Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs: 1996
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2012, 19:06 uur
Ik neem aan dat Chevy erop doelt dat een hype iets is dat slechts tijdelijk heel populair is, terwijl Avond een blijver lijkt te zijn. Ik zeg niet dat er wat mis is met je taalgevoel, maar dat is wel essentieel voor het woord hype.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 november 2012, 19:11 uur
Ik zie dat vandale.nl er ook iets dergelijks van maakt
hype [hajp] de; m -s iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt
vooruit dan maar.
Het woord heeft bij mij ook (en misschien wel vooral) de connotatie van iets opgedrongens (wat in onze hedendaagsche maatschappij meestal iets met overdreven media-aandacht van doen heeft), maar dat staat er niet bij, dat punt is dus voor jullie.
hype [hajp] de; m -s iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt
vooruit dan maar.
Het woord heeft bij mij ook (en misschien wel vooral) de connotatie van iets opgedrongens (wat in onze hedendaagsche maatschappij meestal iets met overdreven media-aandacht van doen heeft), maar dat staat er niet bij, dat punt is dus voor jullie.
0
geplaatst: 14 november 2012, 20:11 uur
Ik zal bekennen de Top 2000 niet gevolgd te hebben in de tijd dat Avond nog niet in de top 10 stond, maar ik vraag me toch wel erg af hoe ze die plaat dan gepusht zouden moeten hebben (wellicht de standaard lijstvervalsing die de afgelopen jaren aan het licht gekomen zijn?).
In onze ladder stijgen er toch ook regelmatig platen die erg opvallen. Ik noem Sinnerman, Marvin Gaye, Sam Cooke, Vienna, Sign O the Times, Killing In The Name, The Seed (2.0).
Zoals herman al aangegeven heeft, als nummers hoog ergens staan, ga je er toch serieuzer naar luisteren. Zou 'iedereen' weglopen met Stairway to Heaven als het ergens op plek 1383 gestaan zou hebben? Of niet in iedere (gitaar)toplijst ergens bovenaan staat? Ik denk het niet. De gemiddelde mens wordt graag verteld wat hij/zij goed 'moet' vinden. En daar is niemand hier een uitzondering in.
Edit: Black is momenteel met eenzelfde reeks bezig: 803 - 452 - 40. Evenals Thunderstruck 1086 882 61 en Fix You 1494 235 69.
14. John Zorn/Masada Chamber Ensembles - Gevurah vs. Sebadoh - On Fire
3-5
In onze ladder stijgen er toch ook regelmatig platen die erg opvallen. Ik noem Sinnerman, Marvin Gaye, Sam Cooke, Vienna, Sign O the Times, Killing In The Name, The Seed (2.0).
Zoals herman al aangegeven heeft, als nummers hoog ergens staan, ga je er toch serieuzer naar luisteren. Zou 'iedereen' weglopen met Stairway to Heaven als het ergens op plek 1383 gestaan zou hebben? Of niet in iedere (gitaar)toplijst ergens bovenaan staat? Ik denk het niet. De gemiddelde mens wordt graag verteld wat hij/zij goed 'moet' vinden. En daar is niemand hier een uitzondering in.
Edit: Black is momenteel met eenzelfde reeks bezig: 803 - 452 - 40. Evenals Thunderstruck 1086 882 61 en Fix You 1494 235 69.
14. John Zorn/Masada Chamber Ensembles - Gevurah vs. Sebadoh - On Fire
3-5
0
geplaatst: 14 november 2012, 20:29 uur
15. Daryll-Ann - Tools R Us vs. Boards of Canada - Everything You Do Is a Balloon
0
geplaatst: 14 november 2012, 23:39 uur
chevy93 schreef:
Black had in het jaar dat het 452 stond ook veel hoger moeten staan is uit onderzoek gebleken, maar is toen bewust een eindje omlaag gehaald. Dus de stijging is erg kunstmatig en heeft niets met het eigenlijke stemgedrag van de luisteraars te maken. Hetzelfde geldt voor Fix You, dacht ik.
Waarom Avond destijds zo gehypet werd (want dat was het destijds toch wel, daarna is het nummer wel op eigen kracht blijven hangen), weet ik niet meer.
0
geplaatst: 14 november 2012, 23:40 uur
17. Stereolab - Cybele's Reverie vs. DJ Shadow - Midnight in a Perfect World
* denotes required fields.