MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:

Ozric Spacefolk
1-1

Misterfool
3-1
a kid called panic

Ozric Spacefolk
Moon Safari klinkt als Reo Speedwagon...

Misterfool
Dan ben ik vanaf dit moment geïnteresseerd in Reo Speedwagon

Ozric Spacefolk
Is best een leuk bandje, hoor. Vooral het jaren 70 werk.

Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Moon Safari klinkt als Reo Speedwagon...

Vind ik eigenlijk wel wat in zitten.

Dit nummer is overigens prima, maar Metromania is beter.

4-3

Ozric Spacefolk
Oh ik bedoelde het niet als afzeiker. Het viel me vandaag ineens op.

Ik vind overigens Eloy gewoon helemaal top, kan bijna niets tegen op...

Casartelli (moderator)
Er zit gewoon nogal een Keep on Loving You-echo in het refrein... qua melodie/harmonie, maar ook gewoon rechtstreeks de stem van Kevin Cronin.

De optimist zou nu kunnen lezen dat Kevin Cronin vijf Beach Boys ineen zijn. Misschien ook niet zo'n gekke observatie.

Ozric Spacefolk
Wat mij betreft een miskende band. Ik ben zelf niet echt kapot van dat type zang (Budgie, Rush etc.) maar het is wel erg knap allemaal. De muziek van REO bedoel ik dan.

Ik zag trouwens dat de band het hier op MuMe erg slecht doet. Vreemd voor zulke multiplatinum-verkopers...

Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Wat mij betreft een miskende band. Ik ben zelf niet echt kapot van dat type zang (Budgie, Rush etc.) maar het is wel erg knap allemaal. De muziek van REO bedoel ik dan.

Om Rush en REO Speedwagon nou in één adem te noemen... en helemaal als die ademtocht over de zang gaat...

10
Peter Hammill - Out of Water
vs.
Martigan - Closer Contact

0-1

Casartelli (moderator)
Sorry, ik was zo druk met mijn respons over REO Speedwagon dat ik op het verkeerde nummer stemde.

Stand is

1-1

Ozric Spacefolk
hahaha...

Tja, ach. Ik heb geen verstand van muziek soms. Mijn gevoel zet REO, Rush en Budgie in één hokje. Hardrock met hoge stemmetjeszang...

Ozric Spacefolk schreef:

Ik zag trouwens dat de band het hier op MuMe erg slecht doet. Vreemd voor zulke multiplatinum-verkopers...

Tja op de MuMe.USA versie zullen ze het vast goed doen maar in het land waar ze eerder een paar duizend platen verkopen dan multiplatinum aantallen is dat (helaas) niet zo heel vreemd.

3-2

Ozric Spacefolk
Ik dacht dat er hier wel wat classic-rock liefhebbers rond-dwalen.
Maar goed, we dwalen af...

Misterfool
4-3

Gast
geplaatst: vandaag om 01:09 uur

geplaatst: vandaag om 01:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.