Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1996
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2012, 13:34 uur
4-2
Dank je, R&P.
Het is overigens Carnt Be Trusted (vreemd als dat mag lijken).
Dank je, R&P.
Het is overigens Carnt Be Trusted (vreemd als dat mag lijken).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 november 2012, 15:12 uur
herman schreef:
Ik kan wel tegen een stootje hoor.
Maar Avond vind ik misschien wel het minste nummer uit de hele KO. Heb daar nooit iets leuks aan kunnen ontdekken, vind het net als Graf een draak van een nummer.
Ik kan wel tegen een stootje hoor.
Maar Avond vind ik misschien wel het minste nummer uit de hele KO. Heb daar nooit iets leuks aan kunnen ontdekken, vind het net als Graf een draak van een nummer. Ik vind Avond tekstueel nog wel vrij sterk (in de omschrijving hoe de normale dingen er ineens mooier uitzien) en melodieus kan het er tot aan het refrein ook goed mee door. Het refrein zelf verpest dan inderdaad wel een en ander en de hype door Radio 2 van uitgerekend dit nummer helpt natuurlijk niet echt mee.
0
geplaatst: 14 november 2012, 15:13 uur
13. Tori Amos - Hey Jupiter (Dakota Version) vs. Smog - All Your Women Things
0
geplaatst: 14 november 2012, 16:17 uur
Casartelli schreef:
Ik vind Avond tekstueel nog wel vrij sterk
(quote)
Ik vind Avond tekstueel nog wel vrij sterk
Ik ook, maar ik vind Seeing Other People daar tekstueel ruim boven staan. En niet alleen tekstueel trouwens.

5-2
0
geplaatst: 14 november 2012, 17:34 uur
14. John Zorn/Masada Chamber Ensembles - Gevurah vs. Sebadoh - On Fire
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:18 uur
herman schreef:
Ja, want Seeing Other People staat niet in de top 2000.
Tja, andersom geldt blijkbaar precies hetzelfde getuige onderstaande quoteJa, want Seeing Other People staat niet in de top 2000.
Casartelli schreef:
en de hype door Radio 2 van uitgerekend dit nummer helpt natuurlijk niet echt mee.
Je hoort het dus eenmaal per jaar (bijzonder) hoog in de Top 2000 en daardoor wordt het nummer gelijk minder? en de hype door Radio 2 van uitgerekend dit nummer helpt natuurlijk niet echt mee.

Hype? Ik zou de betekenis van dat woord nog maar eens opzoeken in de Van Dale. De laatste keer dat het nummer niet bij de bovenste 5 stond, was in 2003.
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:26 uur
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:26 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Tja, andersom geldt blijkbaar precies hetzelfde getuige onderstaande quote(quote)
Je hoort het dus eenmaal per jaar (bijzonder) hoog in de Top 2000 en daardoor wordt het nummer gelijk minder?
Nouja, het nummer was mij nog nooit opgevallen totdat het ineens zo hoog in de top 2000 stond. Dan ga je toch wel met serieuze aandacht luisteren (zeker als je ouder werk van Boudewijn wel mooi vindt) en dan valt het toch vies tegen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 november 2012, 19:03 uur
chevy93 schreef:
Je hoort het dus eenmaal per jaar (bijzonder) hoog in de Top 2000 en daardoor wordt het nummer gelijk minder?
Hype? Ik zou de betekenis van dat woord nog maar eens opzoeken in de Van Dale. De laatste keer dat het nummer niet bij de bovenste 5 stond, was in 2003.

Ik geloof niet dat er iets mis is met mijn taalgevoel. En met het jouwe...?
Het nummer Avond was al lang en breed bij mij bekend voordat Radio 2 begon te pushen, daar het album Een Nieuwe Herfst kort na het uitkomen gewoon in ouderlijken huize Casartelli verscheen. Ik was er van het begin af aan niet zo kapot van, wat eigenlijk voor het grootste deel van het album gold. Kan gebeuren, is verder niet het eind van de wereld, gelukkig hebben we 's mans werk van weleer nog.
chevy93 schreef:
Ik zit dit nog eens te herkauwen, maar ik kan er echt nauwelijks chocola van maken. Je hebt dit feitje vast van dezelfde Wikipedia-pagina als waar ik nu naar zit te turen en als je het lijstverloop daar ziet (met nog heel bescheiden posities in de eerste jaren) en dat vergelijkt met een Hotel California, Stairway to Heaven, etc. is dat toch moeilijk los te zien van pushgedrag (in dit geval ook wel: hype) door Radio 2 zelf. En dat na een jaar nummer 1 het self-fulfilling prophecy element optreedt, snap je naar ik aanneem net zo goed als ik.
* denotes required fields.