Muziek / Muziekgames / Wat nomineert ... voor de MuMe Ladder 2013?
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 18:50 uur
Nou, dat zou dan een geslaagde nominatie zijn. 
Eens kijken welke nummers ik nog meer op mijn longlist had voor deze categorie.
Edit: Vervangen voor Tiëso

Eens kijken welke nummers ik nog meer op mijn longlist had voor deze categorie.
Edit: Vervangen voor Tiëso
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 18:52 uur
En dan de laatste ladder.
Voor al mijn ladders (die bijna allemaal uit 5 nummers bestaan) geldt: 6-4-3-2. Het totaal dient dus op 15 te eindigen.
Overige/Andere geners/Vanalleswat
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
2 Aretha Franklin - Think 2
Atmosphere - Became - niet al te bijzondere track van Atmosphere.
3 Emancipator - Anthem 3
George Michael - Cowboys and Angels
Jacques Brel - Le Plat Pays
4 Nils Frahm - Over There, It's Raining 4
6 The Roots - Dear God 2.0 6
The Wailers - Concrete Jungle
Tiësto - Adagio for Strings
(Laat de volgorde van de tracklijst staan a.u.b.)
Deadline: Donderdag 17.00 uur
Voor al mijn ladders (die bijna allemaal uit 5 nummers bestaan) geldt: 6-4-3-2. Het totaal dient dus op 15 te eindigen.
2 Aretha Franklin - Think 2
Atmosphere - Became - niet al te bijzondere track van Atmosphere.
3 Emancipator - Anthem 3
Jacques Brel - Le Plat Pays
4 Nils Frahm - Over There, It's Raining 4
6 The Roots - Dear God 2.0 6
The Wailers - Concrete Jungle
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 18:55 uur
O. 
Ik wijzig mijn stem wel als ik het nieuwe nummer puntwaardig vind.

