Muziek / Muziekgames / De alternatieve MusicMeter heavy metalladder
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:08 uur
Heerlijk nummer. 
Bij deze mijn top 20:
1. Light Bearer - Lapsus (6)
2. Falloch - Where We Believe (eigen nominatie) (12)
3. Light Bearer - Primum Movens (1)
4. Dornenreich - Wolfpuls (13)
5. In Mourning - Colossus (2)
6. Secrets of the Moon - Nyx (eigen nominatie) (7)
7. Leprous - Forced Entry (9)
8. Moonsorrow - Pimeä (8)
9. Barren Earth - Flicker (18)
10. Drudkh - Wind of the Night Forests (16)
11. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean (11)
12. Sólstafir - Köld (5)
13. Empyrium - Mourners (17)
14. The Vision Bleak - Evil is of Old Date (20)
15.Secrets Of The Moon - Sulphur (19)
16. Deafheaven - Violet (4)
17. Warning - Footprints (15)
18. Gallowbraid - Ashen Eidolon (3)
19. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death (14)
20. Grip inc. - Hostage to Heaven (10)

Bij deze mijn top 20:
1. Light Bearer - Lapsus (6)
2. Falloch - Where We Believe (eigen nominatie) (12)
3. Light Bearer - Primum Movens (1)
4. Dornenreich - Wolfpuls (13)
5. In Mourning - Colossus (2)
6. Secrets of the Moon - Nyx (eigen nominatie) (7)
7. Leprous - Forced Entry (9)
8. Moonsorrow - Pimeä (8)
9. Barren Earth - Flicker (18)
10. Drudkh - Wind of the Night Forests (16)
11. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean (11)
12. Sólstafir - Köld (5)
13. Empyrium - Mourners (17)
14. The Vision Bleak - Evil is of Old Date (20)
15.Secrets Of The Moon - Sulphur (19)
16. Deafheaven - Violet (4)
17. Warning - Footprints (15)
18. Gallowbraid - Ashen Eidolon (3)
19. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death (14)
20. Grip inc. - Hostage to Heaven (10)
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:30 uur
1. Light Bearer – Primum Movens
Genomineerd door: Joy4ever
Hoogste notering: 1e plek (dumb_helicopter, Joy4ever, AOVV)
Aantal punten: 180
Vrijwel de gehele top 10 mag dan heel erg dicht bij elkaar zitten, maar één ding is zeker: ‘Primum Movens’ is de onbetwiste winnaar met een fikse voorsprong op de nummer twee. De post-metal van Light Bearer neemt vreeswekkende lengtes aan, maar hier op MusicMeter hebben weinigen daar problemen mee. Met maar liefst drie toppositie-noteringen, drie derde plekken en een overweldigend aantal punten voorsprong kunnen we gerust zeggen dat ‘Primum Movens’ toch best wel gewaardeerd werd door enkelen mensen, niet waar?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>(1)<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Primum Movens

Genomineerd door: Joy4ever
Hoogste notering: 1e plek (dumb_helicopter, Joy4ever, AOVV)
Aantal punten: 180
Vrijwel de gehele top 10 mag dan heel erg dicht bij elkaar zitten, maar één ding is zeker: ‘Primum Movens’ is de onbetwiste winnaar met een fikse voorsprong op de nummer twee. De post-metal van Light Bearer neemt vreeswekkende lengtes aan, maar hier op MusicMeter hebben weinigen daar problemen mee. Met maar liefst drie toppositie-noteringen, drie derde plekken en een overweldigend aantal punten voorsprong kunnen we gerust zeggen dat ‘Primum Movens’ toch best wel gewaardeerd werd door enkelen mensen, niet waar?

