MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
Ozric Spacefolk
31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

Wat een geweld, allebei. Ik vind het allebei veel te veel gedoe. Dit heeft mijns inziens weinig meer met liedjes te maken. Goed, ik ga voor Leprous, als drummer zijnde. Taal ga ik echt nooit leuk vinden, hoe knap het ongetwijfeld is.

2* - 6

32
DeeExpus - Me and My Downfall
vs.
World Trade - Open the Door

DeeExpus is erg goed. Maar World Trade blaast me gewoon omver. Schitterende productie van Keith Olsen. Mooie compositie, heerlijk bas- en drumwerk. Doe me enigszins denken aan It Bites maar natuurlijk ook Yes, maar dan de 80's Yes, die ik sowieso leuker vind dan de 70's Yes

2 - 6*

Deadline: 22.00 uur

Nieuwe battles staan [url=http://www.musicmeter.nl/forum/4/8790/300#4239672]hier[/url

31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

Taal is niet echt mijn ding.

3*-6

32
vs.

Beiden gaan vrij onopgemerkt voorbij. Stem voor de underdog

3*-6

Nieuwe battles staan hier

uffing schreef:
Taal is niet echt mijn ding.

Ha, een onbedoelde woordspeling. Altijd leuk

31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

4*-6

32
vs.

3-7*

Misterfool
31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

4-7*

32
vs.

3-8*

Nieuwe battles staan hier [/quote]

Afgelopen tijd weinig tijd gehad om goed te luisteren, maar ben wel heel blij dat mijn nominatie(bacamarte- Ultimo entardecer) met zo'n landslide gewonnen heeft . Taal schijnt het ook goed te doen!

31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

Hype rond Leprous begrijp ik niet echt, Taal veel interessanter

4-8*

32
vs.

Hype rond DeeExpus begrijp ik niet echt, World Trade ook niet echt briljant

3-9*

31
Leprous - Forced Entry
vs.
Taal - Skymind

Allebei redelijke nummers, Taal spreekt me iets meer aan

4-9*

32
vs.

Lastige keuze. World Trade ken ik al redelijk goed, ik heb de CD, maar ken ik wellicht al te goed. DeeExpus verrast me wel, interessant nummer.

4*-9

33
Pathosray - The Sad Game
vs.
FreddeGredde - Lonely Starlight

0-1

The Sad Game is een erg lekker progmetalnummer en zou veel van de battles hier gewonnen hebben. FreddeGredde blijkt echter een zeer aangename verrassing te zijn. Echt een goed nummer met een dito videoclip. Deze voor mij onbekende multi-instrumentalist is weer een zeer aangename progles. N.B. Grappig overigens hoe die drummer in één nummer twee keer van kleding blijkt te zijn gewisseld

34
ColorStar - Sudden Love
vs.
Los Jaivas - Arauco Tiene una Pena

0-1

Prog uit Chili als ik met niet vergis. Wat mij betreft mag er meer uit die contreien komen

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0-2

PathosraY: wat een herrie. Freddegredde: geen heel bijzonder nummer en ik denk dat hij de volgende keer beter met een wat betere zanger samen kan werken.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

0-2

Colorstar: Ik moet zeggen dat ik er niet echt veel progrock in hoor, maar als nummer is het wel ok. Los Jaivas: er wordt best aardig gemusiceerd maar het komt wat traag op gang en echt veel lijn in de compositie kan ik eigenlijk niet ontdekken. Wellicht dat het nummer bij herhaaldelijk luisteren wel groeit.

Casartelli (moderator)
33
Pathosray - The Sad Game
vs.

Pathosray: vervelende schreeuwmetal - ik kan er niks anders van maken. Van FreddeGredde had ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt wel ok.

0-3*

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

Colorstar is een wat vreemde eend in de bijt, maar wel een leuke ontdekking . Dit nummer van Los Jaivas is ook wel een cultklassieker, maar ik ga hier toch voor de nieuwe ontdekking.

1*-2

Ozric Spacefolk
Hey!!! er wordt op mijn Colorstar gestemd.

