Muziek / Muziekgames / De alternatieve MusicMeter heavy metalladder
zoeken in:
0
geplaatst: 22 oktober 2012, 21:10 uur
Hierbij de metalladder voor minder bekende nummers.
Deze regels lijken mij geschikt, bezwaren hiertegen?
EDIT: Foutje, dit topic moet bij de Muziekgames... moderator?
Deze regels lijken mij geschikt, bezwaren hiertegen?
MDV schreef:
- Niet meer dan 3 nominaties per band
- Alleen nummers van albums die op Musicmeter minder dan 30 stemmen hebben of helemaal niet op Musicmeter staan
- Iedereen die aangeeft mee te willen doen levert een lijstje met tien nominaties in en mag pas weer een tweede insturen als de rest geweest is
- Niet meer dan 3 nominaties per band
- Alleen nummers van albums die op Musicmeter minder dan 30 stemmen hebben of helemaal niet op Musicmeter staan
- Iedereen die aangeeft mee te willen doen levert een lijstje met tien nominaties in en mag pas weer een tweede insturen als de rest geweest is
EDIT: Foutje, dit topic moet bij de Muziekgames... moderator?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 16:28 uur
Mee eens.
Zullen we een eerste nominatieronde doen tot en met zondag?
Daarnaast moet het verloop van het spel nog goed afgesproken worden:
Hoeveel nominaties willen we minimaal/maximaal?
Hoe gaan we de nummers verdelen?
Hoeveel nummers overleven de eerste ronde?
Hoe is het verloop van het spel tot aan de finale?
Worden alle nummers gerangschikt (dus ook de eerste afvallers), zodat we een uiteindelijke top 100/500/1000/... krijgen?
Zullen we een eerste nominatieronde doen tot en met zondag?
Daarnaast moet het verloop van het spel nog goed afgesproken worden:
Hoeveel nominaties willen we minimaal/maximaal?
Hoe gaan we de nummers verdelen?
Hoeveel nummers overleven de eerste ronde?
Hoe is het verloop van het spel tot aan de finale?
Worden alle nummers gerangschikt (dus ook de eerste afvallers), zodat we een uiteindelijke top 100/500/1000/... krijgen?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 16:46 uur
Prima, vanaf nu kan er ingezonden worden wat mij betreft. Ik denk dat 500 nummers gewoon een goed aantal is. Ladders van vijf om te beginnen waaruit twee doorstromen - net als de laatste reguliere metalladder. Ik vond het de vorige keer niet zo gek gaan. Gewoon door de randomizer als alle inzendingen er zijn, toch?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 17:08 uur
Ja, die randomizer lijkt me goed.
Ik had aangeboden om deze ladder te (helpen) organiseren. Ik vrees dat ik geen tijd heb om alles op te zetten, maar ik wil graag helpen.
Dus de structuur is hetzelfde als de vorige keer?
Toen ging het 500nummers -> 200 nummers --> 100 nummers.
Van die 100 nummers kwamen 40 nummers 1&2 in de finale, samen met de 10 beste derde plaatsen.
De finale was 10 ladders, waarvan 20 nummers 1 en 2 + de 5 beste nummers 3 in de grote finale terechtkwamen.
Ik had aangeboden om deze ladder te (helpen) organiseren. Ik vrees dat ik geen tijd heb om alles op te zetten, maar ik wil graag helpen.
Dus de structuur is hetzelfde als de vorige keer?
Toen ging het 500nummers -> 200 nummers --> 100 nummers.
Van die 100 nummers kwamen 40 nummers 1&2 in de finale, samen met de 10 beste derde plaatsen.
De finale was 10 ladders, waarvan 20 nummers 1 en 2 + de 5 beste nummers 3 in de grote finale terechtkwamen.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 17:32 uur
Die vorige structuur ervoer ik goed in ieder geval... ik denk dat het organiseren los gaat lopen overigens, maar ik kan het op zich wel doen.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 17:38 uur
Op zich prima, alleen is het jammer dat 3/5e van alle nummers maar één keer voorbij komt. Als we weer een herkansingsronde doen zoals in de Grote ladder is dat 2/5e, oftewel 200 nummers. Nog te veel, in mijn ogen.
