MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
Salvadore schreef:
Drift Dive van The Antlers deed al mee met de vorige maand.

Bedankt voor de oplettendheid, dit is de vervanger; ga er alvast maar voor zitten; 21 minuten metalgegrunge.

Agalloch - Faustian Echoes

Je kunt toch ook het tweede beste nummer van The Antlers doen?

Dat album zat toch bij de beste albums, dat iemand al een nummer genomineerd heeft maakt toch niet uit? Dat komt toch wel vaker voor.

Ja, dat zou kunnen, maar zo hebben we het nooit gedaan. We zijn altijd voor de breedte gegaan (meer verschillende artiesten). Vandaar dat er ook wel eens tactisch wordt genomineerd (het 2de populairste nummer nomineren aangezien het eerste automatisch doorgaat)

Aha, dan kunnen we Frank Ocean misschien ook wel skippen, die zat er vorige maand ook al bij ...

Die lijst met automatische nominaties ziet er echt lekker uit. Gelukkig maar, want vorige maand was toch wel de zwakste maand die ik al heb meegemaakt. Eens even kijken wat we daar nog aan kunnen toevoegen.

En nee, Salvadore, want Thinkin Bout You haalt ongetwijfeld de finale wél. Althans, als het van mij afhangt: ik vind het een beter nummer dan het te lang uitgesponnen Pyramids.

inquestos schreef:

Bedankt voor de oplettendheid, dit is de vervanger; ga er alvast maar voor zitten; 21 minuten metalgegrunge.

Metalgegrunge.

inquestos schreef:

Is het niet zo, dat we maar nummers tot een maximale lengte van 20 minuten mogen nomineren?

Nee, dat mag in principe wel, maar ik laat de 1-nummer-ep/albums er zelf bij twijfel wel vaak uit. Allemaal leuk die variatie, maar het is nogal veel gevraagd om een heel ep/album te luisteren van muziek die je niet ligt. Kans dat dat door iedereen beluisterd wordt is natuurlijk niet groot. Scores (Dark Knight Rises bijv. deze maand), en uiteraard live/verzamel doen ook niet mee.

Agalloch is trouwens helemaal niet zo schrikbarend onaangenaam.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Metalgegrunge.

Ik neem aan dat hij metalgegrunt bedoeld. Hopelijk een typfout

niels94 schreef:
Ik neem aan dat hij metalgegrunt bedoeld. Hopelijk een typfout

*bedoelt . En ja.

Thinking Bout You moet er toch uit, die had Dwejkk_ al eens genomineerd (helaas ten onder gegaan in de eerste ronde in een veel te sterk bezette ladder)... maar geen nood:

51. Frank Ocean - Bad Religion
52. The Underachievers - Gold Soul Theory

53. Frank Ocean - Lost
54. Scuba - NE1BUTU

Nog een Frank Ocean-nominatie erbij en die coup gaat werkelijkheid worden

kemm schreef:
Thinking Bout You moet er toch uit, die had Dwejkk_ al eens genomineerd

En ook Amnesia van Dead Can Dance heeft al meegedaan. En Blur hoort niet via RYM genomineerd te worden, dat mag pas de volgende maand gebeuren (hij is namelijk na 31 juli uitgebracht). De vervangers zijn:

Twin Shadow - Five Seconds
Purity Ring - Fineshrine
Tame Impala - Apocalypse Dreams

Teunnis schreef:
De vervangers zijn:
Purity Ring - Fineshrine
Die staan toch alle drie al in de startlijst?

Ook ik ben lekker bezig Dan moeten er dus drie nieuwe nummers komen in de lijst van de 17 beste albums. Ben er mee bezig, zometeen de enige echte juiste lijst.

Misschien een idee om een nummer van Frank Ocean erbij te zetten. Misschien nog niet heel erg bekend, maar die heeft in 2012 een album uitgebracht ...

