Muziek / Muziekgames / De MuMe "Zwarte" Album lijst
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2014, 11:07 uur
principal2000 schreef:
Ik vrees dat ik de nummer 1 een verschrikkelijk slecht album ga vinden...
Ik vrees dat ik de nummer 1 een verschrikkelijk slecht album ga vinden...
Voor als nog (na 16 lijsten) zeer zeker niet, of je moet een verschrikkelijk slecht album in je Top 10 hebben gezet.
Na 16 lijsten:
1. [01] 170 pt.
2. [03] 145 pt.
3. [==] 126 pt.
4. [06] 123 pt.
5. [02] 120 pt.
en meer verklap ik nog niet.
0
geplaatst: 19 april 2014, 11:51 uur
Die liveplaat van Sam Cooke kan toch niet meetellen? Want die had ik dan ook sowieso gekozen.
0
geplaatst: 19 april 2014, 11:52 uur
Reijersen Opname uit '63
Ik heb mijn lijst op basis van deze regels gemaakt:
" De albums moeten óf hier op musicmeter aangegeven staan als 1960-1969 (ongeacht het type album of het materiaal dat erop staat) óf uitsluitend(!) opnames bevatten die uit de jaren '60 stammen (naar eigen inzicht!)." zoals o.a. hier van toepassing Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 (2014): 60s
Overigens puur naar de zangkunst kijkend een van de beste albums ooit. *****
Ik heb mijn lijst op basis van deze regels gemaakt:
" De albums moeten óf hier op musicmeter aangegeven staan als 1960-1969 (ongeacht het type album of het materiaal dat erop staat) óf uitsluitend(!) opnames bevatten die uit de jaren '60 stammen (naar eigen inzicht!)." zoals o.a. hier van toepassing Muziek >> Toplijsten en favorieten >> De MuMe Top 40 (2014): 60s
Overigens puur naar de zangkunst kijkend een van de beste albums ooit. *****
0
geplaatst: 19 april 2014, 12:03 uur
Reijersen schreef:
Die liveplaat van Sam Cooke kan toch niet meetellen? Want die had ik dan ook sowieso gekozen.
Als je het nog wilt aanpassen kan dat hoor.
Even voor de duidelijkheid als alle en dan bedoel ik ook ALLE opnames uit de periode 1960-1969 komen mag een ieder album meedoen dit geld dus ook voor Live albums en verzamel albums die later zijn uitgegeven.
Ik zelf heb bv nog getwijfeld om Otis Redding - Lonely & Blue (2013) en Memphis 60 (2009) te nomineren.
In de afgelopen 15 jaar zijn er redelijk wat albums uitgebracht die aan de boven genoemde criteria voldoen. Vooral in de volgende editie (jaren 70) zijn er daar redelijk wat van te vinden, waar van ik nu al weet dat ik er een paar zal nomineren.
En om dan ook nog even terug te komen op de nominatie van Love daar is ook niets mis mee aangezien 2 leden van de formatie afro-amerikaans zijn. Ik zal daar in de komende edities absoluut niet moeilijk over gaan doen zo kan ik mij bv. goed voorstellen dat bands als Living Colour, Rage Against the Machine en Urban Dance Squad genomineerd gaan worden.
Maar ook bands als Los Lobos, Calexico en Massive Attack om er maar eens een paar te noemen of Paul Simons - Graceland zijn toegestaan. Maar vergeet ook niet de Chicago, Detroit en New York House pioniers van eind jaren 80 zoals Marshal Jefferson, Kevin Saunderson, Derrick May, Frankie Knuckles en Masters at Work. Het hoort er mijns inzicht allemaal bij.
Wat ik maar bedoel te zeggen is dat het aan die user zelf is om te bepalen wat hij/zij onder "zwarte" muziek verstaat en dat is zeker niet alleen Soul, Jazz, Funk, Reggae en Blues, maar als het echt te gek word grijp ik in.
