Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 04:52 uur
En we gaan weer door met de reguliere maandrondes, september is aan de beurt! De vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 30 september zijn uitgekomen doen weer mee. Singles afkomstig van een album uit 2011 komen hiervoor niet in aamerking. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers van september uit het "Maak kennis met... 2012"-topic, aangevuld met het populairste nummer van de hier op MuMe zeventien populairste releases van de maand september.
De top vijf singles op RYM t/m september:
Deftones - Leathers
Hackman - Forgotten Notes
Atoms for Peace - Default
Radiohead - Staircase
Lil B - California Boy
De beste acht nummers van de maand september uit het topic Maak kennis met... 2012:
The Joy Formidable - Wolf’s Law
Martha Wainwright - Proserpina
Chairlift - I Belong in Your Arms [John Talabot & Pional Remix]
Alicia Keys - Girl on Fire [Bluelight Version]
Saint Motel - Benny Goodman
Jessie Ware - 110%
Sofia Talvik - The Garden
Andrew Ashong & Theo Parrish - Flowers
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit september op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Dit keer waren er te veel albums met meer dan 30 stemmen, How to Dress Well en Cat Power zijn daar de dupe van geworden:
Muse - Supremacy
Mumford & Sons - Lover of the Light
Bob Dylan - Roll on John
The Killers - Runaways
Marillion - Gaza
Animal Collective - Monkey Riches
Mark Knopfler - Redbud Tree
Carice van Houten - Siren or the Sea
The Vaccines - No Hope
Wild Nothing - Shadow
Dinosaur Jr. - Don't Pretend You Didn't Know
Kanye West & Pusha T feat. Ghostface Killah - New God Flow
Green Day - Nuclear Family
Band of Horses - Dumpster World
Wovenhand - King of King
Two Door Cinema Club - Sleep Alone
David Byrne & St. Vincent - Who
Alfabetisch gezien komt dat neer op deze lijst van dertig:
Bob Dylan - Roll on John
Deftones - Leathers
Jessie Ware - 110%
Lil B - California Boy
Marillion - Gaza
Muse - Supremacy
Radiohead - Staircase
The Killers - Runaways
The Vaccines - No Hope
Wild Nothing - Shadow
Wovenhand - King of King
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.
De top vijf singles op RYM t/m september:
Deftones - Leathers
Radiohead - Staircase
Lil B - California Boy
De beste acht nummers van de maand september uit het topic Maak kennis met... 2012:
Jessie Ware - 110%
De meest als favoriet aangevinkte tracks van de zeventien populairste albums uit september op MuMe. Voor de duidelijkheid; albums met meer dan 30 stemmen doen automatisch mee. Voor de albums die tussen de 10 en 29 stemmen hebben wordt de IMDB-formule gebruikt. Dit keer waren er te veel albums met meer dan 30 stemmen, How to Dress Well en Cat Power zijn daar de dupe van geworden:
Muse - Supremacy
Bob Dylan - Roll on John
The Killers - Runaways
Marillion - Gaza
The Vaccines - No Hope
Wild Nothing - Shadow
Wovenhand - King of King
Bob Dylan - Roll on John
Deftones - Leathers
Jessie Ware - 110%
Lil B - California Boy
Marillion - Gaza
Muse - Supremacy
Radiohead - Staircase
The Killers - Runaways
The Vaccines - No Hope
Wild Nothing - Shadow
Wovenhand - King of King
Nu mogen er nog 17 users twee nummers nomineren. De enige voorwaarde is dat de nummers in 2012 uitgebracht moeten zijn/worden.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 08:58 uur
31. My Dying Bride - Kneel Till Doomsday
32.The Gathering - Heroes for Ghosts
Het nummer van The Gathering is al op Youtube verschenen in mei van 2011, het album komt uit 2012, dan mag ie mee doen toch ?
Het nummer van The Gathering is al op Youtube verschenen in mei van 2011, het album komt uit 2012, dan mag ie mee doen toch ?
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 10:14 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 10:24 uur
Teunnis schreef:
Green Day - ¡Uno!
Green Day - ¡Uno!
¡Uno! is de naam van het album maar bij mijn weten geen nummer. Nuclear Family is het meest als favoriet aangevinkt.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 10:44 uur
arcade monkeys schreef:
¡Uno! is de naam van het album maar bij mijn weten geen nummer. Nuclear Family is het meest als favoriet aangevinkt.
