MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:
Wellicht dat er het afgelopen jaar wat is veranderd op Mume (iets met alt-codes ), maar dat alt-J heeft me heel wat hoofdbrekens gekost.

Onweerwolf
Ploppesteksel schreef:
Calexico | Iron & Wine - A History Of Lovers (stond Calexico & Iron & Wine - A History Of Lovers)

Hoe kom je bij de |?

Dat zie nergens staan namelijk.

Onweerwolf
Dwejkk_ schreef:
(quote)

Klopt, maar is 't niet het handigst om de naam zoals ie op musicmeter aan te houden, "alt-J (∆)" dan. Is ook handig voor mensen die naar aanleiding van dit topic een artiest opzoeken.

Meh, bij voorkeur houden we de correcte spelling aan. Als ∆ de correcte spelling is dan moet MusicMeter het maar aanpassen toch?

Onweerwolf schreef:
Hoe kom je bij de |?

Dat zie nergens staan namelijk.

Ehm, hier?

Hopelijk wordt dit nummer opgepakt, het is zo verslavend lekker

Onweerwolf
keijzm73 schreef:
Er zijn veel nummers die er niet instaan waarvan ik zeker weet dat ze hoog zullen scoren..

Welke dan?

Maar ja, die staan dan wel verder van me af.. Daar heb ik dan ook niet voor gekozen. Bij Counting Crows was het, wat dat betreft, meer tactisch geweest om voor 'Mr. Jones' of 'Long December' te kiezen.

Mr. Jones heeft in 2009 en 2010 2 jaar bij de onderste 500 gebivakkeerd.

A Long December is nooit genomineerd. Maar ik betwijfel het. Counting Crows zijn niet bepaald populair op MM volgens mij.

Onweerwolf
musicfriek schreef:
(quote)

Ehm, hier?

Hopelijk wordt dit nummer opgepakt, het is zo verslavend lekker

Tjsa maar heb je ook een officiële link dat het zo geschreven moet worden?

keijzm73 schreef:

Zijn er eigenlijk ook deelnemers die meedoen om te scoren? Dus om zoveel mogelijk eigen nominaties in de uiteindelijke lijst te krijgen. Er zijn veel nummers die er niet instaan waarvan ik zeker weet dat ze hoog zullen scoren.. Maar ja, die staan dan wel verder van me af.. Daar heb ik dan ook niet voor gekozen. Bij Counting Crows was het, wat dat betreft, meer tactisch geweest om voor 'Mr. Jones' of 'Long December' te kiezen.

Ik kies eigenlijk zelden tactisch, wat zich dan ook vertaald in wat er de lijst haalt (1 op 10 vorig jaar). Er zitten bij mij altijd wel nominaties tussen waarbij ik erg verbaasd zou zijn als ze het redden, een paar waarvan ik goede hoop heb en een of twee waarvan ik bijna zeker ben. Dit jaar denk ik iets meer kans te maken dan vorig jaar, maar dat is eigenlijk vooral toeval.

Ja het maakt eigenlijk ook niks uit. Ik ging even rondkijken, last.fm en allmusic noemen 't Alt-J, rateyourmusic ∆, musicmeter alt-J (∆) en sputnikmusic alt-j. Op vijf websites vier verschillende manieren . Voortaan even een normale naam kiezen jongens.

Enige reden om nog iets als alt-J / Alt-J erbij te zetten is omdat Windows-gebruiker niet zo'n dingetje kunnen typen op hun toetsenbord (tenminste ik kan 't niet - weet niet hoe dat moet).

Misschien een leuk voorspel-spelletje: wat denken jullie dat dit jaar de hoogste nieuwe binnenkomer gaat worden?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dit is waarschijnlijk toch al uitgezocht door de crewleden?

starbright boy schreef:
Misschien een leuk voorspel-spelletje: wat denken jullie dat dit jaar de hoogste nieuwe binnenkomer gaat worden?

The Cure - Lullaby

Onweerwolf schreef:
Verwarrend, Iron & Wine wordt ook vaak als Iron And Wine geschreven, maar wat nou de juiste schrijfwijze is? Discogs zegt Calexico And Iron And Wine zelfs..

Onweerwolf schreef:
(quote)

Welke dan?

(quote)

Mr. Jones heeft in 2009 en 2010 2 jaar bij de onderste 500 gebivakkeerd.