Om maar eens een voorbeeld te noemen Bruce Springsteen & The E Street Band nomineren om dat Clarence Clemmonds afro-amerikaans was gaat mij te ver.
Bij twijfel of het echt nog wel om "Zwarte" muziek gaat zal ik om een gegronde reden / uitleg vragen en behoud ik mij het recht om nominaties uit te sluiten, maar dat is voor als nog nog niet aan de orde geweest en denk dat dat ook niet nodig hoeft te zijn.
Ik geloof dat de users die dit topic weten te vinden "verstandige mensen" zijn

0
geplaatst: 19 april 2014, 13:07 uur
Wat Springsteen betreft, ik weet het nog niet zo 
http://i.huffpost.com/gen/533315/thumbs/s-BRUCE-SPRINGSTEEN-WRECKING-BALL-large.jpg

http://i.huffpost.com/gen/533315/thumbs/s-BRUCE-SPRINGSTEEN-WRECKING-BALL-large.jpg
0
geplaatst: 19 april 2014, 14:58 uur
In dit geval mijn aanpassing thelion
Cooke op 2 en de rest schuift op. Dus The Impressions gaan er uit.
Cooke op 2 en de rest schuift op. Dus The Impressions gaan er uit.
0
geplaatst: 19 april 2014, 21:55 uur
thelion
Sam Cooke - Live at the Harlem Square Club, 1963 (1985)
komt bij mij op 2 'binnen' de rest schuift door
Overigens vind ik het argument dat iets zwarte muziek is omdat er 'afro amerikanen' inzitten niet zo heel sterk. Omgekeerd is het dan wel heel lastig vol te houden dat, noem maar iets, Dusty ook 'zwart muziek' is. Uiteindelijk beoordelen we hier toch dat wat gemaakt wordt.
komt bij mij op 2 'binnen' de rest schuift door
Overigens vind ik het argument dat iets zwarte muziek is omdat er 'afro amerikanen' inzitten niet zo heel sterk. Omgekeerd is het dan wel heel lastig vol te houden dat, noem maar iets, Dusty ook 'zwart muziek' is. Uiteindelijk beoordelen we hier toch dat wat gemaakt wordt.
0
geplaatst: 19 april 2014, 22:18 uur
50tracks schreef:
komt bij mij op 2 'binnen' de rest schuift door.
komt bij mij op 2 'binnen' de rest schuift door.
Je maakt er dus een Top 21 van neem ik aan.
0
geplaatst: 19 april 2014, 22:26 uur
50tracks schreef:
Het gaat er in eerste instantie om dat het "zwarte" muziek is, als een user dan vind dat Love onder de "zwarte" muziek valt omdat er 2 leden afro-amerikaans zijn waar onder de zanger / text schrijver vind ik dat best. Dusty's muziek is gewoon zwaar beinvloed door de Soul, Dusty's "sound" word niet voor niets "Blue Eyed Soul" genoemd en ik geef het alvast voor latere edities aan ook zangeresen als Adele, Duffy en aanverwanten zal ik niet uitsluiten. Blanke artiesten kunnen ook "zwarte" muziek maken.
Nogmaals het is in eerste instantie aan de user om te bepalen of iets wel of niet onder "zwarte" muziek valt (en ik vat de term "zwarte" muziek vrij breed op). Word het echt te gek dan vraag ik om uitleg en behoud ik mij het recht een nominatie uit te sluiten.
0
geplaatst: 19 april 2014, 22:51 uur
Ik ga inderdaad voor 21.
Het maakt mij niet zoveel uit of Love en Dusty hier onder vallen. Ik ben het helemaal met je eens maar juist om die reden doet het het argument 'afro-amerikaanse' leden verder helemaal niet ter zake. Je maakt geen zwarte muziek vanwege de huidkleur maar vanwege de sound.
