MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter]

zoeken in:

Ik ga er ook nog een omruilen: Coeur de Pirate er uit en daarvoor in de plaats Jessie Ware - 110%

Ik verwacht dat Jessie Ware iets meer kans maakt in de battle dan een relatief onbekend franstalig liedje. 110% is onlangs hertiteld naar If You're Never Gonna Move i.v.m. samplerechten, wat betekent dat de USA release en de Youtube video nu onder deze naam bekend staan. Ik weet niet of we voor de MuMeLadder de originele naam 110% kunnen blijven gebruiken?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Excuses!

Niet nodig, jullie verrichten sowieso al veel werk, dus een foutje is zo gemaakt.
Maar ik was wel blij dat El Ninjo even een tussenstand van de nominaties had gepubliceerd

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

(quote)

Whoops, die had ik per ongeluk bij het verkeerde lijstje neergezet.

Onweerwolf
Poeha schreef:
Maar ik was wel blij dat El Ninjo even een tussenstand van de nominaties had gepubliceerd

Dat was ik.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ik ga er ook nog een omruilen: Coeur de Pirate er uit en daarvoor in de plaats Jessie Ware - 110%

Ik verwacht dat Jessie Ware iets meer kans maakt in de battle dan een relatief onbekend franstalig liedje. 110% is onlangs hertiteld naar If You're Never Gonna Move i.v.m. samplerechten, wat betekent dat de USA release en de Youtube video nu onder deze naam bekend staan. Ik weet niet of we voor de MuMeLadder de originele naam 110% kunnen blijven gebruiken?

check.

Onweerwolf
Ik heb van de volgende mensen nu een lijstje verwerkt, sta je hier niet bij maar heb je wel een lijstje gepost laat het me dan zo spoedig mogelijk weten.

aERodynamIC
Angelo
arcade monkeys
Arno
Aroentje
Arrie
ArthurDZ
Bertus
bonothecat
Casartelli
chevy93
Choconas
Co Jackso
cosmic kid
curufin
Dexter
DjFrankie
dumb_helicopter
Dwejkk_
Etiul
Fathead
Frejarius
Glen Hansard
Gretz
Guessmaker
herman
inquestos
jassn
jeroentjuhh
Jester
johannesA
Johnny Marr
Justus18
kabouter76
kaj_666
Kees-Jan
keijzm73
kemm
laxus11
LucM
Lukas
Lukk0
mauricedegier
musicfriek
musician
MVW
orbit
Outlaw104
Ploppesteksel
Poeha
ranboy
remcodulac
Rhythm & Poetry
Salvadore
Scorpion_21
sheep67
Silent_shout
sokra
starbright boy
STaRS
Sunderland
Teunnis
The Eraser
the viking
thelion
titan
Titmeister
Tribal Gathering
vigil
vleertje
wandelindenatuur
yeahyeahyeah

Arrie schreef:
Zelfs Round Here heeft behoorlijke moeite om in de lijst te blijven, onbegrijpelijk.

Oh wee als je je nominatie van Anna Begins naar Long December verandert trouwens. Dat kost je in ieder geval flink wat punten van mij.

Hahaha.. Goed om te lezen! Voor een :worshippy: laat ik 'm ongewijzigd

En inderdaad; onbegrijpelijk!! Elk willekeurig gekozen nummer van het album 'August and Everything After' kan zo ongehoord de lijst in

Onweerwolf schreef:
Ik heb van de volgende mensen nu een lijstje verwerkt, sta je hier niet bij maar heb je wel een lijstje gepost laat het me dan zo spoedig mogelijk weten.

Tweeënzeventig namen, dat betekent nog drie lijstjes te gaan.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Tweeënzeventig namen, dat betekent nog drie lijstjes te gaan.

4, want Kees-Jan heeft al ingeleverd.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat was ik.

Excuses

Onweerwolf schreef:
Een overzicht van de nummers die tot dusverre zijn genomineerd, spellingscorrecties en andere opmerkingen worden zeer op prijs gesteld!!!!

All About Eve - Martha's Harbour
Antony And The Johnsons - Bird Gerhl
Asaf Avidan - Different Pulses
Beach House - Myth
Big Star - Holocaust
Björk - Hyper-ballad
Buffalo Tom - Mineral
Carissa's Weird - Sofisticated Fuck Princess Please Leave Me Alone
David Sylvian - Orpheus
Gorky - Lieve Kleine Piranha
Luc Van Acker & Anna Domino - Zanna
Mansun - Wide Open Space
Massive Attack - Safe From Harm
Metallica - Creeping Death
Mgmt - Kids
Ministry - Jesus Built My Hotrod
Morrissey - Suedehead
Nacht Und Nebel - Beats Of Love
Pearl Jam - Given To Fly
Pj Harvey - Good Fortune
Prince - Sometimes It Snows In April
Roxy Music - Both Ends Burning
Saybia - The Second You Sleep
Scooter - You
Sigur Rós - Olsen Olsen
Susanne Sundfør - The Silicone Veil
The Cure - One Hundred Years
The Normal - Warm Leatherette
The Smashing Pumpkins - Soma
Tindersticks - Whiskey & Water
U2 - An Cat Dubh
Violent Femmes - Blister In The Sun
Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen

