MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:

Misterfool
39
Akt - Le Sette Impressioni del Fauno Scorpione
vs.
While Heaven Wept - The Furthest Shore

2-1*

Lastige keuze. Akt is muziek die mij zeer interesseert; er gebeurt lekker veel in die 7 minuten. Heerlijke RPI. While Heaven wept raakt mij echter simpelweg net iets meer. Een stuk minder bijzonder, maar met dit soort perfect uitgevoerde/ melodieuze progmetal kan ik zeer goed uit de voeten.

40
Gandalf - Foreign Landscapes
vs.
Arcansiel - I'm still searching

0-3*

Gandalf is toch net een tikkeltje te veilig. Wel lekkere electronische prog die mij vooral doet denken aan Kitaro. Arcansiel maakt met I'm still searching een heerlijk sfeervolle progepic. Mijn aandacht wordt goed bij de les gehouden. Ik heb nog wat moeite met de stem, maar erg irritant vind ik hem ook niet.

Deadline: 22.00 uur
Nieuwe battles staan hier [/quote]

Casartelli (moderator)
39
vs.

Fijn nummer van Akt - ik hoef niet eens te checken of dit een nominatie van Svendra is. Maar While Heaven Wept... dit heeft alles in zich om vreselijk te zijn. Maar om een of andere manier vind ik dit een heerlijk nummer. Mijn oude Symphony X-liefde ontwaakt weer, of zoiets...

2-2*

40
vs.

Een superbattle mag ik wel zeggen! De eigen nominatie wint dit maar heel nipt.

0-4*

Nieuwe battles staan hier

39
vs.

4*-3

Voor mij een makkie.

40
vs.

Nou voor de eer dan maar....
1-6

39
vs.

4-4*

Dit is voor mij een uitgemaakte zaak. Ik ben een groot liefhebber van RPI, maar deze van WHW is fenomenaal. Vooral de finale van het nummer is van ongekende klasse. Wederom een ontdekking in deze KO en ik ga maar eens achter het album aan (met een werkelijk schitterende hoes trouwens).

40
vs.

1-7*

Gandalf kabbelt te veel voort. Arcansiel weet mij 21 minuten lang te boeien.

Ozric Spacefolk
Wat is RPI? Iedereen heeft er verstand van zo te zien? Ik heb er nog niet eerder van gehoord....

Edit: ik heb het al gevonden: Rock Progressivo Italiano, a progressive rock music sub-genre - progarchives.com

Ozric Spacefolk
39
vs.

6* - 4

While Heaven Wept kwam al eerder langs, en ik vind het nog steeds niet goed. Net even allemaal elementen die ik niet zoek ik muziek. Akt is erg mooi

40
vs.

2 - 8*

De nominaties zijn volgens mij gekozen op songlengte. Bijna niemand heeft korte songs gekozen. Ik vind Arcansiel erg goed, maar heb wel het idee dat ik naar een hele lp heb geluisterd. Daar kan Gandalf natuurlijk niet tegen op.

Ozric Spacefolk schreef:
Wat is RPI? Iedereen heeft er verstand van zo te zien? Ik heb er nog niet eerder van gehoord....

Ach een beetje interessantdoenerij OS, je weet zelluf

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)

Ach een beetje interessantdoenerij OS, je weet zelluf

Ik dacht aan een muisarm....

Casartelli (moderator)
41
Green Carnation - 9-29-045
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

uffing: Bij Green Carnation heb ik eigenlijk 15 minuten zitten wachten op het moment dat het nummer echt los zou gaan. Tevergeefs. Toch pakt het me meer dan het nummer van Psychotic Waltz wat nogal onopgemerkt voorbij gaat.

Casartelli: Psychotic Waltz valt niks tegen. Green Carnation in de akoestische modus wint evenwel.

2-0

42
The Watch - Vacuum
vs.
Twelfth Night - The Collector

uffing: Van The Watch had ik al gehoord dat het veel op Genesis zou lijken. Nou dat is een understatement. Ik had echt het idee dat ik naar een onbekend nummer van Genesis zat te luisteren. Zeker niet slecht, maar ja, die tegenstander. Een van de voornemens die ik al een tijdje heb is om me meer te verdiepen in Twelfth Night. Om de een of andere reden komt dat er steeds niet van. Dat is echt pure zelfkastijding want wat een ongelooflijke knaller van een song is The Collector. 19 minuten pure klasse en wat mij betreft kom ik hier de superlatieven tekort. Groots!

Casartelli: Enige originaliteit scoort bonuspunten, maar als een band zich sterk laat beïnvloeden door een inmiddels niet meer actieve andere band heb ik daar doorgaans ook weinig moeite mee. Maar de manier waarop The Watch hier een Genesis-met-Gabriel-imitatie neerzet is ronduit... ranzig. De lange nummers van Twelfth Night zijn ook wel eens een tikkeltje hap-snap. Maar vaak wel heel lekkere hap-snap, dat dan weer wel.