In plaats daarvan dacht ik aan een herkansingsronde waarin alle nummers deelnemen.
Het is dan wel een ronde van 50 ladders (zoals ik het voor ogen heb), maar we mogen gerust wat tijd nemen om te spelen.
De beste nummer 3, 4 en 5 komen dan in een ladder met de slechtste nummer 3, 4 en 5.
Herkansingsronde 1 - Ladder 1 zou dan worden:
- 3 (#1)
- 3 (#100)
- 4 (#1)
- 4 (#100)
- 5 (#1)
- 5 (#100)
De plaatsing van de nummers wordt berekend op basis van het stemgemiddelde uit ronde 1.
Zo komt ieder nummer minimaal twee keer aan de beurt en heeft de plaats uit de eerste ronde ook invloed op de kans in de herkansingsronde. Daarnaast kun je ronde 1 en herkansingsronde 1 gebruiken om een uiteindelijke rangschikking te berekenen.
Van iedere ladder zou ik de bovenste drie door laten gaan, zodat je in ronde 2 met 350 nummers verder gaat, verdeeld in 50 ladders van 7 nummers.
Na ronde 2 gaan we verder met de ouderwetse herkansingsronde.
Van die zeven nummers gaan de beste 3 door, de slechtste drie vallen direct af en de nummers 4 spelen de herkansingsronde.
Blijven over 170 nummers. Verdeeld in 34 ladders van 5, waarvan de 30 beste nummers 1 doorgaan naar de finale. In de laatste herkansingsronde strijden de 4 slechtste nummers 1 met de 12 beste nummers 2 voor de laatste 2 finaleplekken. In 4 ladders van 4, de beste 2 gaan door. 1 ladder van 8, beste 2 gaan naar de finale.
De 32 overgebleven nummers worden gerangschikt door het finalespel.
Het is misschien een té uitvoerige opzet, maar zo krijgt wel ieder nummer voldoende aandacht. Zeker omdat het hier gaat over nummers die niet iedereen zal kennen.
Ronde 1: 100 ladders van 5 (500 nr's > 200 nr's)
Herkansingsronde 1: 50 ladders van 6 (300 nr's > 150 nr's)
Ronde 2: 50 ladders van 7 (350 nr's > 150 nr's)
Herkansingsronde 2: 10 ladders van 5 (50 nr's > 20 nr's)
Ronde 3: 34 ladders van 5 (170 nr's > 30 nr's)
Herkansingsronde 4.1: 4 ladders van 4 (16 nr's > 8 nr's)
Herkansingsronde 4.2: 1 ladder van 8 (8 nr's > 2 nr's)
Finale: 32 nr's
Opmerkingen en verbeteringen zijn trouwens meer dan welkom.
In plaats daarvan dacht ik aan een herkansingsronde waarin alle nummers deelnemen.
Het is dan wel een ronde van 50 ladders (zoals ik het voor ogen heb), maar we mogen gerust wat tijd nemen om te spelen.
De beste nummer 3, 4 en 5 komen dan in een ladder met de slechtste nummer 3, 4 en 5.
Herkansingsronde 1 - Ladder 1 zou dan worden:
- 3 (#1)
- 3 (#100)
- 4 (#1)
- 4 (#100)
- 5 (#1)
- 5 (#100)
De plaatsing van de nummers wordt berekend op basis van het stemgemiddelde uit ronde 1.
Zo komt ieder nummer minimaal twee keer aan de beurt en heeft de plaats uit de eerste ronde ook invloed op de kans in de herkansingsronde. Daarnaast kun je ronde 1 en herkansingsronde 1 gebruiken om een uiteindelijke rangschikking te berekenen.
