MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
41
Green Carnation - 9-29-045
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

Beide goed.

6* - 4

42
The Watch - Vacuum
vs.
Twelfth Night - The Collector

3 - 7*

Als tributeband vind ik The Watch best goed al vond ik het live wat tegenvallen. Als ze de verafgoding echter zo ver doorzetten dat ze pretenderen door te gaan waar Genesis is opgehouden dan slaan ze de plank toch wel flink mis. The Collector doet wel wat onder voor dat andere epos van Twelfth Night: Sequences, waar het me bij tijd en wijle trouwens net iets te veel aan doet denken.

Deadline: 22.00 uur
Nieuwe battles staan hier [/quote]

41
Green Carnation - 9-29-045
vs.
Psychotic Waltz - Ashes

Green Carnation is wat lang, kabbelt misschien iets teveel voort, maar wel een heel aardig nummer. Spreekt me meer aan dan Psychotic Waltz.

7* - 4

42
The Watch - Vacuum
vs.
Twelfth Night - The Collector

3 - 8*

Twelfth Night zakt misschien iets in, hier en daar, maar de energie die ze in hun nummers stoppen spreekt me altijd aan. Het laatste stuk is fantastisch. The Watch is dan helaas geen partij.

Nieuwe battles staan hier

43
It Bites - Calling All the Heroes
vs.
Osiris - Inextricable

It Bites heeft genoeg gemaakt dat me wel aanspreekt maar dit vind ik een van de meest verschrikkelijke nummers die ik ken. Osiris vond ik ook niet veel aan, matige zang.

0-1

44
Kayak - Before the Angels Fell
vs.
Triana - Abre la Puerta

Heel mooi nummer van Kayak, het beste van de laatste jaren. Maar ja, dit nummer van Triana is wat mij betreft wel een klassieker van formaat.

0-1

43
vs.
Osiris - Inextricable

I Verschrikkelijk nummer inderdaad van It Bites.

0-2*

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

0-2

Ozric Spacefolk
Verschrikkelijk? Meest verschrikkelijke nummer die je kent?

Dit is It Bites' grootste hits en meest bekende songs. Dat terzijde, dit is toch een typisch It Bites-song? Alsof het nummer zo uit de boot valt...

43
vs.
Osiris - Inextricable

Twee zeer matige nummers, Calling all the Heroes was overigens wel een hit in Engeland.

0-4

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Iets beter dan de vorige battle maar nog steeds niet veel

2-3*

43
vs.
Osiris - Inextricable

Local heroes, haha!

0-5*

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

2-4*

Casartelli (moderator)
Ozric Spacefolk schreef:

Ik heb mijn snedige commentaren thuis liggen, dus mijn stemmen volgen vanavond... maar ik vond het ook vrij bizar dat dit nummer van dezelfde band komt waar elders in dit spelletje een paar erg goede nummers van langskomen... en dat was nog tot daar aan toe; IQ gaf ons ook Promises en Marillion Cover My Eyes... maar dat dan ook nog iemand zijn schaarse nominatieruimte hiermee vulde...

Ozric Spacefolk schreef:

Dit is It Bites' grootste hits en meest bekende songs. Dat terzijde, dit is toch een typisch It Bites-song? Alsof het nummer zo uit de boot valt...

Ja, een van de meest verschrikkelijke nummers die ik ken. Dat het bekend is doet daar weinig aan af, dat het een hit is geweest evenmin. Overigens vind ik wel meer It Bites-nummers uit deze periode vreselijk, daar is dit nummer niet uniek in.

Collega's van IQ en Marillion zijn er goed in geslaagd hitgevoelige nummers te maken die me goed bevallen (ook Promises en Cover my eyes), It Bites is dat niet gelukt.

Ozric Spacefolk
Casartelli schreef:
(quote)

Ik heb mijn snedige commentaren thuis liggen, dus mijn stemmen volgen vanavond... maar ik vond het ook vrij bizar dat dit nummer van dezelfde band komt waar elders in dit spelletje een paar erg goede nummers van langskomen... en dat was nog tot daar aan toe; IQ gaf ons ook Promises en Marillion Cover My Eyes... maar dat dan ook nog iemand zijn schaarse nominatieruimte hiermee vulde...

