Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2013]
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:23 uur
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:27 uur
Dat was die post die El Ninjo en Poeha nog boven zich had en die was ik vergeten te verwijderen 

0
geplaatst: 8 november 2013, 10:30 uur
Puntenverdeling: 5-3-2 (dit laten staan!)
Herkansingsronde 6 - Ladder 1:
71 Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
74 Sufjan Stevens - Chicago +3
66 Editors - Munich +2
63 Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
52 Beach House - Myth
54 Radiohead - Reckoner +5
Deadline: 8 november 19.00 uur
74 Sufjan Stevens - Chicago +3
66 Editors - Munich +2
52 Beach House - Myth
54 Radiohead - Reckoner +5

0
geplaatst: 8 november 2013, 10:30 uur
laxus11 schreef:
Dat was die post die El Ninjo en Poeha nog boven zich had en die was ik vergeten te verwijderen
Ah, dat had ik niet gezien. Geen wonder dat ik het niet kon volgen

0
geplaatst: 8 november 2013, 10:32 uur
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: Jammer dat Arctic Monkeys uitgerekend met dit nummer de finale zou moeten gaan halen..
76 Sufjan Stevens - Chicago +2
66 Editors - Munich
59 Radiohead - Reckoner +5
55 Beach House - Myth +3
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: Jammer dat Arctic Monkeys uitgerekend met dit nummer de finale zou moeten gaan halen..
76 Sufjan Stevens - Chicago +2
66 Editors - Munich
59 Radiohead - Reckoner +5
55 Beach House - Myth +3
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:48 uur
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: De Poolaapjes gaan toch niet de finale halen met dit nummer?
79 Sufjan Stevens - Chicago +3
73 Antony And The Johnsons - Hope There's Someone +2
66 Editors - Munich
64 Radiohead - Reckoner +5
55 Beach House - Myth
Herkansingsronde 6 - Ladder 1: De Poolaapjes gaan toch niet de finale halen met dit nummer?

79 Sufjan Stevens - Chicago +3
73 Antony And The Johnsons - Hope There's Someone +2
66 Editors - Munich
64 Radiohead - Reckoner +5

55 Beach House - Myth
0
geplaatst: 8 november 2013, 10:53 uur
Zo'n essentieel nummer moet de finale toch wel halen zeker? Komaan poolaapjes! 

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 11:14 uur
Waar ik mij misschien nog wel het meeste over verbaas, naast het aanzienlijke electronische deel van de finale, is het feit dat Editors moet schrapen en schrapen om er nog een nummer in te krijgen. Als je het mij in januari had gevraagd dan had ik gerekend op 3x Editors in de finale.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 11:16 uur
Overigens is het ook bijzonder meegevallen met de verwachtte overheersing van Arcade Fire & The National. Respectievelijk slechts 4x en 3x.
0
geplaatst: 8 november 2013, 11:39 uur
Deze heeft Snoeperd trouwens op het allerlaatste moment genomineerd vanwege een dubbele nominatie. Toch maar mooi dat het dan alsnog gewoon de finale haalt

0
geplaatst: 8 november 2013, 12:17 uur
Onweerwolf schreef:
Overigens is het ook bijzonder meegevallen met de verwachtte overheersing van Arcade Fire & The National. Respectievelijk slechts 4x en 3x.
Is samen toch ongeveer 30% van alle finalisten, hoeft niet veel meer te zijn.
0
geplaatst: 8 november 2013, 12:28 uur
Ik onderstreep de meningen hierboven, dit nummer van Arctic Monkeys zou ik geen finaleplek toedichten. Maar ik heb sowieso minder met de nummers van het debuut.
Ook vind ik het jammer dat Editors zoveel moeite hebben (gelukkig wel Band of Horses).
Radiohead heeft het ook moeilijker dan verwacht.
Ook vind ik het jammer dat Editors zoveel moeite hebben (gelukkig wel Band of Horses).
Radiohead heeft het ook moeilijker dan verwacht.
0
geplaatst: 8 november 2013, 16:59 uur
Erg spijtig wel dat er buiten pop/rock en electronic geen andere genres in de finale staan. Alle zwarte muziek is weggebonjourd: hip-hop, soul en metal, spijtig.
0
geplaatst: 8 november 2013, 17:22 uur
De opmars van Reckoner (15 punten uit 3 stemmen, inclusief twee
-smileys) gaat hier toch niet zomaar stoppen? Ik zou het erg zonde vinden als het beste nummer van In Rainbows de finale niet haalt, terwijl 'die andere' (die overigens ook erg goed is!) het wel gehaald heeft.
-smileys) gaat hier toch niet zomaar stoppen? Ik zou het erg zonde vinden als het beste nummer van In Rainbows de finale niet haalt, terwijl 'die andere' (die overigens ook erg goed is!) het wel gehaald heeft.
0
geplaatst: 8 november 2013, 17:25 uur
79 Sufjan Stevens - Chicago
73 Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
69 Editors - Munich 3
69 Radiohead - Reckoner +5
57 Beach House - Myth 2
79 Sufjan Stevens - Chicago
73 Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
69 Editors - Munich 3
69 Radiohead - Reckoner +5
57 Beach House - Myth 2
0
geplaatst: 8 november 2013, 17:26 uur
stoepkrijt schreef:
-smileys) gaat hier toch niet zomaar stoppen? Ik zou het erg zonde vinden als het beste nummer van In Rainbows de finale niet haalt, terwijl 'die andere' (die overigens ook erg goed is!) het wel gehaald heeft. Ik vind 'die andere' nochtans wel meer finalewaardig dan Reckoner dat zeker ook niet slecht is.

