MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Lukas schreef:
(quote)

Nou ja, dat vind ik ook een beetje flauw ten opzichte van anderen die ook geen lijstje meer in kunnen dienen. Daarom nomineer ik:

- Madvillain - Accordion
- Bonobo - Kiara

chevy93 schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd jammer vinden als dit topic vol met onbekend spul komt te staan.

Ik denk dat iedereen toch vooral nummers heeft genomineerd die hij/zij erg goed vindt. Heb zelf geen rekening mee gehouden met hoe bekend/onbekend/etc.

MDV
chevy93 schreef:
(quote)
Ik zou het eerlijk gezegd jammer vinden als dit topic vol met onbekend spul komt te staan. Buiten dat ik vind dat als een nummer van een band in de lijst hoort, die in de lijst moet (en niet de boot mist, "omdat er al 5 andere nummers van die band erin staan"), moet ik ook denken aan mijn tijd. De MuMe Ladder is behoorlijk luisterintensief en aangezien ik ook nog m'n eigen muziek wil draaien, was ik niet van plan om hier ook hele ladders van te beluisteren en hoopte ik toch meer om alleen de nummers te beluisteren die ik (nog) niet ken.

Voor het ontdekken van moderne muziek zijn imo andere topics. Topics die ik om deze redenen helaas aan mij voorbij moet laten gaan.

In dat geval: sorry voor het nomineren van zes onbekende nummers. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik buiten de absolute mainstream niet eens zo'n heel goed idee heb van wat er de laatste 10 jaar populair was, maar goed.
Ik denk dat iedereen toch vooral nummers heeft genomineerd die hij/zij erg goed vindt. Heb zelf geen rekening mee gehouden met hoe bekend/onbekend/etc.

Ik heb in ieder geval wel genomineerd wat ik zelf gewoon leuk vond. Daarnaast nog twee nummers die ik vooral genomineerd heb omdat ik vind dat ze 'er toch echt wel bij horen'. Nou had ik graag ook Boulevard of Broken Dreams genomineerd in plaats van American Idiot, maar dat gaat helaas niet.

De krenten worden vanzelf uit de pop gehaald.

herman schreef:
Ik ook niet, maar ben wel blij dat er een startlijst is, zodat de luisterintensiteit van dit spel een stuk lager ligt dan als er alleen maar vrije nominaties zouden zijn.

Ahh, jammer genoeg te laat om een lijstje in te leveren. Hopelijk nomineert iemand nog Round and Round en Heartbeat uit het afvallerslijstje.

Damn, heb dit gemist, nu ben ik ook te laat om een lijstje in te leveren.

Ik dacht vanavond even leuk na te denken over m'n lijstje..

Volgend jaar inderdaad maar uitbreiden naar 60 lijstjes ofzo. Desnoods wordt de eerste ronde wat groter (of de lijst zelfs een top 500) want dit is wel zuur. En kemm, Dwejkk_, Arrie en Lukas zijn toch vaste stemmers uit het MuMeladder-topic (met een mooie smaak, dus vast een aantal mooie nominaties )

Dju zeg, dat is hier rap gegaan..

Jammer dat bands als Air, Silversun Pickups, Hot Chip, Infadels (Girl that speaks no words!), Mew, John Frusciante,...

En toch ook wel opvallend weinig Bloc Party, Placebo, Editors, goeie nummers van Kings Of Leon voor een toplijst van de laatste 10 jaar, zou het niet nog lukken om er bvb nog een paar 'klassiekers' aan toe te voegen om de representativiteit wat de hoogte in te jagen (ook nog bvb Skinny love, When you were young, 2080, Flux, Dog Days Are Over, Sweet disposition, Sometime around midnight,...)

Los hiervan wel al een toplijst hoor, en heel wat prachtige nominaties

Onweerwolf
Mja, we kunnen het ook zo doen..

We doen opnieuw een nominatieronde waarbij iedereen slechts 6 nominaties kan doen. Dat geeft ruimte aan 52 lijstjes + mijn eigen lijstje. Gooi ik de 20 afvallers weer terug en dan haal ik er ergens nog 2 bij.

Ik weet niet wat de mensen die nu op 8 staan daar van vinden? Ikzelf ga dan van 7 naar 6 en vind het prima.

Ik vind het prima. Eerlijk zullen we alles delen.

Onweerwolf
Voor de duidelijkheid, dan reserveer ik een plekje voor iedereen die boven deze post al een lijstje had gepost of aan heeft gegeven mee had willen doen.

Lijkt mij ook het beste voor iedereen

MDV
Ik heb er weinig problemen mee.