Joy4ever schreef:
Tsja. Eigen bijdrage of niet: dit is voor mij het ultieme metalnummer. Zeker naar het einde toe als het nummer zich helemaal opent dan komen de tranen van vreugde in mijn ogen opwellen. Ik verkeer dan in opperste staat van euforie. Meesterlijke song. Onovertroffen. Mijn nummer één.
Tsja. Eigen bijdrage of niet: dit is voor mij het ultieme metalnummer. Zeker naar het einde toe als het nummer zich helemaal opent dan komen de tranen van vreugde in mijn ogen opwellen. Ik verkeer dan in opperste staat van euforie. Meesterlijke song. Onovertroffen. Mijn nummer één.
AOVV schreef:
Nrs. 2, 3, 5, 6, 7 & 8 zijn eigen nominaties, en zo wordt mijn top 10 uiteraard voornamelijk bezet door eigen gekozen nummers. Maar, ik ben geen pure chauvinist, en ik moet gewoon eerlijk zijn en 'Primum Movens' op 1 zetten. Met stip, zelfs. Want dit is misschien wel het beste nummer dat ik ooit heb gehoord in metalmiddens. Het is de hemel en de hel op aarde, en nog veel meer. Prachtige compositie, en de vocals van Alex (Light Bearer is feitelijk de opvolger van Fall of Efrafa) gaan door merg en been. Meesterwerk.
Nrs. 2, 3, 5, 6, 7 & 8 zijn eigen nominaties, en zo wordt mijn top 10 uiteraard voornamelijk bezet door eigen gekozen nummers. Maar, ik ben geen pure chauvinist, en ik moet gewoon eerlijk zijn en 'Primum Movens' op 1 zetten. Met stip, zelfs. Want dit is misschien wel het beste nummer dat ik ooit heb gehoord in metalmiddens. Het is de hemel en de hel op aarde, en nog veel meer. Prachtige compositie, en de vocals van Alex (Light Bearer is feitelijk de opvolger van Fall of Efrafa) gaan door merg en been. Meesterwerk.
HammerHead schreef:
Post metal die boven de middelmaat uitstijgt, maar ook op moet passen zich niet teveel te laten meeslepen door de gebruikelijke genre chlichées.
Post metal die boven de middelmaat uitstijgt, maar ook op moet passen zich niet teveel te laten meeslepen door de gebruikelijke genre chlichées.
Don Cappuccino schreef:
Post-metal is niet het meest creatieve genre op dit moment en Light Bearer doet eigenlijk ook niks nieuws. Maar het zit hem in de details. Het drumwerk is zeer verfijnd en gedetailleerd en de band weet met duistere en donderende riffs toch op de een of andere manier bijna een gevoel van euforie te creëren. Het nummer wisselt geweldig af tussen hard en zacht en de cleane gitaarpartijen zijn zeer gevoelig.
Post-metal is niet het meest creatieve genre op dit moment en Light Bearer doet eigenlijk ook niks nieuws. Maar het zit hem in de details. Het drumwerk is zeer verfijnd en gedetailleerd en de band weet met duistere en donderende riffs toch op de een of andere manier bijna een gevoel van euforie te creëren. Het nummer wisselt geweldig af tussen hard en zacht en de cleane gitaarpartijen zijn zeer gevoelig.
Primum Movens