Van iedere ladder zou ik de bovenste drie door laten gaan, zodat je in ronde 2 met 350 nummers verder gaat, verdeeld in 50 ladders van 7 nummers.
Na ronde 2 gaan we verder met de ouderwetse herkansingsronde.
Van die zeven nummers gaan de beste 3 door, de slechtste drie vallen direct af en de nummers 4 spelen de herkansingsronde.
Blijven over 170 nummers. Verdeeld in 34 ladders van 5, waarvan de 30 beste nummers 1 doorgaan naar de finale. In de laatste herkansingsronde strijden de 4 slechtste nummers 1 met de 12 beste nummers 2 voor de laatste 2 finaleplekken. In 4 ladders van 4, de beste 2 gaan door. 1 ladder van 8, beste 2 gaan naar de finale.
De 32 overgebleven nummers worden gerangschikt door het finalespel.
Het is misschien een té uitvoerige opzet, maar zo krijgt wel ieder nummer voldoende aandacht. Zeker omdat het hier gaat over nummers die niet iedereen zal kennen.
Ronde 1: 100 ladders van 5 (500 nr's > 200 nr's)
Herkansingsronde 1: 50 ladders van 6 (300 nr's > 150 nr's)
Ronde 2: 50 ladders van 7 (350 nr's > 150 nr's)
Herkansingsronde 2: 10 ladders van 5 (50 nr's > 20 nr's)
Ronde 3: 34 ladders van 5 (170 nr's > 30 nr's)
Herkansingsronde 4.1: 4 ladders van 4 (16 nr's > 8 nr's)
Herkansingsronde 4.2: 1 ladder van 8 (8 nr's > 2 nr's)
Finale: 32 nr's
Opmerkingen en verbeteringen zijn trouwens meer dan welkom.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 18:38 uur
Ik heb uw post meerdere keren moeten lezen om echt te snappen, maar dat lijkt me zeer goed.
Wat zal het maximum aantal stemmen zijn dat het album op MuMe mag hebben? 30? 50? 75?
Wat zal het maximum aantal stemmen zijn dat het album op MuMe mag hebben? 30? 50? 75?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:52 uur
JSPR_G schreef:
Dat was al eerder vastgesteld op 30.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 19:52 uur
Ik doe in ieder geval met plezier me! Met de organisatie zal ik me alleen niet al te veel bemoeien, want dat werd de vorige keer ook een beetje een zootje.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 20:12 uur
Heb het topic even in de juiste categorie gezet. En ik wil gerust meedoen 

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 20:58 uur
Mijn 10 nominaties:
Deafheaven - Violet
Demilich - When The Sun Drank the Weight of Water
Negurã Bunget - Tesarul de Lumini
Vader - This Is The War
Anata - Downward Spiral Into Madness
Beaten To Death - Winston Churchill
Cattle Decapitation - Kingdom Of Tyrants.
Dodecahedron - View From Hverfvell III: A Traveller Of The Seed Of The Earth
Nidingr - Greatest Of Deceivers
Obscura - Anticosmic Overload
Dat was eigenlijk verdomd makkelijk om te maken.
Deafheaven - Violet
Demilich - When The Sun Drank the Weight of Water
Negurã Bunget - Tesarul de Lumini
Vader - This Is The War
Anata - Downward Spiral Into Madness
Beaten To Death - Winston Churchill
Cattle Decapitation - Kingdom Of Tyrants.
Dodecahedron - View From Hverfvell III: A Traveller Of The Seed Of The Earth
Nidingr - Greatest Of Deceivers
Obscura - Anticosmic Overload
Dat was eigenlijk verdomd makkelijk om te maken.

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 21:04 uur
Mijn 10 cent:
Covenant - Bringer of the sixth Sun (Noorse Symfonische Black Metal door twee tieners.)
Enslaved - Lifandi Liv Undir Hamri (Noorse Viking/Black Metal uit '94 dat een duidelijke verschil laat horen met haar voorgangers.)
