MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]

zoeken in:
Poeha schreef:
Op deze site is het altijd al geweest...wie het eerst komt, het eerst maalt, waarom hier nu vanaf wijken? Ik ben ook wel eens te laat voor een topic...balen inderdaad, maar daarna stemmen op de nummers die je dan, door anderen genomineerd, het sterkst vind.

Volgend jaar de opzet aanpassen, is dan een beter idee. Ik ga er vanuit dat de vaste stemmers die dan deze keer geen nominatie hebben kunnen aandragen, toch wel mee zullen doen, met dit erg fijne topic.
Groot gelijk.

Kemm heeft anderzijds wel ergens een punt als hij stelt dat de beleving dan minder wordt, maar goed. Gewoon beginnen, zeg ik! Het loopt heus wel los, en volgend jaar eventueel meer mensen (meer) laten nomineren (en meer ladders en een top 600?).

Op de startlijst heb ik ook wel wat kritiek (op gebied van hiphop lijkt het bijvoorbeeld wel heel subjectief; en veel elektronica zie ik ook niet). En is er eigenlijk een maximum aantal nummers dat een artiest mag hebben?

Arrie schreef:
(quote)

Ik was ziek.

Ik ook en dat heeft me er niet van weerhouden om op nieuwjaarsdag toch nog vlug even te kijken of dat topic al geopend was en na nog eens een slechte nacht dit 's ochtends opnieuw te doen om toch maar op tijd mijn nominaties te kunnen doorgeven.

Onweerwolf
Ploppesteksel schreef:
en volgend jaar eventueel meer mensen (meer) laten nomineren (en meer ladders en een top 600?).

Nope, zoals ik al zei ik ga het systeem niet uitbreiden. Bovendien, als ik dat volgend jaar wil doen kan ik het net zo goed dit jaar al doen.

Op de startlijst heb ik ook wel wat kritiek (op gebied van hiphop lijkt het bijvoorbeeld wel heel subjectief; en veel elektronica zie ik ook niet). Is er eigenlijk een maximum van nummers voor een artiest?

Niet subjectief, de criteria zijn al genoemd voor de startladder. Geen maximum nummers per artiest.

Nieuwe topictitel dan maar? De Klaagmuur

Te laat voor dit, te weinig van dat, te lange startlijst, enzovoort enzovoort

Ik plaats mijn lijstje nog maar eens...want inmiddels de spotify linkjes erbij gezocht.

Brett Anderson - Frozen Roads spotify:track:6oKcpKngjdlvnnbiMqmhRK
Eddie Vedder - Hard Sun spotify:track:54dAM9PfABaX5vJ3aFSepP
Fatoumata Diawara - Sonkolon spotify:track:6dCgKYnYhxiKwMa4Ezz8mN
Liesa van der Aa - Low Man's Land spotify:track:0rV8FjkDDQi73UIYZbyQxF
Martha Wainwright - Bloody Mother Fucking Asshole spotify:track:10yf9VnkemkLoq1viRXALLk
Nick Cave & the Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! spotify:track:6Cs5VBjKW7G5AbXOhnIhqe
Wye Oak - Civilian spotify:track:1UxEglUTQaG1Wqbdcy3hoa
Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix) spotify:track:64zjna5dIuO7s9FCDXQMmI

Ik ben ook wel bereid 2 nominaties in te leveren, no problem....maar eigenlijk vind ik ook te laat is te laat...wordt ook bij andere topics gehanteerd. Hebben we nu ook bij de MuMeLadder gedaan waar zowel Onweerwolf als ik nog Pm's ontvangen hebben van mensen die te laat waren met verzoekjes om te nomineren ipv het klassiekerlijstje.

Bovendien waar leg je dan de grens...gegarandeerd dat als je het nu uitbreidt naar 52 lijstjes van 6 dat er dan ook weer users te laat zullen zijn en wat zeg je daar dan tegen...voor de vorige groep users die te laat waren hebben we een uitzondering gemaakt en de regels aangepast maar voor jullie doen we dat niet?

herman schreef:
(quote)

Fantastisch nummer, maar is helaas al uit 2001.