Blur - Under the Westway, Dead Can Dance - Amnesia en Frank Ocean - Thinkin Bout You worden vervangen door Twin Shadow - Five Seconds, Purity Ring - Fineshrine en Tame Impala - Apocalypse Dreams. Daardoor wordt Twin Shadow - Golden Light genomineerd via het "Maak kennis met... 2012"-topic (Tama Impala stond daar oorspronkelijk). Jimmy Cliff - Guns of Brixton en Jacques Greene - Ready nemen de andere twee lege plaatsen in.

Voor de volledigheid:

De top vijf singles op RYM t/m juli:

Bat for Lashes - Laura
Grizzly Bear - Sleeping Ute
Purity Ring - Fineshrine

De beste acht nummers van de maand juli uit het topic Maak kennis met... 2012:

Public Service Broadcasting - Spitfire
The xx - Angels
Heartless Bastards - Only for You
Dead Can Dance - Return of the She-King
Kidnap Kid - Vehl
Guy Gerber - The Golden Sun and the Silver Moon
Here We Go Magic - How Do I Know
Twin Shadow - Golden Light

De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien beste/populairste albums uit juli op MuMe.

Aesop Rock - Zero Dark Thirty
Alberta Cross - Magnolia
Angus Stone - Bird on the Buffalo
Baroness - Take My Bones Away
Curren$y & Harry Fraud - Leaving the Dock
Dirty Projectors - Gun Has No Trigger
Jacques Greene - Ready
Jimmy Cliff - Guns of Brixton
Lianne La Havas - No Room for Doubt
Masta Ace - Ninteen Seventy Something
Nas - Loco-Motive
Saga - Six Feet Under
Testament - Native Blood
The Gaslight Anthem - National Anthem
TNGHT - Bugg'n
Tremonti - You Waste Your Time

Er zijn nog 10 plekken beschikbaar.

DjFrankie (moderator)
Brns - Mexico ook leuk voor iemand die nog iets zoekt, uit Belgie

YouTube - BRNS - Mexico

Jammer genoeg nog niet veel materiaal geluisterd, ondanks dat er heel wat albums in de wachtrij staan. Toch heb ik 2 fantastische nummers (beiden: ) gevonden.

57. Joey Bada$$ - Suspect (feat. PRO ERA).
=> De nieuwe Oldie van het jaar: weer een hele hiphopcrew (ditmaal PRO ERA) die meer dan 10 minuten kan boeien met een minimalistische, chille beat. Enige verschil: dit nummer bevat een meezingrefrein!

58. John Roman - Petrified.
=> Voor mij de grootste dansvloerbom van het moment: wat een ongelooflijk nummer, met die sample van Method Man's Release Yo' Delf! Volgende week wordt het eindelijk gereleased, nadat het vorig jaar al verschenen was op de FabricLive van Brodinski.

Bij nader inzien heb ik al 2 betere nominaties gevonden dus ik ga m'n eerste inzendingen veranderen:

31. Dinosaur Jr. - Watch the corners
32. Mumford & Sons - I will wait

Anders een tweede nominatieronde voor de users die al genomineerd hebben, want ik heb zo niet het gevoel dat er nog veel nominaties van andere users zullen bijkomen?

DjFrankie (moderator)
Okay dan

59 BRNS - Mexico

Niet zien aankomen

Maar graag verder.

dumb_helicopter schreef:
Anders een tweede nominatieronde voor de users die al genomineerd hebben, want ik heb zo niet het gevoel dat er nog veel nominaties van andere users zullen bijkomen?

Van mij mag het Ik heb in ieder geval geen nominaties voor deze maand.

In det kees:

60. Hopsin - Ill Mind of Hopsin 5

Ik wacht nog op een antwoord van Inquestos of Teunnis maar onder voorbehoud dan:

61. Blur - Under the Westway

62. Micachu of Shackleton, nog even denken.

EDIT: Nee, dat is voor volgende maand. Nu gewoon die Frank Ocean-coup.
62. Frank Ocean - Super Rich Kids (ft. Earl Sweatshirt)

Ik wilde hetzelfde voorstellen, kunnen we vandaag nog van start. Ik heb zelf nog genoeg op stapel, maar dat zou deze maand te briljant maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.