Het maakt mij niet zoveel uit of Love en Dusty hier onder vallen. Ik ben het helemaal met je eens maar juist om die reden doet het het argument 'afro-amerikaanse' leden verder helemaal niet ter zake. Je maakt geen zwarte muziek vanwege de huidkleur maar vanwege de sound.
0
geplaatst: 19 april 2014, 23:11 uur
50tracks schreef:
Niet helemaal mee eens, even een voorbeeld Living Colour is op en top rock (tegen metal aan) en geheel afro-amerikaans en is dus welkom in de lijst. Metallica is ook op en top rock je voelt natuurlijk al op je klompen aan dat ik die uitsluit. Dit is wel even een heel zwart wit voorbeeld, maar geeft wel goed aan hoe ik er over denk.
Maar om een groep als Sepulture in de lijst te krijgen moet je wel met hele sterke onderbouwde argumenten komen al verwacht ik niet dat iemand deze heren gaat nomineren maar je weet het maar nooit natuurlijk.
0
geplaatst: 20 april 2014, 07:17 uur
Met die redenatie zou Metallica als er toevallig een afro-Amerikaans lid in zou zitten (en ze zouden dezelfde muziek maken) met gemak door de 'ballotage' komen en Love en Living Colour als er geen afro-Amerikaanse leden in zouden zitten niet. Dan gaat het dus niet om de muziek maar om de huidskleur.
Enne thelion met die redenering staat Sepultura met gemak in de lijst: zie hier de mark II zanger. Waarmee Sepultura door van (kleur van) zanger te wisselen in een keer zwarte lijst-fahig zou zijn geworden terwijl de muziek m.i. inderdaad niet in deze lijst thuishoort.
Enne thelion met die redenering staat Sepultura met gemak in de lijst: zie hier de mark II zanger. Waarmee Sepultura door van (kleur van) zanger te wisselen in een keer zwarte lijst-fahig zou zijn geworden terwijl de muziek m.i. inderdaad niet in deze lijst thuishoort.
0
geplaatst: 20 april 2014, 07:41 uur
Wat ik bedoel uit te leggen is dat als een act volledig zwart is het voor mij niet zo'n probleem is, daarom haalde ik Living Colour (volledig zwart) en Metalica volledig blank er bij.
Sepultura gebruikte ik juist om duidelijk te maken dat men om zo'n act (een act die mijns inzicht behoorlijk ver van de "Zwarte"muziek afstaat (Trash-Metal)) in de lijst te krijgen met sterkere argumenten moet komen dan alleen "ze hebben een Afro-Amerikaanse zanger".
Voor aanvang van de "Zwarte" Album Lijst heb ik er al over gezegd:
En voor de laatste keer en dan hou ik er maar over op;
Het is in eerste instantie aan de user om te bepalen of iets wel of niet onder "zwarte" muziek valt (en ik vat de term "zwarte" muziek vrij breed op). Word het echt te gek dan vraag ik om uitleg en behoud ik mij het recht een nominatie uit te sluiten.
En ja dat houd in dat inzichten omtrent wel of geen "Zwarte" muziek per user kunnen verschillen en ik daarom bij voorbaat niets uitsluit, mits bij twijfel er wel een degelijke onderbouwing komt van het genomineerde door de user die het heeft genomineerd.
Sepultura gebruikte ik juist om duidelijk te maken dat men om zo'n act (een act die mijns inzicht behoorlijk ver van de "Zwarte"muziek afstaat (Trash-Metal)) in de lijst te krijgen met sterkere argumenten moet komen dan alleen "ze hebben een Afro-Amerikaanse zanger".
Voor aanvang van de "Zwarte" Album Lijst heb ik er al over gezegd:
thelion schreef:
Goed na Darwin er op nageslagen te hebben ben ik van mening dat er vanzelf een natuurlijke selectie zal gaan plaatsvinden en er dus geen "afbakening" van zwarte muziek nodig is. Iedereen die wil meedoen kan en mag voor zichzelf bepalen wat "zwarte" muziek is en wat niet. Al vind ik wel dat er bij twijfel eenige uitleg gegeven mag worden.
