MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
Sterke ladder:

1. Xavier Rudd - Follow the Sun
2. Hot Chip - Flutes
3. Strand of Oaks - Maureen's
4. Bright Moments - Travelers

Azealia Banks ondanks 3 eerste plekken niet door. (Zelfs een vervelende 21e maandplek)

UItslag Finaleladder 4 (10 deelnemers):
1. Bright Moments - Travelers (18)
2. Xavier Rudd - Follow the Sun (14) - 1x1e, 2x2e
3. King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan (14) - 1x1e, 1x2e
4. Strand of Oaks - Maureen's (13)
5. Azealia Banks feat. Lazy Jay - 212 (12) - 3x1e
6. Lianne La Havas - Forget [Shlohmo Remix] (12) - 0x1e
7. Hot Chip - Flutes (9)
8. Dead Can Dance - Amnesia (8)

De nummers 13 t/m 20 zijn - op basis van stempercentage in de finaleladders, en bij gelijkspel op basis van stempercentage in de eerste ronde - geworden:

13. dEUS - One Thing About Waves
14. Frank Ocean - Pyramids
15. Strand of Oaks - Maureen's
16. The Antlers - Drift Dive
17. 2:54 - Revolving
18. Shearwater - Immaculate
19. Kreator - Phantom Antichrist
20. Lianne La Havas - Forget [Shlohmo Remix]

Van alle finaleladders zijn de beste drie doorgegaan.
Dit houdt in dat de volgende twaalf nummers gaan strijden om de maandzege:

Alt-J (∆) - Taro
Baroness - Eula
Breton - Pacemaker
Bright Moments - Travelers
King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan
Liars - Brats
Purity Ring - Obedear
Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen
Sailor & I - Tough Love
The Hickey Underworld - Year of the Rat
The Shins - The Rifal's Spiral
Xavier Rudd - Follow the Sun

De opzet is nu als volgt: iedereen post zijn top 5 (eventueel met een toelichting). De deadline moet nog bepaald worden, maar er is in ieder geval tot dinsdag 20:00 de tijd om een lijst in te leveren.

Top 5 gertjan (dumbhelicopter); die zo te zien zijn top2 (Strand of Oaks en Dead Can Dance) nog ziet stranden in finaleladder 4

1. The Hickey Underworld - Year of the Rat
2. Xavier Rudd - Follow the Sun
3. Alt-J - Taro
4. Sailor and I - Tough Love
5. Baroness - Eula

1. Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen
2. Alt-J (∆) - Taro
3. Bright Moments - Travelers
4. Breton - Pacemaker
5. The Hickey Underworld - Year of the Rat

Nogal een onthoofde finale natuurlijk, zo zonder Pyramids, maar toch een leuke verrassing dat Frozen het gehaald heeft!

Toch maar een lichtjes teleurstellende finale.

1. Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen
2. The Hickey Underworld - Year of the Rat
3. Liars - Brats
4. Alt-J (∆) - Taro
5. Bright Moments - Travelers

2. Sailor & I - Tough Love
3. King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan
4. Alt-J (∆) - Taro
5. Breton - Pacemaker

1. Baroness - Eula
2. The Hickey Underworld - Year of the Rat
3. Liars - Brats
4. Breton - Pacemaker
5. King Creosote & Jon Hopkins

Eerste 3 plaatsen waren makkelijk, daarna was het vechten om plaats 4 en 5. Behalve Alt-J dan, die zijn bij mij compleet kansloos.

01. Bright Moments - Travelers
02. The Shins - The Rifal's Spiral
03. King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan
04. Alt-J (∆) - Taro
05. Sailor & I - Tough Love

1. Breton - Pacemaker
3. Purity Ring - Obedear
4. Alt-J (∆) - Taro
5. King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan

Al met al een aangename finaleladder. Alleen het nummer van Bright Moments vind ik niet veel aan.

Ik pas maar eens een keer. Uit een soort van protest. De finales worden met de maand matiger. En blanker.