0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:32 uur
En dan zijn we aan het einde gekomen van deze prachtige Alternatieve Metalladder!
Jasper1991, super bedankt voor alle organisatorische energie die je erin gestoken hebt. En de rest ook bedankt voor alle toffe nummers die jullie genomineerd hebben. Van alle nummers die me bevielen heb ik de albums in een nog-te-beluisteren lijstje gezet: lijst. Het lijkt me tof om hierna gewoon nog een editie te doen. Neemt redelijk wat tijd in beslag, maar zolang er in ieder geval een trouwe hoeveelheid mensen blijft stemmen krijg je toch een toffe eindlijst.
Tot slot nog een paar uitspraken die mij via PM zijn gebracht:
Ik sluit me bij beiden aan. Voor wie er nog geïnteresseerd is, het scoredocument:
Eindlijst.xlsx - mediafire.com (de gelijke scores zijn nog niet in de juiste volgorde).
Jasper1991, super bedankt voor alle organisatorische energie die je erin gestoken hebt. En de rest ook bedankt voor alle toffe nummers die jullie genomineerd hebben. Van alle nummers die me bevielen heb ik de albums in een nog-te-beluisteren lijstje gezet: lijst. Het lijkt me tof om hierna gewoon nog een editie te doen. Neemt redelijk wat tijd in beslag, maar zolang er in ieder geval een trouwe hoeveelheid mensen blijft stemmen krijg je toch een toffe eindlijst.Tot slot nog een paar uitspraken die mij via PM zijn gebracht:
aslan schreef:
Dit is een van mijn favoriete ladders, al kon ik er op het einde wat minder bij aanwezig zijn
Geen vervelende herhalingen van groepen die we allemaal - of laat ik voor mezelf spreken, die ik - kotsbeu gehoord zijn/ben...
Mooi initiatief dat een tweede editie verdient... misschien zelfs eentje waar slechts één nummer per band mag geselecteerd worden, en indien meerdere dat er voorrondes worden geselecteerd...
Dit is een van mijn favoriete ladders, al kon ik er op het einde wat minder bij aanwezig zijn
Geen vervelende herhalingen van groepen die we allemaal - of laat ik voor mezelf spreken, die ik - kotsbeu gehoord zijn/ben...
Mooi initiatief dat een tweede editie verdient... misschien zelfs eentje waar slechts één nummer per band mag geselecteerd worden, en indien meerdere dat er voorrondes worden geselecteerd...
Dieter schreef:
Voor de rest weer veel nieuwe dingen ontdekt door dit topic en dat maakt het leven weer een stuk aangenamer
Voor de rest weer veel nieuwe dingen ontdekt door dit topic en dat maakt het leven weer een stuk aangenamer
Ik sluit me bij beiden aan. Voor wie er nog geïnteresseerd is, het scoredocument:
Eindlijst.xlsx - mediafire.com (de gelijke scores zijn nog niet in de juiste volgorde).
0
geplaatst: 18 juni 2013, 00:48 uur
Erg knap werk, Remco! Uw presentatie was erg leuk en verzorgd!
Light Bearer heerst zo verschrikkelijk. Lapsus toch alleszins. Silver Tongue is ook ijzersterk maar is toch een stuk minder memorabel.
Van mij mag er zeker nog een editie volgen van de metalladder, maar dan moet er wel eens gebrainstormd worden over een leuke formule waardoor het toch weer iets anders is dan deze of de vorige metalladder.
Een 'punk / hardcore / screamo / ...-ladder mag er ook wel eens komen!
'
Light Bearer heerst zo verschrikkelijk. Lapsus toch alleszins. Silver Tongue is ook ijzersterk maar is toch een stuk minder memorabel.
Van mij mag er zeker nog een editie volgen van de metalladder, maar dan moet er wel eens gebrainstormd worden over een leuke formule waardoor het toch weer iets anders is dan deze of de vorige metalladder.
Een 'punk / hardcore / screamo / ...-ladder mag er ook wel eens komen!
'
0
geplaatst: 18 juni 2013, 06:52 uur
Primum Movens heeft gewonnen
. Mooier kan mijn dag niet beginnen!
Iedereen bedankt voor het stemmen
. Ik had Top 5 verwacht, hoopte heel stiekem op Top 3.
En dan krijg je dit... Het wordt me even teveel jongens
.
Niks geen tranen, euforie!! Light Bearer wint gewoon de alternatieve MuMe heavy metalladder
.
De heren van LB zouden eens moeten weten
. Ik denk dat ze gelijk stoppen. Dit kunnen ze nooit meer overtreffen.
Heren van de organisatie: bedankt voor jullie tijd en toewijding
.
. Mooier kan mijn dag niet beginnen!Iedereen bedankt voor het stemmen
. Ik had Top 5 verwacht, hoopte heel stiekem op Top 3.En dan krijg je dit... Het wordt me even teveel jongens
. Niks geen tranen, euforie!! Light Bearer wint gewoon de alternatieve MuMe heavy metalladder
.De heren van LB zouden eens moeten weten
. Ik denk dat ze gelijk stoppen. Dit kunnen ze nooit meer overtreffen.Heren van de organisatie: bedankt voor jullie tijd en toewijding
.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 08:44 uur
Bedankt voor de organisatie 
Jammer dat het er weer op zit, want het was iedere dag weer een feestje om punten te geven.
Het verbaast me niet dat Light Bearer heeft gewonnen, al behoort het zeker niet tot mijn favorieten.
Misschien moet ik het nog maar eens een kans geven...

