MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 1)

zoeken in:
Ik heb er zin in. Want het is hoe dan ook een mooie lijst geworden.

Japsuh schreef:
Talking Heads ook meer rock/pop.

Klopt, maar dat specifieke nummer is weer een ander verhaal. Lijkt mij blue-eyed-soul.

Rhythm & Poetry schreef:
Maar het is meer een vraag: wat zie je dan wel als een klassieker en wat niet? MuMe-maatstaven is D'Angelo toch wel geliefder (kijk maar naar het gemiddelde) en ik denk dat de muziekliefhebbers D'Angelo net zo goed kennen als John Legend.

In mijn optiek - maar das persoonlijk - heeft de term klassieker in dit geval niets te maken met gemiddeldes op MuMeter of het feit dat een artiest geliefder is op MuMeter....ik kijk er eerder naar met een blik van - en ik stel het nu heel zwart wit - is het bekend bij een groot publiek (en dus niet alleen soulliefhebbers) - is het een hit(je) geweest - en wordt het toch in brede zin beschouwd als een nummer wat de middelmaat in het genre ontstijgt.

D'Angelo zegt mij bijv. niets...als iemand mij zou vragen om daar uberhaupt al een titel van een nummer van op te hoesten gaat mij dat niet lukken en ik heb voor de lol eens rondgevraagd hier op mijn werk, maar het gros hier dus ook niet...terwijl bij John Legend zowat iedereen meteen met Ordinary People komt aanzetten.

Nog even wat anders....in het Belpop ladder topic wat ook op het punt van opstarten staat is op het laatste moment nog wel een limiet gesteld aan het aantal nominaties per artiest om meer ruimte te scheppen voor andere nominaties....volgens mij iets van 12 of 15 max of zo...eigenlijk zou ik dat persoonlijk hier ook wel prettig vinden, zeker omdat het totaal aantal nummers hier nog een stuk lager ligt dan in het Belpop ladder topic waar we meen ik met 1600 stuks van start gaan.

Hebben we reeds over gehad. Gaan we niet doen. Misschien een 2e editie, mocht die er komen.

Reijersen schreef:
Hebben we reeds over gehad. Gaan we niet doen. Misschien een 2e editie, mocht die er komen.

Reijersen, er schuilt toch echt een kleine Machiavelli in je .
Wanneer hebben we het daar over gehad dan?

El Ninjo schreef:

D'Angelo zegt mij bijv. niets...als iemand mij zou vragen om daar uberhaupt al een titel van een nummer van op te hoesten gaat mij dat niet lukken en ik heb voor de lol eens rondgevraagd hier op mijn werk, maar het gros hier dus ook niet...terwijl bij John Legend zowat iedereen meteen met Ordinary People komt aanzetten.

Mwoah..ik vind 'Brown Sugar' ook wel tot de klassiekers horen. Daarentegen vind ik 'Devil's Pie' niet tot die klassiekers horen. Eigenlijk niets van dat album; ondanks dat het album wel een klassieker is. Maar het is inderdaad wat jij zegt bij John Legend zegt iedereen 'Ordinary People'; bij Otis 'Dock Of The Bay'; Aretha 'Respect' en bij D'Angelo 'Brown Sugar'. Dat zijn gewoon echt van die klassiekers die (bijna) iedereen kent. Ook de mensen die niet naar Soul luisteren.

lebowski schreef:
(quote)

Reijersen, er schuilt toch echt een kleine Machiavelli in je .
Wanneer hebben we het daar over gehad dan?

Machia...wie?

Het is wel besproken hoor, mbt James Brown of Stevie Wonder volgens mij.

Hoe lang doen we per Ladder? Wat denken jullie hoeveel uur er per ladder nodig is om een beetje stemmers te krijgen. Hoeveel is dat bijvoorbeeld in de MuMeLadder?

Misschien gewoon net als de Mumeladder van 11:00 uur tot 23:00 uur enz. doen.

Of anders misschien 24 uur van 12 tot 12 of zoeiets.

Ik denk dat 24 uur wel mooi is. Verwacht hier stuk minder stemmers als bij MuMeLadder; maar zeker in het begin is 24 uur denk ik wel genoeg. Misschien als blijkt dat er niet heel veel mensen snel stemmen; dat we in een latere fase 36 uur ofzo kunnen hanteren? Richting de finale / Top 100.

Vooral in begin aub meer tijd vanwege het vele luisteren, Zoals de MuMeLadder is me hier te kort

Tight!

Maar ehm, is 24 uur per ladder niet erg lang trouwens? Er zijn alleen al 200 (!) ladders in de eerste ronde, en dan zijn er nog 120 in de tweede ronde en 90 in de derde ronde etc. Dan zijn we ergens pas halverwege in 2014 klaar of zo. Blijft iedere deelnemer dan wel braaf tot 't einde meedoen? Niet dat het mij verder veel uitmaakt, maar ik vraag het me gewoon af.

