Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2012, 20:48 uur
Ploppesteksel schreef:
Maar pas dit jaar op EP verschenen.
En op je vraag van zonet: er is een duidelijk verschil in smaak tussen de mensen die hier deelnemen. Sinds kort is er sprake van 2 kampen. Kamp 1 bevat o.m. Teunnis, R&P, kemm, Osiris Apis, inquestos & ikzelf. Kamp 2 bestaat uit Salvadore, DjFrankie, Don Cappucino, dumb_helicopter, Poeha, stoepkrijt, arcade monkeys, Co Jackso, odi... (excuses mocht ik iemand vergeten, ik kom niet zo vaak in jullie kamp). Af en toe komt er wel eens iemand van kamp 2 in kamp 1 en vice versa, uiteraard.
Kortweg: kamp 1 heeft goede smaak, kamp 2 niet.
(quote)
Maar pas dit jaar op EP verschenen.

En op je vraag van zonet: er is een duidelijk verschil in smaak tussen de mensen die hier deelnemen. Sinds kort is er sprake van 2 kampen. Kamp 1 bevat o.m. Teunnis, R&P, kemm, Osiris Apis, inquestos & ikzelf. Kamp 2 bestaat uit Salvadore, DjFrankie, Don Cappucino, dumb_helicopter, Poeha, stoepkrijt, arcade monkeys, Co Jackso, odi... (excuses mocht ik iemand vergeten, ik kom niet zo vaak in jullie kamp). Af en toe komt er wel eens iemand van kamp 2 in kamp 1 en vice versa, uiteraard.
Yes, ik zit in het kamp van de goede smaak.