0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 19:11 uur
Editors haalt de finale met de hakken over de sloot ten koste van Radiohead op grond van een hogere score in de reguliere ronde 6.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 19:22 uur
Circulaire Notificatie Systeem Bericht:
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na 10 maanden stemmen over 305 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui - 2013.
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over twee weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier van een bevestiging. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand gebeurt op zondag 24 november en dat ga ik doen door alle ingezonden lijstjes één voor één te presenteren zodat ik op die manier 'live' de punten kan tellen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op 24 november om 10:00 's ochtends.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist.
Let op! Radiohead - Jigsaw Falling Into Place, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. & Sufjan Stevens - Chicago staan helaas (nog) niet op Spotify.
Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band Of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
Caribou - Odessa
Editors - Munich
Fuck Buttons - Surf Solar
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
PJ Harvey - The Glorious Land
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - Fake Empire
-------------------------------
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Casartelli, Ceasar, chevy93, Co Jackso, corn1holio1, Cured, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, El Ninjo, Etiul, Fathead, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, Kees-Jan, keijzm73, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, Lukas, madmadder, Masimo, MDV, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, remcodulac, Rhythm & Poetry, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na 10 maanden stemmen over 305 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui - 2013.
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over twee weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier van een bevestiging. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand gebeurt op zondag 24 november en dat ga ik doen door alle ingezonden lijstjes één voor één te presenteren zodat ik op die manier 'live' de punten kan tellen.
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op 24 november om 10:00 's ochtends.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist.
Let op! Radiohead - Jigsaw Falling Into Place, Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. & Sufjan Stevens - Chicago staan helaas (nog) niet op Spotify.
Antony And The Johnsons - Hope There's Someone
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
Arcade Fire - No Cars Go
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Band Of Horses - The Funeral
Burial - Ashtray Wasp
Caribou - Odessa
Editors - Munich
Fuck Buttons - Surf Solar
Madrugada - The Kids Are On High Street
Midlake - Roscoe
PJ Harvey - The Glorious Land
Portishead - Machine Gun
Portishead - We Carry On
Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
Röyksopp - What Else Is There?
Spinvis - Oostende
Sufjan Stevens - Chicago
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
The Knife - Silent Shout
The National - Bloodbuzz Ohio
The National - Conversation 16
The National - Fake Empire
-------------------------------
Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De Witte Trui stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt.
Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Casartelli, Ceasar, chevy93, Co Jackso, corn1holio1, Cured, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, El Ninjo, Etiul, Fathead, Gele Stift, Glen Hansard, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, Kees-Jan, keijzm73, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, Lukas, madmadder, Masimo, MDV, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, remcodulac, Rhythm & Poetry, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 19:57 uur
aERodynamIC was de snelste na 25 minuten met het allereerste lijstje, 3 minuten voor DjFrankie. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 november 2013, 19:59 uur
Onweerwolf schreef:
aERodynamIC was de snelste na 25 minuten met het allereerste lijstje, 3 minuten voor DjFrankie.
Ik weet heel zeker dat er veel verschillen zijn tussen die 2 lijsten
0
geplaatst: 8 november 2013, 19:59 uur
dumb_helicopter schreef:
Erg spijtig wel dat er buiten pop/rock en electronic geen andere genres in de finale staan. Alle zwarte muziek is weggebonjourd: hip-hop, soul en metal, spijtig.
Ben je echt serieus verbaasd dat de zwarte muziek is weggebonjourd, Gertjan? Erg spijtig zeker, maar niet geheel onverwacht hier op MuMe. Het is zoals de term hierboven al wel eens is gebruikt "schrapen" om wat deftigs binnen de soul, hip-hop hoek wat verder te krijgen in een KO, laddersysteem.
0
geplaatst: 8 november 2013, 20:02 uur
Een paar favorieten van mij hebben het jammer genoeg niet gehaald (Beach House, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys), maar gelukkig staat er nog genoeg moois in de finale. Een lijstje maken zal wel lukken. Maar ik vrees dat de electronica daar eerder laag in zal staan. Ik waarschuw jullie nu al 