Jammer dat het er weer op zit, want het was iedere dag weer een feestje om punten te geven.
Het verbaast me niet dat Light Bearer heeft gewonnen, al behoort het zeker niet tot mijn favorieten.
Misschien moet ik het nog maar eens een kans geven...
0
geplaatst: 18 juni 2013, 12:32 uur
Mooie winnaar, zo wint mijn absolute nr. 1 ook gewoon, en dat is fijn. Ik had het ergens wel verwacht dat dit nummer minstens top 3 zou scoren, tijdens het nomineren al leken er wel een paar users (waaronder ikzelf) zinnens dit episch monster te nomineren.
In Mourning en Gallowbraid eindigen veel hoger dan ik vooraf had ingeschat, maar vooral van Gallowbraid vind ik dat niet erg. Solstafir lijkt in metalmiddens op MuMe één van de nieuwe hypes, ik zie er persoonlijk de genialiteit niet van in, maar weet het wel te pruimen.
Wel jammer dat mijn nominatie 'Astral Blood' van Wolves in the Throne Room het net niet haalde tot de finale, terwijl dit nummer de eerste 3 rondes makkelijk won. Dat was dan een minder plezierige verrassing.
Deze ladder was naar mijn mening een stuk leuker dan de versie met Slayer, Metallica, ja zelfs Opeth. Want ik heb hier toch erg veel goeie nummers door ontdekt.
In Mourning en Gallowbraid eindigen veel hoger dan ik vooraf had ingeschat, maar vooral van Gallowbraid vind ik dat niet erg. Solstafir lijkt in metalmiddens op MuMe één van de nieuwe hypes, ik zie er persoonlijk de genialiteit niet van in, maar weet het wel te pruimen.
Wel jammer dat mijn nominatie 'Astral Blood' van Wolves in the Throne Room het net niet haalde tot de finale, terwijl dit nummer de eerste 3 rondes makkelijk won. Dat was dan een minder plezierige verrassing.
Deze ladder was naar mijn mening een stuk leuker dan de versie met Slayer, Metallica, ja zelfs Opeth. Want ik heb hier toch erg veel goeie nummers door ontdekt.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 15:01 uur
Mooie uitslag, moet ik zeggen. Ook complimenten voor de organisatie. Mooi om te zien dat Deafheaven zo hoog gekomen is! 