Goed na Darwin er op nageslagen te hebben ben ik van mening dat er vanzelf een natuurlijke selectie zal gaan plaatsvinden en er dus geen "afbakening" van zwarte muziek nodig is. Iedereen die wil meedoen kan en mag voor zichzelf bepalen wat "zwarte" muziek is en wat niet. Al vind ik wel dat er bij twijfel eenige uitleg gegeven mag worden.
En voor de laatste keer en dan hou ik er maar over op;
Het is in eerste instantie aan de user om te bepalen of iets wel of niet onder "zwarte" muziek valt (en ik vat de term "zwarte" muziek vrij breed op). Word het echt te gek dan vraag ik om uitleg en behoud ik mij het recht een nominatie uit te sluiten.
En ja dat houd in dat inzichten omtrent wel of geen "Zwarte" muziek per user kunnen verschillen en ik daarom bij voorbaat niets uitsluit, mits bij twijfel er wel een degelijke onderbouwing komt van het genomineerde door de user die het heeft genomineerd.
0
geplaatst: 20 april 2014, 22:51 uur
En zo zijn we beland bij eng hokjes denken 'dit wel, dat niet' met alle opmerkingen als gevolg. Het is ook hoe je iets voelt.
Ik vind Arthur Lee een behoorlijk soulvolle stem hebben en hoor genoeg r&b invloeden. Maar ja als de hokjesmensen het niet goed vinden heb ik genoeg andere albums in de aanbieding.
En Dusty zwart... tja... ze mag dan wel invloeden hebben maar kan dat wel met haar blanke huidje? Is Jimi Hendrix misschien niet iets te veel rock? Zucht dus.
Ja, nee, ja, nee, bah bah.
U roept maar en ik verander wel alhoewel er toch niet genoeg gelijkgestemden zijn die zo denken dus maakt de band geen enkele kans.
Altijd het nadeel met dit soort lijstjes: dat eeuwige gezeur om niks.
Anders had thelion dit wel de soul/jazz lijst genoemd en waren de aanhalingstekens achterwege gelaten toch?!
Ik vind Arthur Lee een behoorlijk soulvolle stem hebben en hoor genoeg r&b invloeden. Maar ja als de hokjesmensen het niet goed vinden heb ik genoeg andere albums in de aanbieding.
En Dusty zwart... tja... ze mag dan wel invloeden hebben maar kan dat wel met haar blanke huidje? Is Jimi Hendrix misschien niet iets te veel rock? Zucht dus.
Ja, nee, ja, nee, bah bah.
U roept maar en ik verander wel alhoewel er toch niet genoeg gelijkgestemden zijn die zo denken dus maakt de band geen enkele kans.
Anders had thelion dit wel de soul/jazz lijst genoemd en waren de aanhalingstekens achterwege gelaten toch?!
0
geplaatst: 20 april 2014, 23:04 uur
Ik denk dat de motivatie van thelion van vanochtend prima is, lijkt mij geen discussie meer nodig.
Lekker lijstjes plaatsen.
0
geplaatst: 21 april 2014, 09:45 uur
aERodynamIC schreef:
Helemaal niet nodig en ik had verwacht dat deze discussie uiteindelijk wel een keer plaats zou vinden.Hopelijk gelijk voor de laatste x.
aERodynamIC schreef:
Amen
Rudi S schreef:
Ik denk dat de motivatie van thelion van vanochtend prima is, lijkt mij geen discussie meer nodig.
Kom maar op met die lijsten, we zitten momenteel nog maar aan 16.
0
geplaatst: 21 april 2014, 12:04 uur
Ik ben wel erg tegen het punt dat afkomst hier bepalend is.