0
geplaatst: 3 september 2012, 00:00 uur
Ik ben ook niet zo van de kampen en de betere "hip hop" kan ik ook goed waarderen, zie mijn historie hier. Mijn nominatie laatste maand (Caught Up, hip hop) is zelfs 13e geworden. Alleen Tyler, the Creator ging er bij mij niet in, maar Atmosphere (vorig jaar) bijvoorbeeld, vond ik geweldig.
0
geplaatst: 3 september 2012, 10:39 uur
dumb_helicopter schreef:
Locked is toch al vorig jaar eens aan bod geweest? Is toen 2de geëindigd dacht ik van alle nummers.
Vorig jaar heb ik niet veel meegespeeld, dus dat nummer heb ik volledig gemist. Ik zal op zoek gaan naar een vervanger.(quote)
Locked is toch al vorig jaar eens aan bod geweest? Is toen 2de geëindigd dacht ik van alle nummers.
0
geplaatst: 3 september 2012, 12:24 uur
dumb_helicopter schreef:
Ja hoor, als ik het goed heb, mag je een nummer afkomstig van een album uit 2011 nog gebruiken indien het dit jaar als single gereleased is (Inquestos of Teunnis spreek me tegen als ik hier foute zaken verkondig)
(quote)
Ja hoor, als ik het goed heb, mag je een nummer afkomstig van een album uit 2011 nog gebruiken indien het dit jaar als single gereleased is (Inquestos of Teunnis spreek me tegen als ik hier foute zaken verkondig)
Teunnis schreef:
De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.
De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.
dumb_helicopter schreef:
Hier geldt in principe hetzelfde voor, hij mag genomineerd worden. Het zou wel leuker zijn als stoepkrijt een ander nummer nomineert.
Salvadore schreef:
Ik zie al meer dubbele staan, snap ik niet helemaal, ik vond 3x Frank Ocean afgelopen editie wel veel. Ik denk dat Teunnis al zoveel moeite had om een startlijst te maken dat er soms zelfs 2 van eenzelfde artiest in staan. Tot mijn verrassing staat er ook een nummer van Get Well Soon in de startlijst, slechts 10 album-stemmen maar als ik het goed begrepen heb is dit een soort "nood-breekt-wet" - maatregel.
Nu dus 3x Swans ... ik ken de muziek niet, maar veel nummers van dezelfde artiesten vind ik apart.
(quote)
(quote)
(quote)
Ik zie al meer dubbele staan, snap ik niet helemaal, ik vond 3x Frank Ocean afgelopen editie wel veel. Ik denk dat Teunnis al zoveel moeite had om een startlijst te maken dat er soms zelfs 2 van eenzelfde artiest in staan. Tot mijn verrassing staat er ook een nummer van Get Well Soon in de startlijst, slechts 10 album-stemmen maar als ik het goed begrepen heb is dit een soort "nood-breekt-wet" - maatregel.
Nu dus 3x Swans ... ik ken de muziek niet, maar veel nummers van dezelfde artiesten vind ik apart.
Gebeurd wel vaker hoor, dat artiesten twee nummers automatisch genomineerd krijgen. Er zijn namelijk drie bronnen waaruit ze genomineerd kunnen worden - ditmaal "Maak kennis met... 2012" en het album zelf.
0
geplaatst: 3 september 2012, 12:53 uur
0
geplaatst: 3 september 2012, 21:31 uur
Mooi (gepresenteerde) finale, en prachtige winnaar. Asaf Avidan op 1 in NL? En ik maar denken dat de helft van de views van Mume afkomstig zou zijn (ja, ik lig onder een steen). Je zou haast weer vertrouwen krijgen in de top40.
Zometeen op zoek naar 2 mooie nummers.
57.
58.
Zometeen op zoek naar 2 mooie nummers.
57.
58.
0
geplaatst: 3 september 2012, 22:31 uur
57. Animal Collective - Today's Supernatural
58. Father John Misty - Hollywood Forever Cemetery Sings
Na een halve luisterbeurt van het nieuwe album van AC kan ik nog niets ontdekken wat het ontstijgt. Volgende maand zal er vast een ander nummer meedoen. De ander is een ultiem Kamp 2 nummer dames en heren.
Kamp 1 is op zoek naar nieuw geluid (' progressief') , Kamp 2 zoekt meer de herkenning (Conservatief, nou goed laten we het maar prog noemen ). Wat dat betreft zou ik Don Cappucino eerder indelen in kamp 1, en R&P in kamp 2. Ja, R&P, we gaan je ditchen, je wordt te soft.
58. Father John Misty - Hollywood Forever Cemetery Sings
Na een halve luisterbeurt van het nieuwe album van AC kan ik nog niets ontdekken wat het ontstijgt. Volgende maand zal er vast een ander nummer meedoen. De ander is een ultiem Kamp 2 nummer dames en heren.
Ploppesteksel schreef:
Ben het toch niet geheel eens met de heersende definitie van kamp 1 & 2. En op je vraag van zonet: er is een duidelijk verschil in smaak tussen de mensen die hier deelnemen. Sinds kort is er sprake van 2 kampen. Kamp 1 bevat o.m. Teunnis, R&P, kemm, Osiris Apis, inquestos & ikzelf. Kamp 2 bestaat uit Salvadore, DjFrankie, Don Cappucino, dumb_helicopter, Poeha, stoepkrijt, arcade monkeys, Co Jackso, odi... (excuses mocht ik iemand vergeten, ik kom niet zo vaak in jullie kamp). Af en toe komt er wel eens iemand van kamp 2 in kamp 1 en vice versa, uiteraard.
Kamp 1 is op zoek naar nieuw geluid (' progressief') , Kamp 2 zoekt meer de herkenning (Conservatief, nou goed laten we het maar prog noemen ). Wat dat betreft zou ik Don Cappucino eerder indelen in kamp 1, en R&P in kamp 2. Ja, R&P, we gaan je ditchen, je wordt te soft.
0
geplaatst: 3 september 2012, 22:37 uur
Maar misschien heeft Rob een lijstverbinding met iemand uit kamp 1?
0
geplaatst: 3 september 2012, 22:52 uur
Ik gaf niet echt een definitie; ik gaf gewoon een indeling. 
En aan Poeha: vergeet je tweede nominatie niet hier neer te planten!

En aan Poeha: vergeet je tweede nominatie niet hier neer te planten!
0
geplaatst: 4 september 2012, 12:20 uur
Als er iemand opzoek is naar een nieuw geluid ben ik het wel. Ik zit wel in kamp 3.
0
geplaatst: 4 september 2012, 13:51 uur
Users die nog iets willen nomineren? 
Edit: Hmm Jassn heeft zijn bericht over nominaties blijkbaar verwijderd, misschien vond hij er geen.