A Long December is nooit genomineerd. Maar ik betwijfel het. Counting Crows zijn niet bepaald populair op MM volgens mij.

Zelfs Round Here heeft behoorlijke moeite om in de lijst te blijven, onbegrijpelijk.

Oh wee als je je nominatie van Anna Begins naar Long December verandert trouwens. Dat kost je in ieder geval flink wat punten van mij.

(met officiële toestemming van Onweerwolf deze schaamteloze crosspost)

ZONDAG 23 DECEMBER

Jaja, dan is het eindelijk zo ver. In samenspraak met El Ninjo en Onweerwolf zal er dit jaar dan eindelijk, eindelijk, eindelijk een radio-uitzending plaatsvinden van de MuMeLadder! Want een schitterende lijst als deze Top2000 verdient het om gehoord te worden - al is het slechts door onszelf.
Ondanks dat ik pas sinds heel kort actief meedoe aan deze ladder, ben ik nu al helemaal enthousiast over deze lijst. En zondag ga ik vanaf 12:00u 's middags tot ongeveer 9 uur 's avonds de hele top-100 van de lijst voor je op de internetradio draaien. El Ninjo zal ondertussen de bovenste noteringen in de lijst bekend maken en kort nadat de nummer 1 bekend wordt, zal die ook door de virtuele ether schallen!
Luisteren kan via internetstation Orinoco Radio, te vinden op OrinocoRadio.nl, waar ik dan persoonlijk 9 uur lang de - in onze ogen - mooiste nummers allertijden aan elkaar zal draaien en praten. Er kan zelfs ingelogd worden op de chatbox, waar ik in ieder geval aanwezig zal zijn (en ik reken erop dat mensen me daar of in deze topics gezelschap komen houden!)

Wat mij betreft is deze lijst rijp voor een radio-uitzending, vlak voordat 'die andere Top2000' begint! Hopelijk luisteren jullie mee naar de muziek die jullie zelf naar grote hoogten gestemd hebben

Onweerwolf
Ploppesteksel schreef:
Black Rebel Motorcycle Club - Love Burns (stond Brmc - Love Burns)
Calexico | Iron & Wine - A History Of Lovers (stond Calexico & Iron & Wine - ..)
Dan Fogelberg - Nether Lands (stond The Nether Lands)
Herbert Grönemeyer - Schiffsverkehr (stond Gronemeyer)
Iron & Wine - On Your Wings (stond Iron And Wine - On Your Wings)
Janet Jackson feat. Q-Tip & Joni Mitchell - Got 'Til It's Gone (stond Janet Feat. Q-Tip ...)
Jóhann Jóhannsson - Fordlandia (stond Johann Johannsson - Forlandia - accent circonflexe op de 'a' klopt niet en staat verkeerd op MuMe)
Nujabes feat. Terry Callier - Ordinary Joe (stond Nujabes Ft Terry Callier ..)
PJ Harvey feat. Thom Yorke - This Mess We're In (stond Pj Harvey - This Mess We're In)
Sharon Jones & The Dap-Kings - What If We All Stopped Paying Taxes (stond Sharon Jones & The Dap Kings)
The Maccabees - Pelican (stond Maccabees)
The Proclaimers - I'm Gonna Be (500 Miles) (stond The Proclaimers - 500 Miles (i Will Walk )
U.K. - In The Dead Of Night (stond uk - In The..)
World's End Girlfriend - Garden In The Ceiling (stond Worlds End Girlfriend)

Thanks!!!! Gefixed!

Onweerwolf
Dwejkk_ schreef:
(quote)

Dit is waarschijnlijk toch al uitgezocht door de crewleden?

Geen idee, het kan ook zo zijn dat het een arbitraire beslissing is om het zo te doen omdat het om twee acts gaat.

Onweerwolf
musicfriek schreef:
(quote)
Verwarrend, Iron & Wine wordt ook vaak als Iron And Wine geschreven, maar wat nou de juiste schrijfwijze is? Discogs zegt Calexico And Iron And Wine zelfs..

Volgens mij weet ik vrij zeker dat Iron & Wine met & moet.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Zelfs Round Here heeft behoorlijke moeite om in de lijst te blijven, onbegrijpelijk.

Inderdaad. Aan mij ligt het niet, die krijgt bijna altijd het volle pond van me.