Ik wijzig mijn stem wel als ik het nieuwe nummer puntwaardig vind.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:00 uur
Ik heb het aangepast jongelui.
Internet gaat soms te snel voor mij. Ik ben al een oude man. Neem het mij niet al te kwalijk.
Internet gaat soms te snel voor mij. Ik ben al een oude man. Neem het mij niet al te kwalijk.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:07 uur
Chevy, ik heb de lijst momenteel niet bij de hand maar volgens mij staat Brel er al in met de NL versie van dit nummer (mijn vlakke land). Of wil je inderdaad specifiek de franse versie apart nomineren?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:08 uur
En dan de laatste ladder.
5 Aretha Franklin - Think 3
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
4 Jacques Brel - Le Plat Pays 4
4 Nils Frahm - Over There, It's Raining
8 The Roots - Dear God 2.0 2
6 The Wailers - Concrete Jungle 6
5 Aretha Franklin - Think 3
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
4 Jacques Brel - Le Plat Pays 4
8 The Roots - Dear God 2.0 2
6 The Wailers - Concrete Jungle 6
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:23 uur
2 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg +2
9 Aretha Franklin - Think +4
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
3 George Michael - Cowboys and Angels +3
4 Jacques Brel - Le Plat Pays
8 The Roots - Dear God 2.0
12 The Wailers - Concrete Jungle +6
2 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg +2
9 Aretha Franklin - Think +4
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
3 George Michael - Cowboys and Angels +3
8 The Roots - Dear God 2.0
12 The Wailers - Concrete Jungle +6
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:32 uur
Donderdag om 17.00u ben ik aan de beurt. Ik ben dan echter niet online (werken die middag en avond). Kan ik naar iemand mijn eerste twee ladders sturen zodat hij/zij ze voor mij plaatst?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:35 uur
2 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
9 Aretha Franklin - Think
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
9 George Michael - Cowboys and Angels +6
8 Nils Frahm - Over There, It's Raining +4
10 The Roots - Dear God 2.0 +2
15 The Wailers - Concrete Jungle +3
2 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
9 George Michael - Cowboys and Angels +6
8 Nils Frahm - Over There, It's Raining +4
10 The Roots - Dear God 2.0 +2
15 The Wailers - Concrete Jungle +3
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 21:01 uur
5 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg +3
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
13 George Michael - Cowboys and Angels +4
6 Jacques Brel - Le Plat Pays +2
14 Nils Frahm - Over There, It's Raining +6
10 The Roots - Dear God 2.0
15 The Wailers - Concrete Jungle
5 Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg +3
Atmosphere - Became
3 Emancipator - Anthem
13 George Michael - Cowboys and Angels +4
6 Jacques Brel - Le Plat Pays +2
14 Nils Frahm - Over There, It's Raining +6
10 The Roots - Dear God 2.0
15 The Wailers - Concrete Jungle
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 21:59 uur
El Ninjo schreef:
tenminste 5 vd genomineerden uit ieders lijstje van 10 dient afkomstig te zijn van een artiest die niet voorkomt in de eindlijst van 2012
tenminste 5 vd genomineerden uit ieders lijstje van 10 dient afkomstig te zijn van een artiest die niet voorkomt in de eindlijst van 2012
IK weet niet hoeveel lijstjes er elk jaar ingeleverd mogen worden maar stel dat zijn er 100 dan wil dat dus zeggen dat er elk jaar 500 unieke artiesten ingezet moeten gaan worden. Dan moet toch ook de organisatie inzien dat dit het doel heel ver voorbij schiet. Als dit al ingezet moet gaan worden dan echt met max 1 a 2.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:18 uur
Ik heb dit topic ook eens bekeken en even het begin en de essentie van dit topic gelezen ...
Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar zo ja, wil ik toch even een kritische noot plaatsen. Het initiatief tot dit topic is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ... als Chevy al 90 nummers plaatst in zijn ladders (waar hij er dan uiteindelijk 10 uit kiest ... neem ik dan aan
) en 9 andere users doen dat ook, dan zijn er al ca. 900 nummers aan bod gekomen, of zie ik dat nu verkeerd?
In hoeverre worden deze tracks niet “min of meer” geclaimd als nominatie? Ook al is die claim er niet letterlijk, voor geen enkele andere nominator is het leuk om een nummer te nomineren dat al in dit topic aan bod is gekomen. Bij een gebleken populair nummer zou je het verwijt kunnen krijgen een nominatie te “pikken” (ook al heb je er niet eens weet van). En ... als je wel van de populariteit afweet ... mag je het dan met de afdankertjes doen? Er kunnen hier mogelijk 900 nummers passeren.
Maar zoals gezegd, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen.
Als ik het wel juist heb, zal ik volgens sommigen wel een zeikerd zijn …
Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar zo ja, wil ik toch even een kritische noot plaatsen. Het initiatief tot dit topic is ongetwijfeld goed bedoeld, maar ... als Chevy al 90 nummers plaatst in zijn ladders (waar hij er dan uiteindelijk 10 uit kiest ... neem ik dan aan
) en 9 andere users doen dat ook, dan zijn er al ca. 900 nummers aan bod gekomen, of zie ik dat nu verkeerd?In hoeverre worden deze tracks niet “min of meer” geclaimd als nominatie? Ook al is die claim er niet letterlijk, voor geen enkele andere nominator is het leuk om een nummer te nomineren dat al in dit topic aan bod is gekomen. Bij een gebleken populair nummer zou je het verwijt kunnen krijgen een nominatie te “pikken” (ook al heb je er niet eens weet van). En ... als je wel van de populariteit afweet ... mag je het dan met de afdankertjes doen? Er kunnen hier mogelijk 900 nummers passeren.
Maar zoals gezegd, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen.
Als ik het wel juist heb, zal ik volgens sommigen wel een zeikerd zijn …

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:30 uur
Hoe groot denk je, is de kans dat bv. R&P eenzelfde nummer kiest als ik? Bovendien heb ik maar 2 ladders van 10, in totaal had ik 30+6+20 = 56 nummers.
Verder zou ik het alleen maar toejuichen als iemand anders mijn nummers nomineert, want dat betekent dat ik weer een extra plekje heb om een ander fenomenaal nummer te nomineren.
Verder zou ik het alleen maar toejuichen als iemand anders mijn nummers nomineert, want dat betekent dat ik weer een extra plekje heb om een ander fenomenaal nummer te nomineren.