Ik heb een heleboel hit-gevoelige songs toegevoegd in mijn eerste ronde. Allemaal korte en puntige songs. Ik dacht dat dat de bedoeling was. Nu merk ik dat de songs makkelijke onbekende 20-minuten durende tracks zonder video zijn. En ach, ik houd nu eenmaal van een lekkere popsong. Ik schaam me niets dat ik onderweg naar kantoor luidkeels 'Calling all the Heroes' heb zitten blèren...

Ozric Spacefolk
43
vs.
Osiris - Inextricable

Los van het feit dat ik toevallig wel van It Bites houd, vind ik die Osiris niet echt goed. Het lijkt gewoon een demo van een 80's thrashbandje en herbergt dan ook nog eens de slechtste zang van de hele k.o. Mensen die me kennen weten dat ik van thrash houd, mar dit vind ik echt niet zo goed.

1 - 5*

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

2 - 5*

Ozric Spacefolk schreef:
Ik heb een heleboel hit-gevoelige songs toegevoegd in mijn eerste ronde. Allemaal korte en puntige songs. Ik dacht dat dat de bedoeling was.

Ik ben wel blij dat er ook kortere puntige nummers in de k.o. staan. Een kort nummer krijgt evengoed mijn punten als het goed is.

Ozric Spacefolk
Svendra schreef:
(quote)

Ik ben wel blij dat er ook kortere puntige nummers in de k.o. staan. Een kort nummer krijgt evengoed mijn punten als het goed is.

Bij sommige nummers vind ik juist de duur een minpunt, zoals bij die Green Carnation, in de vorige ronde.

Ozric Spacefolk schreef:
Het lijkt gewoon een demo van een 80's thrashbandje en herbergt dan ook nog eens de slechtste zang van de hele k.o.

Als ik ze spreek, zal ik het ze vertellen! Volgens mij is ie ook gestopt met zingen...
Het lijkt erop dat ze toch mooi in de 2e ronde komen.
Dat is volgens mij net zo iets als Almere City in de 2e ronde van de Championsleage...

Ozric Spacefolk
Voetbalreferenties hebben geen zin bij mij....

Maar de ene kat verdient een ander...

It Bites = verschrikkelijk dan Osiris = verschrikkelijk....

Casartelli (moderator)
43
vs.
Osiris - Inextricable

Een aantal battles geleden wilde ik het nog wel even voor It Bites opnemen, maar dit is wel erg op het randje. Of nee, erover. Ik dacht dus dat de tegenstander automatisch wel zou winnen, maar Osiris is een wel erg poor man's Queensrÿche.

2*-5

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Kayak: prettig herkenbaar of toch iets té knullige knutselarij? Het is een delicaat evenwicht. Triana wint toch wel vrij gemakkelijk, hoewel dit ook lang niet mijn favoriete niet-angelsaksische klassieker is.

2-6*

43
vs.
Osiris - Inextricable

De stem van de Hollandse band Osiris ligt me niet.

3*-5

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Triana, verrassend, chaotisch, Spaans

2-7*

Nieuwe battles staan hier [/quote]

43
vs.
Osiris - Inextricable

It Bites vond ik erg goed een paar battles terug, maar dit somt even alle negatieve elementen van de jaren tachtig op. Osiris is niet geweldig, maar gaat er toch met een punt vandoor.

3-6*

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Triana, ach, het is best een goed nummer. Dat meen ik met heel mijn hart. Persoonlijk hou ik alleen niet zo van dat Spaanse, en het begint nogal met een cliché, maar dat er opeens een proggy synthsolo bij kwam deed me wel goed. Het punt gaat echter naar Kayak, dat me gewoon veel meer doet. Het is dan ook mijn eigen nominatie en één van de betere nummers die de band in zijn tweede incarnatie heeft voortgebracht.

3*-7

43
vs.
Osiris - Inextricable

Wat Papartis en Michiel zeggen. It Bites is overigens wel een beetje... fout?

4*-6

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Ik ben zeker een liefhebber van good old Kayak en dit is een erg goed nummer. Het nummer van Triana pakt me alleen net iets meer.

3-8*

Nieuwe battles staan [url=http://www.musicmeter.nl/forum/4/8790/300#4239672]hier[/ur]

43
vs.
Osiris - Inextricable

It Bites heeft hier geluk met de loting, bijna elke andere tegenstander was te sterk geweest. Al moet ik wel bekennen dat ik ooit de 12" van Calling all the Heroes heb gekocht. Maar dat is lang geleden.

