Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2013, 13:28 uur
Ploppesteksel schreef:
Daar doen gelukkig nog wel wat aardige namen aan mee. Kendrick Lamar bijvoorbeeld.
Daar doen gelukkig nog wel wat aardige namen aan mee. Kendrick Lamar bijvoorbeeld.
Ach, die krijgen we wel uitgeschakeld in de eerste ronde van de grote finale.

0
geplaatst: 21 januari 2013, 13:59 uur
Poeha schreef:
Waar moet het heen met deze wereld, als je alles gratis kunt downloaden en niets meer kunt aanschaffen van je zuur verdiende centen.
Waar moet het heen met deze wereld, als je alles gratis kunt downloaden en niets meer kunt aanschaffen van je zuur verdiende centen.
Chromatics heeft vorig jaar nog een fraai dubbelalbum uitgebracht waarvoor je gewoon moet betalen. Cherry is meer een (gratis) toetje.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 17:28 uur
Ik verklap alvast dat de stand heel heel erg spannend is. Gaat er nog een lijstje komen of wordt de winnaar bepaald aan de hand van het aantal #2-noteringen?
0
geplaatst: 21 januari 2013, 19:38 uur
herman schreef:
Chromatics heeft vorig jaar nog een fraai dubbelalbum uitgebracht waarvoor je gewoon moet betalen. Cherry is meer een (gratis) toetje.
(quote)
Achter dat album ga ik dan maar eens snel aan.
0
geplaatst: 21 januari 2013, 21:44 uur
6x matig, 6x aardig. Nogal lauw deze finale.
1. Villagers - Nothing Arrived 8+
2. Tom Odell - Another Love 7,5
3. Villagers - The Waves 7,5
4. Burial - Rough Sleeper 7+
5. BEAK> - Wulfstan II 7
6. John Grant - Pale Green Ghosts 7
7. Dry the River - Lion's Den 7-
8. Chromatics - Cherry 6,5
9. If Anything Happens to the Cat - St. Cecilia 6+
10. Phosphorescent - Song for Zula 6+
11. The Pines - Be There in Bells 6+
12. Frankie Rose - Moon in My Mind 6-
1. Villagers - Nothing Arrived 8+
2. Tom Odell - Another Love 7,5
3. Villagers - The Waves 7,5
4. Burial - Rough Sleeper 7+
5. BEAK> - Wulfstan II 7
6. John Grant - Pale Green Ghosts 7
7. Dry the River - Lion's Den 7-
8. Chromatics - Cherry 6,5
9. If Anything Happens to the Cat - St. Cecilia 6+
10. Phosphorescent - Song for Zula 6+
11. The Pines - Be There in Bells 6+
12. Frankie Rose - Moon in My Mind 6-
0
geplaatst: 22 januari 2013, 14:19 uur
Gretz schreef:
Ik kom sowieso nog met een lijstje.
Ik kom sowieso nog met een lijstje.
Dan moet je snel zijn.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 14:41 uur
Sterke finale!
1. Villagers - Nothing Arrived
2. Tom Odell - Another Love
3. Chromatics - Cherry
4. John Grant - Pale Green Ghosts
5. Phosphorescent - Song for Zula
(ontdekking)
6 Frankie Rose - Moon in My Mind
7. Dry the River - Lion's Den
8. Villagers - The Waves
9. The Pines - Be There in Bells
10. If Anything Happens to the Cat - St. Cecilia
BEAK> - Wulfstan II
Burial - Rough Sleeper
1. Villagers - Nothing Arrived
2. Tom Odell - Another Love
3. Chromatics - Cherry
4. John Grant - Pale Green Ghosts
5. Phosphorescent - Song for Zula
(ontdekking)6 Frankie Rose - Moon in My Mind
7. Dry the River - Lion's Den
8. Villagers - The Waves
9. The Pines - Be There in Bells
10. If Anything Happens to the Cat - St. Cecilia
BEAK> - Wulfstan II
Burial - Rough Sleeper
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:02 uur
Die 4 erboven zijn geen ontdekkingen dan?
Het zijn toch allemaal nieuwe nummers?
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:03 uur
Teunnis schreef:
Dan moet je snel zijn.
Gretz is de master in last minute !!!!(quote)
Dan moet je snel zijn.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:10 uur
jassn schreef:
(quote)
Gretz is de master in last minute !!!!
