers, maar ook geen slecht nummer te bekennen.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:41 uur
Snoeperd schreef:
De deadline was toch 20.00 uur??
De deadline was toch 20.00 uur??
Nee 16.00 uur. Maar onder het motto "hoe meer zielen, hoe meer vreugd" en het feit dat mijn BSA binnen is en leren dus niet meer noodzakelijk wil ik alles wel opnieuw doen

0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:42 uur
Dankzij de extreem late twee inzendingen toch nog een aardig deelnemersveld. Dit zijn de 16 users die een top vijf hebben geplaatst: arcade monkeys, Co Jackso, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Snoeperd, stoepkrijt en Teunnis.
Ik vond het dit keer een onvoorspelbare finale en dat blijkt ook, want het zit allemaal dichtbij elkaar. Het zit in groepjes van drie bij elkaar. De nummer laatst leek op grote achterstand te staan, maar dankzij jassn komt het nog in de buurt van de nummer 11.
12. Susanne Sundfør - White Foxes (11 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos)
Over onvoorspelbaar gesproken! Ze won haar eerste ladder met overmacht en ook in de finaleladder eindigde ze bovenaan. Slechts vier keer genoemd, dan ben je bij voorbaat kansloos. Jammer, want dit is toch wel een onderscheidend nummer. De combinatie stem + electronica maakt het een heel krachtig nummer.
Ik vond het dit keer een onvoorspelbare finale en dat blijkt ook, want het zit allemaal dichtbij elkaar. Het zit in groepjes van drie bij elkaar. De nummer laatst leek op grote achterstand te staan, maar dankzij jassn komt het nog in de buurt van de nummer 11.
12. Susanne Sundfør - White Foxes (11 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door inquestos)
Over onvoorspelbaar gesproken! Ze won haar eerste ladder met overmacht en ook in de finaleladder eindigde ze bovenaan. Slechts vier keer genoemd, dan ben je bij voorbaat kansloos. Jammer, want dit is toch wel een onderscheidend nummer. De combinatie stem + electronica maakt het een heel krachtig nummer.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:43 uur
11. Chromatics - These Streets Will Never Look the Same (12 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door stoepkrijt)
Wat minder verrassend, want deze band werd in de ladders twee keer slechts derde. Alhoewel, in de finaleladder haalde het evenveel punten als alt-J (∆). Een nummer dat meer dan 8 minuten doet en een hoop autotune gebruikt moet al tevreden zijn als het de finale haalt. Voor mezelf was het een leuke ontdekking en een bevestiging dat er niks mis is met autotune.
(genomineerd door stoepkrijt)
Wat minder verrassend, want deze band werd in de ladders twee keer slechts derde. Alhoewel, in de finaleladder haalde het evenveel punten als alt-J (∆). Een nummer dat meer dan 8 minuten doet en een hoop autotune gebruikt moet al tevreden zijn als het de finale haalt. Voor mezelf was het een leuke ontdekking en een bevestiging dat er niks mis is met autotune.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:50 uur
En we gaan direct al door naar het tweede groepje. En dat is wel een extreem close groepje, vier nummers met 17 punten!
10. Moss - The Hunter (17 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en de nummer 1 van DjFrankie)
Moss werd in de eerste ladder 4e en haalde de finale maar nipt. Dus deze 10e plek is niet zo verrassend. Je zou kunnen zeggen dat dit nummer iets te veel een grijze muis is voor de finale, aan de andere kant is dit wel lekkere indiepop. Overigens, voor de zoveelste keer verslaan de Belgen ons in de finale. Is de Nederlandse muziek nou zo matig of de Belgische zo sterk?
10. Moss - The Hunter (17 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en de nummer 1 van DjFrankie)
Moss werd in de eerste ladder 4e en haalde de finale maar nipt. Dus deze 10e plek is niet zo verrassend. Je zou kunnen zeggen dat dit nummer iets te veel een grijze muis is voor de finale, aan de andere kant is dit wel lekkere indiepop. Overigens, voor de zoveelste keer verslaan de Belgen ons in de finale. Is de Nederlandse muziek nou zo matig of de Belgische zo sterk?
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:52 uur
9. Gravenhurst - The Prize (17 punten, 5 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en Don Cappuccino)
Gravenhurst heeft één eerste plek meer dan Moss, maar verliest van twee anderen op basis van de tweede plekken. Dit nummer begint heel timide en daardoor wist het me de eerste keren niet te pakken. Maar vandaag concentreerde ik me meer op de ontwikkeling naar de climax en dat is toch wel prachtig gedaan. De strijkers zijn een uitstekende toevoeging.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso en Don Cappuccino)
Gravenhurst heeft één eerste plek meer dan Moss, maar verliest van twee anderen op basis van de tweede plekken. Dit nummer begint heel timide en daardoor wist het me de eerste keren niet te pakken. Maar vandaag concentreerde ik me meer op de ontwikkeling naar de climax en dat is toch wel prachtig gedaan. De strijkers zijn een uitstekende toevoeging.
