MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie

zoeken in:
1. Rhye - Open
2. Burial - Ashtray Wasp
3. Burial - Loner
4. Burial - Kindred
5. Dans Dans - Waterpoort

Nogal een aardig zicht, maar die EP is gewoon goed. Op 1 nog meer EP-materiaal, als is dit nummer van Rhye (in tegenstelling tot de Burials) overduidelijk de topper van zijn EP! Op 5 dan toch de mooie klanken van Dans Dans, maar Het Zesde Metaal en The Asteroids Galaxy Tour waren ook waardige kandidaten geweest!

1. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
2. Burial - Ashtray Wasp
3. Burial - Loner
4. Burial - Kindred
5. Cloud Nothings - No Future / No Past

6. Dans Dans - Waterpoort
7. Rhye - Open
8. Black Mountain - Mary Lou

Ah, juist, dit topic hebben we ook nog . Ik ga even de tijd nemen (voornamelijk om de volgorde van de Burial's te bepalen).

1. Burial - Loner
2, Burial - Ashtray Wasp
3. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
4. Burial - Kindred
6. Cloud Nothings - No Future / No Past
7. Rhye - Open
8. Disappears - Replicate
9. Fanfarlo - Shiny Things

Mooie muziek!!

1. Disappears - Replicate
2. Black Mountain - Mary Lou
3. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
4. Shearwater - Animal Life
5. Fanfarlo - Shiny Things

1. Burial - Ashtray Wasp
2, Burial - Loner
3. Burial - Kindred
4. Cloud Nothings - No Future / No Past

Ook een shout-out naar Disappears en The Asteroids Galaxy Tour, uiteindelijk was er weer keuze genoeg in de finale. Wat zo'n nietszeggend nummer als die van Shearwater hier doet is me een raadsel.

Prachtig nummer juist! Die stem...

2. Shearwater - Animal Life
3. Fanfarlo - Shiny Things
4. Burial - Kindred
5. Burial - Ashtray Wasp

Die eerste twee zijn echt geweldig.

2. Burial - Loner

3. Shearwater - Animal Life
4. Burial - Ashtray Wasp

Black Mountain en Rhye vielen als laatsten af.
Fanfarlo en Kindred (de minste van de 3) zijn nog wel prima.
De eerste drie afvallers stonden al meteen vast (The Asteroids Galaxy Tour, Dans Dans en Het Zesde Metaal). Wat die in deze finale doen....

Potverdomme wat een sterke finale zeg! Allemaal sterke nummers, waarbij een aantal mooie ontdekkingen. Ik ga dit topic maar weer eens flink volgen.

1. Shearwater - Animal Life
2. Rhye - Open
3. Burial - Kindred
4. Fanfarlo - Shiny Things
5. Burial - Loner

6. Black Mountain - Mary Lou
7. Burial - Ashtray Wasp
8. Cloud Nothings - No Future / No Past
9. Disappears - Replicate
10. Dans Dans - Waterpoort
11. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
12. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt

Zeker Black Mountain en Cloud Nothings hebben mijn aandacht getrokken.

1. Fanfarlo - Shiny Things
2. Burial - Ashtray Wasp
3. Burial - Kindred
4. Rhye - Open
5. Burial - Loner

Ik kende alleen de Burial's, verder niks. Toch een prima finale, Fanfarlo is echt prachtig. Ook zitten er niet echte draken tussen dus ik ben tevreden. Wel weinig verschil in de genres. Het is of Burial, rock of Fanfarlo.

Jammer trouwens dat Sleepers' Reign de finale niet gehaald heeft

1. Cloud Nothings - No Future / No Past
2. Shearwater - Animal Life
4. Disappears - Replicate
5. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt

3 maal Burial in de finale. Rara wie gaat er winnen.

odi
Tot wanneer kan je stemmen ?

odi schreef:
Tot wanneer kan je stemmen ?

Even terugkijken laat zien dat dit 30 maart pas is, dus nog ruimschoots de tijd om je top 5 te plaatsen.

odi
Oeps, niet goed gekeken dus... Bedankt dumb_helicopter.

chevy93 schreef:
3 maal Burial in de finale. Rara wie gaat er winnen.

Tot nu toe is het vreselijkste nummer van de finale de geduchtste concurrent

De deadline zal trouwens ergens tussen 18.00 en 0.00 uur vrijdagavond liggen.

Doet Shearwater het zo goed, Teun
Jammer dat jij Disappears geen punten kon geven.

Opvallend: de complete EP van Burial in de finale. Wel terecht Ga hier misschien weer wat meer aan meedoen nu de 2011 editie definitief ten einde is

1. Cloud Nothings - No Future / No Past
2. Burial - Ashtray Wasp
3. Burial - Loner
4. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
5. Burial - Kindred

Zijn de eerste twee grote ontdekkingen al binnen? Cloud Nothings levert hier een geweldig nummer af! Ik vind het nummer Ge Zwiegt ook prachtig, mooi dat dat de finale heeft gehaald. Zou best weleens kunnen gaan groeien. Twee albums van dit jaar die ik wil gaan beluisteren erbij

Dat nummer van the Asterix Galaxy Tour vind ik na één luisterbeurt ronduit verschrikkelijk. Maar dat is typisch zo'n nummer die na een paar luisterbeurten toch leuk wordt. Dus wie weet

Die van de Asteroids Galaxy Tour vind ik nogal fout klinken. Vooral die zang. Maar stiekem vind ik het wel een leuk nummer. Al zit ik nou niet meteen te springen om ze te gaan bekijken op Pinkpop.