Volgende keer doe ik het hopelijk iets meer op mijn gemak.

dumb_helicopter schreef:
Het zijn toch allemaal nieuwe nummers? Meer in die zin dat het kwartje bij mij pas in de finale is gevallen.

0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:16 uur
Oké, dames (volgend mij zitten die er dit keer helaas niet tussen) en heren, de lijnen zijn gesloten! En ja hoor, we hebben het record van vorige week geëvenaard 
De 23 lijstjes komen van Angelo, arcade monkeys, Co Jackso, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, herman, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, wibro en yeahyeahyeah.
Nu ga ik eerst een bammetje eten en daarna de uitslag!

De 23 lijstjes komen van Angelo, arcade monkeys, Co Jackso, DjFrankie, Don Cappuccino, dumb_helicopter, Gretz, herman, inquestos, jassn, kemm, odi, Ploppesteksel, Poeha, Rhythm & Poetry, Salvadore, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, wibro en yeahyeahyeah.
Nu ga ik eerst een bammetje eten en daarna de uitslag!
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:40 uur
Wat een toeval dat ik mijn lijstje blijkbaar altijd na Ploppesteksel en voor R&P indien
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:49 uur
12. The Pines - Be There in Bells (10 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Het mag geen verrassing heten dat The Pines onderaan eindigt. In de finaleladders haalden het al het laagste stempercentage en in de finale stond uiteindelijk ook te veel concurrentie. Stond slechts bij twee mensen hoger dan de 5e plaats.
(automatisch genomineerd)
Het mag geen verrassing heten dat The Pines onderaan eindigt. In de finaleladders haalden het al het laagste stempercentage en in de finale stond uiteindelijk ook te veel concurrentie. Stond slechts bij twee mensen hoger dan de 5e plaats.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:57 uur
11. Villagers - The Waves (16 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Sunderland)
Het eerste van twee nummer van Villagers en de eerste van twee nominaties van jassn. Een de andere twee zal nog lang op zich laten wachten. The Waves werd bijna nooit hoger gezet dan Nothing Arrived en dus zou je kunnen stellen dat dit nummer last heeft gehad van het feit dat er twee nummers van Villagers in de finale stonden. In de finaleladder deed The Waves het dan ook een stuk beter. Nothing Arrived klinkt ook wat meer als een compleet kop-en-staart-popliedje.
(genomineerd door jassn, nummer 1 van Sunderland)
Het eerste van twee nummer van Villagers en de eerste van twee nominaties van jassn. Een de andere twee zal nog lang op zich laten wachten. The Waves werd bijna nooit hoger gezet dan Nothing Arrived en dus zou je kunnen stellen dat dit nummer last heeft gehad van het feit dat er twee nummers van Villagers in de finale stonden. In de finaleladder deed The Waves het dan ook een stuk beter. Nothing Arrived klinkt ook wat meer als een compleet kop-en-staart-popliedje.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:58 uur
10. Frankie Rose - Moon in My Mind (17 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van wibro)
De baslijn doet denken aan donkere post-punk, terwijl de andere elementen meer jangle/dream pop zijn. In ieder geval een hoop jaren ’80 dus. Kijkend naar alle finalisten dit jaar heeft retro-80’s goed gescoord. Vorige maand haalde de nummer 10 nog 28 punten en was het 5 punten verwijderd van de derde plek. Frankie Rose is maar liefst 21 punten verwijderd van de 4e plek.
(genomineerd door en nummer 1 van wibro)
De baslijn doet denken aan donkere post-punk, terwijl de andere elementen meer jangle/dream pop zijn. In ieder geval een hoop jaren ’80 dus. Kijkend naar alle finalisten dit jaar heeft retro-80’s goed gescoord. Vorige maand haalde de nummer 10 nog 28 punten en was het 5 punten verwijderd van de derde plek. Frankie Rose is maar liefst 21 punten verwijderd van de 4e plek.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 15:59 uur
9. Dry the River - Lion's Den (17 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door The Eraser, nummer 1 van dumb_helicopter en The Eraser)
In maart haalde hun single No Rest de finale net niet, maar in de laatste maand komen ze sterk terug met een albumtrack. Lion’s Den begint intiem en klein, maar eindigt groots en bombastisch. Wellicht dat ze daarmee wat extra puntjes hebben gepakt en niet naast The Pines zijn geëindigd.