El Ninjo schreef:
Chevy, ik heb de lijst momenteel niet bij de hand maar volgens mij staat Brel er al in met de NL versie van dit nummer (mijn vlakke land). Of wil je inderdaad specifiek de franse versie apart nomineren?
Dat klopt allebei.Chevy, ik heb de lijst momenteel niet bij de hand maar volgens mij staat Brel er al in met de NL versie van dit nummer (mijn vlakke land). Of wil je inderdaad specifiek de franse versie apart nomineren?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:39 uur
Ik zag in jouw eerste bericht staan dat je 9 ladders hebt, maar dat zijn er dus minder. Met meerdere deelnemers zijn het nog steeds veel tracks die aan bod komen.
Ik snap overigens wel dat jij het prima vindt als iemand muziek van jouw voorkeur nomineert, maar voor de nominator is dat eigenlijk helemaal niet leuk.
Ik snap overigens wel dat jij het prima vindt als iemand muziek van jouw voorkeur nomineert, maar voor de nominator is dat eigenlijk helemaal niet leuk.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:41 uur
Waarom is het niet leuk om te weten dat iemand anders het nummer ook genomineerd zou kunnen hebben? Des te groter de kans dat die ook de lijst haalt, dacht ik zo.
P.S. Het zijn wel 9 ladders, maar niet iedere ladder is 10 nummers.
P.S. Het zijn wel 9 ladders, maar niet iedere ladder is 10 nummers.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:41 uur
Natuurlijk heb je geen claim op de nummers die hier winnen. Bovendien zullen de meeste slechts een gedeelte van hun nominaties hier op baseren. En slechts een select groepje zal zien welke nummers hier winnen, het overgrote deel heeft er geen weet van. En zelfs als ik zie dat Olsen Olsen lekker punten heeft gescoord ga ik niet meteen mijn nominaties veranderen (slechts een voorbeeld, ik ben niet van plan Olsen Olsen te nomineren). Wellicht dat ik Olsen Olsen aan chevy over laat om een andere favoriet te nomineren. Voor mij dan alleen maar een win-winsituatie.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:53 uur
Natuurlijk is er niet letterlijk een claim, maar zo kan het wel voelen.
Als ik een nummer wil nomineren, maar ik zie dat het hier een voorkeur van chevy heeft en goed scoort, zou ik me wel bezwaard voelen om het zelf als nominatie op te voeren. Nu verwacht ik niet dat dit zich zo gauw voor mijn potentiële nominaties zal voordoen, maar dat kan voor anderen wel het geval zijn.
Maar ok, het was gewoon een kritische noot waar misschien niet over nagedacht was. That's it.
Als ik een nummer wil nomineren, maar ik zie dat het hier een voorkeur van chevy heeft en goed scoort, zou ik me wel bezwaard voelen om het zelf als nominatie op te voeren. Nu verwacht ik niet dat dit zich zo gauw voor mijn potentiële nominaties zal voordoen, maar dat kan voor anderen wel het geval zijn.
Maar ok, het was gewoon een kritische noot waar misschien niet over nagedacht was. That's it.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:01 uur
vigil schreef:
maar stel dat zijn er 100 dan wil dat dus zeggen dat er lk jaar 500 unieke artiesten ingezet moeten gan worden.
maar stel dat zijn er 100 dan wil dat dus zeggen dat er lk jaar 500 unieke artiesten ingezet moeten gan worden.
Dat hoeft niet, het kunnen er ook 100 zijn, het gaat om nieuwe artiesten tov. de startlijst...kan best zijn dat bijv 10 gebruikers dezelfde nieuwe artiest introduceren.
Daarnaast is dit een proefballonnetje voor dit jaar waarbij niet gezegd wordt dat we deze regel elk jaar gaan hanteren.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:02 uur
Toch nog even een praktijkvoorbeeldje. Vorig jaar had Titmeister als potentiële nominatie Michel Fugain. Ik vond het al vreemd dat die nog niet in de lijst stond, maar nog veel vreemder dat hij uiteindelijk de schifting niet overleefde. Toen heb ik hem maar zelf genomineerd.
Titmeister blij dat er toch nog een extra potentiële nominatie van hem voorgedragen werd, ik blij dat ik zo'n mooi nummer kon toevoegen en wij allebei blij dat hij de eindlijst heeft gehaald. Dat verbeeld ik mij dan toch.
Titmeister blij dat er toch nog een extra potentiële nominatie van hem voorgedragen werd, ik blij dat ik zo'n mooi nummer kon toevoegen en wij allebei blij dat hij de eindlijst heeft gehaald. Dat verbeeld ik mij dan toch.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:03 uur
Wel erg berekenend, dit topic. Spontaan tien leuke nummers nomineren is blijkbaar passé 
Je hebt zelfs users die in heel andere muziekgames al maanden van tevoren een nummer als nominatie voor de ladder "claimen", interessant verschijnsel. Nou ja, in ieder geval leuk dat users hun nominaties met zorg selecteren, uiteindelijk kan dat nooit slecht zijn voor de kwaliteit van het gebodene.
Zelf ga ik dit waarschijnlijk niet allemaal op de voet volgen en zal ik pas kort van tevoren een definitieve selectie maken, dus het zou kunnen dat ik per ongeluk iemand anders' nominatie "jat". De kans lijkt me niet zo groot, maar toch bij voorbaat sorry, of juist graag gedaan
Sowieso was dat een mooi topic met veel origineel spul erin.