(quote)
Oeps, verkeerd gecopy-paste. Dank voor de oplettendheid

odi schreef:
Ja.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 10:51 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 11:27 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 oktober 2012, 11:46 uur
39. Camp America - Powerskills (feat. Joel Pott, Savvy & Russell Lissack)
40. North Atlantic Oscillation - Soft Coda
40. North Atlantic Oscillation - Soft Coda
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 12:38 uur
41. Flying Lotus - Sultan's Request
42. The xx - Sunset
Linkjes zoek ik later
42. The xx - Sunset
Linkjes zoek ik later
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 12:49 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 13:29 uur
45. Crystal Castles - Wrath of God
46. Dum Dum Girls - Season in Hell
Edit: Swept Away vervangen door de nieuwe Crystal Castles. Hypnotiserend mooi nummer, al weet ik niet of het bij iedereen zo in de smaak valt.
46. Dum Dum Girls - Season in Hell
Edit: Swept Away vervangen door de nieuwe Crystal Castles. Hypnotiserend mooi nummer, al weet ik niet of het bij iedereen zo in de smaak valt.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 13:33 uur
Nog eens 2 keer The xx 
The xx heeft de vorige maanden ook al 3x meegedaan. Het kunnen best twee goede nummers zijn, maar ik snap niet waarom sommigen altijd weer op zoek zijn naar die eenheidsworst. Maar misschien ben ik wel de enige die dat niet begrijpt.
The xx scoorde natuurlijk eerder goed. Misschien dat dat erg verleidelijk is.

The xx heeft de vorige maanden ook al 3x meegedaan. Het kunnen best twee goede nummers zijn, maar ik snap niet waarom sommigen altijd weer op zoek zijn naar die eenheidsworst. Maar misschien ben ik wel de enige die dat niet begrijpt.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 13:57 uur
Daarmee zijn The xx en Jessie Ware de artiesten met de meeste deelnames. Allebei vijf keer.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:02 uur
Dat nummer van The xx wil ik misschien nog vervangen. Ik heb net een aantal heerlijke nieuwe singles ontdekt, waarvan ik nog betwijfel of het hier zal aanslaan.
Dit nummer van The xx vind ik de beste van het album en wilde ik eigenlijk vorige maand al nomineren, maar toen was het nog nergens op internet te vinden. Ik zou het zonde vinden om dit nummer te laten schieten, maar ik heb het dus nog in beraad
Dit nummer van The xx vind ik de beste van het album en wilde ik eigenlijk vorige maand al nomineren, maar toen was het nog nergens op internet te vinden. Ik zou het zonde vinden om dit nummer te laten schieten, maar ik heb het dus nog in beraad

Salvadore schreef:
Ik moet toegeven dat dat inderdaad een beetje meespeelt. Je wilt wel dat je nominaties het een beetje goed doen. Dat geeft altijd een prettig gevoel.The xx scoorde natuurlijk eerder goed. Misschien dat dat erg verleidelijk is.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:07 uur
Teunnis schreef:
Dit keer waren er te veel albums met meer dan 30 stemmen, How to Dress Well en Cat Power zijn daar de dupe van geworden
Dit keer waren er te veel albums met meer dan 30 stemmen, How to Dress Well en Cat Power zijn daar de dupe van geworden
Kunnen we niet gewoon 2 nominaties minder toelaten? Die worden toch meestal maar ingevuld door derde keuzes van de snelste users..47. Disclosure feat. Sam Smith - Latch
48. How To Dress Well - & It Was U
Jammer genoeg geen plaats voor Sky Ferreira, Solange, Bonnie Banane,... Brolin gelukkig niet meer nodig!

0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:43 uur
kemm schreef:
Kunnen we niet gewoon 2 nominaties minder toelaten? Die worden toch meestal maar ingevuld door derde keuzes van de snelste users..
Of je draait het om, als het te lang duurt voor de vrije nominaties ingevuld worden, vul je deze aan met die twee albums (Hoewel Ruin van Cat Power de beste track is ... en die is al geweest)(quote)
Kunnen we niet gewoon 2 nominaties minder toelaten? Die worden toch meestal maar ingevuld door derde keuzes van de snelste users.. kemm schreef:
47. Disclosure feat. Sam Smith - Latch
Jammer genoeg geen plaats voor Sky Ferreira, Solange, Bonnie Banane,...