Ik word van heel veel genomineerde nummers die hierboven niet genoemd zijn heel vrolijk maar met deze nominaties ben ik toch wel heel erg blij

Het zou mooi zijn als een van de laatste vier users nog iets van deze moderne artiesten gaat nomineren (die naar mijn mening eigenlijk niet mogen ontbreken in de groslijst)

Ben Howard
Chairlift
Chromatics
Eefje de Visser
Feist
Florence + the Machine
Imogen Heap
Lykke Li
Robyn
Ryan Adams
Thirteen Senses
Twin Shadow
Sia
Stars
Villagers

Eens met Gretz, zeker Chairlift, Chromatics en Feist horen toch wel in de lijst.

musicfriek schreef:
(quote)
Kijk voor de grap eens op zijn artiestenpagina: Iron & Wine

Hoezo verwarrend

MusicMeter houdt de spelling van de hoes aan. De ene keer is dat Iron + Wine en de andere keer weer Iron & Wine aan. Je kan toch moeilijk zeggen dat het altijd het laatste is als er op zijn hoezen iets anders staat.

keijzm73 schreef:
Zijn er eigenlijk ook deelnemers die meedoen om te scoren? Dus om zoveel mogelijk eigen nominaties in de uiteindelijke lijst te krijgen. Er zijn veel nummers die er niet instaan waarvan ik zeker weet dat ze hoog zullen scoren.. Maar ja, die staan dan wel verder van me af.. Daar heb ik dan ook niet voor gekozen. Bij Counting Crows was het, wat dat betreft, meer tactisch geweest om voor 'Mr. Jones' of 'Long December' te kiezen.

Ongetwijfeld zijn die er. Zelf heb ik toch maar gekozen voor 10 topfavorieten waarvan ik vind dat ze in de ladder horen te staan, al zal zeker de helft geen schijn van kans maken. Het tactisch nomineren heb ik eigenlijk niet zoveel mee. Kan zo 10 nummers verzinnen die het toch wel halen, maar nomineer er liever 10 waar ik echt wat mee heb.

DjFrankie (moderator)
keijzm73 schreef:
Zijn er eigenlijk ook deelnemers die meedoen om te scoren? Dus om zoveel mogelijk eigen nominaties in de uiteindelijke lijst te krijgen. Er zijn veel nummers die er niet instaan waarvan ik zeker weet dat ze hoog zullen scoren.. Maar ja, die staan dan wel verder van me af.. Daar heb ik dan ook niet voor gekozen. Bij Counting Crows was het, wat dat betreft, meer tactisch geweest om voor 'Mr. Jones' of 'Long December' te kiezen.

Dat denk ik ook inderdaad, zelf heb ik 2 nominaties in de lijst staan, zegt genoeg denk ik.
Ik kies ook voor nummers die ik mooi vind en anderen moeten horen.

Onweerwolf schreef:
Dr. John - Gris-gris Gumbo Ya Ya

't Stelt niet veel voor, maar toch: de juiste spelling is Gris-Gris Gumbo Ya Ya.

edit: ik zie dat ploppesteksel het ook al gemeld had.

Fijn om te lezen dat - in ieder geval - vele van jullie niet tactisch stemmen. Want voordat je het weet heb je dan een kopie van de top2000. Heerlijk om je eigen favoriete nummers aan de man te brengen. En het idealisme wat erin zit om de MuMe Ladder juist beter te maken dan de Top2000. Ik had ook al wel een vermoeden gezien de ingebrachte nominaties van iedereen. Dat is nou niet bepaald standaard 'lijstjeswerk'. Zelfs veel nummers ertussen die ik niet ken.

