Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 1)
zoeken in:
0
geplaatst: 3 december 2012, 10:56 uur
Kijk maar wat je er mee doet...ik ga nu slapen ( nachtdienst).
Overigens hier nog zo wat dingen die er bij zouden kunnen.
'T is maar hoe je de term Soul interpreteert.
Stond deze er nog helemaal niet in?
Geno Washinton - You Don't Know (Like I Know)
Maar dan ook deze:
Dexy's Midnight Runners - Geno
The Foundations - Build Me Up Buttercup
Talking Heads - Take Me to the River
Truste.
Overigens hier nog zo wat dingen die er bij zouden kunnen.
'T is maar hoe je de term Soul interpreteert.
Stond deze er nog helemaal niet in?

Geno Washinton - You Don't Know (Like I Know)
Maar dan ook deze:
Dexy's Midnight Runners - Geno
The Foundations - Build Me Up Buttercup
Talking Heads - Take Me to the River
Truste.
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:20 uur
Het "soulalbum" van het jaar (al gaat 't album qua genre(s) buiten meerdere grenzen), is toch wel Jessie Ware's Devotion en daarom mag ze eigenijk niet ontbreken in een soulladder. Niet ieder nummer klinkt even soulvol, maar Wildest Moments verdient wat mij wel een nominatie, want deze representeert de sound van de modernde, hedendaagse soulmuziek, derhalve:
988. Jessie Ware - Wildest Moments
PS: ik weet niet of alle vier nominaties van oldfart mee worden genomen in de nominaties, maar anders is 't nummer van Jessie Ware dus de 988e.
988. Jessie Ware - Wildest Moments
PS: ik weet niet of alle vier nominaties van oldfart mee worden genomen in de nominaties, maar anders is 't nummer van Jessie Ware dus de 988e.
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:23 uur
Ik heb mijn nominatielijstje ook niet kunnen indienen, wegens een Sint weekend.
Dan zou ik ook nog graag mijn 10 nummers willen inleveren...mits akkoord door de organisatie en mede deelnemers.
Edit: laat maar
Dan zou ik ook nog graag mijn 10 nummers willen inleveren...mits akkoord door de organisatie en mede deelnemers.
Edit: laat maar
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:24 uur
Hoe kunnen 'Soul Man' en het veruit (ik zeg niet beste) bekendste nummer van Otis niet in de startpost staan? 