Edit: Hmm Jassn heeft zijn bericht over nominaties blijkbaar verwijderd, misschien vond hij er geen.
0
geplaatst: 4 september 2012, 14:46 uur
En wat voor de 4 overige nominaties?
Zijn er, buiten jassn, nog users die (al dan niet bewust) niets genomineerd hebben?
Ik heb nog een 3de nominatie klaar mocht het nodig zijn.
Zijn er, buiten jassn, nog users die (al dan niet bewust) niets genomineerd hebben?
Ik heb nog een 3de nominatie klaar mocht het nodig zijn.
0
geplaatst: 4 september 2012, 15:43 uur
EDIT: We wachten nog heel even. Van de deelnemers van de vorige finale hebben EDIT: Co Jackso en odi nog niks toegevoegd en ook heeft Poeha nog een reservering openstaan. We wachten nog heel even tot 20.00 uur. Daarna mogen de derde nominaties worden geplaatst en vervalt ook Poeha's reservering.
0
geplaatst: 4 september 2012, 15:52 uur
Op mij moet je niet wachten, ik luister laatste tijd veel minder muziek van nu en het is wss al meer dan 2 maand geleden dat ik hier nog een ladder beluister heb dus heeft het ook niet echt zin dat ik iets nomineer
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:12 uur
63. Elle Varner feat. J. Cole - Only Wanna Give It To You* 
*In 2011 uitgebracht, maar in 2012 pas op cd verschenen.

*In 2011 uitgebracht, maar in 2012 pas op cd verschenen.
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:12 uur
Die extra plek die Poeha gereserveerd had mocht ook na 20u opgevuld worden, dus we mogen nog 2 nummers nomineren. 
Edit: 1 nummer dus

Edit: 1 nummer dus
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:15 uur
Echt? Ik vind dat echt een heerlijk nummer [
], die had zo op channel ORANGE kunnen staan!
], die had zo op channel ORANGE kunnen staan!
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:19 uur
Ja, Frank Ocean, 5x geflopt.. Laten we hopen dat jij de missing link was voor al dat misgelopen moois! 

0
geplaatst: 4 september 2012, 20:23 uur
Dat Frank Ocean van de 5x slechts eenmaal de top 20 haalde is de grootste flop uit de geschiedenis van dit spel. Gelukkig nemen we bij het eindspel revanche en gaat Pyramids dan heel ver komen.
Ik ben nu bezig met de loting.
Ik ben nu bezig met de loting.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 september 2012, 20:26 uur
Een van de allerbeste opzets die ik ken op deze site trouwens die van het eindspel !! 

