Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2012 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 9 april 2012, 19:07 uur
Ploppesteksel schreef:
No offence Papartis, smaken verschillen, maar voor mij zijn dat echt de 2 slechtste nummers die ooit zijn gepasseerd in het Song van het Jaar-topic.
No offence Papartis, smaken verschillen, maar voor mij zijn dat echt de 2 slechtste nummers die ooit zijn gepasseerd in het Song van het Jaar-topic.
typisch dat dat eerste nummer bij mij dan weer de volle 4 punten kreeg vorige keer...
0
geplaatst: 9 april 2012, 20:27 uur
1. Infadels - Violent Oblivion
2. The Me in You - Plastik
3. Jack White - Sixteen Saltines
4. Flying Colors - Infinite Fire
5. Big Wreck - Albatross
Violent Oblivion met afstand het beste nummer in deze inderdaad mindere ladder.
War Drums en Ekki Múkk twee nutteloze toevoegingen hier wat mij betreft. Geen hoogtepuntje in te bekennen. Maar smaken verschillen.
3. Jack White - Sixteen Saltines
5. Big Wreck - Albatross
Violent Oblivion met afstand het beste nummer in deze inderdaad mindere ladder.
War Drums en Ekki Múkk twee nutteloze toevoegingen hier wat mij betreft. Geen hoogtepuntje in te bekennen. Maar smaken verschillen.
0
geplaatst: 9 april 2012, 20:32 uur
1. Quakers feat. Phat Kat & Guilty Simpson - War Drums
2. Islands - This Is Not a Song
3. Sigur Rós - Ekki Múkk
4. The Me in You - Plastik
3. Sigur Rós - Ekki Múkk
0
geplaatst: 10 april 2012, 13:12 uur
Teunnis schreef:
svp nog even laten staan tot morgenochtend, ja?
Nog ietsje langer als het kan, want ik ben nu aan het luisteren.svp nog even laten staan tot morgenochtend, ja?
0
geplaatst: 10 april 2012, 13:53 uur
1. Infadels - Violent Oblivion
3. Islands - This Is Not a Song
Violent Oblivion is duidelijk de beste van deze ladder, maar mijn nummers 2, 3 en 4 zijn ook nog zeker de moeite. Alleen dat nummer van Jack White vind ik echt slecht.
Violent Oblivion is duidelijk de beste van deze ladder, maar mijn nummers 2, 3 en 4 zijn ook nog zeker de moeite. Alleen dat nummer van Jack White vind ik echt slecht.
0
geplaatst: 10 april 2012, 13:56 uur
Ik ben nu pas aan het luisteren, daarna is het wel tijd voor de volgende ladder.
0
geplaatst: 10 april 2012, 19:37 uur
1. Sigur Rós - Ekki Múkk
4. Jack White - Sixteen Saltines
4. Jack White - Sixteen Saltines
0
geplaatst: 10 april 2012, 20:15 uur
Snoeperd schreef:
3. Sigur Rós - Ekki Múkk
3. Sigur Rós - Ekki Múkk
Ik zie dat ik Jack White vergeten ben:
2. Jack White - Sixteen Saltines
4. Sigur Rós - Ekki Múkk
0
geplaatst: 10 april 2012, 20:31 uur
Teunnis luistert alles aan 1 bpm? Misschien dat deze ladder zo inderdaad aanhoorbaar wordt. 

0
geplaatst: 11 april 2012, 00:17 uur
Mijn pc spacede 'm op een nu ineens onvindbaar virus. Maar gelukkig is de volgende ladder nog niet geplaatst. Hopelijk blijft mijn pc intact dan ga ik nu nog even een paar nummertjes luisteren.
1. Sigur Rós - Ekki Múkk
2. Infadels - Violent Oblivion
3. Quakers feat. Phat Kat & Guilty Simpson - War Drums
4. Islands - This Is Not a Song
Jack White valt me tegen. En jammer dat al die nummers van Quakers zo kort zijn en onaf klinken. Ik ga maar eens de hele plaat proberen, misschien dat het daar beter uitpakt. Ik ben trouwens pas de derde die niet The Me in You in zijn lijstje heeft staan
1. Sigur Rós - Ekki Múkk
2. Infadels - Violent Oblivion
3. Quakers feat. Phat Kat & Guilty Simpson - War Drums
4. Islands - This Is Not a Song
Jack White valt me tegen. En jammer dat al die nummers van Quakers zo kort zijn en onaf klinken. Ik ga maar eens de hele plaat proberen, misschien dat het daar beter uitpakt. Ik ben trouwens pas de derde die niet The Me in You in zijn lijstje heeft staan