0
geplaatst: 18 juni 2013, 15:15 uur
1. Light Bearer - Primum Movens
2. Deafheaven - Violet
3. Warning - Footprints
4. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
5. Falloch - Where We Believe
6. Grip inc. - Hostage to Heaven
7. Moonsorrow - Pimeä
8. Drudkh - Wind of the Night Forests
9. Secrets of the Moon - Nyx
10. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
11. Gallowbraid - Ashen Eidolon
12. Light Bearer - Lapsus
13. Barren Earth - Flicker
14. Sólstafir - Köld
15. Secrets Of The Moon - Sulphur
16. Dornenreich - Wolfpuls
17. Empyrium - Mourners
18. In Mourning - Colossus
19. The Vision Bleak - Evil is of Old Date
20. Leprous - Forced Entry
Hierbij mijn lijstje, de nummers 2, 3 en 5 in de echte lijst vind ik toch opvallend. Ik had ook verwacht dat Warning het wat beter ging doen, niet dus.
Bedankt trouwens aan de organisatie voor de organisatie. Ik heb veel moois kunnen ontdekken dankzij dit topic.
Dat terzijde heb ik wel nog eens zin in een wat minder alternatieve (en dus wat minder luisterintensieve) metallijst zoals bij de eerste editie. Als daar niemand met van start gaat dan neem ik zelf de organisatie wel op mij, maar dat zal voor oktober ten vroegste zijn.
2. Deafheaven - Violet
3. Warning - Footprints
4. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
5. Falloch - Where We Believe
6. Grip inc. - Hostage to Heaven
7. Moonsorrow - Pimeä
8. Drudkh - Wind of the Night Forests
9. Secrets of the Moon - Nyx
10. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
11. Gallowbraid - Ashen Eidolon
12. Light Bearer - Lapsus
13. Barren Earth - Flicker
14. Sólstafir - Köld
15. Secrets Of The Moon - Sulphur
16. Dornenreich - Wolfpuls
17. Empyrium - Mourners
18. In Mourning - Colossus
20. Leprous - Forced Entry
Hierbij mijn lijstje, de nummers 2, 3 en 5 in de echte lijst vind ik toch opvallend. Ik had ook verwacht dat Warning het wat beter ging doen, niet dus.

Bedankt trouwens aan de organisatie voor de organisatie. Ik heb veel moois kunnen ontdekken dankzij dit topic.

Dat terzijde heb ik wel nog eens zin in een wat minder alternatieve (en dus wat minder luisterintensieve) metallijst zoals bij de eerste editie. Als daar niemand met van start gaat dan neem ik zelf de organisatie wel op mij, maar dat zal voor oktober ten vroegste zijn.

0
geplaatst: 18 juni 2013, 17:31 uur
1 Gallowbraid - Ashen Eidolon
2 Dornenreich - Wolfpuls
3 Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
4 Grip inc. - Hostage to Heaven
5 In Mourning - Colossus
6 In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
7 Secrets Of The Moon - Sulphur
8 Light Bearer - Primum Movens
9 Empyrium - Mourners
10 Falloch - Where We Believe
11 The Vision Bleak - Evil is of Old Date
12 Secrets of the Moon - Nyx
13 Warning - Footprints
14 Moonsorrow - Pimeä
15 Drudkh - Wind of the Night Forests
16 Leprous - Forced Entry
17 Barren Earth - Flicker
18 Sólstafir - Köld
19 Light Bearer - Lapsus
20 Deafheaven - Violet
Het was weer top en ik bedank mijn collega-organisatoren The_CrY en Dexter, maar zeker ook het enthousiasme van de deelnemers!
Met de winnaar kan ik goed leven, ik vind dit nummer duidelijk de betere van de twee van de lichtdragers. Het album Lapsus ga ik sowieso een luisterbeurt geven om het verband te ontdekken tussen de nummers.

Verder heb ik nog het bestand waarin ik heb gewerkt: Alternatieve Metalladder
2 Dornenreich - Wolfpuls
3 Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
4 Grip inc. - Hostage to Heaven
5 In Mourning - Colossus
6 In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
7 Secrets Of The Moon - Sulphur
8 Light Bearer - Primum Movens
9 Empyrium - Mourners
10 Falloch - Where We Believe
11 The Vision Bleak - Evil is of Old Date
12 Secrets of the Moon - Nyx
13 Warning - Footprints
14 Moonsorrow - Pimeä
15 Drudkh - Wind of the Night Forests
16 Leprous - Forced Entry
17 Barren Earth - Flicker
18 Sólstafir - Köld
19 Light Bearer - Lapsus
20 Deafheaven - Violet
Het was weer top en ik bedank mijn collega-organisatoren The_CrY en Dexter, maar zeker ook het enthousiasme van de deelnemers!
Met de winnaar kan ik goed leven, ik vind dit nummer duidelijk de betere van de twee van de lichtdragers. Het album Lapsus ga ik sowieso een luisterbeurt geven om het verband te ontdekken tussen de nummers.
HammerHead schreef:
Deze reactie leverde het bewijs dat we hier met een uniek muziekstuk te maken heben, als zelfs HammerHead het niet neerhaalt. Post metal die boven de middelmaat uitstijgt, maar ook op moet passen zich niet teveel te laten meeslepen door de gebruikelijke genre chlichées.