Staat op een album uit 2003, maar volgens wikipedia heb je gelijk. Kan ik 'm vervangen door Duffy - Mercy ?

Te laat is te laat, daar valt inderdaad niks tegenin te brengen. Het is natuurlijk vooral door de tijdspanne dat er zoveel teleurgestelde reacties komen. Ik bedoel: wie gewoon een dagbaan heeft (hallo) is eigenlijk compleet kansloos gelaten om iets te nomineren. Dan moet je natuurlijk wat klagerige opmerkingen kunnen incasseren.

We moeten net als bij de wandelvierdaagse gewoon loten welke users wat mogen nomineren.

Of nog beter: users koppelen. En dat ze dan samen 8 nummers mogen nomineren. Hoe romantisch!

Ceasar schreef:
(quote)

Staat op een album uit 2003, maar volgens wikipedia heb je gelijk. Kan ik 'm vervangen door Duffy - Mercy ?

Ik zie net dat Amnesia van Dead Can Dance uit de startlijst is gehaald. Daarom wil ik nu eigenlijk, als het nog kan, I Monster door dit nummer van DCD vervangen en niet door Duffy.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Ik ook en dat heeft me er niet van weerhouden om op nieuwjaarsdag toch nog vlug even te kijken of dat topic al geopend was en na nog eens een slechte nacht dit 's ochtends opnieuw te doen om toch maar op tijd mijn nominaties te kunnen doorgeven.

Zo die hard ben ik niet.

titan (crew)
Ik zeg: laten we gewoon beginnen. Ik ben ook wel eens te laat bij een ladder of een K.O. Jammer dan, pech gehad.

Ceasar schreef:
(quote)

Sorry, je bent te laat.

Onweerwolf schreef:
Niet subjectief, de criteria zijn al genoemd voor de startladder. Geen maximum nummers per artiest.
Het is natuurlijk wel subjectief welke criteria je nou wel en welke niet neemt.

Maar soit, laten we gewoon beginnen.

Snoeperd schreef:
Ja Chevy, nu ga je puur op smaak oordelen.
[...] En The xx met 7 nummers vind ik dan wel weer terecht. Toch een van de grootste hypes van de laatste jaren.
Dus? Dubstep was ook een hype en daar zie ik niets van terug. Waar zijn Nick & Simon eigenlijk? De Balada? Ai Se Eu Te Pego? Waar is Tool - 10,000 Days (2006)? Had iemand Lady Gaga al genoemd?

Snoeperd schreef:
Voor de een is Portisheads album een klassieker en volstaan 5 nummers en voor een ander niet. Zelfde geldt voor Funeral.
Ik vind 5 nummers van Funeral gewoon (te) veel voor een startlijst. Sowieso vind ik 3 nummers van één album al veel.

Snoeperd schreef:
En Wolfmother heeft in de afgelopen 10 jaar geloof ik 3 albums uitgebracht, dus waar slaat het op dat ze dan maar met 1 nummer mee mogen doen.
Keane heeft 4 albums uitgebracht en Hopes and Fears is een grotere klassieker dan Wolfmother ooit had durven dromen. Toch staat daar alleen Bedshaped van in.

Ik snap eerlijk gezegd gewoon niet wat het probleem is om de startlijst in te korten? Als er per se 5 nummers van Sufjan Stevens ('t is maar een voorbeeld, hè..) in de lijst moeten, dan worden die andere 3 (ik opper hier nu voor max. 2 per album) er toch gewoon bij genomineerd? En anders niet... waren er blijkbaar andere nummers die wij er meer in vinden horen.

Zijn we al gestart?

Ik dacht toch dat er een link zou worden geplaatst in het topic MuMeLadder2012 ...

Onweerwolf
Ok mensen, bij deze de beslissing die ik heb genomen...

