MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Vond het eerst wel een goed nummer, maar beetje te veel gehoord en het trucje met de banjo is wordt een beetje een gimmick. Desondanks een ruime voldoende, want het zit prima in elkaar:

6,5

Inderdaad te vaak gehoord maar kan het nog wel een keer aan.
Voor mij absoluut geen klassieker maar kan ook aan mijn leeftijd liggen

6

ArthurDZ schreef:
Zeker geen slecht nummer, maar de klassiekersstatus is wat mij betreft niet helemaal terecht.
sheep67 schreef:
Voor mij absoluut geen klassieker maar kan ook aan mijn leeftijd liggen
Zeg, dit ís toch helemaal geen klassieker? Het is een erg bekend nummer, maar een klassieker is het zeker (nog) niet. Dat komt met de jaren misschien nog wel, al denk ik dat dit nummer wel wat kwaliteit tekort komt voor zo'n etiket.

Ik vind Little Lion Man in ieder geval een erg leuk nummer. Dit is het eerste nummer dat ik van deze band hoorde en het klonk toen fris en verrassend. Een banjo in popmuziek was iets dat ik nog niet eerder had gehoord. Het is zonde dat ze zich op hun tweede album niet hebben weten te vernieuwen, maar dat doet niets af aan dit ene nummer. Dat blijft leuk, maar ook niet meer dan dat.

7,5

Vind hun muziek wel leuk. Deze is een van hun betere.

8

6,5

Beetje standaard, leunt teveel op het refrein. Ze hebben in ieder geval veel beter gemaakt.

De band geloof ik onderhand wel (Sigh No More is genoeg voor mij) en dit nummer blijft leuk.

7,8

Aardig, maar meer ook niet

6.75

M&S is wel een leuk bandje maar ook niet veel meer dan dat. Ik heb een beetje het idee dat deze band nu door iedere MOR muziekliefhebber wordt ingezet om te laten zien dat ze toch echt wel een beetje alternatief zijn.

Maar goed, een cijfer: 7,0

Casartelli (moderator)
Tja, binnen no-time is eigenlijk alles over dit nummer al gezegd.
Titmeister schreef:
het trucje met de banjo wordt een beetje een gimmick

Dat gevoel had ik dus ook, maar dan bij een ander nummer. Kan er alles mee te maken hebben dat ik dit nummer als eerste kende.
vigil schreef:
Ik heb een beetje het idee dat deze band nu door iedere MOR muziekliefhebber wordt ingezet om te laten zien dat ze toch echt wel een beetje alternatief zijn.

Daar kan de band verder niet zo veel aan doen, maar ik heb hetzelfde idee.

Afijn, zonder me aan een vergelijking met andere nummers van de band te wagen, op zichzelf toch een leuk en aanstekelijk nummer. Ik zie mensen hier verder een klassiekerstatus ontkennen, het is bij mij veeleer nooit opgekomen daarover te beginnen.

Cijfer: 7,3

Ik heb toch een beetje het idee dat Little Lion Man bij de iets jongere indie- en alternative rock liefhebbers al een behoorlijke klassiekersstatus heeft opgebouwd. Mumford & Sons waren samen met Fleet Foxes ook zo'n beetje de eerste bands die met een eerder rootsy geluid hitparadesucces hadden, toch op z'n minst in België. Dus vandaar mijn opmerking over de klassiekersstatus van dit nummer.

Fris folknummer met veel energie en vitaliteit waarbij de banjo voor een eigen sound zorgt. Nadien herhalen ze dit trucje in hun volgende singles dat het een gimmick is geworden maar daarom ga ik hun eerste single niet minder waarderen.
Cijfer: 9

Casartelli (moderator)
The Pogues worden nog wel eens genoemd in relatie tot M&S - die hebben toch ook wel hits gehad neem ik aan? Maar goed, dat is alweer zowat een generatie geleden.

Dan vind ik M&S ook wel leuker trouwens.

We hebben het hier wel over een band die in de volksmond veel populairder is dan de hier op de site zo bewierookte The National en Arcade Fire. Als Little Lion Man al geen klassieker is, wat dan nog wel? Een paar maanden geleden ging het hele poppodium in ieder geval plat op dit nummer, terwijl het inmiddels toch ook alweer een paar jaar oud is.

Kijk, of Little Lion Man nu een klassieker is of niet, ik vind dat het nummer net te kort schiet om in mijn eigen leefwereld als zodanig te worden aanzien.

Little Lion Main is gewoon een lekker rammelend nummer: 8/10.

Werd in Vlaanderen vaak op de radio gedraaid en haalde zelfs even de top 10.
Het bijhorende album heb ik in huis gehaald omdat er nog wel wat winnaars opstonden.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
We hebben het hier wel over een band die in de volksmond veel populairder is dan de hier op de site zo bewierookte The National en Arcade Fire. Als Little Lion Man al geen klassieker is, wat dan nog wel? Een paar maanden geleden ging het hele poppodium in ieder geval plat op dit nummer, terwijl het inmiddels toch ook alweer een paar jaar oud is.

Een paar jaar inderdaad. Als er nou tien jaar na dato nog steeds zalen (anders dan nostalgiefeestjes van de generatie die er nu op plat gaat) op plat gaan, kunnen we nog eens opnieuw kijken.

Leukste liedje van het leuke Sigh No More...

8,5

121.85/17=7.1676471

Op gepaste afstand van Massive

Top 10:

1. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
2. Mumford and Sons - Little Lion Man: 7.17
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Alice Cooper - Halo of Flies

Oh, nu ben ik dus een paar minuten te laat.

Een welverdiende 8,5 voor een lekker fris, countryfolkachtignummer.

En om het voor de rekenaar makkelijker te maken, geef ik deze ook gewoon een 8,5. Vooral dat duistere (drum)intermezzo.

Little Lion man had van mij een 8,5 gekregen, helaas te laat.

Halo of Flies: 4,5 (better version of niet), vind het nog steeds zwaar overschat.

Grote rockklassieker van Alice, zijn beste nummer

Cijfer 9.4

Casartelli (moderator)
Ben het voor de verandering eens helemaal met Lex eens. Een zinderende, mysterieuze rockklassieker.

Cijfer: 9,3

Voor mij één van de mooiste nummers ooit gemaakt. Zoveel afwisseling in dit nummer en toch één geheel. Alice Cooper is hier wat mij betreft nooit meer bij in de buurt gekomen.

10/10

6

Leuk nummer hoor, maar nu ook weer niet zo fantastisch.

Cured
ëén van zijn beste nummers, zo niet dé beste:

cijfer: 8

Lekker nummer! Ik als muziekbarbaar vind Poison dan bv al weer beter maar goed...

8,5

Klinkt lekker donker en dreigend met controversiële tekst. Ook theatraal maar toch een prima rockepos en één van zijn beste nummers.
Cijfer: 8,5

Blijft gewoon een klassieker!

8,5

Typisch pretentieus en bombastisch nummer, waardoor we nu met van 2 akkoorden-no brainer-punkmuziek opgescheept zitten. Bevat net genoeg aangename stukken voor een voldoende:

6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:34 uur

geplaatst: vandaag om 11:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.