Tja, of dit jammer is weet ik niet maar je kiest wel zelf voor Disclosure ... die al een paar keer aan bod is gekomen in de voorgaande maanden, en de drie "afvallers" nog geen enkele keer. Disclosure heeft natuurlijk al wel 2x de finale gehaald ...47. Disclosure feat. Sam Smith - Latch
Jammer genoeg geen plaats voor Sky Ferreira, Solange, Bonnie Banane,...
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:48 uur
Salvadore schreef:
Tja, of dit jammer is weet ik niet maar je kiest wel zelf voor Disclosure ... die al een paar keer aan bod is gekomen in de voorgaande maanden, en de drie "afvallers" nog geen enkele keer. Disclosure heeft natuurlijk al wel 2x de finale gehaald ...
Misschien vind hij dat nummer van Disclosure gewoon beter? Sommige mensen stellen kwaliteit boven variatie en dat kan ik best begrijpen.Tja, of dit jammer is weet ik niet maar je kiest wel zelf voor Disclosure ... die al een paar keer aan bod is gekomen in de voorgaande maanden, en de drie "afvallers" nog geen enkele keer. Disclosure heeft natuurlijk al wel 2x de finale gehaald ...
Ik heb mijn nominatie van The xx trouwens vervangen.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:54 uur
Ik kies gewoon de twee beste nummers uit, dat zijn mijn enige criteria. Al was Disclosure al tien keer langs geweest. De andere zijn trouwens recentere ontdekkingen die volgende maand nog meer kans maken. Gewoon nomineren om te scoren heb ik ook nog nooit gedaan, en anders ben ik er wel heel slecht in... Heel erg vervelend dat je je moet verantwoorden voor je nominaties hoor!
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:59 uur
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Aan de andere kant is het toch geen probleem dat je een reactie krijgt op je post waarin je zelf min of meer aangeeft ook wel drie andere nummers een kans zou willen gunnen. Zeker als een andere band/artiest al een paar keer aan bod is gekomen zou dat een reden kunnen zijn om een andere favoriet te nomineren. Of je dat doet moet je lekker zelf weten.
Overigens, als een band al "10x" aan bod is gekomen is dat wel een criterium, want dan kun je onderhand een heel album gaan opvoeren. Dat lijkt me sowieso niet de bedoeling, maar ok, dat bedoelde je ook niet letterlijk.
Bij mij zou het overigens wel een criterium zijn om - als een artiest al 2 keer de finale heeft gehaald - daar niet nog een nominatie van aan te dragen.
Overigens, als een band al "10x" aan bod is gekomen is dat wel een criterium, want dan kun je onderhand een heel album gaan opvoeren. Dat lijkt me sowieso niet de bedoeling, maar ok, dat bedoelde je ook niet letterlijk.
Bij mij zou het overigens wel een criterium zijn om - als een artiest al 2 keer de finale heeft gehaald - daar niet nog een nominatie van aan te dragen.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 14:59 uur
Zo kwaad bedoelt Salvadore het niet hoor (denk ik). Hij pleit alleen voor wat meer variatie en dat is zijn goed recht.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 15:06 uur
Salvadore schreef:
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Aan de andere kant is het toch geen probleem dat je een reactie krijt op je post waarin je zelf min of meer aangeeft ook wel drie andere nummers een kans zou willen gunnen. Zeker als een andere band/artiest al een paar keer aan bod is gekomen zou dat een reden kunnen zijn om een andere favoriet te nomineren. Of je dat doet moet je lekker zelf weten.
Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden. Aan de andere kant is het toch geen probleem dat je een reactie krijt op je post waarin je zelf min of meer aangeeft ook wel drie andere nummers een kans zou willen gunnen. Zeker als een andere band/artiest al een paar keer aan bod is gekomen zou dat een reden kunnen zijn om een andere favoriet te nomineren. Of je dat doet moet je lekker zelf weten.
Je blijft er wel op doorhameren natuurlijk: Frank Ocean, The xx, Disclosure. Ik denk dat met het deelnemersveld hier variatie sowieso elke maand gegarandeerd is. Wat maakt het dan uit dat er op 12 maanden tijd een artiest 5x langs komt.