(genomineerd door The Eraser, nummer 1 van dumb_helicopter en The Eraser)
In maart haalde hun single No Rest de finale net niet, maar in de laatste maand komen ze sterk terug met een albumtrack. Lion’s Den begint intiem en klein, maar eindigt groots en bombastisch. Wellicht dat ze daarmee wat extra puntjes hebben gepakt en niet naast The Pines zijn geëindigd.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:06 uur
8. If Anything Happens to the Cat - St. Cecilia (22 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door arcade monkeys, nummer 1 van arcade monkeys en stoepkrijt)
De Gentse post-rockvrinden van jassn zijn de verrassing van de maand. Post-rock heeft een teleurstellend jaar achter de rug, waarin de verwachtingen hoog lagen met releases van o.a. Sigur Rós en GY!BE. Misschien is het genre doodgebloed, maar deze mannen houden de moed erin en worden beloont met een 8e plaats.
(genomineerd door arcade monkeys, nummer 1 van arcade monkeys en stoepkrijt)
De Gentse post-rockvrinden van jassn zijn de verrassing van de maand. Post-rock heeft een teleurstellend jaar achter de rug, waarin de verwachtingen hoog lagen met releases van o.a. Sigur Rós en GY!BE. Misschien is het genre doodgebloed, maar deze mannen houden de moed erin en worden beloont met een 8e plaats.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:07 uur
7. John Grant - Pale Green Ghosts (28 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van kemm en Snoeperd)
aERodynamIC doet niet mee in dit topic, maar zo nu en dan komen er toch typische Eric-nummers langs. Dit is er ook zo eentje en is hier gekomen dankzij de hoge score in het topic “Maak kennis met… 2012”, jawel hoor, geplaatst door aERodynamIC. In de eerdere rondes ging het eigenlijk niet eens zo goed (twee keer derde), maar nu wordt het toch zevende met een aardig puntverschil met de voorgaande nummers.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van kemm en Snoeperd)
aERodynamIC doet niet mee in dit topic, maar zo nu en dan komen er toch typische Eric-nummers langs. Dit is er ook zo eentje en is hier gekomen dankzij de hoge score in het topic “Maak kennis met… 2012”, jawel hoor, geplaatst door aERodynamIC. In de eerdere rondes ging het eigenlijk niet eens zo goed (twee keer derde), maar nu wordt het toch zevende met een aardig puntverschil met de voorgaande nummers.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:16 uur
6. Villagers - Nothing Arrived (32 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door herman, nummer 1 van Gretz, herman en inquestos)
Het tweede nummer van Villagers heeft blijkbaar ook last gehad van het andere nummer. De twee nummers werden in de finaleronde allebei nog 1e, maar nu is het dus een 11e en 6e plaats. Maar met twee nummers in de finale kun je zeggen dat de singles goed zijn ontvangen en dat we in de volgende maand waarschijnlijk nog wel wat van ze mogen verwachten. Voor de minder oplettende lezer: dit betekent dat de tweede nominatie van jassn het goed heeft gedaan (zie opmerking bij The Waves).
(genomineerd door herman, nummer 1 van Gretz, herman en inquestos)
Het tweede nummer van Villagers heeft blijkbaar ook last gehad van het andere nummer. De twee nummers werden in de finaleronde allebei nog 1e, maar nu is het dus een 11e en 6e plaats. Maar met twee nummers in de finale kun je zeggen dat de singles goed zijn ontvangen en dat we in de volgende maand waarschijnlijk nog wel wat van ze mogen verwachten. Voor de minder oplettende lezer: dit betekent dat de tweede nominatie van jassn het goed heeft gedaan (zie opmerking bij The Waves).
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:20 uur
5. BEAK> - Wulfstan II (34 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van DjFrankie en Ploppesteksel)
Neo-psychedelica van een band die voornamelijk bekend is vanwege bandlid Geoff Barrow. Op Small (afkomstig van Portishead’s Third) konden we al duidelijk horen dat iemand van Portishead erg goed geluisterd had naar Pink Floyd. Nu weten we dat die persoon Geoff Barrow was, want ook Wulfstan II heeft duidelijk Pink Floyd invloeden. Om specifiek te zijn het livegedeelte van Ummagumma. Rond 5:30 lijkt het haast alsof Richard Wright uit de dood is opgestaan.