Denk ik continu bij na ... of 't wel blank is of niet Wat een onzin.

Joepie, nog op tijd voor de finale

Maar dan constateer ik ineens het ontbreken van Frank Ocean Ik zou haast mee gaan doen aan het protest, maar ik kan denk ik nog wel een lijstje van vijf maken.

1. The Hickey Underworld - The Year of the rat
2. Bright Moments - Travelers
3. Alt-J - Taro
4. Sailor and I - Tough love
5. Baroness - Eula

odi
1. Baroness - Eula
2. Purity Ring - Obedear
4. Breton - Pacemaker
5. Sailor & I - Tough Love

Salvadore schreef:
Denk ik continu bij na ... of 't wel blank is of niet Wat een onzin.

Boehoe. Zo bedoel ik het toch niet.

3. Purity Ring - Obedear
4. King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan
5. Bright Moments - Travelers

Ik ga zometeen beginnen mijn finalelijstje samen te stellen. is er ondertussen al een deadline?

De officieuze was gisteren tot en met 20.00 uur.

1. Sailor & I - Tough Love
2. Purity Ring - Obedear
4. Alt-J (∆) - Taro
5. The Shins - The Rifal's Spiral

Bright Moments en Baroness volgen op de voet.

Edit: Zo te zien ben ik desondanks nog op tijd

Deadline: donderdag 20:00

Misschien luister ik vandaag of morgen de finale nog, maar ken geen enkel nummer (Alt-J een beetje) en het ontbreken van Frank Ocean motiveert me eigenlijk niet zo om de finale te luisteren.

Dit topic is er juist voor om nieuwe nummers te leren kennen, Joep. Althans dat geldt voor mij wel.

Ja, al dat geklaag. Dat er geen blanke meedoet met de 100m finale betekent ook niet dat ze langzaam lopen . Wat weinig variatie, maar voldoende kwaliteit. En ik ga je beloven dat er zeker 5 nummers tussen zitten die je gaan bevallen. 5 ontdekkingen door het beluisteren van 12 nummers, een betere deal kan bijna toch niet?

1. Alt-J (∆) - Taro (9)
2. Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen (9)
3. Liars - Brats (8,5)
4. Breton - Pacemaker (8+)
5. The Shins - The Rifal's Spiral (8)

Sailor & I - Tough Love (8)
Bright Moments - Travelers (8)
The Hickey Underworld - Year of the Rat (7+)
Baroness - Eula (6)
Xavier Rudd - Follow the Sun (6)
King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan (5)
Purity Ring - Obedear (5)

Poeha schreef:
Dit topic is er juist voor om nieuwe nummers te leren kennen, Joep. Althans dat geldt voor mij wel.

Daar heb je helemaal gelijk in. Al moet ik zeggen dat ik van de finales die ik in 2012 heb meegedaan (en dat zijn er volgens mij 4) is er geen enkele beter geweest dan een finale uit 2011, waar het niveau toch wat hoger ligt.

Toen dacht ik bij mezelf: misschien moet ik maar eens gaan kijken waar al die hypes nou toch om draaien. Dus ik weer eens een keer meedoen met dit spel. Omdat 2012 tot nu toe lichtelijk kut is (uitzonderingen daargelaten). En toen besloot ik elk nummer van commentaar te gaan voorzien