Ik bedacht me trouwens wel dat ik een andere tactische keuze heb gemaakt. En wel omtrent mijn nominatie van 'The Frames'. Mijn ultieme favoriet van deze band is feitelijk het 10 minuten durende 'Fitzcarraldo'. Maar ja, 'The Frames' is sowieso al nieuw in de lijst en ik wilde hierbij minder risico nemen en heb daarom uiteindelijk gekozen voor het meer instant catchy nummer 'Revelate'. Wat net zo zeer een favoriet is van me, dus wat dat betreft ook gewoon nominatie recht uit het hart

kaj_666 schreef:
(met officiële toestemming van Onweerwolf deze schaamteloze crosspost)

ZONDAG 23 DECEMBER

Jaja, dan is het eindelijk zo ver. In samenspraak met El Ninjo en Onweerwolf zal er dit jaar dan eindelijk, eindelijk, eindelijk een radio-uitzending plaatsvinden van de MuMeLadder! Want een schitterende lijst als deze Top2000 verdient het om gehoord te worden - al is het slechts door onszelf.
Ondanks dat ik pas sinds heel kort actief meedoe aan deze ladder, ben ik nu al helemaal enthousiast over deze lijst. En zondag ga ik vanaf 12:00u 's middags tot ongeveer 9 uur 's avonds de hele top-100 van de lijst voor je op de internetradio draaien. El Ninjo zal ondertussen de bovenste noteringen in de lijst bekend maken en kort nadat de nummer 1 bekend wordt, zal die ook door de virtuele ether schallen!
Luisteren kan via internetstation Orinoco Radio, te vinden op OrinocoRadio.nl, waar ik dan persoonlijk 9 uur lang de - in onze ogen - mooiste nummers allertijden aan elkaar zal draaien en praten. Er kan zelfs ingelogd worden op de chatbox, waar ik in ieder geval aanwezig zal zijn (en ik reken erop dat mensen me daar of in deze topics gezelschap komen houden!)

Wat mij betreft is deze lijst rijp voor een radio-uitzending, vlak voordat 'die andere Top2000' begint! Hopelijk luisteren jullie mee naar de muziek die jullie zelf naar grote hoogten gestemd hebben

Klinkt erg tof, alleen jammer dat ik er niet naar kan luisteren vanaf half 2. Is het mogelijk deze uitzending in uitgesteld relais te beluisteren?

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Een overzicht van de nummers die tot dusverre zijn genomineerd, spellingscorrecties en andere opmerkingen worden zeer op prijs gesteld!!!!

In het kader van de hoofdlettermierenneukerij:

Bacamarte - último Entardecer -> Bacamarte - Último Entardecer
Ralph Mctell - Michael In The Garden -> Ralph McTell - Michael In The Garden

Onweerwolf schreef:
(quote)

Check!

(Stoute Laxus!)

Huh dat is raar want ik zie hem gewoon zonder Youtube op mijn lijstje staan.

herman schreef:
(quote)

Ongetwijfeld zijn die er. Zelf heb ik toch maar gekozen voor 10 topfavorieten waarvan ik vind dat ze in de ladder horen te staan, al zal zeker de helft geen schijn van kans maken. Het tactisch nomineren heb ik eigenlijk niet zoveel mee. Kan zo 10 nummers verzinnen die het toch wel halen, maar nomineer er liever 10 waar ik echt wat mee heb.

Voor mij idem. Van mijn 10 halen er hoogstens 2 de ladder lijkt me, maar dat is geen probleem als tenminste twee of drie personen er een tiental hele waardevolle tracks door ontdekken.

Gretz schreef:
Het zou mooi zijn als een van de laatste vier users nog iets van deze moderne artiesten gaat nomineren (die naar mijn mening eigenlijk niet mogen ontbreken in de groslijst)

Chairlift
...
Florence + the Machine
Waar was je 2 jaar geleden?

In 2010 heb ik deze genomineerd maar hebben toen geen potten kunnen breken. Nb. 2 gangbare nummers als Bruises en Dog Days. Dit jaar hadden ze niet misstaan denk ik, gezien de vele recentere nummers die zijn genomineerd.

Ryan Adams en Lykki Li heb ik al wel voorbij zien komen bij de nominaties.

Spellingscorrectie
The Afghan Whigs - What Jail Is Like (The ervoor)
Bill Withers - Grandma's Hands (ipv Hand)
Black Rebel Motorcycle Club - Love Burns (ipv Brmc)
Coeur De Pirate - Place De La République (de oe aan elkaar pakt ie niet)
Dr. Alimantado - Best Dressed Chicken In Town (ipv Alimentado – zoveel buitenechtelijke kinderen heeft de beste man nou ook weer niet)
Herbert Grönemeyer – Schiffsverkehr (ipv Gronemeyer)
Johnny ‘Guitar’ Watson - A Real Mother For Ya (met aanhalingstekens)
The Rolling Stones - Time Waits For No One (The ervoor)
Sivert Høyem - Under Administration (ipv Hoyem)
Giorgio Moroder & Phil Oakey - Together In Electric Dreams (ipv The Human League)