0
geplaatst: 11 april 2012, 01:23 uur
Uitslag ladder 5 (16 deelnemers):
1. Islands - This Is Not a Song (33)
2. The Me in You - Plastik (31)
3. Sigur Rós - Ekki Múkk (29)
4. Quakers feat. Phat Kat & Guilty Simpson - War Drums (27) - 16.88%
5. Infadels - Violent Oblivion (26)
6. Jack White - Sixteen Saltines (12)
7. Flying Colors - Infinite Fire (2)
8. Big Wreck - Albatross (0)
Weer zo'n belachelijk hoog stempercentage voor de nummer 4. Kyteman gaat het nog moeilijk krijgen
Wel jammer van Infadels. Ik zou bijna willen zeggen dat #5's ook door mogen op stempercentage 
1. Islands - This Is Not a Song (33)
2. The Me in You - Plastik (31)
3. Sigur Rós - Ekki Múkk (29)
4. Quakers feat. Phat Kat & Guilty Simpson - War Drums (27) - 16.88%
5. Infadels - Violent Oblivion (26)
6. Jack White - Sixteen Saltines (12)
7. Flying Colors - Infinite Fire (2)
8. Big Wreck - Albatross (0)
Weer zo'n belachelijk hoog stempercentage voor de nummer 4. Kyteman gaat het nog moeilijk krijgen
Wel jammer van Infadels. Ik zou bijna willen zeggen dat #5's ook door mogen op stempercentage 
0
geplaatst: 11 april 2012, 01:25 uur
Ladder 6:
Adrenaline Mob - Undaunted
Gazpacho - Hell Freezes Over I
Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
Light Year - Moderation
Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
The Mars Volta - The Whip Hand
Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
Spotify, zonder Adrenaline Mob, Sioen en Ulver.
Adrenaline Mob - Undaunted
Gazpacho - Hell Freezes Over I
Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
Light Year - Moderation
Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
The Mars Volta - The Whip Hand
Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
Spotify, zonder Adrenaline Mob, Sioen en Ulver.
0
geplaatst: 11 april 2012, 13:55 uur
1. Adrenaline Mob - Undaunted
2. Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
3. Light Year - Moderation
4. Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
Dat nummer van Sioen vind ik echt tenenkrommend slecht, maar aanstekelijk dat het is!
2. Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
3. Light Year - Moderation
4. Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
Dat nummer van Sioen vind ik echt tenenkrommend slecht, maar aanstekelijk dat het is!

0
geplaatst: 11 april 2012, 14:22 uur
Ik laat deze ladder aan me voorbij gaan, ik hoef hier niets van terug te zien. Ladder 7 daarentegen...
0
geplaatst: 11 april 2012, 14:45 uur
1. Gazpacho - Hell Freezes Over I
2. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
3. Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
4. The Mars Volta - The Whip Hand
Eens met inquestos. Een zeer, zeer matige ladder.
2. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
Eens met inquestos. Een zeer, zeer matige ladder.
0
geplaatst: 11 april 2012, 15:05 uur
1. Gazpacho - Hell Freezes Over I
2. Adrenaline Mob - Undaunted
3. Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
4. Light Year - Moderation
3. Wiegel Meirmans Snitker - Nova Zembla [Armin van Buuren Remix]
0
geplaatst: 11 april 2012, 15:05 uur
1. Light Year - Moderation
2. Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
4. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
Bijzonder triestig inderdaad. Ik stem ook maar omdat ik nu toch alles gehoord heb (en ik Light Year nog wel een plekje in de volgende ronde gun). En dan te bedenken dat het in de komende ladders moeilijk schrappen wordt met zoveel sterk materiaal... In dat opzicht vind ik ook dat dit:
4. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
Bijzonder triestig inderdaad. Ik stem ook maar omdat ik nu toch alles gehoord heb (en ik Light Year nog wel een plekje in de volgende ronde gun). En dan te bedenken dat het in de komende ladders moeilijk schrappen wordt met zoveel sterk materiaal... In dat opzicht vind ik ook dat dit:
Teunnis schreef:
eigenlijk gewoon moet kunnen worden toegepast. Met de willekeurige loting kan het namelijk best zijn dat de afvallers die het sterkst bevonden worden gewoon uit één en dezelfde ladder komen. Dus dat dan de drie met het hoogste stempercentage nog doormogen, ongeacht of ze 4de, 5de of zelfs 6de zijn geëindigd. Misschien een idee om het vanaf volgende maand zo te doen (of vanaf 2013...), of zijn er geen andere voorstanders?Wel jammer van Infadels. Ik zou bijna willen zeggen dat #5's ook door mogen op stempercentage
0
geplaatst: 11 april 2012, 15:16 uur
Daar ben ik geen voorstander van. Die stempercentages zeggen vaak totaal niet hoe goed het nummer is, maar hoe slecht de nummers 7 en 8 zijn. Ik ben wel licht voorstander van weer de top4 door laten gaan, met 4 finaleladders van 8 nummers (waarvan er dan helaas maar 3 van door kunnen naar de finale)
0
geplaatst: 11 april 2012, 15:33 uur
Destijds is het gewijzigd omdat we in tijdnood kwamen. Nu hebben we juist tijd over, dus ik vind het zeker geen slecht idee van inquestos. Sterker nog, ik vind het een uitstekend idee.
0
geplaatst: 11 april 2012, 15:44 uur
Dat voorstel van inquestos vind ik niet slecht, maar daar los je het 'te sterke ladder' -probleem natuurlijk niet mee op. De nummers 5 hebben dan nog steeds geen kans om de volgende ronde te halen.
Het huidige systeem (waarbij de zwakste nummers 4 in de eerste ronde al worden geëlimineerd) vind ik dan beter. Daar wordt de tweede ronde alleen maar sterker van.
Het huidige systeem (waarbij de zwakste nummers 4 in de eerste ronde al worden geëlimineerd) vind ik dan beter. Daar wordt de tweede ronde alleen maar sterker van.
0
geplaatst: 11 april 2012, 17:43 uur
1. Guido Belcanto - De Zonde Die Ik Nooit Beging
2. Gazpacho - Hell Freezes Over I
3. Adrenaline Mob - Undaunted
4. Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
Stelt jammer genoeg enorm weinig voor deze ladder (again). Alleen Guido mag voor mijn part naar de volgende ronde gaan.
2. Gazpacho - Hell Freezes Over I
4. Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
Stelt jammer genoeg enorm weinig voor deze ladder (again). Alleen Guido mag voor mijn part naar de volgende ronde gaan.
0
geplaatst: 11 april 2012, 17:45 uur
2. The Mars Volta - The Whip Hand
Aardige ladder. Over mijn top 4 ben ik te spreken en Gazpacho viel me ook niets tegen. Ulver kotm met een aardige cover maar het origineel overklast deze versie. The Mars Volta verrast me erg trouwens, erg mooi nummer, toch maar iets van ze op gaan zoeken.
2. The Mars Volta - The Whip Hand
Aardige ladder. Over mijn top 4 ben ik te spreken en Gazpacho viel me ook niets tegen. Ulver kotm met een aardige cover maar het origineel overklast deze versie. The Mars Volta verrast me erg trouwens, erg mooi nummer, toch maar iets van ze op gaan zoeken.
0
geplaatst: 11 april 2012, 20:04 uur
Geweldige ladder! 'k Vind het zelfs de sterkste ladder van 2012 tot nu toe... En zodanig gevarieerd dat ik verbaasd ben dat sommigen hier niks van hun gading in terugvinden.
1. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
Die van Guido blijft toch de wtf-plaat van 2012... 'k Had die mens al een 15 jaar geleden afgeschreven toen hij enkel nog in't nieuws kwam met zijn passie voor vrouwenkledij. Aan z'n eigen lijf wel te verstaan. Enfin, knappe come-back!
En toffe clip voor Moderation
1. Sioen - I'm Not Ready to Love You Like I Do
Die van Guido blijft toch de wtf-plaat van 2012... 'k Had die mens al een 15 jaar geleden afgeschreven toen hij enkel nog in't nieuws kwam met zijn passie voor vrouwenkledij. Aan z'n eigen lijf wel te verstaan. Enfin, knappe come-back!
En toffe clip voor Moderation