Misschien wel een leuk iets voor inquestos. Om uit te zoeken wat de impact nou eigenlijk is van drie maal Burial in de finale. Ik denk persoonlijk dat, aangezien heel veel mensen ze alle drie opnemen, de andere nummers veel minder punten krijgen dan normaal.

Je leest m'n gedachte, maar gelukkig is dat niet uit te zoeken; het is natuurlijk niet simpelweg de andere 2 Burials er uit nemen. Kindred wordt altijd lager geplaatst dan Ashtray Wasp, en staat nu 0 keer op één. Individueel had het wellicht meer punten bij elkaar weten te schrapen dan nu de uiteindelijke winnaar. Je mag dus heel content zijn dat er maar één Burial maand komt, en het ook nog spannend is omdat ze zo met elkaar concurreren.

Alleen maar goede nummers deze maand. Degelijke finale, al had het best wat diverser mogen zijn En dan bedoel ik niet alleen Burial. Je kan de rest opdelen in uptempo vrolijkheid (AGT, Fanfarlo, Shearwater), en voortkabbelene melancholie (Cloud N, Disappears, Black M, Dans Dans). Alleen Rhye en Zesde Metaal blijven over. Zie daar mijn top5.

1. Burial - Ashtray Wasp (9)
2. Burial - Loner (9-)
3. Rhye - Open (9-)
4. Burial - Kindred (9-)
5. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt (8,5)

6. Dans Dans - Waterpoort (8,5)
7. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack (8)
8. Black Mountain - Mary Lou (7,5)
9. Cloud Nothings - No Future / No Past (7,5)
10. Fanfarlo - Shiny Things (7,5)
11. Shearwater - Animal Life (7+)
12. Disappears - Replicate (7)

edit: volgorde toch nog iets aangepast

niels94 schreef:
Zijn de eerste twee grote ontdekkingen al binnen? Cloud Nothings levert hier een geweldig nummer af! Ik vind het nummer Ge Zwiegt ook prachtig, mooi dat dat de finale heeft gehaald. Zou best weleens kunnen gaan groeien. Twee albums van dit jaar die ik wil gaan beluisteren erbij

Dat nummer van the Asterix Galaxy Tour vind ik na één luisterbeurt ronduit verschrikkelijk. Maar dat is typisch zo'n nummer die na een paar luisterbeurten toch leuk wordt. Dus wie weet

Het nummer van Cloud Nothings dat de vorige maand gewonnen heeft - Wasted Days - is nog beter. De rest van het album kon niet tegen dat niveau op, maar het staat hier alsnog op een krappe 4*. The Asteroids Galaxy Tour is helemaal niet verschikkelijk Heerlijk doldwaas feestnummer, een beetje in hetzelfde sfeertje als The B-52's (TAGT is wel duidelijk een stuk minder doldwaas)

2. Cloud Nothings - No Future/No Past
4. Black Mountain - Mary Lou
5. Burial - Ashtray Wasp

Eindelijk weer iemand die Replicate op waarde weet te schatten

DjFrankie (moderator)
Poeha schreef:
Eindelijk weer iemand die Replicate op waarde weet te schatten

Jammer trouwens dat de rest v/d cd hier niet aan kan tippen.

Mooi. Erg mooi. Dit nummer moet het vooral van zijn tekst hebben, maar de muziek (ook al zit er weinig volume in en blijft het continu op de achtergrond) draagt zeker zijn steentje bij aan de emotionele lading van het nummer. Alhoewel: de strijkers die vanaf halverwege invallen zijn toch wel erg mooi! Verder spreekt ook dat West-Vlaams dialect me erg aan. Af en toe is het wel wat moeilijk te verstaan, maar dat doet gelukkig geen afbreuk aan de schoonheid van dit nummer.

2. Rhye - Open
Het klinkt misschien gek, maar het is de stem die dit nummer voor mij zo mooi maakt. Natuurlijk is de melodie ook prachtig, maar de atypische en tegelijkertijd toch warme en emotievolle zangstem weet me te raken. De melodie en de zachte, zwoele sfeer maakt dit nummer helemaal compleet.

3. Shearwater - Animal Life
Wat een stem! Een sterke, lage en krachtige stem van Jonathan Meiburg geeft dit nummer duidelijk extra lading. De gedurende het nummer aanzwellende muziek ondersteunt zijn stem goed en neemt op de juiste momenten het voortouw. Bovendien is dit nummer mooi opgebouwd en is de tekst ook erg sterk. Dit neigt naar perfectie.

4. The Asteroids Galaxy Tour - Heart Attack
Vrolijkheid ten top. Iedere keer dat ik hier naar luister wordt ik er weer blij van en dat komt niet alleen door de muziek. Ook de bijna irritante stem van de zangeres draagt daar aan bij, hoe gek het ook mag klinken. De melodie is simpel, maar ongelofelijk doeltreffend: Aanstekelijker dan dit hoor ik het niet vaak.

De spanning in dit nummer is vanaf de eerste seconde al voelbaar. Het heeft iets onheilspellends, maar voelt gelukkig niet onprettig aan. De opbouw is wel wat aan de lange kant, maar als dit nummer dan eenmaal loskomt is er geen houden meer aan! Alle emotie wordt eruit geschreeuwd en de luisteraar voelt het. De vele herhaling in de tekst neem ik dan maar voor lief.

odi
1. Burial - Ashtray Wasp
2. Black Mountain - Mary Lou
3. Burial - Loner
4. Burial - Kindred

Vandaag is het 30 maart. Ben nu bezig met luisteren. Geef me een uurtje.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:59 uur

geplaatst: vandaag om 01:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.