(genomineerd door Ploppesteksel, nummer 1 van DjFrankie en Ploppesteksel)
Neo-psychedelica van een band die voornamelijk bekend is vanwege bandlid Geoff Barrow. Op Small (afkomstig van Portishead’s Third) konden we al duidelijk horen dat iemand van Portishead erg goed geluisterd had naar Pink Floyd. Nu weten we dat die persoon Geoff Barrow was, want ook Wulfstan II heeft duidelijk Pink Floyd invloeden. Om specifiek te zijn het livegedeelte van Ummagumma. Rond 5:30 lijkt het haast alsof Richard Wright uit de dood is opgestaan.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:28 uur
4. Tom Odell - Another Love (38 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie)
Samen met nummer laatst, The Pines, is dit als enige geen een keer op 1 gezet. En toch haalt het de vierde plaats en meer punten dan de nummer 2 van vorige maand (Wild Nothing - Paradise). Puntensprokkelaar doet dit nummer geen recht, want het stond wel gewoon vijf keer op de tweede plaats. Het album dat er binnenkort aan komt (15 april om precies te zijn) kan dus op veel interesse rekenen.
(genomineerd door DjFrankie)
Samen met nummer laatst, The Pines, is dit als enige geen een keer op 1 gezet. En toch haalt het de vierde plaats en meer punten dan de nummer 2 van vorige maand (Wild Nothing - Paradise). Puntensprokkelaar doet dit nummer geen recht, want het stond wel gewoon vijf keer op de tweede plaats. Het album dat er binnenkort aan komt (15 april om precies te zijn) kan dus op veel interesse rekenen.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:30 uur
Dik tevreden met de 10e plaats van Frankie Rose. Het is ook tevens mijn 1e nominatie van het jaar 2012. Ik had alle overige maanden niet meegedaan. Te druk met andere games. 

0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:34 uur
3. Chromatics - Cherry (38 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Poeha en yeahyeahyeah)
We gaan weer helemaal terug naar de 80’s. Dream pop met synths, electro en zelfs wat disco-invloeden. Het toetje van Chromatics’ doorbraakjaar smaakte ons blijkbaar het best. Mensen die meer van deze sfeer willen raad ik niet alleen hun album, maar ook de film Drive aan.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Poeha en yeahyeahyeah)
We gaan weer helemaal terug naar de 80’s. Dream pop met synths, electro en zelfs wat disco-invloeden. Het toetje van Chromatics’ doorbraakjaar smaakte ons blijkbaar het best. Mensen die meer van deze sfeer willen raad ik niet alleen hun album, maar ook de film Drive aan.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:35 uur
wibro schreef:
Dik tevreden met de 10e plaats van Frankie Rose. Het is ook tevens mijn 1e nominatie van het jaar 2012. Ik had alle overige maanden niet meegedaan. Te druk met andere games.
Volgens mij win je daarmee ook de competitie wie het hoogste percentage finalisten nomineert
Meer van dat soort statistieken zullen spoedig volgen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 januari 2013, 16:39 uur
Had ik mijn nomaniatie op 1 gezet had die top 3 gescoord, maar Beak vind ik leuker, ik ben daar echt benieuwd naar de rest van het album.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 16:39 uur
2. Phosphorescent - Song for Zula (46 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo, Co Jackso, Rhythm & Poetry en Salvadore)
Van de vele indienummers die in deze finale stonden scoorde Phosphorescent veruit het best en dat lag ook helemaal in de lijn der verwachting. In de finale ronde haalde Song for Zula het hoogste stempercentage en in de eerste ronde moest het alleen de maandwinnaar voor laten gaan wat dat betreft. Het opvallende aan Song for Zula is dat het van beide “kampen” veel punten kreeg. Met 15 notaties is dit nummer op dat vlak dan ook de beste van de maand.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Angelo, Co Jackso, Rhythm & Poetry en Salvadore)
Van de vele indienummers die in deze finale stonden scoorde Phosphorescent veruit het best en dat lag ook helemaal in de lijn der verwachting. In de finale ronde haalde Song for Zula het hoogste stempercentage en in de eerste ronde moest het alleen de maandwinnaar voor laten gaan wat dat betreft. Het opvallende aan Song for Zula is dat het van beide “kampen” veel punten kreeg. Met 15 notaties is dit nummer op dat vlak dan ook de beste van de maand.
* denotes required fields.