0
geplaatst: 11 april 2012, 20:11 uur
Gevarieerd? 2012 heeft toch wel wat meer te bieden dan Pop / Rock en Dance.
0
geplaatst: 11 april 2012, 20:43 uur
Ik beweer dan ook niet dat het 'allesomvattend' is he 
...maar je vindt hier dus te weinig variatie aan, kemm? Of doelde je meer op de kwaliteit?

...maar je vindt hier dus te weinig variatie aan, kemm? Of doelde je meer op de kwaliteit?
0
geplaatst: 11 april 2012, 20:55 uur
1. Ulver - I Had Too Much to Dream Last Night
3. Gazpacho - Hell Freezes Over I
4. Adrenaline Mob - Undaunted
Alleen mijn nominatie (Ulver) is echt goed, voor de rest is het huilen met de pet op. Ik vind de cover erg gaaf, het geeft het nummer een duister sfeertje mee. Het nummer van The Mars Volta is misschien wel het slechtste nummer wat de band tot nu toe op plaat heeft gezet. Afgrijselijk!
4. Adrenaline Mob - Undaunted
Alleen mijn nominatie (Ulver) is echt goed, voor de rest is het huilen met de pet op. Ik vind de cover erg gaaf, het geeft het nummer een duister sfeertje mee. Het nummer van The Mars Volta is misschien wel het slechtste nummer wat de band tot nu toe op plaat heeft gezet. Afgrijselijk!

0
geplaatst: 11 april 2012, 21:24 uur
Ik vind dit eigenlijk wel nog de beste ladder van de maand, niet de beste liedjes misschien maar eindelijk eens meer dan 2 of 3 liedjes die redelijk goed zijn. Ik kwam er toch aan 6 in deze ladder en zeggen dat ik deze ladder bijna had overgeslagen door al het commentaar.
Ik vind dit eigenlijk wel nog de beste ladder van de maand, niet de beste liedjes misschien maar eindelijk eens meer dan 2 of 3 liedjes die redelijk goed zijn. Ik kwam er toch aan 6 in deze ladder en zeggen dat ik deze ladder bijna had overgeslagen door al het commentaar.
0
geplaatst: 11 april 2012, 23:38 uur
2MY schreef:

Het ging over de variatie, ja. Waar doelde jij dan op: een grote variatie aan rocknummers?

* denotes required fields.