Ik heb wel even flink in tweestrijd gestaan want de aangedragen argumenten zijn van beide kanten goed en ik heb elke post en pm zorgvuldig gelezen en gewogen. Ik proef een meerderheid om opnieuw te nomineren en dan met 6 nummers zodat de laatkomers ook nog een kans hebben.

Die meerderheid is echter niet overweldigend en ik snap de tegenstanders ook.

Ik heb El Ninjo (natuurlijk) specifiek om advies gevraagd en was geneigd om mee te gaan in wat hij zegt: te laat is te laat. Zo doen we dat bij de MuMeLadder ook.

Maar toch, dit is een andere situatie. Nieuw topic, voor mij onverwachts veel mensen die graag mee willen doen en ik kan niet om de post van Kemm heen die zegt geen kans te hebben gehad, wat natuurlijk volledig klopt en daarnaast ook mijn gevoel verwoordt dat het topic toch leuker is als er ook een aantal van je eigen nominaties meedoen. Dat vind ik zelf ook.

Ik denk dan ook dat dit topic het meest succesvol zal zijn als ik dat gevoel onderschrijf en de doorslag laat geven.

En daarbij quote ik de eerste reactie die op het voorstel kwam, van onze theedrinkende held:

Rhythm & Poetry schreef:
Ik vind het prima. Eerlijk zullen we alles delen.

Ik ga dus de mensen die op tijd waren verzoeken om een klein beetje te delen zodat de laatkomers ook nog kunnen nomineren.

Effectief:

De 20 afvallers van de startladder komen terug.

Iedereen post opnieuw een lijstje met 6 nominaties. (Graag alleen de 6 die overblijven posten, niet de afvallers vermelden ivm het automatisch verwerken.)

De volgende mensen hebben dan gereserveerd:

aERodynamIC
Angelo
Arno
Aroentje
Arrie
Casartelli
Ceasar
chevy93
Co Jackso
corn1holio1
DenDimi
DjFrankie
dumb_helicopter
dvdschaaf
Dwejkk_
dynamo d
El Ninjo
Frejarius
Glen Hansard
GrafGantz
herman
hoi123
jassn
johannesA
Kees-Jan
keijzm73
Kemm
kobe bryant fan
L_T_B
laxus11
Lukas
madmadder
Masimo
MDV
Oldfart
Onweerwolf
Outlaw104
Ploppesteksel
Poeha
remcodulac
Rhythm & Poetry
Silent_shout
Snoeperd
Sunderland
Teunnis
thelion
titan
Titmeister
vigil
wandelindenatuur
yeahyeahyeah

Ik hoop dat ik daarbij iedereen die in dit topic heeft gepost hebt genoemd.

Dan blijven er nog 2 lijstjes van zes over voor de twee allerlaatste deelnemers.

En dan nog 2 losse nummers, die vul ik in met de originelen van twee covers die in de lijst staan: Bon Iver - Skinny Love en 50 Cent featuring Justin Timberlake - Ayo Technology, zoals ergens eerder in dit topic verzocht.

And that is final!

Onweerwolf
Dus eerste lijstje van Co Jackso:

Noah and the Whale - The First Day of Spring spotify:track:1UeCBCLyF7DGFk2pfiEk34
The Antlers - Wake spotify:track:5tJP2y7fiIHPUedcqkoAuw
World's End Girlfriend - We Are the Massacre
Bright Eyes - Posion Oak spotify:track:7C4LTWRsikDhkxXrgc29q0
Sun Kil Moon - Lost Verses spotify:track:4nJMjhaJo3mz2ZRuUQY4GT
Kings of Leon - Knocked Up spotify:track:6BLpO1HyXTVHlv0fTT3mme

Als het enigszins helpt: ik ben ook voor het beginnen. Niet (helemaal) omdat ik niet 2 nominaties in wil leveren, maar te laat is te laat en 8 nummers bedenken valt bij wijze van spreken even tussendoor op een toiletbezoekje al te doen. Ik ben ook vergeten te nomineren voor de MuMeladder 2013 en dat is erg jammer, maar volgend jaar beter en zo. Om iedereen die nu al zijn lijstje heeft gepost weer op te trommelen is bovendien ook weer gedoe.