Hoofdlettercorrectie (handig om die uit te zetten in excel, anders blijf je bezig)
ABBA - S.O.S.
Black Devil - "H" Friend
B-Movie - Nowhere Girl
Bonnie ‘Prince' Billy - A Minor Place
Brian Eno - An Ending (Ascent)
Cloud Nothings - No Future/No Past
CocoRosie - Rainbowarriors
David McWilliams - The Days Of Pearly Spencer
dEUS - Twice (We Survive)
DIIV - Doused
DJ Rolando aka The Aztec Mystic - Jaguar
Dr. John - Gris-Gris Gumbo Ya Ya
El-P - The Full Retard
EMF - Unbelievable
Evil Superstars - B.A.B.Y
Ewert & the Two Dragons - Good Man Down
Fleet Foxes - The Shrine/An Argument
Janet feat. Q-tip & Joni Mitchell - Got 'til It's Gone
Kirsty Hawkshaw - Fine Day [James Holden Remix]
Kylie - 2 Hearts (Version By Studio)
Laurent Garnier - The Man with the Red Face
LCD Soundsystem - All My Friends
Loose Joints - Tell You (Today)
Lost In The Trees - Villain (I'll Stick Around)
Ludovico Einaudi - Cache-Cache
Lyn Collins - Think (About It)
MGMT - Kids
Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
Nancy Sinatra - Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
Nat "King" Cole - Mona Lisa
Neil Young - Words (Between The Line Of Age)
Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy
NOFX - The Decline
No-Man - Truenorth
ohGr - Cracker
Ozzy Osbourne - Revelation (Mother Earth)
P.P. Arnold - The First Cut Is The Deepest
Parliament - Mothership Connection (Star Child)
Paws - Poor Old Christopher Robin (Tape Demo)
PJ Harvey - Good Fortune
Sinéad O'Connor - Scorn Not His Simplicity
Sonic Youth - Tunic (Song For Karen)
Sonny Boy Williamson II - Help Me
Soul II Soul - Back to Life (However Do You Want Me)
Sparklehorse / PJ Harvey - Eye Pennies
Tex Williams And His Western Cavern - Smoke, Smoke, Smoke (That Cigarette)
The Cinematic Orchestra - The Awakening Of A Woman (Burnout)
The KLF - Justified And Ancient
The KLF - What Time Is Love
The Proclaimers - 500 Miles (I Will Walk)
The Source feat. Candi Staton - You Got The Love
The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told)
Tom McRae - The Boy With The Bubblegun
UK - In The Dead Of Night
Undermathic - Big City Nights
Underworld - Dark and Long (Dark Train Remix)
VNV Nation - Beloved
Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.

Alle nominaties zijn al bijna ingevuld zie ik. Ik wil op zich ook wel wat nummers nomineren.

Weet iemand misschien of er nog vaste deelnemers aan de ladder zijn die nog niets genomineerd hebben? Zo ja, dan geef ik die voorrang, want ik kan niet beloven dat ik het hele jaar actief ga meespelen, al zal ik wel mijn best gaan doen.

stoepkrijt schreef:
Alle nominaties zijn al bijna ingevuld zie ik. Ik wil op zich ook wel wat nummers nomineren.

Weet iemand misschien of er nog vaste deelnemers aan de ladder zijn die nog niets genomineerd hebben? Zo ja, dan geef ik die voorrang, want ik kan niet beloven dat ik het hele jaar actief ga meespelen, al zal ik wel mijn best gaan doen.

Doe maar gewoon hoor, je weet immers niet op voorhand of iemand het ganse jaar zal ladderen.

stoepkrijt schreef:
...

Ik verwacht niet dat alle 80 nomineerders het hele jaar actief zullen zijn. Op rustige momenten zijn er 20 a 25 deelnemers actief.

Dus laat je niet weerhouden. En daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik je aanmoedig omdat ik je vaker zinnige dingen over goede muziek zie zeggen en je een aardige top10 hebt!

Sunderland schreef:
(quote)
Dus laat je niet weerhouden. En daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik je aanmoedig omdat ik je vaker zinnige dingen over goede muziek zie zeggen en je een aardige top10 hebt!
Dat doet me goed!

Ik zal mijn lijstje hier zo plaatsen.

Acht van deze artiesten blijken nog helemaal niet in de lijst te staan! Daar stond ik echt van te kijken. Net als van het feit dat er zo weinig hip-hop in de Ladder staat. Dat Opeth niet zo lekker scoort kan ik best begrijpen (lang leve grunts! ), maar dit nummer verdient toch echt een kans.

Broken Social Scene - Anthems for a Seventeen Year-Old Girl
Cocteau Twins - Blood Bitch
CunninLynguists - The Gates
Depeche Mode - World in My Eyes
Evanescence - My Immortal
Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor (A Vietnam Story)
Opeth - Deliverance
Oscar and the Wolf - Orange Sky
Silversun Pickups - Lazy Eye
Wir sind Helden - Nur Ein Wort

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:34 uur

geplaatst: vandaag om 02:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.