MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:

Casartelli (moderator)
5-0

Ozric Spacefolk
6-0

Casartelli (moderator)
Einde ronde 5. Misschien niet heel verrassend dat beide Twelfth Nights nog steeds in de strijd zijn.

De kwartfinales!

1
Kraan - Holiday am Matterhorn
vs.
Twelfth night - We Are Sane

2
Twelfth Night - The Collector
vs.
Renaissance - Jeckyl and Hyde

3
Beardfish - Sleeping in Traffic
vs.
Discipline. - Canto IV (Limbo)

4
Galahad - I Could Be God
vs.
Moon Safari - A Kid Called Panic

Tot de 6(!), 1 verschil

1-2

Makkie voor de Twelfth Night-nummers in deze ronde...

Brunniepoo schreef:
1-2 Makkie voor de Twelfth Night-nummers in deze ronde...

Nou, de volgende battle zeker niet. Ik begrijp het succes van Twelfth Night ook niet. Onzuivere zang, houterige drummer.

3-3

Die onzuivere zang (Andy McCluskey, Peter Hammill ) is ook juist de charme.

4-3

Ozric Spacefolk
Ik ga Twelfth Night wegstemmen.

Kraan is gewoon té groovy. Twelfth Night heeft ook niet zo'n goede drummer.
Al is het wel appels en peren. Maar dat wisten we al.

5-3

Casartelli (moderator)
2
vs.

1-0

Kraan zou wel een verrassende winnaar zijn. Naar mijn mening ook wel het minst sterke nummer uit de kwartfinales, maar goed, een mens kan niet alles hebben.

Ozric Spacefolk
Ook hier ga ik voor iets anders dan het mij zo begeerde Twelfth Night.
Gewoon om de pure schoonheid van Renaissance.
En bovendien zijn de muzikanten van Renaissance velen malen beter dan die van Twelfth Night.

3-1

Ozric Spacefolk
Casartelli schreef:

Kraan zou wel een verrassende winnaar zijn. Naar mijn mening ook wel het minst sterke nummer uit de kwartfinales, maar goed, een mens kan niet alles hebben.

Ik snap niet dat Galahad en Twelfth Night zo ver zijn gekomen.
Ik vind het schitterende muziek, maar van prog-liefhebbers had ik wel verwacht dat er wat spannenders de eindrondes zou halen.

Wat dat betreft is de kraut-meets-canterbury fusion-rock van Kraan best een leuke vreemde eend.

Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:
Ik snap niet dat Galahad en Twelfth Night zo ver zijn gekomen.
Ik vind het schitterende muziek, maar van prog-liefhebbers had ik wel verwacht dat er wat spannenders de eindrondes zou halen.

Nog los van het 0 stemmen-criterium (zonder welk ik me ook niet kan voorstellen dat iemand net dit nummer van Renaissance genomineerd zou hebben, laat staan dat het zo ver gekomen zou zijn), zitten Galahad en Twelfth Night toch wel ongeveer op de top van hun respectievelijke stromingen (waarbij dat voor Twelfth Night de oer-neoprog is en bij Galahad de moderne dansbaardere variant)? De nummers van Beardfish, Discipline. en Moon Safari zijn ook vrij onomstreden (moderne) klassiekers. En dan is er dus nog Kraan.

Ozric Spacefolk
Casartelli schreef:
(quote)

Nog los van het 0 stemmen-criterium (zonder welk ik me ook niet kan voorstellen dat iemand net dit nummer van Renaissance genomineerd zou hebben, laat staan dat het zo ver gekomen zou zijn), zitten Galahad en Twelfth Night toch wel ongeveer op de top van hun respectievelijke stromingen (waarbij dat voor Twelfth Night de oer-neoprog is en bij Galahad de moderne dansbaardere variant)? De nummers van Beardfish, Discipline. en Moon Safari zijn ook vrij onomstreden (moderne) klassiekers. En dan is er dus nog Kraan.

Ik dacht de symfo- en prog-liefhebbers hier niet zo van de neoprog hielden. Daarom zei ik het.

Ik verwachtte obscure 70's of italoprog of krautrock etc. als winnaars.
Wat dat betreft hebben we Kraan...

Misterfool
4-1

Er is (helaas) nog nooit een obscure winnaar geweest bij welke KO dan ook, dus dat zal hier niet veel anders zijn. Sterker nog ik denk dat de winnaar van dit spelletje, welke dat dan ook zal worden, de meest obscure winnaar ooit is bij een KO op MuMe

Casartelli (moderator)
Ik zat trouwens zelf niet goed op te letten. We gaan deze ronde immers tot de 6, dus battle 1 was nog niet afgelopen.

1
vs.

5-3

2
vs.

5-1

Ozric Spacefolk
Pff... Ben best gek op Twelfth Night. Maar twee nummers van Twelfth Night als winnaar, straks?

Ozric Spacefolk
vs.

5-4 beslissende stem gezocht

3
Beardfish - Sleeping in Traffic
vs.
Discipline. - Canto IV (Limbo)

1-2

Beardfish veegt de vloer aan met Discipline...

tot de 6, 1 verschil

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.