0
geplaatst: 3 december 2012, 12:26 uur
Soul Man had ik al toegevoegd dus Musicfriek mag een andere verzinnen
0
geplaatst: 3 december 2012, 12:48 uur
0
geplaatst: 3 december 2012, 12:51 uur
@Oldfart en Poeha
We hebben een week uitgetrokken voor de top10-15, die ga ik later niet meer terug trekken. Nu is het gewoon 1 eigen keuze per 24 uur en 1 classic/essential die je nog mist.
Even voor ieders duidelijkheid. Ik ken natuurlijk niet alle nummers uit mijn hoofd daarom beluister ik alle nominaties om er zeker van te zijn dat ze in de lijst passen.
We hebben een week uitgetrokken voor de top10-15, die ga ik later niet meer terug trekken. Nu is het gewoon 1 eigen keuze per 24 uur en 1 classic/essential die je nog mist.
Even voor ieders duidelijkheid. Ik ken natuurlijk niet alle nummers uit mijn hoofd daarom beluister ik alle nominaties om er zeker van te zijn dat ze in de lijst passen.
0
geplaatst: 3 december 2012, 13:17 uur
Ja, bij de nominaties van Oldfart zet ik ook nog eens mijn vraagtekens: soul?
0
geplaatst: 3 december 2012, 15:10 uur
Mijn inziens geen klassieker. Bij deze genoteerd als je persoonlijk keuze voor vandaag.
0
geplaatst: 3 december 2012, 15:58 uur
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:00 uur
Als 'Devil's Pie' mag, mag 'Fast Lane' van Bilal (ft. Dre & Jadakiss) ook dan?
0
geplaatst: 3 december 2012, 16:00 uur
Lastig te bepalen natuurlijk....maar volgens mij zoeken we naar nummers als Ordinary People, Soul Man, meer wereldwijd bekende hits met toch een bepaalde statuur die vaak vergeten worden om te nomineren maar die eigenlijk in de startlijst niet zouden mogen ontbreken
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:29 uur
Ja, bij de nominaties van Oldfart zet ik ook nog eens mijn vraagtekens: soul?
....jij weer
; haal dat vooroordeel eens uit je oren.
0
geplaatst: 3 december 2012, 17:47 uur
@Oldfart: hij is niet de enige, jij weet het begrip soul wel heel erg op te rekken
Bijvoorbeeld: Jimi Hendrix is niet echt soul, meer rock. Talking Heads ook meer rock/pop.
Overigens snap ik van de nummering niet zo veel meer. Desondanks volgens mij nog wel een klassieke:
Change - The Glow Of Love
Bijvoorbeeld: Jimi Hendrix is niet echt soul, meer rock. Talking Heads ook meer rock/pop.Overigens snap ik van de nummering niet zo veel meer. Desondanks volgens mij nog wel een klassieke:
Change - The Glow Of Love
0
geplaatst: 3 december 2012, 18:20 uur
Bijvoorbeeld: Jimi Hendrix is niet echt soul, meer rock. Talking Heads ook meer rock/pop.
...ga nou eens onbevangen luisteren naar die nummers; Hendrix geen soul? ( dit nummer , niet de rest van het repertoire) Dan de Isley Brothers ook niet.
0
geplaatst: 3 december 2012, 19:32 uur
Nog een toevoeging van mijn kant. Ik zou dit onder de klassiekers scharen (het is in mijn ogen wel degelijk soul, maar dan meer van de softe categorie en redelijlk poppy).
Lou Rawl - You'll Never Find Another Love Like Mine
Lou Rawl - You'll Never Find Another Love Like Mine
0
geplaatst: 3 december 2012, 22:09 uur
Nou mensen, we zijn er hoor. We hebben 1000 nummers. Nu is het taak aan principal en mij de taak alles netjes voor elkaar te krijgen voordat we gaan loten. Dus nog even geduld nu.
Heb je nog andere leuke nummers te melden ben je altijd vrij deze in dit topic te plaatsen natuurlijk
Gewoon om ons zoet te houden.
Heb je nog andere leuke nummers te melden ben je altijd vrij deze in dit topic te plaatsen natuurlijk
Gewoon om ons zoet te houden.
0
geplaatst: 3 december 2012, 22:24 uur
Reijersen schreef:
Mijn inziens geen klassieker. Bij deze genoteerd als je persoonlijk keuze voor vandaag.
(quote)
Nou ja, dit is natuurlijk maar net wat je mening is maar Devil's Pie is toch een behoorlijke klassieker in het clubcircuit. Ooit naar goede feestjes geweest in Amsterdam bijvoorbeeld? Ook een nummer dat vast gedraaid wordt door de betere DJ's zoals Questlove van The Roots en DJ Premier van Gang Starr. Bovendien heeft D'Angelo op deze site een behoorlijke status. Beter in ieder geval dan een John Legend, dat misschien meer een klassieker is voor de gemiddelde mens die minder met muziek opheeft.
0
geplaatst: 3 december 2012, 22:27 uur
Hij zit gewoon in de lijst hoor. Hoef je niet meteen af te geven op andere nominaties 

0
geplaatst: 4 december 2012, 00:37 uur
0
geplaatst: 4 december 2012, 09:43 uur
Ik vind John Legend wel goed. Van mij hadden er veel meer nummers van hem in mogen staan.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:43 uur
Reijersen schreef:
Hij zit gewoon in de lijst hoor. Hoef je niet meteen af te geven op andere nominaties
Ik vind John Legend wel goed hoor, was geen afgeven. Maar het is meer een vraag: wat zie je dan wel als een klassieker en wat niet? MuMe-maatstaven is D'Angelo toch wel geliefder (kijk maar naar het gemiddelde) en ik denk dat de muziekliefhebbers D'Angelo net zo goed kennen als John Legend.
0
geplaatst: 4 december 2012, 12:10 uur
Ja, een discussie over klassiekerstatus kunnen we ongerept blijven voeren. De lijst is vol dus je mag later stemmen.
* denotes required fields.