Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2013, 20:53 uur
Oeh, (jammer genoeg), even een tijdje niet naar dit topic gekeken, maar als ik even naar de finale kijk heb ik spontaan kriebelspijt. Wat een mooie nummers allemaal! 

0
geplaatst: 8 november 2013, 21:07 uur
Top 5 voorspelling:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. The National - Bloodbuzz Ohio
3. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4. The National - Fake Empire
5. Burial - Ashtray Wasp
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. The National - Bloodbuzz Ohio
3. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
4. The National - Fake Empire
5. Burial - Ashtray Wasp
0
geplaatst: 8 november 2013, 21:46 uur
Ik zag Portishead de top 5 zeker niet halen, maar als ik de voorspellingen zo zie.. 

0
geplaatst: 9 november 2013, 00:11 uur
Onweerwolf schreef:
Editors haalt de finale met de hakken over de sloot ten koste van Radiohead op grond van een hogere score in de reguliere ronde 6.
Editors haalt de finale met de hakken over de sloot ten koste van Radiohead op grond van een hogere score in de reguliere ronde 6.
Daar gaat mijn nummer 2

0
geplaatst: 9 november 2013, 00:12 uur
Waarom voorspellen al twee users Burial in de top-5
Niet dat ik daar erg in heb, maar het verbaast me dat zo'n geluidscollage überhaupt al de finale haalt.
Niet dat ik daar erg in heb, maar het verbaast me dat zo'n geluidscollage überhaupt al de finale haalt.
0
geplaatst: 9 november 2013, 00:17 uur
hoi123 schreef:
Oeh, (jammer genoeg), even een tijdje niet naar dit topic gekeken, maar als ik even naar de finale kijk heb ik spontaan kriebelspijt. Wat een mooie nummers allemaal!
Mooi lijstje, ja! Oeh, (jammer genoeg), even een tijdje niet naar dit topic gekeken, maar als ik even naar de finale kijk heb ik spontaan kriebelspijt. Wat een mooie nummers allemaal!

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 november 2013, 00:29 uur
Teunnis schreef:
Niet dat ik daar erg in heb, maar het verbaast me dat zo'n geluidscollage überhaupt al de finale haalt. Met stip mijn nummer één sinds ik dit topic volg.

0
geplaatst: 9 november 2013, 00:37 uur
Lijstje opgestuurd en ik wilde er nog ongeveer 8 inproppen.
Slechts één liedje hierbij dat ik echt slecht vind (rara).
Zie ook nu dat ik ook weer te laat ben gekomen om één van de mooiste liedjes van Radiohead naar de finale te helpen.. Ben weer lekker bezig!
Slechts één liedje hierbij dat ik echt slecht vind (rara).Zie ook nu dat ik ook weer te laat ben gekomen om één van de mooiste liedjes van Radiohead naar de finale te helpen.. Ben weer lekker bezig!
0
geplaatst: 9 november 2013, 10:39 uur
Nou, niet echt een geweldige laatste 24 maar goed 2 springen er voor mij echt uit, en van de rest is ruim de helft nog wel redelijk dus een Top 12 kan ik hier nog wel uit samenstellen.
0
geplaatst: 9 november 2013, 11:04 uur
Onweerwolf schreef:
God zij gedankt in de Gloria.......
0
geplaatst: 9 november 2013, 11:24 uur
hoi123 schreef:
Zie ook nu dat ik ook weer te laat ben gekomen om één van de mooiste liedjes van Radiohead naar de finale te helpen.. Ben weer lekker bezig!
Het is dat ik mijn emoties goed onder controle weet te houden, maar van binnen ben ik boos. Erg boos.
0
Cured
geplaatst: 9 november 2013, 11:35 uur
Ja, die mis ik ook. maar er zat qua smaak niet zo heel veel voor me bij dus heb ik het laten lopen. Ik lever wel een lijstje in, maar het is een beetje een Toblijst. 