Is goed, worden wel hartverscheurende keuzes, ik had er gerust 100 willen nomineren

Onweerwolf
Rhythm & Poetry schreef:
Mijn lijst wordt dan:

Destroyer - Suicide Demo for Kara Walker spotify:track:0jRiUu3qgMJ4483QfABv13
Erykah Badu - Window Seat spotify:track:7B1Ej90EUPNBs6AAQdU4qH
Flying Lotus ft Thom Yorke - ...And the World Laughs with You spotify:track:6F0UFeNt06zoRSRt9zOZ4z
Junior Senior - Move Your Feet spotify:track:35kyKr5ArvTnFlldwR7JAD
Massive Attack - Paradise Circus spotify:track:2BndJYJQ17UcEeUFJP5JmY
Jay-Z ft Alicia Keys - Empire State of Mind spotify:track:69yVxyuRahEzs2taFMVVoO

Ho! Even wachten daarmee, anders raak ik het overzicht kwijt.

Het is al weg.

Op zich OK, maar ik zou dan toch liever nummers uit de startlijst schrappen dan nominaties inleveren. Zo'n Milow, ik snap best dat ie zijnde een grote hit in een startlijst staat, maar hoeveel users zitten hier nou echt op te wachten? Dan vind ik het zonde om nummers die ik ècht goed vind te moeten dumpen.

Onweerwolf
yeahyeahyeah schreef:
Op zich OK, maar ik zou dan toch liever nummers uit de startlijst schrappen dan nominaties inleveren. Zo'n Milow, ik snap best dat ie zijnde een grote hit in een startlijst staat, maar hoeveel users zitten hier nou echt op te wachten? Dan vind ik het zonde om nummers die ik ècht goed vind te moeten dumpen.

Ik ga niet nog meer uit de startlijst schrappen want anders dan wordt het natte vinger werk.

Toevallig vind ik Ayo Technology een fantastisch nummer dus ik zit daar in ieder geval op te wachten.

Bovendien is de startlijst volgend jaar ook weer van dezelfde grootte dus dan krijg je weer hetzelfde euvel.

Had liever het origineel van o.a. 50 Cent van Ayo Technology in de lijst gezien. Die is een stuk beter en dus het origineel.

Ja, die is inderdaad wel fijn. Die versie van Milow is ook mooi. Maar wel mooi kut.

OK, zal je net zien, stuit je net op die ene Milow-fan

Hoe dan ook, als de grootte van de startlijst als een vast gegeven wordt gezien en niet gereduceerd mag worden, dan vind ik het prima om twee nummers te schrappen om anderen nog wat ruimte te geven. Ik zag net dat ik twee nummers heb genomineerd van artiesten die al in de startlijst stonden met een ander nummer. Deze zal ik dan schrappen.

Oiii, dan krijg ik nog fittie met mezelf

laxus11 schreef:
Omdat Sunderland zo'n grootte liefhebber is van de 00's mag hij wel AC/DC van mij lijstje vervangen.
Lex bedankt!

Onweerwolf ook bedankt voor de herkansing!

Ik wacht nog even met het definitieve lijstje...

Het lijkt hier de VVD wel met al die beloftes, regels, aanpassingen en op het laatst zelfs terugdraaien van de eerder vastgestelde regels

Onweerwolf
vigil schreef:
Het lijkt hier de VVD wel met al die beloftes, regels, aanpassingen en op het laatst zelfs terugdraaien van de eerder vastgestelde regels

Oeh, daar doe je me pijn mee.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Oeh, daar doe je me pijn mee.

Ow dat is vervelend en ook niet de bedoeling. Ik kan begrijpen dat een vergelijking met de VVD geen pretje is.

Een nederig excuus is op zijn plaats, aan de andere kant moet je ook gewoon blij zijn dat een nieuw gestart topic zoveel bekijks trekt

Onweerwolf schreef:
Ik ga niet nog meer uit de startlijst schrappen want anders dan wordt het natte vinger werk.
Mwa, hoewel ik me best kan voorstellen dat je niet aan nummers als Ayo Technology wil komen, hier wellicht wat voorbeelden waarbij ik me afvraag of 't allemaal wel nodig is:
7x the xx (over 2 albums); ik noem maar wat.. Crystalised, Intro en Angels is toch wel genoeg?
6x Sufjan Stevens (allemaal van hetzelfde album)
6x Sigur Rós
6x The Veils
5x Elbow
5x Portishead (1 album?)
4x Archive
4x Beach House
3x Tame Impala
3x Alt-J
3x De Jeugd van Tegenwoordig
3x Grizzly Bear
3x Gorillaz
3x Kaiser Chiefs
3x Panda Bear
2x M83 (helemaal aangezien Poeha er ook nog 3 genomineerd heeft)
Volstaat Wolfmother ook niet met één nummer van het debuut? Zelfde geldt voor Go back to the Zoo.

Nee, 17 x Arcade Fire is lekker (hoe goed ik die ook vind)....... de witte trui? Zeurtopic...... laat onweerwolf maar lekker zelf bepalen

Gast
geplaatst: vandaag om 04:45 uur

geplaatst: vandaag om 04:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.