Exodus - Feeding Time at the Zoo (Moderne thrasher van een vergeten Exodus-album.)
Exotic Animal Petting Zoo - Arendering (Experimentele mathcore)
Hacride - To Walk Among Them (Franse metalprogressievelingen met een duidelijk death-randje)
Municipal Waste - Set to Destruct (21e eeuwse crossover. Snel.)
Napalm Death - Silence Is Deafening (Tja. Napalm Death.)
Pro-Pain - Substance (Hardcore uit New York. DIY)
Ripsaw - Whiskey Deathrace (Groovemetal uit Limburg, NL.)
Vader - Xeper (Poolse, allesverscheurende death-thrash. Killerriff.)
Covenant - Bringer of the sixth Sun (Noorse Symfonische Black Metal door twee tieners.)
Enslaved - Lifandi Liv Undir Hamri (Noorse Viking/Black Metal uit '94 dat een duidelijke verschil laat horen met haar voorgangers.)
Exodus - Feeding Time at the Zoo (Moderne thrasher van een vergeten Exodus-album.)
Exotic Animal Petting Zoo - Arendering (Experimentele mathcore)
Hacride - To Walk Among Them (Franse metalprogressievelingen met een duidelijk death-randje)
Municipal Waste - Set to Destruct (21e eeuwse crossover. Snel.)
Napalm Death - Silence Is Deafening (Tja. Napalm Death.)
Pro-Pain - Substance (Hardcore uit New York. DIY)
Ripsaw - Whiskey Deathrace (Groovemetal uit Limburg, NL.)
Vader - Xeper (Poolse, allesverscheurende death-thrash. Killerriff.)
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 21:21 uur
Ik moet er nog even over nadenken, wat ik ga nomineren. Ik ga wel proberen zoveel mogelijk mee te doen, en hoop weer mooie dingen te ontdekken.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 21:27 uur
Hier zitten al enkele mooie nominaties tussen! Ik ga ook eens zoeken.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:04 uur
Arsonists Get All the Girls - Shoeshine for Neptune (deathcore met synths)
Black Breath - Razor to Oblivion (Entombed met een snuif punk)
Brutality Will Prevail - Poison (brute sludgy hardcore)
Carpathian - Isolation (donkere hardcore)
Coalesce - The Plot Against My Love (stonden aan de wieg van technische hard- en metalcore)
Dr. Acula - Say Cheese and Die (party-deathcore)
Nails - Scum Will Rise (mix van grind, crust en Entombed)
Ringworm - Sideshow (een van de eerste metalcoretracks ooit)
Rwake - It Was Beautiful But Now It's Sour (post-metal/sludge)
The Tony Danza Tapdance Extravaganza - I Am Sammy Jankis (Meshuggah gespeeld door fans van The Dillinger Escape Plan)
Black Breath - Razor to Oblivion (Entombed met een snuif punk)
Brutality Will Prevail - Poison (brute sludgy hardcore)
Carpathian - Isolation (donkere hardcore)
Coalesce - The Plot Against My Love (stonden aan de wieg van technische hard- en metalcore)
Dr. Acula - Say Cheese and Die (party-deathcore)
Nails - Scum Will Rise (mix van grind, crust en Entombed)
Ringworm - Sideshow (een van de eerste metalcoretracks ooit)
Rwake - It Was Beautiful But Now It's Sour (post-metal/sludge)
The Tony Danza Tapdance Extravaganza - I Am Sammy Jankis (Meshuggah gespeeld door fans van The Dillinger Escape Plan)
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:13 uur
Mooi nominaties Don en Dexter, de nummers die ik ken toch
Van bennerd ken ik niets 
Mijn nominaties volgen binnen enkele uurtjes. Benieuwd of 1 nummer ervan ronde 1 gaat overleven..
Wat is de vereiste om in aanmerking te komen voor deze ladder qua genre? Als ze als 'metal' aangeduid staan op MuMe? Wat als ze als metal/rock of metal/punk (enz.) aangeduid staan?