0
geplaatst: 4 september 2012, 20:52 uur
We lopen weer netjes op schema
Nu is de maand augustus aan de beurt. Beluister de nummers en maak een top 4. Zo simpel is het. Elke ladder staat er tenminste 24 uur, waarna iemand de uitslag* mag berekenen en de nieuwe ladder mag plaatsen.
*#1= 4 punten, #2 = 3 punten, #3 = 2 punten, #4 = 1 punt. Bij gelijke stand telt eerst het aantal 1ste plekken, vervolgens 2de, daarna 3de plekken. De top vier gaat door naar de finaleladders.
Ladder 1:
Animal Collective - Today's Supernatural
Bill Fay - City of Dreams
Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light
Daily Bread - Loverst
Elzhi - Blue Widow
Grizzly Bear - Yet Again
Swans - Avatar
We Are Augustines - Book of James
Ladder 2:
Bloc Party - Real Talk
Cloud Lantern - Backgammon
Father John Misty - Hollywood Forever Cemetery Sings
Katatonia - The Racing Heart
Soko - Destruction of the Disgusting Ugly Hate
Stay+ - Stay Positive
Swans - Mother of the World
Trash Talk - F.E.B.N.
Ladder 3:
A Silent Film - Danny, Dakota & the Wishing Well
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only in My Dreams
Dead Can Dance - Children of the Sun
Elle Varner feat J. Cole - Only Wanna Give It to You
Holy Other - Love Some1
Jason Lytle - Dept. of Disappearance
Jessie Ware - Sweet Talk
JJ DOOM - GMO
Ladder 4:
Buttonhead - Champion Bread
Four Tet - Pinnacles
Jessie Ware - Wildest Moments
Murs & Fashawn - Slash Gordan
Neon Trees - Everybody Talks
P.O.S - Bumper
Souleance - La Belle Vie
Spector - Celestine
Ladder 5:
Disclosure - Tenderly
Get Well Soon - Disney
Miguel - Use Me
Muse - Madness
The Gaslamp Killer feat. Dimlite - Seven Years of Bad Luck for Fun
The Walkmen - Heaven
The xx - Chained
Tu Fawning - Build a Great Cliff
Ladder 6:
Actress - Holy Water
Apster feat. Eva Simons - I Need More
Four Tet - Lion
Holy Other - Held
Kindness - That's Alright
King Krule - Rock Bottom
Tame Impala - Elephant
Yeasayer - Reagan’s Skeleton
Ladder 7:
Anne Soldaat - Ding Ding Sun
Antony and the Johnsons - Cut the World
Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
Danny Brown - Grown Up
Isbells - Heading for the Newborn
Oscar and the Wolf - Violently
The Scene feat. Stef Kamil Carlens - Mooi
The Unwinding Hours - Wayward
Ladder 8:
Archive - Stick Me in My Heart
Get Well Soon - Roland I Feel You
Julia Stone - By the Horns
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Oscar and the Wolf - Crossroads
Sinéad O'Connor - Reason with Me
Swans - Song for a Warrior
Zara McFarlane - Police & Thieves
Nu is de maand augustus aan de beurt. Beluister de nummers en maak een top 4. Zo simpel is het. Elke ladder staat er tenminste 24 uur, waarna iemand de uitslag* mag berekenen en de nieuwe ladder mag plaatsen.*#1= 4 punten, #2 = 3 punten, #3 = 2 punten, #4 = 1 punt. Bij gelijke stand telt eerst het aantal 1ste plekken, vervolgens 2de, daarna 3de plekken. De top vier gaat door naar de finaleladders.
Ladder 1:
Animal Collective - Today's Supernatural
Bill Fay - City of Dreams
Carice van Houten feat. Antony Hegarty - Particle of Light
Daily Bread - Loverst
Elzhi - Blue Widow
Grizzly Bear - Yet Again
Swans - Avatar
We Are Augustines - Book of James
Ladder 2:
Bloc Party - Real Talk
Father John Misty - Hollywood Forever Cemetery Sings
Katatonia - The Racing Heart
Soko - Destruction of the Disgusting Ugly Hate
Stay+ - Stay Positive
Swans - Mother of the World
Trash Talk - F.E.B.N.
Ladder 3:
A Silent Film - Danny, Dakota & the Wishing Well
Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only in My Dreams
Dead Can Dance - Children of the Sun
Elle Varner feat J. Cole - Only Wanna Give It to You
Holy Other - Love Some1
Jason Lytle - Dept. of Disappearance
Jessie Ware - Sweet Talk
JJ DOOM - GMO
Ladder 4:
Buttonhead - Champion Bread
Four Tet - Pinnacles
Jessie Ware - Wildest Moments
Murs & Fashawn - Slash Gordan
Neon Trees - Everybody Talks
P.O.S - Bumper
Souleance - La Belle Vie
Spector - Celestine
Ladder 5:
Disclosure - Tenderly
Get Well Soon - Disney
Miguel - Use Me
Muse - Madness
The Gaslamp Killer feat. Dimlite - Seven Years of Bad Luck for Fun
The Walkmen - Heaven
The xx - Chained
Tu Fawning - Build a Great Cliff
Ladder 6:
Actress - Holy Water
Apster feat. Eva Simons - I Need More
Four Tet - Lion
Holy Other - Held
Kindness - That's Alright
King Krule - Rock Bottom
Tame Impala - Elephant
Yeasayer - Reagan’s Skeleton
Ladder 7:
Antony and the Johnsons - Cut the World
Cody ChesnuTT - Under the Spell of the Handout
Danny Brown - Grown Up
Isbells - Heading for the Newborn
Oscar and the Wolf - Violently
The Unwinding Hours - Wayward
Ladder 8:
Archive - Stick Me in My Heart
Get Well Soon - Roland I Feel You
Julia Stone - By the Horns
Kendrick Lamar - Swimming Pools (Drank)
Oscar and the Wolf - Crossroads
Sinéad O'Connor - Reason with Me
Swans - Song for a Warrior
Zara McFarlane - Police & Thieves
0
geplaatst: 4 september 2012, 20:54 uur
Als iemand nog een YouTube/Vimeo/Soundcloud-link (liefst YouTube) vindt voor de volgende nummers hoor ik het graag:
* denotes required fields.