0-2

41
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

Green Carnation wint deze battle. Prachtig die accoustische sessies van GC.

3*-0

42
The Watch - Vacuum
vs.

Origineel wint van cover.

0-3*

Kijk, hier doe je het voor. Vier mij onbekende bands die allemaal een interessant nummer afleveren.

41
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

Psychotic Waltz klinkt goed verzorgd. Gaat het op de plaat over in een ander nummer? Het eindigt nogal onbevredigend. Van de serene suite door Green Carnation word ik helemaal relaxed. Fraai nummer, ook vocaal.

4*-0

42
The Watch - Vacuum
vs.

Hè, is dit een bonusnummer bij The Lamb Lies Down .. ? Vacuum begint bijna hetzelfde als The Lamia. Maar laten we niet The Watch totaal afbranden omdat het erg op Genesis lijkt, want het is toch knap gedaan. Het nummer van Twelfth Night is bij vlagen boeiend, maar komt over de volle lengte wat tekort.

1*-3

41
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

5-2*

42
The Watch - Vacuum
vs.

2-5

Het jaarlijkse The Watch afzeikfestijn is klaarblijkelijk weer begonnen.. dar doe ik niet aan mee al geef ik het punt toch aan Twelfth Night.

vigil schreef:
Het jaarlijkse The Watch afzeikfestijn is klaarblijkelijk weer begonnen..
Die traditie was mij onbekend, ik stap dit jaar pas in.
Maar ik heb hen wel het punt gegeven.

Prima toch

41
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

2x zéér de moeite waard

5-3*

42
The Watch - Vacuum
vs.

3*-5

Ozric Spacefolk
Svendra schreef:
(quote)
Die traditie was mij onbekend, ik stap dit jaar pas in.
Maar ik heb hen wel het punt gegeven.

Ik wil ook wel Genesis afzeiken, want daar vind ik nou weinig aan. Overigens heeft nog niemand RPWL afgezeken...

Ozric Spacefolk
41
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

Twee keer niks, als je het mij vraagt. Ik ga dan toch voor het kortere, puntige nummer van Psychotic Waltz, ook vind ik die ook niet zo boeiend.

5 - 4*

42
The Watch - Vacuum
vs.

3 - 6*

Lijkt me een nogal uitgemaakte zaak. The Watch boeit niet, kan me niet schelen op wie ze lijken. De New-Wave/Pop manier waarop Twelfth Night de symfo benadert vind ik gewoon awesome. Daarbij is dit gewoon een supersong. Sequences en We Are Sane zijn ook zo heerlijk

Ozric Spacefolk schreef:
Ik wil ook wel Genesis afzeiken, want daar vind ik nou weinig aan. Overigens heeft nog niemand RPWL afgezeken...
Volgens mij omdat The Watch nog meer op de oude Genesis lijkt dan RPWL op Floyd en dat wil wat zeggen.

Ozric Spacefolk
Ik weet wel dat mensen het moeilijk kunnen hebben als een band op een andere band lijkt.

Marillion heeft ook altijd veel gezeik gehad. Mij kan het nooit zo schelen. Ik ben zelfs vaak op zoek naar bandjes die lijken op een andere band. Des te meer muziek om van te houden

Casartelli (moderator)
Tja, ik zou er nog wel meer over kunnen zeggen, maar ik heb mijn jaarlijkse afzeikfestijn weer gehad.

Ozric Spacefolk schreef:
Ik weet wel dat mensen het moeilijk kunnen hebben als een band op een andere band lijkt.
Marillion heeft ook altijd veel gezeik gehad.

Het probleem bij Marillion is juist dat het nergens naar lijkt . (okee, nu zit ik ook op mijn afzeiktax, haha). Maar ik deel wat je zegt: mij stoort het ook niet als een band erg op een andere lijkt, zolang het maar goed is. In de muziek heb je vernieuwers en vervolmakers, beide zijn me even dierbaar.

Ben ik even een weekendje naar ProgPower en jullie villen meteen twee van mijn favoriete nominaties levend. Shadow Gallery verslagen door dat nummer van Millenium? Ik geloof mijn oren en ogen niet. Vrijdagavond speelden ze de sterren van de hemel in Baarlo en uiteraard werd 'Pain' ook gespeeld. Ontzettend goede muzikanten; virtuoos en melodieus. Kennelijk niet aan iedereen hier besteed. De tegenstander van While Heaven Wept heb ik niet meer gehoord, want die ging nog redelijk waardig ten onder. Zal straks deze ronde eens beluisteren.

Ozric Spacefolk
In my defense: ik vind Shadow Gallery geweldig, maar Millenium vind ik gewoon fenomenaal. Ik had ze liever niet tegen elkaar gezien, maar wat doe je er aan...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.