Dat is juist wat ik raar vond want volgens mij is dat door niemand gezegd dat dat een geldige reden is toch? Voor mij in elk geval niet om Love in mijn lijstje te zetten.
Jammer dat als je een discussie aangaat , er tegengeluid komt je dan vervolgens je lijst terug trekt. Zo erg is het toch allemaal niet?! Het zijn maar lijstjes en juist daarom moet hier niet zo over doorgezaagd worden (bij deze dus ook mijn laatste reactie hierover: ik bekijk liever lijstjes want dat is waarom ik aan dit topic mee doe)

0
geplaatst: 21 april 2014, 12:21 uur
Bij deze mag je mijn lijst als niet ingezonden beschouwen.
Mij best.
50tracks nominaties verwijderd.
1 lijst minder dus, en zitten we nu op 15 ingezonden lijsten.
0
geplaatst: 23 april 2014, 17:17 uur
Hieronder mijn lijst; het viel niet mee om een top25 te maken, en daarbij veel jazz en soul weg te laten vallen
- ik zal er een paar kanttekeningen bij plaatsen:
1. James Brown – ‘Live’ at the Apollo Volume II (1968)
2. Wes Montgomery – So Much Guitar (1961)
3. Miles Davis - In a Silent Way (1969)
4. Chambers Brothers – The Time Has Come Today (1967)
5. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
6. The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (1968)
7. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
8. Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto (1964)
9. Pacific Gas & Electric - Pacific Gas & Electric (1969)
10. Hitsville USA (1959 – 1972) – 1992
11. Herbie Hancock – Maiden Voyage (1965)
12. Otis Redding - Complete & Unbelievable: the Otis Redding Dictionary of Soul (1966)
13. Santana – Santana (1969)
14. Booker T & The MG’s – Green Onions (1962)
15. Jorge Ben – Jorge Ben (1969)
16. The Meters - The Meters (1969)
17. Dexter Gordon – Go (1962)
18. Roberta Flack - First Take (1969)
19. Elmore James: The Blues In My Heart, The Rhythm In My Soul (1963)
20. Eric Dolphy - Out to Lunch (1964)
21. Aretha Franklin - Lady Soul (1968)
22. Nina Simone - Wild Is the Wind (1966)
23. Sly & the Family Stone - Stand! (1969)
24. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (1963)
25. Sam & Dave – Soul Men (1967)
@ 1: specifiek de show uit 1968, met de 17 minuten lange medley "Those were the days"- JB in supervorm
@4: dit album - shame, shame staat nog niet op de site - is een prima voorbeeld van Westcoast gespeeld door zwartmensen; titelsong: YouTube - The Chambers Brothers - Time Has Come Today
@ 10: een compilatie van 4 cd's die alle essentiële singles van Tamla Motown uit de sixties (geen uit '59, ondanks de titel) bevat, met op de vierde cd alles vanaf 1970
@ 15: Jorge Ben(jor): schijver van het fraaie Mas Que Nada en niet die saaie loungejazz van Sergio Mendez. Jorge Ben is live veel avontuurlijker.
@ 19: Elmore James, grote inspiratiebron voor o.m. John Mayall ("when I'm in Chicago, there lived a guy named Elmore James, why did you die ...")