0
geplaatst: 9 november 2013, 13:07 uur
Ik heb er 17 die ik per se in mijn lijstje wil hebben en maar 2 die er absoluut niet in mogen, dus wat dat betreft is dit voor mij zeker wel een Toplijst. Nadeel is dat het heel lastig te kiezen is welke 5 nummers mijn lijstje niet gaan halen.
0
geplaatst: 9 november 2013, 13:19 uur
Wat mij betreft wordt het een toplijst; halverwege het spel vreesde ik een overkill aan 'verantwoorde' indierock, maar de laatste paar ronden hebben mooi uitgepakt.
0
geplaatst: 9 november 2013, 13:29 uur
Poeha schreef:
Ben je echt serieus verbaasd dat de zwarte muziek is weggebonjourd, Gertjan? Erg spijtig zeker, maar niet geheel onverwacht hier op MuMe. Het is zoals de term hierboven al wel eens is gebruikt "schrapen" om wat deftigs binnen de soul, hip-hop hoek wat verder te krijgen in een KO, laddersysteem.
(quote)
Ben je echt serieus verbaasd dat de zwarte muziek is weggebonjourd, Gertjan? Erg spijtig zeker, maar niet geheel onverwacht hier op MuMe. Het is zoals de term hierboven al wel eens is gebruikt "schrapen" om wat deftigs binnen de soul, hip-hop hoek wat verder te krijgen in een KO, laddersysteem.
Verbaasd niet, maar het is wel spijtig dat er niets uit deze genres ook maar in de buurt is gekomen van een plek in de finale. Ik had toch een beetje gehoopt dat er in deze ladder wat meer openheid ging zijn tov die genres.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2013, 13:57 uur
Teunnis schreef:
Niet dat ik daar erg in heb, maar het verbaast me dat zo'n geluidscollage überhaupt al de finale haalt. Het nummer is niet voor niets ook #1 geworden in jouw eigen topic, Teun. Dus zo verbazingwekkend zou het toch niet mogen zijn.
0
geplaatst: 9 november 2013, 14:20 uur
Ondanks de (te verwachten) eenzijdigheid, vind ik het niveau van de finale gemiddeld erg hoog. Ga me van de week buigen over mijn lijstje.
0
Cured
geplaatst: 9 november 2013, 14:35 uur
Ik vind het niet wat slecht, maar de helft is niet mijn ding of vind het slechts half (goed). Z. heeft iedereen wel wat mekkeren, maar ik houd er dus precies twaalf over dus dat scheelt in het elimineren
. De lijst is al klaar en volgorde ging vrij gemakkelijk, maar moet 'm nog in een pm mailen, maar ik houd mijn mond hierover.
. De lijst is al klaar en volgorde ging vrij gemakkelijk, maar moet 'm nog in een pm mailen, maar ik houd mijn mond hierover.
0
geplaatst: 9 november 2013, 15:37 uur
Ik heb het ongetwijfeld gemist, maar hoe gaat het bekendmaken van de volledige lijst? Ik lees iets over op 24 november de bekendmaking van de uitslag van de finale. Hoe zit het met plek 400-25? 

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2013, 15:38 uur
chevy93 schreef:
Ik heb het ongetwijfeld gemist, maar hoe gaat het bekendmaken van de volledige lijst? Ik lees iets over op 24 november de bekendmaking van de uitslag van de finale. Hoe zit het met plek 400-25?
Dat komt binnenkort. Ik moet nog even kijken hoe en in hoeveel stukjes. Stay tuned.

0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2013, 22:46 uur
Verzoekje aan mensen die nog een lijstje gaan inleveren; wel graag gewoon nummeren van 1 t/m 12 en niet bv van 14-12-10 t/m 1 aangezien dat verwarrend is en de kans op fouten vergroot. 
Ik voer ook alleen de plaatsen in, niet de bijbehorende punten, dat rekent Excel zelf wel uit.

Ik voer ook alleen de plaatsen in, niet de bijbehorende punten, dat rekent Excel zelf wel uit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 november 2013, 22:50 uur
21 lijstjes zijn er binnen (waarvan ik er 18 heb verwerkt).
0
geplaatst: 11 november 2013, 12:11 uur
Lijstje opgestuurd. Bij mijn laatste vijf afvallers twee 5*- en drie 4,5*-albums. Ook lastig wat ik met Röyksopp aan moest - het origineel had net niet de top-12 gehaald - maar uiteindelijk gedaan alsof het de Trentemøller-remix was zoals ik al de gehele Witte Trui doe. Ik ben benieuwd of mijn top-2 kan verrassen. Ook wil ik wel eens zien of Bloodbuzz Ohio het ook hier (onterecht) beter gaat doen dan Fake Empire. En ik hoop dat No Cars Go een beetje concurrentie kan bieden tegen de anderen van AF die geregeld in de MuMeLadder-finale staan.
0
geplaatst: 11 november 2013, 12:24 uur
Teunnis schreef:
Ook lastig wat ik met Röyksopp aan moest - het origineel had net niet de top-12 gehaald - maar uiteindelijk gedaan alsof het de Trentemøller-remix was zoals ik al de gehele Witte Trui doe.
Ook lastig wat ik met Röyksopp aan moest - het origineel had net niet de top-12 gehaald - maar uiteindelijk gedaan alsof het de Trentemøller-remix was zoals ik al de gehele Witte Trui doe.