Onweerwolf
kaj_666 schreef:
(met officiële toestemming van Onweerwolf deze schaamteloze crosspost)

ZONDAG 23 DECEMBER

Jaja, dan is het eindelijk zo ver. In samenspraak met El Ninjo en Onweerwolf zal er dit jaar dan eindelijk, eindelijk, eindelijk een radio-uitzending plaatsvinden van de MuMeLadder! Want een schitterende lijst als deze Top2000 verdient het om gehoord te worden - al is het slechts door onszelf.
Ondanks dat ik pas sinds heel kort actief meedoe aan deze ladder, ben ik nu al helemaal enthousiast over deze lijst. En zondag ga ik vanaf 12:00u 's middags tot ongeveer 9 uur 's avonds de hele top-100 van de lijst voor je op de internetradio draaien. El Ninjo zal ondertussen de bovenste noteringen in de lijst bekend maken en kort nadat de nummer 1 bekend wordt, zal die ook door de virtuele ether schallen!
Luisteren kan via internetstation Orinoco Radio, te vinden op OrinocoRadio.nl, waar ik dan persoonlijk 9 uur lang de - in onze ogen - mooiste nummers allertijden aan elkaar zal draaien en praten. Er kan zelfs ingelogd worden op de chatbox, waar ik in ieder geval aanwezig zal zijn (en ik reken erop dat mensen me daar of in deze topics gezelschap komen houden!)

Wat mij betreft is deze lijst rijp voor een radio-uitzending, vlak voordat 'die andere Top2000' begint! Hopelijk luisteren jullie mee naar de muziek die jullie zelf naar grote hoogten gestemd hebben

Round Here

Onweerwolf schreef:
Volgens mij weet ik vrij zeker dat Iron & Wine met & moet.
Kijk voor de grap eens op zijn artiestenpagina: Iron & Wine

Hoezo verwarrend

Onweerwolf
musicfriek schreef:
(quote)
Kijk voor de grap eens op zijn artiestenpagina: Iron & Wine

Hoezo verwarrend

Lol!

Sowieso is MM niet echt betrouwbaar vind ik.

Ik kijk meestal naar wikipedia (de engelse uiteraard) en last.fm.

aERodynamIC schreef:
Ik ga toch wat omruilen: Lost in the Trees eruit voor Prince and the Revolution - Raspberry Beret

Veilige keuze, I know, maar ik vind Raspberry Beret een onweerstaanbaar popliedje
Probleem is wel dat je je moet afvragen hoe lang een Prince link op YouTube blijft staan.

Ja, dat is altijd weer balen met die Prince tracks.

Raspberry Beret...Prince's beste
En zo heb ik Endorphinmachine (geen veilige keuze ) van Prince maar niet genomineerd, aangezien die niet met een acceptabele versie op YouTube stond.

Onweerwolf
Ik zoek overigens nog (youtube) linkjes voor de volgende platen, dus als iemand zin heeft.

Afghan Whigs – What Jail Is Like
Airborne Toxic Event - Sometime Around Midnight
Blood Red Shoes - Je Me Perds
Brad - The Day Brings
Dead Can Dance - Sanvean : I Am Your Shadow
Depeche Mode - Never Let Me Down Again
DJ Rolando aka The Aztec Mystic - Jaguar
Elliott Smith - King's Crossing
Ewert & the Two Dragons - Good Man Down
Flamin' Groovies - Shake Some Action
Frankie Knuckles - Your Love
Ghinzu - Dragster Wave
Girl Unit - Wut
Horace Andy - Skylarking
Jaydee - Plastic Dreams
Johnny Pacheco - Dakar, Punto Final
Kylie - 2 Hearts (Version by Studio)
Kyuss - Demon Cleaner
Laurent Garnier - The Man with the Red Face
Magazine - Definitive Gaze
Mary Gauthier – Walk Through The Fire
My Morning Jacket – The Bear
Near the Parenthesis - I Remember It Differently
Neneh Cherry - Buffalo Stance
Patti Smith - Rock 'N' Roll Nigger
Ricochets – The Ghost Of Our Love
Ryan Bingham - The Weary Kind
Sébastian Tellier - La Ritournelle
Sparklehorse/PJ Harvey - Eye Pennies
Swans - Beautiful Child
Tensnake - Coma Cat
The Antlers - Kettering
The Avett Brothers - Winter In My Heart
The Black Keys - Thickfreakness
The Cure - One Hundred Years
The Doors - Hyacinth House
The Horrors - Sea within a Sea
The Low Anthem – To Ohio
The Stooges - Dirt
The Stooges - Down on the Street
The Temper Trap - Soldier On
The White Stripes - Girl, You Have No Faith In Medicine
This Heat - Paper Hats
Tom McRae – The Boy With The Bubblegun
U2 - Exit
U2 - Love is Blindness
Units - I-Night
VNV Nation - Beloved
Wheat - Don't I Hold You
Wipers - Over the edge
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Admiral Freebee - Get Out Of Town
Antony And The Johnsons - Bird Gerhl
Buffalo Tom - Mineral
Comus - Drip Drip
Johnny Cash - For The Good Times
Mercury Rev - Spiders and Flies
Stereophonics - Hurry Up And Wait
Tame Impala - Half Full Glass of Wine