Je hebt zelfs users die in heel andere muziekgames al maanden van tevoren een nummer als nominatie voor de ladder "claimen", interessant verschijnsel. Nou ja, in ieder geval leuk dat users hun nominaties met zorg selecteren, uiteindelijk kan dat nooit slecht zijn voor de kwaliteit van het gebodene.
Zelf ga ik dit waarschijnlijk niet allemaal op de voet volgen en zal ik pas kort van tevoren een definitieve selectie maken, dus het zou kunnen dat ik per ongeluk iemand anders' nominatie "jat". De kans lijkt me niet zo groot, maar toch bij voorbaat sorry, of juist graag gedaan

remcodulac schreef:
Toch nog even een praktijkvoorbeeldje. Vorig jaar had Titmeister als potentiële nominatie Michel Fugain. Ik vond het al vreemd dat die nog niet in de lijst stond, maar nog veel vreemder dat hij uiteindelijk de schifting niet overleefde. Toen heb ik hem maar zelf genomineerd.
Dat is wel de spirit, ja Toch nog even een praktijkvoorbeeldje. Vorig jaar had Titmeister als potentiële nominatie Michel Fugain. Ik vond het al vreemd dat die nog niet in de lijst stond, maar nog veel vreemder dat hij uiteindelijk de schifting niet overleefde. Toen heb ik hem maar zelf genomineerd.
Sowieso was dat een mooi topic met veel origineel spul erin.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:21 uur
yeahyeahyeah schreef:
Wel erg berekenend, dit topic. Spontaan tien leuke nummers nomineren is blijkbaar passé

Daar ben ik in ieder geval erg voor, ik ga dit topic dan ook verder niet volgen behoudens de eventuele dienstmedelingen.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:23 uur
Ben het ook wel met yeahyeahyeah eens, zelf nomineer ik ook liever spontaan wat dingen, dan zo te werk gaan. Maar verder vind ik het wel leuk om mee te doen, plus dat ik een aantal nominaties voor volgend jaar dan al leer kennen. En tja, muziekspelletjes. Erg verslavend. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:26 uur
Ik denk dat een ieder dit voor zichzelf moeten weten. Ik vind het een mooi initiatief als spin-off van de MML.
Zelf hou ik mijn nominaties ook in eigen hand. In ieder geval dit jaar.
Zelf hou ik mijn nominaties ook in eigen hand. In ieder geval dit jaar.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 23:52 uur
Overigens is het verder natuurlijk niet echt een claim. Als iemand anders het nummer dat (bijvoorbeeld) chevy wil nomineren eerder nomineert dan hem, in het betreffende topic dan moet chevy toch echt een ander nummer kiezen. Want voor de ladder van 2013 geldt gewoon weer: wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Het nomineren van 5 artiesten die nog niet in de eindlijst staan zal wel op wat meer problemen stuiten bij de conservatieve (en daar is niks mis mee) user.
Het nomineren van 5 artiesten die nog niet in de eindlijst staan zal wel op wat meer problemen stuiten bij de conservatieve (en daar is niks mis mee) user.
0
titan (crew)
geplaatst: 24 oktober 2012, 11:11 uur
Ik heb nog eens nagedacht over het idee om 5 artiesten die nog niet in de eindlijst staan te nomineren. Ik ben er geen voorstander van. Ik juich afwisseling toe, maar constateer ook dat wij bij bespreking van andere toplijsten vaak kritiek hebben op het feit dat je er geen vrije keuze hebt. Dan is het een beetje raar als we ons zelf zo zouden beperken. Ik ben ook bang dat de top 2000 volgend jaar een parade van eendagsvliegen wordt, terwijl het gewoon de lijst met onze favoriete nummers moet zijn. Het is nou eenmaal zo dat sommige artiesten razend populair zijn. Dat kun je proberen de kop in te drukken, maar het wordt dan wel een beetje een poging om de realiteit geweld aan te doen.
Ik zou dan zelfs ook willen pleiten om het maximaal aantal nominaties per artiest in sommige gevallen te verhogen. Sommige artiesten zijn zo populair dat al hun nominaties bij de bovenste 1000 eindigen. Het voelt vreemd aan dat zo'n artiest geen extra nominatie mag, omdat er zo nodig een geforceerde afwisseling gecreëerd moet worden.
Ik zou dan zelfs ook willen pleiten om het maximaal aantal nominaties per artiest in sommige gevallen te verhogen. Sommige artiesten zijn zo populair dat al hun nominaties bij de bovenste 1000 eindigen. Het voelt vreemd aan dat zo'n artiest geen extra nominatie mag, omdat er zo nodig een geforceerde afwisseling gecreëerd moet worden.
* denotes required fields.