Verder heb ik nog het bestand waarin ik heb gewerkt: Alternatieve Metalladder
0
geplaatst: 18 juni 2013, 21:45 uur
Bedankt voor de organisatie van dit mooie spel, het heeft weer veel nieuwe muziek opgeleverd.
0
geplaatst: 18 juni 2013, 21:49 uur
Nog even mn Top 20:
1. Empyrium - Mourners
2. Sólstafir - Köld
3. Secrets of the Moon - Nyx
4. Deafheaven - Violet
5. Grip inc. - Hostage to Heaven
6. Light Bearer - Lapsus
7. Leprous - Forced Entry
8. Falloch - Where We Believe
9. Gallowbraid - Ashen Eidolon
10. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
11. Light Bearer - Primum Movens
12. Warning - Footprints
13. Drudkh - Wind of the Night Forests
14. In Mourning - Colossus
15. Dornenreich - Wolfpuls
16. Secrets Of The Moon - Sulphur
17. Moonsorrow - Pimeä
18. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
20. Barren Earth - Flicker
1. Empyrium - Mourners
2. Sólstafir - Köld
3. Secrets of the Moon - Nyx
4. Deafheaven - Violet
5. Grip inc. - Hostage to Heaven
6. Light Bearer - Lapsus
7. Leprous - Forced Entry
8. Falloch - Where We Believe
9. Gallowbraid - Ashen Eidolon
10. In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean
11. Light Bearer - Primum Movens
12. Warning - Footprints
13. Drudkh - Wind of the Night Forests
14. In Mourning - Colossus
15. Dornenreich - Wolfpuls
16. Secrets Of The Moon - Sulphur
17. Moonsorrow - Pimeä
18. Candlemass - Through The Infinite Halls of Death
20. Barren Earth - Flicker
0
geplaatst: 18 juni 2013, 22:30 uur
Dan ook nog maar even mijn top 20:
1 Barren Earth - Flicker (18)
2 Sólstafir - Köld (5)
3 Falloch - Where We Believe (12)
4 Dornenreich - Wolfpuls (13)
5 Leprous - Forced Entry (8)
6 Warning - Footprints (15)
7 Moonsorrow - Pimeä (10)
8 The Vision Bleak - Evil is of Old Date (20)
9 Drudkh - Wind of the Night Forests (16)
10 Candlemass - Through The Infinite Halls of Death (14)
11 Gallowbraid - Ashen Eidolon (3)
12 Grip inc. - Hostage to Heaven (9)
13 Empyrium - Mourners (17)
14 In Mourning - Colossus (2)
15 Light Bearer - Lapsus (6)
16 Secrets Of The Moon - Sulphur (19)
17 Deafheaven - Violet (4)
18 In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean (11)
19 Light Bearer - Primum Movens (1)
20 Secrets of the Moon - Nyx (7)
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat de volgende ladder precies wordt. Dat idee van AOVV van nummers van vóór 2000 is bij nader inzien best een tof idee. Zelf zou ik weinig nominaties kunnen bijdragen dan, maar daar spelen we een ladder niet voor.
Zie maar welke ladders eraan komen. Ik hoor het wel wanneer we weer kunnen
1 Barren Earth - Flicker (18)
2 Sólstafir - Köld (5)
3 Falloch - Where We Believe (12)
4 Dornenreich - Wolfpuls (13)
5 Leprous - Forced Entry (8)
6 Warning - Footprints (15)
7 Moonsorrow - Pimeä (10)
8 The Vision Bleak - Evil is of Old Date (20)
9 Drudkh - Wind of the Night Forests (16)
10 Candlemass - Through The Infinite Halls of Death (14)
11 Gallowbraid - Ashen Eidolon (3)
12 Grip inc. - Hostage to Heaven (9)
13 Empyrium - Mourners (17)
14 In Mourning - Colossus (2)
15 Light Bearer - Lapsus (6)
16 Secrets Of The Moon - Sulphur (19)
17 Deafheaven - Violet (4)
18 In Mourning - A Vow to Conquer the Ocean (11)
19 Light Bearer - Primum Movens (1)
20 Secrets of the Moon - Nyx (7)
Mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit wat de volgende ladder precies wordt. Dat idee van AOVV van nummers van vóór 2000 is bij nader inzien best een tof idee. Zelf zou ik weinig nominaties kunnen bijdragen dan, maar daar spelen we een ladder niet voor.
Zie maar welke ladders eraan komen. Ik hoor het wel wanneer we weer kunnen