Ter info: dit is hun meest toegankelijke nummer (lees: pop), meestal zijn hun nummers meer dan 6 minuten lang.

Pink Floyd meets dance meets drum&bass meets worldmusic...

Ik ga de andere songs even checken....

Ozric Spacefolk
33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 6

Pathosray: ik dacht eerst dat het progmetal zou worden, toen werd het thrash en ik was geboeid, toen kwam de zang en haakte ik af. Dit klinkt mij teveel Judas Priest en daar houd ik echt niet van. FreddeGredde klinkt schattig maar ook erg gedreven en best goed ook.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

3* - 3

Los Jaivas is erg goed. Lekker baswerk. Veel te lang intro, dat wel. Colorstar heeft ellenlange nummers en dit is een kort pop-gerichte song. Eén van meest favoriete songs. Ontzettend strak gedrumd, en heerlijk hoe die twee gitaristen altijd zo sfeervol te werk gaan. Op de albumversie van de song, komt nog een latin-rock einde met trompetsolo, die is hier uitgelaten.

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

FreddeGredde kwam ik vorig jaar tegen op progstreaming.com en ik was direct aangenaam verrast. Dit was het enige nummer waar ik een clipje van kon vinden, maar het hele album is van hetzelfde hoge niveau!

0 - 7*

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

ColorStar doet me weinig, iets te poppy denk ik.

3 - 4*

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 8

Pathosray: Een hele hoop geschreeuw, erg weinig wol. FreddeGredde, waardeloze bandnaam maar wel leuke muziek. Geinige low budget clip.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

4* - 4

Colorstar heeft direct mijn interesse! Los Jaivas heeft een nietszeggend intro van vier minuten die verder eigenlijk weinig met het liedje te maken hebben. Daarna klinkt het wel aardig, goeie bas en gitaarpartijen. Na een minuut of zes weer een paar seconde stilte en lijken we weer naar een ander liedje te gaan. Het klinkt verder wel prima maar ik heb toch liever 1 liedje ipv wat losse nummers bij elkaar geplakt. Het punt gaat naar het eerste liedje al zou ik het ook prima vinden als Los Jaivas door zou gaan.

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 9*

Dat FreddeGredde hier de meerdere is zal mijn nominatie Pathosray nederig moeten toegeven. Maar dat iedereen het nog uit moet maken voor geschreeuw, of schreeuwmetal, snap ik dus helemaal niet. Jullie moeten vooral geen progressive death metal of prog black metal gaan proberen, want daar wordt dus wél in geschreeuwd. Dat gezegd hebbende ben ik heel erg benieuwd naar het hele album van Fredde.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

5* - 4

Ik vond ze allebei niet heel super, maar ColorStar luisterde lekker weg, terwijl Los Jaivas me wat irriteerde. Ik kan niet zoveel met van die Latin-folk achtige dingen.

Ozric Spacefolk
The_CrY schreef:
Dat FreddeGredde hier de meerdere is zal mijn nominatie Pathosray nederig moeten toegeven. Maar dat iedereen het nog uit moet maken voor geschreeuw, of schreeuwmetal, snap ik dus helemaal niet. Jullie moeten vooral geen progressive death metal of prog black metal gaan proberen, want daar wordt dus wél in geschreeuwd. Dat gezegd hebbende ben ik heel erg benieuwd naar het hele album van Fredde.

Ik ben een groot metal-liefhebber en veel stijlen hoor ik graag. Technical Death, Thrash, kom maar op.

Er zijn wel een aantal stijlen waar ik meer moeite mee heb en dat is zo'n beetje alles wat lijkt op Manowar/Priest/Maiden/Saxon.
En ik kreeg bij deze nominatie zo'n poser-metal vibe. En dat was mijn probleem.

Een bak geschreeuw kan ik prima hebben, hoor

Misterfool
33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 10*

Onder het mom van alles beter dan pathosray

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

6* - 4

Colorstar is inderdaad een stuk puntiger. Dansbare prog? zou het dan toch bestaan. Los jaivas vind ik eigenlijk wel een sympathieke band, maar dit is inderdaad een wat log nummer.