En geen nood, volgens mij heeft Disclosure niet eens 10 tracks uitgebracht in 2012.

0
geplaatst: 6 oktober 2012, 15:20 uur
stoepkrijt schreef:
Zo kwaad bedoelt Salvadore het niet hoor (denk ik). Hij pleit alleen voor wat meer variatie en dat is zijn goed recht.
Inderdaad en het blijft wel een forum waar je kunt reageren op elkaars posten. Zo kwaad bedoelt Salvadore het niet hoor (denk ik). Hij pleit alleen voor wat meer variatie en dat is zijn goed recht.
kemm schreef:
[Je blijft er wel op doorhameren natuurlijk: Frank Ocean, The xx, Disclosure. Ik denk dat met het deelnemersveld hier variatie sowieso elke maand gegarandeerd is. Wat maakt het dan uit dat er op 12 maanden tijd een artiest 5x langs komt.
Als een artiest al verschillende keren voorbij is gekomen (onafhankelijk of dat nu mijn muzieksmaak is of niet) zullen waarschijnlijk niet de slechtste tracks zijn voorgedragen. Ik vind het wel opvallend dat verschillende artiesten vaker aan bod komen en als je genoeg 'vriendjes' (in de ruimste zin van het woord) bijeen verzamelt komt diezelfde artiest telkens weer boven drijven - zelfs met een eventueel minder "goed" nummer. [Je blijft er wel op doorhameren natuurlijk: Frank Ocean, The xx, Disclosure. Ik denk dat met het deelnemersveld hier variatie sowieso elke maand gegarandeerd is. Wat maakt het dan uit dat er op 12 maanden tijd een artiest 5x langs komt.
Natuurlijk is het leuk als je nominatie bijval krijgt, maar is het zo knap om resultaat te halen als die artiest al eerder goed scoorde? Het lijkt een beetje goedkoop maar of dat de (hoofd)reden is waarom een nummer genomineerd wordt weet ik natuurlijk niet. In ieder geval wordt hiermee wel (bedoeld of onbedoeld) toegewerkt naar dezelfde "eenheidsworst" waar veel zgn. "hitlijsten" om bekend staan.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 15:46 uur
Salvadore schreef:
Natuurlijk is het leuk als je nominatie bijval krijgt, maar is het zo knap om resultaat te halen als die artiest al eerder goed scoorde? Het lijkt een beetje goedkoop maar of dat de (hoofd)reden is waarom een nummer genomineerd wordt weet ik natuurlijk niet.
Natuurlijk is het leuk als je nominatie bijval krijgt, maar is het zo knap om resultaat te halen als die artiest al eerder goed scoorde? Het lijkt een beetje goedkoop maar of dat de (hoofd)reden is waarom een nummer genomineerd wordt weet ik natuurlijk niet.
Je lijkt er anders wel vanuit te gaan, onverstoord door reacties van stoepkrijt en mezelf, weinig reactie aan van jouw kant...
Waarom zou een artiest trouwens slechts één of twee goede nummers per jaar kunnen maken? Mij lijkt het vrij logisch dat users verschillende favorieten hebben van artiesten en die dan graag nomineren voor dit topic, waarom daar zoveel ophef en onnodige insinuaties om maken?
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 15:53 uur
Ach kemm, jij kunt het ophef noemen, ik merk gewoon een en ander op en dat is niet omdat nu ineens enkele artiesten weer opnieuw genomineerd worden maar omdat dit vaker gebeurt.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 16:06 uur
Ok, dan kunnen we na een halve pagina non-ophef weer over tot nomineren... Nog suggesties genoeg: The xx - Missing of Disclosure - Boiling misschien? (flauw
)
)
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 16:18 uur
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 16:34 uur
Het probleem is dat het allebei nummers van 20 minuten zijn. Al heeft Faustian Echoes van Agalloch ook al meegedaan en die duurde 21 minuten.
Of je moet natuurlijk een van de drones nomineren.
Of je moet natuurlijk een van de drones nomineren.

0
geplaatst: 6 oktober 2012, 16:35 uur
And now for something completely new...
51. Black Sun Empire (with Noisia) - Feed the Machine
52. C2C - Delta
51. Black Sun Empire (with Noisia) - Feed the Machine
52. C2C - Delta
* denotes required fields.