0
geplaatst: 8 november 2013, 20:08 uur
DjFrankie schreef:
Waarop gebaseerd? Zo veel verschillen onze smaken toch niet (zeker als ik je top 10 bekijk).
Ik wilde eerst voor 12 verschillende artiesten gaan maar toen bleek dat de nummers 11 en 12 dan toch wel een beetje nummers waren puur op dat principe gebaseerd maar minder favoriet dan andere nummers die ik dan niet toe zou laten heb ik dat maar laten varen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 november 2013, 20:14 uur
Voordat ik al teveel lijstjes onder ogen krijg* doe ik bij deze vast mijn voorspelling voor de Top 5.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. The National - Bloodbuzz Ohio
3. The National - Fake Empire
4. Portishead - We Carry On
5. Burial - Ashtray Wasp
Ik ben benieuwd naar jullie voorspellingen.
(*Voor de duidelijkheid; ik ga jullie lijstjes de komende weken alleen invoeren en niet optellen. Het optellen doe ik random lijstje voor lijstje (daar heb ik een handig excel bestand voor geschreven) op zondag 24 november, zodat ik zelf ook niet weet wat de eindstand zal zijn.
)
3. The National - Fake Empire
4. Portishead - We Carry On
5. Burial - Ashtray Wasp
Ik ben benieuwd naar jullie voorspellingen.
(*Voor de duidelijkheid; ik ga jullie lijstjes de komende weken alleen invoeren en niet optellen. Het optellen doe ik random lijstje voor lijstje (daar heb ik een handig excel bestand voor geschreven) op zondag 24 november, zodat ik zelf ook niet weet wat de eindstand zal zijn.
)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 november 2013, 20:15 uur
DjFrankie schreef:
aERodynamIC schreef:
Waarop gebaseerd? Zo veel verschillen onze smaken toch niet (zeker als ik je top 10 bekijk).
Ik wilde eerst voor 12 verschillende artiesten gaan maar toen bleek dat de nummers 11 en 12 dan toch wel een beetje nummers waren puur op dat principe gebaseerd maar minder favoriet dan andere nummers die ik dan niet toe zou laten heb ik dat maar laten varen.
Op je stemmen op de nummers die nu in de finale staan. Ik heb vermoed ik toch een mainstream lijstje.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 november 2013, 20:17 uur
top 5 (voorspelling)
1 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
2 The National - Fake Empire
3 Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4 The Knife - Silent Shout
5 Portishead - Machine Gun
1 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
2 The National - Fake Empire
3 Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
4 The Knife - Silent Shout
5 Portishead - Machine Gun
0
geplaatst: 8 november 2013, 20:19 uur
Hmmm dat weet ik zo net nog niet. Ik weet wel op welke artiesten jij inderdaad niet zult stemmen maar verder? Ik heb altijd wel het gevoel dat we een aardig overeenkomstige smaak hebben. Maar ik moet ook zeggen dat waarvan ik zeker weet waar jij wel op stemt ik dat niet gedaan heb terwijl ik het wel degelijk erg goed vind.
Ik vind het hele lijstje eigenlijk wel interessant maar kies dan toch voor mijn grote favorieten die ik al langer ken.
Van 19 nummers heb ik de complete albums in huis staan en van de rest ken ik die gehele albums ook op een paar na
Top 5 voorspelling:
2. The National - Fake Empire
3. Portishead - Machine Gun
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
5. The National - Bloodbuzz Ohio
Ik vind het hele lijstje eigenlijk wel interessant maar kies dan toch voor mijn grote favorieten die ik al langer ken.
Van 19 nummers heb ik de complete albums in huis staan en van de rest ken ik die gehele albums ook op een paar na

Top 5 voorspelling:
2. The National - Fake Empire
3. Portishead - Machine Gun
4. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place
5. The National - Bloodbuzz Ohio
0
geplaatst: 8 november 2013, 20:21 uur
Top 5 voorspelling:
3. Portishead - We Carry On
4. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
5. Röyksopp - What Else Is There?
3. Portishead - We Carry On
4. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
5. Röyksopp - What Else Is There?
* denotes required fields.