Nieuwe battles staan hier [/quote]

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 11*

FreddeGredde is volgens mij een nominatie van Dieter. Ik heb ook het album. Prima van deze jonge Zweed. Het Italiaanse Pathosray is niet slecht maar ik denk dat dit nummer te heftig is.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

6-5*

[i]De grenzen van de prog.rock worden met ColorStar wel errug opgerekt. Het is wel een goed nummer Ik kies voor het logge Los Jaivas./i]

33
Pathosray - The Sad Game
vs.

0 - 11

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

6-6*

Heel verschillend maar toch aan elkaar gewaagd. Ik kies toch voor de meer klassieke prog, dat ligt me beter. Al is het nummer van Los Jaivas wel wat onevenwichig.

Wie wijst er een winnaar aan?
34
ColorStar - Sudden Love
vs.

35
Sergio Benchimol - Oregon Mountains
vs.
Aragon - Brave New World

1-0

Oregon tegen Aragon. Sergio Benchimol zet een mooi pallet aan symfonische smaken neer. Prachtig fluitspel waarmee ook direct het belangrijkste onderdeel van dit nummer is genoemd. Mooi hoor. Aragon is een ander kopje thee. Matige zanger, gezochte spanning en eigenlijk gewoon niet heel goed.

36
John Foxx - The Garden
vs.
New Keepers of the Water Towers - Pyre Of The Red Sage

1-0

Niet heel representatief voor het oeuvre van Foxx maar man man wat wonderschoon. New Keepers of the Water Towers heeft in ieder geval een opvallende bandnaam. Verder valt het niet echt op of het moet zijn dat ik het niet bepaald een heel goed liedje vind. Het tussen stuk rond de 6 a 7 minuten is wel aardig.

Nieuwe battles staan hier[/

welk linkje, want bij mij deden ze het prima. Tenminste New Keepers had een 2de opstart nodig maar toen deed hij het goed.

vigil schreef:
welk linkje
Bij Sergio Benchimol opende het album en niet het nummer en je had in eerste instantie niet de link naar de totale lijst meegenomen.

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

35
vs.
Aragon - Brave New World

3*-0

Oregon Mountains is zo'n nummer dat zich onderscheidt. Prachtige akoestische compositie. Het nummer van Aragon vind ik niet best.

36
John Foxx - The Garden
vs.

2-1*

Beide hebben hun plussen en minnen. En in beide gevallen zijn de instrumentale stukken het best. Ik ben bang dat het nummer van Foxx mij sneller gaat tegenstaan.

Ozric Spacefolk
34
ColorStar - Sudden Love
vs.

35
vs.
Aragon - Brave New World

5* - 0

Aragon vind ik gewoon echt niet goed. Geen enkel element klopt, compositie is saai (leunt wel erg op een Zeppelin-riff), de drums om te huilen en de zanger vind ik echt niet goed. Sergio Benchimol kende ik al (zie mijn berichten aldaar). Jazz/fusion met wereldmuziek-elementen, beter kan gewoon niet.

36
John Foxx - The Garden
vs.

2 - 2*

John Foxx klinkt als een saaie Alphaville en de New Keepers als een soort doom/stoner met een Ozzy Osbourne-achtige zang en wordt pas na 8 minuten een beetje interessant. Het zou de band goed doen, eens te proberen kortere nummers te schrijven. Ik zal me eens wat in de band verdiepen, misschien wordt het nog eens wat tussen ons

34
ColorStar - Sudden Love
vs.

35
vs.
Aragon - Brave New World

Ik houd zeker wel van Aragon maar dit nummer is vooral erg saai, eigenlijk nauwelijks muzikale ontwikkeling en de geluiskwaliteit helpt ook niet echt mee. Dan is de compositie van Benchimol stukken interessanter.

5*-0 (?)

36
John Foxx - The Garden
vs.

3*-2

Gast
geplaatst: vandaag om 12:49 uur

geplaatst: vandaag om 12:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.