0
8. The Walkmen - The Love You Love (17 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van arcade monkeys en Poeha)
The Walkmen wordt geen 7e vanwege één #3-notering minder! Opnieuw staat de gitaar in een centrale rol, voor de rockliefhebbers zal deze finale wel een verademing zijn. Hun vorige album stond om mijn "To Listen"-lijstje, nu niet meer. Een achtste plaats in nog best redelijk, want in de finaleladder haalde het evenveel punten als de nummers 4 en 5.
(genomineerd door Poeha, nummer 1 van arcade monkeys en Poeha)
The Walkmen wordt geen 7e vanwege één #3-notering minder! Opnieuw staat de gitaar in een centrale rol, voor de rockliefhebbers zal deze finale wel een verademing zijn. Hun vorige album stond om mijn "To Listen"-lijstje, nu niet meer. Een achtste plaats in nog best redelijk, want in de finaleladder haalde het evenveel punten als de nummers 4 en 5.
0
7. Disclosure - What's in Your Head (17 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van kemm en Ploppesteksel)
Dankzij een derde plek meer is dit misschien wel de grootste verrassing. Zijn remix van Jessie Ware zou je toch een stuk toegankelijker inschatten dan dit eigen nummer. Dit eindigt 13 plekken hoger. Volgens mij is dit ook de eerste keer dat UK Funky en aanverwanten zo ver komt, zo uit mijn hoofd haalde Julio Bashmore ooit eens wel de top 20. Disclosure zal waarschijnlijk wel voordeel hebben gehad van de overvloed aan rock/singer-songwriter in deze finale.
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van kemm en Ploppesteksel)
Dankzij een derde plek meer is dit misschien wel de grootste verrassing. Zijn remix van Jessie Ware zou je toch een stuk toegankelijker inschatten dan dit eigen nummer. Dit eindigt 13 plekken hoger. Volgens mij is dit ook de eerste keer dat UK Funky en aanverwanten zo ver komt, zo uit mijn hoofd haalde Julio Bashmore ooit eens wel de top 20. Disclosure zal waarschijnlijk wel voordeel hebben gehad van de overvloed aan rock/singer-songwriter in deze finale.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:55 uur
De derde en laatste groep.
6. Cold Specks - Blank Maps (22 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter)
Cold Specks is de pineut geworden van de twee late inzendingen. Het stond daarvoor nog op het podium, maar doordat alles zo dichtbij elkaar zat is het gezakt naar de derde plek. Gelukkig zal niemand hier heel snel over klagen, want het heeft geen enkele #1-notering! Een mooi popnummer, maar een stuk minder onderscheidend dan de top vijf.
6. Cold Specks - Blank Maps (22 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter)
Cold Specks is de pineut geworden van de twee late inzendingen. Het stond daarvoor nog op het podium, maar doordat alles zo dichtbij elkaar zat is het gezakt naar de derde plek. Gelukkig zal niemand hier heel snel over klagen, want het heeft geen enkele #1-notering! Een mooi popnummer, maar een stuk minder onderscheidend dan de top vijf.
0
geplaatst: 2 juli 2012, 19:57 uur
5. Kendrick Lamar feat. Dr. Dre - The Recipe (24 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van: )
Een van de grootste namen van de muziekwereld aan het werk hier, maar dan wel als gastartiest. De hoofdartiest, Kendrick Lamar, is hard op bezig om net zo'n status op te bouwen. Vorig jaar wist hij de critici al in te pakken met zijn debuutalbum, deze samenwerking met Dr. Dre lijkt voor hem de ultieme doorbraak. De vijf meest bekeken video's van dit nummer op YT zijn samen goed voor bijna 5 miljoen views! En zelfs in mijn vriendenkring valt dit in de smaak. De drie #1-noteringen - alleen de winnaar doet het net zo goed - zijn niet verrassend te noemen, hiphopliefhebbers hadden een makkelijke keuze deze maand.
(genomineerd door Teunnis, nummer 1 van: )
Een van de grootste namen van de muziekwereld aan het werk hier, maar dan wel als gastartiest. De hoofdartiest, Kendrick Lamar, is hard op bezig om net zo'n status op te bouwen. Vorig jaar wist hij de critici al in te pakken met zijn debuutalbum, deze samenwerking met Dr. Dre lijkt voor hem de ultieme doorbraak. De vijf meest bekeken video's van dit nummer op YT zijn samen goed voor bijna 5 miljoen views! En zelfs in mijn vriendenkring valt dit in de smaak. De drie #1-noteringen - alleen de winnaar doet het net zo goed - zijn niet verrassend te noemen, hiphopliefhebbers hadden een makkelijke keuze deze maand.
* denotes required fields.