Alt-J (∆) - Taro: Om het met de woorden van Flavor Flav te zeggen: "Don't believe the hype!". Ach, het is wel schattig dit. Aaibaar. Maar toch vooral niet bijzonder. Die kerstmanquote (hohoho) is ook echt ongekend origineel.
Baroness - Eula: Gelukkig is daar Baroness om te laten zien dat de meeste bands nog altijd dezelfde soort muziek maken. Dit heeft de temperatuur van water waarmee je mensen in hun slaap in hun broek kan laten plassen, zoals dat in de straatlegendes wordt verteld. Ik word er niet warm of koud van.
Breton - Pacemaker: Wow, deze band durft het gewoon om een vioolmelodie te laten haperen. Expres. Het is ongekend. Maar best aight. Jammer van de duffe zang alleen.
Bright Moments - Travelers: Oké, ze hebben best originele instrumentatie, blazers doen het op deze manier vaak toch wel goed bij mij, zeker als er een blokfluit (of wat is het) bijgehaald wordt. Maar wederom: duffe zanger. Jammor hoor.
King Creosote & Jon Hopkins - Third Swan: Hey, tamelijk fijne zang. Ook de melodie is best lief. Verder vind ik het nummer nogal saai, na één minuut heb ik het alweer gezien met dit nummer, maar het kan ermee door.
Liars - Brats: Voor wie vergeten was dat er ook nog echt goede muziek gemaakt wordt is er dan altijd nog muziek als dit Lekkerlekker. Laten we gaan springen en dingen omgooien terwijl we op onze ouders schelden.
Purity Ring - Obedear: Purity Ring! Dat doet mij denken aan een South Park aflevering. Die ene met Mickey Mouse en The Jonas Brothers. Geniale aflevering is dat. Maar ik dwaal af. Purify Ring doet wat veel mensen in deze finale niet gelukt is: leuke muziek maken. Ik vind dit sympathiek.
Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen: Een reuzekabouter in de clip! Maar hoe je het ook wendt of keert, rolt of draait... dit nummer gaat wel. Nuff said. Lekker laid back en alles, maar wederom best wel een beetje saai. Toch wel relaxt, op zich.
Sailor & I - Tough Love: Kom op nou jongens, waarom staat er maar één nummer met pit in de finale, wat nog altijd Liars is? Waarom dat saaie gewauwel de hele tijd? Niks mis met rustige muziek, maar wel als het saai is. Zoals bijna heel deze finale tot nu toe. En dit nummer is niet echt een uitzondering. Het is allemaal weer chillex maaaan, maar meer niet, violen en 'we will rock you'-beat of niet.
The Hickey Underworld - Year of the Rat: Gelukkig is daar The Hickey Underworld om geen verandering te brengen in de negatieve spiraal van deze finale Blaablaablaa, we zijn semi-boos enzo. Ja het zal wel: maak maar eens een écht goed nummer. Zoals ik elke dag doe. De bas klinkt overigens wel lekker.
The Shins - The Rifal's Spiral: The Shins hebben muziek gemaakt die ik kan waarderen, dus ik had goede hoop. En ze stellen zowaar niet zoveel teleur als ik had gevreesd, ondanks dat dit in menige 2011 finale geen hoge ogen bij me had gegooid. Dat dat hier anders is zegt genoeg. Best leuk popliedje. De clip is overigens best vet, met onder andere een vuuretend reuzekonijn.
Xavier Rudd - Follow the Sun: Xavier is een goede gozer. Hij redt de boel nog een beetje. Eigenlijk stelt hij weinig voor als ik het zo hoor, maar in deze finale is hij een soort van big shot. Net als Peter uit Family Guy als hij het bedrijf van de vader van Lois overneemt. Heel leuk is dat.

Mijn top 5:
1. Liars - Brats
2. Purity Ring - Obedear
3. Xavier Rudd - Follow the Sun
4. The Shins - The Rifal's Spiral
5. Roane Namuh & Reva DeVito - Frozen

Mijn conclusie:
Deze finale zoog Zo winnen jullie mij echt niet terug hoor

Gewoon mee blijven doen, Niels.
Ooit komt het moment...

niels94 schreef:
Mijn conclusie:
Deze finale zoog Zo winnen jullie mij echt niet terug hoor

Volgende maand doen we gewoon een Frank Ocean-coup, als straf voor iedereen die Pyramids uit de finale heeft gehouden. Leuke besprekingen trouwens, morgen ga ik ook maar weer eens de tijd nemen voor gezellige tekstjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:39 uur

geplaatst: vandaag om 22:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.