(overigens ben ik er ook wel voor dat we het volgend jaar naar 500/600 uitbreiden, maar ik ga niet proberen om daar met de almachtige Onweerwolf over in discussie mee te gaan.)

edit: Vuk man, te laat. Oké dan, nieuwe lijstje volgt:

Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
Bon Iver - Re: Stacks
P.O.S. - Drumroll (We're All Thirsty)
Yuck - Rubber
Andrew Bird - A Nervous Tic Motion of the Head to the Left
Battles - Atlas

Onweerwolf schreef:

Dan blijven er nog 2 lijstjes van zes over voor de twee allerlaatste deelnemers.

Ahum

Onweerwolf
hoi123 schreef:
(overigens ben ik er ook wel voor dat we het volgend jaar naar 500/600 uitbreiden, maar ik ga niet proberen om daar met de almachtige Onweerwolf over in discussie mee te gaan.)

Nogmaals, dat gaat dus niet gebeuren en de reden daarvoor is helder: er zijn al genoeg games die aandacht vragen. De MuMeLadder kampt al met het probleem dat de luisterdruk erg hoog is en ik wil daar absoluut niet nog meer in gaan bijten.

Onweerwolf
Salvadore schreef:
(quote)

Ahum

Ik zou zeggen: wees snel.

Bij deze mijn nominaties:

Turin Brakes - Sea Change spotify:track:0U7ykN6ahCtWpwuGbrsJu7
We Are Augustines - Augustine spotify:track:0z4fYg1pIVV3Hl7AfqtDU8
Sharon Van Etten - One Day spotify:track:5th3rj1nW25bm5iSLiK3i9
The Shins - The Rifle's Spiral spotify:track:4vg1R4QYoWSFUUj2qX5L5K
Destroyer - Kaputt spotify:track:0hvcIDobOkiw5Xq1SK3dbj
Get Well Soon - Listen! Those Lost at the Sea Sing a Song on Christmas Day spotify:track:7A28M275fBe3yCA50ylosN

Matt Elliott - I Name This Ship the Tragedy, Bless Her & All Who Sail with Her spotify:track:2k7nwBgX8y87VcwakG8BC3
Smog - Rock Bottom Riser
Vic Chesnutt - Flirted with You All My Life spotify:track:62gYZG0u6P5C9ZTdyGqAKQ
Bonnie 'Prince' Billy - Strange Form of Life
Joose Keskitalo - Luultavasti Jäit Junan Alle spotify:track:55WDhELoVzYj5EeVLZKiDe
Zelienople - All I Want Is Calm spotify:track:2YItgvg94u0ZKj7ry7SHhh

Ik ging voor gay, kitsch & glamour maar door al dit gedoe en gezeur gaat de glamour er wel een beetje vanaf zo (of is het nu gay gezien de afvallers?!). Jammer voor Antony en Jay Brannan...

Dus hier dan maar de ingekorte versie.

Asaf Avidan - Different Pulses spotify:track:4F1TIQlGhx8MjWepN8UcDg
Marc Almond - Sin Song spotify:track:1Xb2jvx7zwpZMQw73ZtY0i
Patrick Wolf - Damaris spotify:track:1p0eoqr0OyO67qZNdNV3Yx
Revere - Maybe in Time spotify:track:3SQ3WrJS8qyJpo1rUKnrFc
Scott Matthew - White Horse spotify:track:1Qkzgxh62apgTH9wFtHomv
The Irrepressibles - Two Men in Love spotify:track:33vDXztradlEuqKLz5BRRZ

Hopelijk gaan de users die nu te laat zijn niet zeuren want ik ga niet meer inkorten hoor

Met pijn in het hart 2 nominaties geschrapt...ik heb gewoon maar naar de release jaren gekeken en van de drie die het jongst waren er 2 geschrapt, die hebben nog tijd zat om aan bod te komen in volgende edities.