Onweerwolf
Poeha schreef:
(quote)

Waarom staan mijn nominaties niet in het huidige nominaties overzicht?

Hmz, ik heb jouw nominatiepost niet gezien, blijkbaar.

Heb je toevallig eerst een post gemaakt zonder nominaties en die daarna gewijzigd?

Onweerwolf
In ieder geval zijn ze nu toegevoegd.

Nee hoor, staan gewoon bij 18 december (pagina 10, 20.30 uur) gepost. en niets aan veranderd.

Edit: had de lijst zojuist voor de zekerheid via PM nog even naar El Ninjo gestuurd.

Voor deze juich (en stem) ik hard, al heeft Jessie Ware wel betere nummers.

Onweerwolf
Poeha schreef:
Nee hoor, staan gewoon bij 18 december (pagina 10, 20.30 uur) gepost. en niets aan veranderd.

Edit: had de lijst zojuist voor de zekerheid via PM nog even naar El Ninjo gestuurd.

Excuses!

Onweerwolf schreef:
Ik zoek overigens nog (youtube) linkjes voor de volgende platen, dus als iemand zin heeft.

Afghan Whigs – What Jail Is Like
Airborne Toxic Event - Sometime Around Midnight
Blood Red Shoes - Je Me Perds
Brad - The Day Brings
Dead Can Dance - Sanvean : I Am Your Shadow
Depeche Mode - Never Let Me Down Again
DJ Rolando aka The Aztec Mystic - Jaguar
Elliott Smith - King's Crossing
Ewert & the Two Dragons - Good Man Down
Flamin' Groovies - Shake Some Action
Frankie Knuckles - Your Love
Ghinzu - Dragster Wave
Girl Unit - Wut
Horace Andy - Skylarking
Jaydee - Plastic Dreams
Johnny Pacheco - Dakar, Punto Final
Kylie - 2 Hearts (Version by Studio)
Kyuss - Demon Cleaner
Laurent Garnier - The Man with the Red Face
Magazine - Definitive Gaze
Mary Gauthier – Walk Through The Fire
My Morning Jacket – The Bear
Near the Parenthesis - I Remember It Differently
Neneh Cherry - Buffalo Stance
Patti Smith - Rock 'N' Roll Nigger
Ricochets – The Ghost Of Our Love
Ryan Bingham - The Weary Kind
Sébastian Tellier - La Ritournelle
Sparklehorse/PJ Harvey - Eye Pennies
Swans - Beautiful Child
Tensnake - Coma Cat
The Antlers - Kettering
The Avett Brothers - Winter In My Heart
The Black Keys - Thickfreakness
The Cure - One Hundred Years
The Doors - Hyacinth House
The Horrors - Sea within a Sea
The Low Anthem – To Ohio
The Stooges - Dirt
The Stooges - Down on the Street
The Temper Trap - Soldier On
The White Stripes - Girl, You Have No Faith In Medicine
This Heat - Paper Hats
Tom McRae – The Boy With The Bubblegun
U2 - Exit
U2 - Love is Blindness
Units - I-Night
VNV Nation - Beloved
Wheat - Don't I Hold You
Wipers - Over the edge
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
Admiral Freebee - Get Out Of Town
Antony And The Johnsons - Bird Gerhl
Buffalo Tom - Mineral
Comus - Drip Drip
Johnny Cash - For The Good Times
Mercury Rev - Spiders and Flies
Stereophonics - Hurry Up And Wait
Tame Impala - Half Full Glass of Wine

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:45 uur

geplaatst: vandaag om 00:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.