0
geplaatst: 18 juni 2013, 23:04 uur
20e eeuw inderdaad geen gek idee, maar dan zou ik het wel wat kleiner willen houden. Het was oktober 2012 toen dit topic het licht zag - we zijn zomaar 9 maanden bezig geweest.
Ik heb ook iets in mijn hoofd om een competitie te laten doen waarin subgenres het onderling tegen elkaar uitvechten om dan in een gemengde finale uit te komen. Alhoewel twist over tot welk genre een nummer behoort dan wel op de loer ligt
Ik heb ook iets in mijn hoofd om een competitie te laten doen waarin subgenres het onderling tegen elkaar uitvechten om dan in een gemengde finale uit te komen. Alhoewel twist over tot welk genre een nummer behoort dan wel op de loer ligt
0
geplaatst: 19 juni 2013, 09:57 uur
Of een alternatieve metalladder met bands die leden met baarden hebben. 
Zet Amon Amarth alvast maar klaar.

Zet Amon Amarth alvast maar klaar.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 12:33 uur
Ik zou de volgende ladder ook wel wat "kleiner" willen houden, 9 maanden is inderdaad wel vrij lang. 
Maar, er mogen ook nog andere suggesties, hoor. Het idee van Jasper hierboven is ook best leuk volgens mij. Twijfelgevallen kunnen eventueel in een extra categorie "Cross-over" worden gegooid.

Maar, er mogen ook nog andere suggesties, hoor. Het idee van Jasper hierboven is ook best leuk volgens mij. Twijfelgevallen kunnen eventueel in een extra categorie "Cross-over" worden gegooid.
0
geplaatst: 19 juni 2013, 13:33 uur
Als we de herkansingsrondes er al uit halen scheelt het alweer bijna twee maanden.
Ik vind het idee van jasper best goed klinken eigenlijk. Maakt mijn geliefde industrial ook eens kans
Ik vind het idee van jasper best goed klinken eigenlijk. Maakt mijn geliefde industrial ook eens kans

0
geplaatst: 24 juni 2013, 13:56 uur
Ik zou zeggen open een nieuw topic, incluis spelregels en trap maar af!
0
geplaatst: 25 juni 2013, 13:21 uur
Dat wil ik best doen, alleen moeten we dan even beslissen welk idee we doen. Die van AOVV of van jasper. Persoonlijk lijkt die van jasper me leuker, maar ik denk dat hijzelf dat het beste uit kan werken hoe het zal worden opgebouwd etc. Denk dat we dus even geduld moeten hebben tot hij tijd en zin heeft om dat te doen. 

0
geplaatst: 25 juni 2013, 13:57 uur
Ik zou ook alleszins een nieuwe ladder willen zien, ik mis het al. 
Van voor 2000 ken ik érg weinig, dus nomineren zal voor mij dan niet echt aan de orde zijn, maar voor mij is eender welke format oké!