Van bennerd ken ik niets 
Mijn nominaties volgen binnen enkele uurtjes. Benieuwd of 1 nummer ervan ronde 1 gaat overleven..

Wat is de vereiste om in aanmerking te komen voor deze ladder qua genre? Als ze als 'metal' aangeduid staan op MuMe? Wat als ze als metal/rock of metal/punk (enz.) aangeduid staan?
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:18 uur
Agrypnie - Morgen
Mouth of the Architect - Restore
Middian - The Blood of Icons
Drudkh - When Gods Leave Their Emerald Halls
Omega Massif - In Der Mine
Poison The Well - Meeting Again For The First Time
Fall Of Efrafa - Dominion Theology
Light Bearer - Primum Movens
Crib45 - The Ghosts Among Me
Parkway Drive - Dark Days
Mouth of the Architect - Restore
Middian - The Blood of Icons
Drudkh - When Gods Leave Their Emerald Halls
Omega Massif - In Der Mine
Poison The Well - Meeting Again For The First Time
Fall Of Efrafa - Dominion Theology
Light Bearer - Primum Movens
Crib45 - The Ghosts Among Me
Parkway Drive - Dark Days
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:19 uur
Bij de vorige ladder hielden we aan dat er bij het album op Musicmeter 'Metal' aangegeven moet zijn. Dat kan ik combinatie met een ander genre (Folk, Punk, Rock, etc...). Vooral bij Metal/Punk is het af en toe lastig: dat kan hardcore zijn, metalcore, grindcore, enzovoort.
Ik stel voor om de user te laten beslissen of het metal 'genoeg' is. Zijn we het niet eens over de metalheid, zal het vanzelf weggestemd worden in de eerste ronde.
Ik stel voor om de user te laten beslissen of het metal 'genoeg' is. Zijn we het niet eens over de metalheid, zal het vanzelf weggestemd worden in de eerste ronde.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:20 uur
JSPR_G schreef:
Van bennerd ken ik niets 
Van bennerd ken ik niets 

Van zodra er 'metal' als tag bij het in orde, toch? Ik ga overigens een kleine beschrijving tussen haakjes bij iedere nominatie zetten, voor de geïnteresseerden.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:22 uur
Joy4Ever, je nomineert Middian - The Blood of Icons twee keer.
Dus je mag nog één nummer nomineren.
Dus je mag nog één nummer nomineren.
0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:22 uur
Damn, Joy4ever, dat lijkt verdacht veel op de 10 nominaties die ik in gedachten had. Ik hou van u 

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:24 uur
BatAAr - Refrain From Your Porcelain
Dir en grey - Different Sense
Heidevolk - Het Wilde Heer
Gallhammer - Speed of Blood
Gallhammer - Gallhammer - At The Onset Of The Age Of Despair
Narjahanam - Al Jihad
Seeds of Iblis - Inverted Hilal
Seeds of Iblis - Sex With Muhammad's Corpse
Unlucky Morpheus - Sweet Passion
X Japan - Blue Blood
Hoogstwaarschijnlijk op naar de nul punten, maar daar gaat het niet om
Dir en grey - Different Sense
Heidevolk - Het Wilde Heer
Gallhammer - Speed of Blood
Gallhammer - Gallhammer - At The Onset Of The Age Of Despair
Narjahanam - Al Jihad
Seeds of Iblis - Inverted Hilal
Seeds of Iblis - Sex With Muhammad's Corpse
Unlucky Morpheus - Sweet Passion
X Japan - Blue Blood
Hoogstwaarschijnlijk op naar de nul punten, maar daar gaat het niet om

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:25 uur
JSPR_G schreef:
Damn, Joy4ever, dat lijkt verdacht veel op de 10 nominaties die ik in gedachten had. Ik hou van u
Ik kan er al eentje schrappen van m'n lijst..

0
geplaatst: 23 oktober 2012, 22:25 uur
* denotes required fields.