0
geplaatst: 11 november 2013, 13:26 uur
Daarop voortbordurend vind ik het eigenlijk jammer dat in de MuMeLadder specifiek de Trentemøller-remix wordt gehanteerd, want ik vermoed dat dit een hogere notering in de weg staat. Niet iedereen vindt die versie de beste (ik ook niet, ik geef van de mij bekende remixen de voorkeur aan die van Thin White Duke). Als je alleen de titel noemt zonder specifieke versie, kan iedereen zelf zijn favoriete versie erbij bedenken, zoals Teunnis hier doet. Dan zal het nummer meer punten krijgen.
Zelf heb ik ook wel eens een nummer met specifieke versie genomineerd (Primal Scream - Swastika Eyes, Jagz Kooner Mix) en dat was ook geen succes. In een soortgelijk geval zal ik nu eerder geneigd zijn alleen de titel te noemen en dan alleen via het linkje te verwijzen naar mijn favoriete versie.
Zelf heb ik ook wel eens een nummer met specifieke versie genomineerd (Primal Scream - Swastika Eyes, Jagz Kooner Mix) en dat was ook geen succes. In een soortgelijk geval zal ik nu eerder geneigd zijn alleen de titel te noemen en dan alleen via het linkje te verwijzen naar mijn favoriete versie.
0
geplaatst: 11 november 2013, 13:34 uur
yeahyeahyeah schreef:
Daarop voortbordurend vind ik het eigenlijk jammer dat in de MuMeLadder specifiek de Trentemøller-remix wordt gehanteerd, want ik vermoed dat dit een hogere notering in de weg staat. Niet iedereen vindt die versie de beste (ik ook niet, ik geef van de mij bekende remixen de voorkeur aan die van Thin White Duke).
Daarop voortbordurend vind ik het eigenlijk jammer dat in de MuMeLadder specifiek de Trentemøller-remix wordt gehanteerd, want ik vermoed dat dit een hogere notering in de weg staat. Niet iedereen vindt die versie de beste (ik ook niet, ik geef van de mij bekende remixen de voorkeur aan die van Thin White Duke).
In principe geld dat in de MuMeLadder ook, iedereen mag z'n favoriete versie erbij bedenken en daarvoor stemmen. Het is alleen wel vrij aan degene die de nominatie heeft ingediend om er de youtube clip/versie bij te bepalen en die wordt dan ook in de titel vernoemd. Ik stem daar in ieder geval ook op bepaalde nummers met een compleet andere versie in gedachten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 11 november 2013, 14:25 uur
De reden dat van What Else Is There? het origineel in DWT staat is omdat het nummer als dusdanig op de 10e plek van de RateYourMusic jaarlijst van 2005 staat.
In de MML is de remix klaarblijkelijk door luc011190 zo genomineerd. In beide lijsten kun je inderdaad de versie beluisteren/in gedachten houden die je het mooiste vindt.
In de MML is de remix klaarblijkelijk door luc011190 zo genomineerd. In beide lijsten kun je inderdaad de versie beluisteren/in gedachten houden die je het mooiste vindt.
0
geplaatst: 11 november 2013, 15:41 uur
Dat die single in de Top 10 van RYM staat is voor een deel te danken aan Trentemøller (en Stuart Price a.k.a. Thin White Duke). Sowieso heb ik het idee dat dit nummer nooit de finale had gehaald wanneer het specifiek één bepaalde versie was geweest. De Trentemøller-remix is te dance-achtig en de originele versie zou minder goed scoren bij de danceliefhebbers.
Maar goed de remix-discussie is vorig jaar al gevoerd, waarbij ik het idee heb dat ik mijn beste argumenten en pogingen tot oplossingen al heb gegeven, dus laten we die maar niet opnieuw starten.
Maar goed de remix-discussie is vorig jaar al gevoerd, waarbij ik het idee heb dat ik mijn beste argumenten en pogingen tot oplossingen al heb gegeven, dus laten we die maar niet opnieuw starten.
* denotes required fields.