Voorstander van het zelfde schema als de Mumeladder 11.00-23.00 / 23.00 - 17.00 / 17.00-11.00,zo speel je 3 ladders in 48 uur.

Ja, zelfde als thelion. Bovendien, je hoeft maar iets van acht nummers per keer te checken. Waarschijnlijk ken je de helft al, dus dan blijven er vier nummers over die je nog moet checken. Lijkt mij haalbaar.

Rhythm & Poetry schreef:
Bovendien, je hoeft maar iets van acht nummers per keer te checken.

Angelo schreef:
Er zijn alleen al 200 (!) ladders in de eerste ronde

Snelle rekensom leert dus dat er 5 nummers per ladder zijn in de eerste ronde 1000 nrs. / 200 ladders

15 nummers per 48 uur lijkt mij zelfs voor de grootste niet soul kenner nog te doen.

En ik hoop wel dat we met twee ladders per keer spelen.

Rhythm & Poetry schreef:
En ik hoop wel dat we met twee ladders per keer spelen.

Als dat het geval is ben je met 24 uur per 2 ladders maar 100 dagen bezig met ronde 1 en 60 met ronde 2 en 45 met ronde 3.

Als we met 2 ladders gelijktijdig spelen ben je met 24 uur volgens mij helemaal niet tot halverwege 2014 bezig.
Ik bedoel de MuMeladder zijn bijna 3000 nummers en dat lukt ook binnen een jaar inc alle herkansingen.

Ik denk dat als je 1 ladder tegelijk wil doen je 3 ladders per 48 uur aan moet houden, speel je 2 of meerdere ladders gelijktijdig dan ben ik voorstander van 24 uur per ladder groep.

Dacht zelf aan 2ladders per 24uur (12-12)

Reijersen schreef:
Dacht zelf aan 2ladders per 24uur (12-12)

Dat zeg ik

thelion schreef:
(quote)

Dat zeg ik

i know, i know

Ik zou er ook niks op tegen hebben om een maximum in te stellen voor de grote vertegenwoordigers. 90% procent van dat materiaal komt toch sowieso in de top 500 van de 1000 en dan is er haast geen plaats meer voor iets anders in de hogere regionen...

Maar de organisatie beslist natuurlijk!

Nog een discussie die we uitgebreider moeten voeren dan? Wat is de mening van de rest hierover?

Mijn mening ken je, vooral ingegeven door het feit dat er zo verschrikkelijk veel leuks te vinden is om nog te nomineren. Zo wordt de ladder voor velen misschien ook nog een kennismaking met wat nieuwe artiesten.

En dan iets van een max van 15 per artiest?

Ja, of iets van een 12 ofzo (om toch iets meer verchil te creëren). Te veel moeten we ook niet gaan schrappen, want het is natuurlijk niet zonder reden waarom ze zo vaak genoemd zijn. Dit soort 'voorronde' hoeft ook niet zo lang te duren, de meesten zijn wel bekend met de nummers van dit soort artiesten. Dus om de tijd moet je het alleszins niet laten.

Reijersen schreef:
En dan iets van een max van 15 per artiest?

Lijkt mij prima...in het Belpop ladder topic is nu op het laatste momentbbesloten om voorrondes te spelen met artiesten die teveel nominaties hebben , te beginnen met dEUS 6 ladders van 5 waarvan de eerste 3 doorgaan naar het eindspel. Deze voorronde ladders worden daar deze maand gespeeld en vanwege drukte etc met de feestdagen gaan ze daar dan begin januari echt van start met ronde 1.

Misschien een idee om dat hier ook zo te doen?

Ik vind altijd dat kwaliteit boven kwantiteit moet gaan. Als die nummers van Otis Redding zoveel beter zijn, waarom dan krampachtig wat onbekendere soul nomineren?

El Ninjo schreef:
(quote)

Lijkt mij prima...in het Belpop ladder topic is nu op het laatste momentbbesloten om voorrondes te spelen met artiesten die teveel nominaties hebben , te beginnen met dEUS 6 ladders van 5 waarvan de eerste 3 doorgaan naar het eindspel. Deze voorronde ladders worden daar deze maand gespeeld en vanwege drukte etc met de feestdagen gaan ze daar dan begin januari echt van start met ronde 1.

Misschien een idee om dat hier ook zo te doen?
Kan ik nog aansluiten bij het Belpop topic? Ik vind het echter niet terug.

FCEstebandido schreef:
(quote)
Kan ik nog aansluiten bij het Belpop topic? Ik vind het echter niet terug.

Muziek >> Muziekgames >> Belpop ladder

Gast
geplaatst: vandaag om 00:39 uur

geplaatst: vandaag om 00:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.