Van voor 2000 ken ik érg weinig, dus nomineren zal voor mij dan niet echt aan de orde zijn, maar voor mij is eender welke format oké!
0
geplaatst: 25 juni 2013, 14:12 uur
We kunnen ook een decennium als tijdvak kiezen. Te beginnen met de jaren 80 bv.
Te grote acts zijn te filteren dmv uitsluiting van een bepaald stemmaximum.
Maar een idee.
Geen tijd om het op te zetten
Te grote acts zijn te filteren dmv uitsluiting van een bepaald stemmaximum.
Maar een idee.
Geen tijd om het op te zetten
0
geplaatst: 25 juni 2013, 16:42 uur
Ik prefereer eigenlijk eerder jaaredities. Bijvoorbeeld nu beginnen met de ladder van 2012 en volgend jaar rond dezelfde tijd van 2013, enz. Deze dan wel kleiner in omvang natuurlijk, met een 150-200 nominaties ofzo, om dan uiteindelijk te komen tot een top 10 van 2012. Maar dit kan eventueel ook bestaan naast een ander laddervorm (van bijvoorbeeld de jaren 80).
0
geplaatst: 26 juni 2013, 17:06 uur
Denk dat het idee van alle subgenres tegen mekaar en dan gemengde finale het meeste variatie met zich meebrengt. Een tijdvak als een decennium kan ik ook goed mee uit de voeten.
Jaareditie lijkt me dan weer iets minder, maar als we meerdere ladders naast mekaar laten lopen doe ik ook daar graag bij mee.
Jaareditie lijkt me dan weer iets minder, maar als we meerdere ladders naast mekaar laten lopen doe ik ook daar graag bij mee.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 17:29 uur
Misschien eens even wat brainstormen wat betreft de subgenre-battle;
Ik had 15 genres in mijn hoofd (spaties zijn voor leesbaarheid):
Deathmetal
Blackmetal
Powermetal
Doommetal
Thrashmetal
Speedmetal
Heavy metal
Gothicmetal
Industrial metal
Progressive metal
Metalcore
Folkmetal
Postmetal
Avant-Gardemetal
Nu-metal
Aangezien 500 nummers veel was en lang duurde, stel ik voor dit terug te brengen tot 300 nummers. Dit zou 20 nummers per subgenre maken. Natuurlijk is bijvoorbeeld progressive metal hier wel iets populairder dan industrial metal, maar het idee is om ieder genre een eerlijke kans te geven. Is dit een aardige opzet?
Ik had 15 genres in mijn hoofd (spaties zijn voor leesbaarheid):
Deathmetal
Blackmetal
Powermetal
Doommetal
Thrashmetal
Speedmetal
Heavy metal
Gothicmetal
Industrial metal
Progressive metal
Metalcore
Folkmetal
Postmetal
Avant-Gardemetal
Nu-metal
Aangezien 500 nummers veel was en lang duurde, stel ik voor dit terug te brengen tot 300 nummers. Dit zou 20 nummers per subgenre maken. Natuurlijk is bijvoorbeeld progressive metal hier wel iets populairder dan industrial metal, maar het idee is om ieder genre een eerlijke kans te geven. Is dit een aardige opzet?
0
geplaatst: 26 juni 2013, 17:44 uur
Vind ik een hele aardige opzet, maar zou denk ik Speedmetal vervangen door Groove Metal. Denk dat speedmetal meer een combi is van thrash en heavy en niet echt een genre op zich. Maar misschien heb ik het mis.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 17:51 uur
Kan best, ik zat ook nog te denken aan stonermetal. Agent Steel is wel zo'n band die ik noch heavy, noch thrash zou noemen. We kunnen op zich ook 16 om 320 doen.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 18:57 uur
En wat doen we met nummers van bands die bijvoorbeeld zonodig Progressive Thrash of Blackened Death moeten maken? Of, veel voorkomend, Gothic Industrial?
* denotes required fields.