5*-6

44
vs.
Triana - Abre la Puerta

Misschien later nog.

3-8*

Nieuwe battles staan Nieuwe battles staan hier

Casartelli (moderator)
45
Nemo - Faux Semblants
vs.
Taipuva Luotisuora - Out of the Chrysalis

Lastig, beide nummers zijn erg prettig. Beide hadden dan ook beide battles van gisteren makkelijk gewonnen. Misschien dat ik bij Nemo nog net iets blijder verrast ben, dus dan moet die het punt maar krijgen.

1*-0

46
Pallas - East West
vs.
Sonata Arctica - The Truth is Out There

Pallas begon even hoopvol, maar bevestigt daarna toch weer zijn imago als een van de zwakkere broeders in de neoprog: matige zang en een weinig opbeurende melodie. En dan is daar Sonata Arctica... had ik al iets over matige zang gezegd? Verder is dit nummer een paar versnellingen lager dan ik verwacht had, maar dan nog...

1*-0

45
Nemo - Faux Semblants
vs.

Lastig, beide nummers zijn erg prettig. Beide hadden dan ook beide battles van gisteren makkelijk gewonnen. Misschien dat ik bij Taipuva Luotisuora nog net iets blijder verrast ben, dus dan moet die het punt maar krijgen.

1-1*

46
Pallas - East West
vs.

Een van de fijnere momenten van The Sentinel. De zanguithalen hier zijn van bassist Graeme Murray en die bevallen me in tegenstelling tot Casper uitstekend. Sonata Arctica doet me niet zo veel. Stem voor mijn nominatie dus

2*-0

Edit: Sorry Remco, je berichtje niet gezien

45
Nemo - Faux Semblants
vs.

Nemo vond ik best aardig, maar wat standaard. Taipuva Luotisuora, of zoiets, klonk een stuk interessanter en krijgt dus mijn punt.

1-2*

46
Pallas - East West
vs.

Pallas begon erg saai, maar ontpopte zich toch tot best een aardig nummer. Sonata Arctica... is veruit superieur. Dit nummer staat op een album dat ik in mijn top 10 heb staan, dus het zou gek zijn als ik die zijn punt zou weigeren. Heel veel zanglijnen, progressive power metal van het hoogste niveau.

2-1*

45
Nemo - Faux Semblants
vs.

Beide goed.

2*-2

46
Pallas - East West
vs.

Er is wel powerprogmetal die ik kan waarderen maar Sonata Arctica hoort daar niet bij. De Alan Reed-incarnatie van Pallas vind ik beter dan deze periode maar dan nog

3*-1

Ozric Spacefolk
45
Nemo - Faux Semblants
vs.

De Spacerock van Taipuva Luotisuora is uiteraard mijn nominatie, maar ik ga voor Nemo. Waanzinnig mooie prog-pop en nog lekker mysterieus in het Frans en wat een stem!!!! Hier ga ik meer van willen.... Overigens de eerste keer dat ik tegen mijn eigen nominatie stem... Edit; na nog eenmaal luisteren toch voor mijn eigen nominatie... Ik weet niet. Nemo is het toch net niet... Al ben ik wel verrast...

2 - 3*

46
Pallas - East West
vs.

Uitgemaakte zaak, al voor ik Sonata ging beluisteren. Neoprog heeft gewoon een stap voor op powerprog. En Pallas is daarbij nog alleraardigst ook...

4* - 1

45
Nemo - Faux Semblants
vs.

Van tevoren verwachtte ik blind te kunnen stemmen, want Nemo maakt zo ongeveer de beste heavyprog die er bestaat. Maar Faux Semblants is niet het nummer dat ik zou nomineren en Taipuva Luotisuora verrast; hier hou ik dus ook van. Het punt gaat nipt naar de Fransen.

4*- 3

46
Pallas - East West
vs.

Het nummer van Sonata Arctica klinkt fris en een beetje rommelig. Niet briljant, maar leuker om naar te luisteren dan dit stoffige Pallas.

5 - 2*

Ozric Spacefolk schreef:
Nemo. Waanzinnig mooie prog-pop en nog lekker mysterieus in het Frans en wat een stem!!!! Hier ga ik meer van willen....

Hun recente album staat nu nog op Progstreaming. Zeer de moeite waard.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.