- ik zal er een paar kanttekeningen bij plaatsen:1. James Brown – ‘Live’ at the Apollo Volume II (1968)
2. Wes Montgomery – So Much Guitar (1961)
3. Miles Davis - In a Silent Way (1969)
4. Chambers Brothers – The Time Has Come Today (1967)
5. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
6. The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (1968)
7. John Coltrane - A Love Supreme (1965)
8. Stan Getz & João Gilberto - Getz / Gilberto (1964)
9. Pacific Gas & Electric - Pacific Gas & Electric (1969)
10. Hitsville USA (1959 – 1972) – 1992
11. Herbie Hancock – Maiden Voyage (1965)
12. Otis Redding - Complete & Unbelievable: the Otis Redding Dictionary of Soul (1966)
13. Santana – Santana (1969)
14. Booker T & The MG’s – Green Onions (1962)
15. Jorge Ben – Jorge Ben (1969)
16. The Meters - The Meters (1969)
17. Dexter Gordon – Go (1962)
18. Roberta Flack - First Take (1969)
19. Elmore James: The Blues In My Heart, The Rhythm In My Soul (1963)
20. Eric Dolphy - Out to Lunch (1964)
21. Aretha Franklin - Lady Soul (1968)
22. Nina Simone - Wild Is the Wind (1966)
23. Sly & the Family Stone - Stand! (1969)
24. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady (1963)
25. Sam & Dave – Soul Men (1967)
@ 1: specifiek de show uit 1968, met de 17 minuten lange medley "Those were the days"- JB in supervorm
@4: dit album - shame, shame staat nog niet op de site - is een prima voorbeeld van Westcoast gespeeld door zwartmensen; titelsong: YouTube - The Chambers Brothers - Time Has Come Today
@ 10: een compilatie van 4 cd's die alle essentiële singles van Tamla Motown uit de sixties (geen uit '59, ondanks de titel) bevat, met op de vierde cd alles vanaf 1970
@ 15: Jorge Ben(jor): schijver van het fraaie Mas Que Nada en niet die saaie loungejazz van Sergio Mendez. Jorge Ben is live veel avontuurlijker.
@ 19: Elmore James, grote inspiratiebron voor o.m. John Mayall ("when I'm in Chicago, there lived a guy named Elmore James, why did you die ...")
0
geplaatst: 23 april 2014, 17:41 uur
Mjuman schreef:
Heb het even na gezocht en in het boekwerk van de box staat toch echt bij nr. 1 disc 1 Barret Strong - Money (That's What I Want) release 8 /59 Talma 54027.
Dus Disc 1 kan helaas niet mee doen.
Eb bij het laatste nr van disc 3 The Supremes Up the Ladder to the Roof release 2 /16 / 70 Motown 1162 en dus kan disc 3 ook niet mee doen helaas
Blijft alleen disc 2 over en dat is mogelijk, maar het is aan jouw om te bepalen of je dat wil, wellicht is het verstandiger een andere verzamelaar te nomineren met wel alleen opnames uit de jaren 60.
0
geplaatst: 23 april 2014, 18:06 uur
Gaat het over muziek of over RAF (Royal Ant Fucking) - koninklijk mierneuken that is. Bij Money staan nl twee releasedata, te weten 8/59 én 3/11/60 (11 maart 1960); en het is de enige song op de eerste cd uit 1959.
Verder: pak je boekje er maar bij: I Want You Back van The Jackson 5 (release 10/7/69) staat op disk 4 - die zou je dus om kunnen ruilen voor Up the Ladder uit 70 op disk 3; all in all heb je dus 76 van 104 tracks die aan het tijdscriterium voldoen - lijkt me overdreven om de hele compilatie er maar uit gooien.
Verder: pak je boekje er maar bij: I Want You Back van The Jackson 5 (release 10/7/69) staat op disk 4 - die zou je dus om kunnen ruilen voor Up the Ladder uit 70 op disk 3; all in all heb je dus 76 van 104 tracks die aan het tijdscriterium voldoen - lijkt me overdreven om de hele compilatie er maar uit gooien.
0
geplaatst: 23 april 2014, 20:17 uur
Prima - het is imo de mooiste compacte Tamla Motown verzameling; de box die heirop volgt vind ik veel minder interessant. Nog mooier is de complete Tamla Motown Singles (ik meen 13 delen).
Denk trouwens niet dat deze box hoge ogen zal gooien, maar het kan geen kwaad 'em onder de aandaccht te brengen.