Brett Anderson - Frozen Roads spotify:track:6oKcpKngjdlvnnbiMqmhRK
Eddie Vedder - Hard Sun spotify:track:54dAM9PfABaX5vJ3aFSepP
Martha Wainwright - Bloody Mother Fucking Asshole spotify:track:10yf9VnkemkLoq1viRXALLk
Nick Cave & the Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! spotify:track:6Cs5VBjKW7G5AbXOhnIhqe
Wye Oak - Civilian spotify:track:1UxEglUTQaG1Wqbdcy3hoa
Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll (A-Trak Remix) spotify:track:64zjna5dIuO7s9FCDXQMmI

aERodynamIC schreef:
Ik ging voor gay, kitsch & glamour maar door al dit gedoe en gezeur gaat de glamour er wel een beetje vanaf zo

Mijn zes nominaties:

Aloe Blacc - I Need a Dollar spotify:track:19KlLuxA7AxvQpoQYx7zhG
Booka Shade - Night Falls spotify:track:0oa22kaPBoCSdcMIZTvNEQ
Grace Jones - Willams Blood spotify:track:2sjJbw13LXue2ipWW650b2
Janelle Monáe feat. Big Boi - Tightrope spotify:track:1ljzHUgt2SU2ADkhfa9eBC
Kylie Minogue - Slow spotify:track:53ZGTmQpECwPfTX6fr8Ztl
Lykke Li - I Follow Rivers spotify:track:08XmoAjG6I2vbsONnFmDWg

Na het oordeel van Salomonweerwolf blijven de volgende zes parels over:

Black Devil Disco Club – I Regret The Flower Power spotify:track:2S5IweIYq0vrmrxymJGWTm
Crystal Castles & Robert Smith – Not In Love spotify:track:3CsMdAuNoD7e8kRzHV24TR
Datarock – Fa Fa Fa spotify:track:6XUB0ykUYh6YbLfXR1omls
Late Of The Pier – Focker spotify:track:6hILOEPNyW7dMt8jERroz7
Malcolm Middleton – Loneliness Shines spotify:track:4hU0BMa5XrvV7LTJGLx9fF
The Go! Team – Huddle Formation spotify:track:2Y1LUIIyRhtWEMag2A9vXR

Om te kunnen kiezen maar gekeken naar de artiesten die al een nummer in de startlijst hadden, dat waren er precies twee.

Onweerwolf
aERodynamIC schreef:
Hopelijk gaan de users die nu te laat zijn niet zeuren want ik ga niet meer inkorten hoor

Zeuren hoort bij elke game hier. Dat weet je van tevoren en dat maakt het ook wel een beetje speciaal.

Maar zoals ik heb gezegd: "This is final" dus wie nu nog zeurt mag dat tegen de hond/kat/cavia doen.

Aeroplane - Caramellas spotify:track:4VgWak753bzsQehKYwnc9G
Chairlift - I Belong In Your Arms spotify:track:0aqRkWPAL9BGCvvdSiXaE9
Girl Unit - Wut spotify:track:0aiCRTUgEMeU68fIXfOFnq
Kylie - 2 Hearts (Version by Studio) spotify:track:5Kt8jNm72rfkmSnOeBcbwc
Museum of Bellas Artes - Days Ahead spotify:track:1hHt93mw0OtdvkNttekSHw
Sébastian Tellier - La Ritournelle spotify:track:3itnO9cv9ZvXZ4Uy9onO2A

Als ik het goed begrijp zit Round & Round van Ariel Pink dus weer bij de startlijst? Mooi. Verder goed ingegrepen. Alle succesvolle topics hier zijn zo leuk geworden door (verregaande) finetuning van de regels, dus logisch dat dat ook hier zo is. Als we de ladder nog steeds zo speelden als in 2006 was er ook allang geen reet meer aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:58 uur

geplaatst: vandaag om 13:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.