Denk trouwens niet dat deze box hoge ogen zal gooien, maar het kan geen kwaad 'em onder de aandaccht te brengen.
0
geplaatst: 28 april 2014, 20:58 uur
1. Sam Cooke - Ain’t That Good News (1964)
2. Otis Redding - The Dock of the Bay (1968)
3. Funkadelic - Funkadelic (1969)
4. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
5. Syl Johnson - Dresses Too Short (1968)
6. Eddie Floyd - Knock on Wood (1967)
7. James Carr - You Got My Mind Messed Up (1966)
8. The Meters - The Meters (1969)
9. Otis Redding - Otis Blue/Otis Redding Sings Soul (1965)
10. Willie Hutch - Soul Portrait (1969)
11. Sly & The Family Stone - Stand! (1969)
12. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967)
13. James Carr - You Got My Mind Messed Up (1966)
14. Aretha Franklin - I Never Loved a Man the Way I Love You (1967)
15. Bobby Bland - Two Steps from the Blues (1961)
16. Jerry Butler - The Iceman Cometh (1968)
17. Booker T. & The MG’s - Green Onions (1962)
18. The Bar-Kays - Soul Finger (1967)
19. Sam & Dave - Soul Men (1967)
20. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969)
21. William Bell - The Soul of a Bell (1967)
22. Darrell Banks - Here to Stay (1969)
23. Billy Preston - That's the Way God Planned It (1969)
24. Fugi - Mary, Don't Take Me on No Bad Trip (1968)
25. Wilson Pickett - In the Midnight Hour (1965)
2. Otis Redding - The Dock of the Bay (1968)
3. Funkadelic - Funkadelic (1969)
4. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969)
5. Syl Johnson - Dresses Too Short (1968)
6. Eddie Floyd - Knock on Wood (1967)
7. James Carr - You Got My Mind Messed Up (1966)
8. The Meters - The Meters (1969)
9. Otis Redding - Otis Blue/Otis Redding Sings Soul (1965)
10. Willie Hutch - Soul Portrait (1969)
11. Sly & The Family Stone - Stand! (1969)
12. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967)
13. James Carr - You Got My Mind Messed Up (1966)
14. Aretha Franklin - I Never Loved a Man the Way I Love You (1967)
15. Bobby Bland - Two Steps from the Blues (1961)
16. Jerry Butler - The Iceman Cometh (1968)
17. Booker T. & The MG’s - Green Onions (1962)
18. The Bar-Kays - Soul Finger (1967)
19. Sam & Dave - Soul Men (1967)
20. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969)
21. William Bell - The Soul of a Bell (1967)
22. Darrell Banks - Here to Stay (1969)
23. Billy Preston - That's the Way God Planned It (1969)
24. Fugi - Mary, Don't Take Me on No Bad Trip (1968)
25. Wilson Pickett - In the Midnight Hour (1965)
0
geplaatst: 28 april 2014, 21:53 uur
Bij mijn weten komt die uit 1971.
Zo niet graag even uitleg en anders vervangen.
B.v.d
0
geplaatst: 2 mei 2014, 17:53 uur
Nog mensen die een lijst in willen dienen....?????
Tot nu toe 17 lijsten verwerkt.
Tot nu toe 17 lijsten verwerkt.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 2 mei 2014, 20:25 uur
The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland (1968)
Rare Earth - Rare Earth (1969)
Miles Davis - Kind of Blue (1959)
Miles Davis - Sketches of Spain (1960)
Santana - Santana (1969)
Verder dan dit kom ik (helaas) niet. Dat is wel heel erg. Klaarblijkelijk ben ik te jong.
Rare Earth - Rare Earth (1969)
Miles Davis - Kind of Blue (1959)
Miles Davis - Sketches of Spain (1960)
Santana - Santana (1969)
Verder dan dit kom ik (helaas) niet. Dat is wel heel erg. Klaarblijkelijk ben ik te jong.
* denotes required fields.