MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
Jester schreef:

It Bites heeft hier geluk met de loting, bijna elke andere tegenstander was te sterk geweest. Al moet ik wel bekennen dat ik ooit de 12" van Calling all the Heroes heb gekocht. Maar dat is lang geleden.

Ik ook Voor mij ook lang geleden op een rommelmarkt. Hoes was best mooi.

45
Nemo - Faux Semblants
vs.
Taipuva Luotisuora - Out of the Chrysalis

Nemo was wel aardig maar ik snap de hallelujah verhalen niet zo. Taipuva was weliswaar wat rommelig maar veel spannender.

4- 4*

46
Pallas - East West
vs.
Sonata Arctica - The Truth is Out There

Sonata had meer aardige momenten dan ik op voorhand had verwacht maar het punt gaat toch naar Pallas omdat ik dat beter vind. Wel is het een nummer wat zo uit een conceptplaat is gepakt en dat werkt niet altijd even goed, zo ook hier binnen het verhaal past het beter

6 - 2*

Deadline: 22.00 uur
Nieuwe battles staan hier

vigil schreef:
Nemo was wel aardig maar ik snap de hallelujah verhalen niet zo.

Op basis van dit nummer kan ik dat nog wel begrijpen, want dit hoort i.m.o. niet tot hun beste werk. Ik had zelf ook iets van Nemo moeten nomineren, stom.

Ozric Spacefolk
Ik had met mijn stomme hoofd weer een live-nummer genomineerd, omdat ik dacht dat meer zou inslaan.

Bij een volgende k.o. zal ik beter en gerichter nomineren.

Volgens mij kan je nominatie nog makkelijk winnen

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
Volgens mij kan je nominatie nog makkelijk winnen

Ach, ik zal het allang leuk vinden als mensen mijn nominaties ontdekken: Colorstar, Taipuva Luotisuora, Masfel, Hidria Spacefolk...

Ik voel me zo eenzaam op deze site soms, met dit soort muziek.

Niet nodig, Michiel. Ik heb al wat mooie ontdekkingen gedaan dankzij jou

Ozric Spacefolk schreef:
Ik voel me zo eenzaam op deze site soms, met dit soort muziek.

Je bent niet alleen in je eenzaamheid. Bij meer dan 200 albums ben ik de enige stemmer.

Nieuw in de verhalenreeks De Bijzonderheden van Music Meter: Sander, de eenzame stemmer

Casartelli (moderator)
Svendra schreef:
Je bent niet alleen in je eenzaamheid. Bij meer dan 200 albums ben ik de enige stemmer.

Bij mij zijn dat er slechts 144. Maar ik ben dan ook een schaamteloos commerciële jongen.

Nou dat boek hoeft niet van titel te veranderen zie ik....

592 stuks

Ozric Spacefolk
De eenzame progger...

Ik heb 624 platen waar ik de enige stemmer ben...
Wel een hoop 5* en 4,5*....

Is het anders geen idee om een soort van "Prog Album van de Week" topic te beginnen, waar mensen als Ozric en Svendra hun eenzame albums kunnen nomineren? Een beetje in de stijl van Metal Album van de Week?

progrock album van de week

Dat is er al, Remco.

Edit: link Goed kopieren lukt niet helemaal. Ben nog niet zo handig met mn smartphone

Ah, kijk, dat wist ik niet. Zo te zien niet erg actief meer alleen...

Ozric Spacefolk
Komt omdat proggers altijd liever zelf dingen willen ontdekken en niet snel iets aannemen van een ander.

Daarbij: ga jij 600 platen luisteren die ik je wil aanbevelen?

Ozric Spacefolk schreef:
Komt omdat proggers altijd liever zelf dingen willen ontdekken en niet snel iets aannemen van een ander.

Altijd nog wel... Valt volgens mij reuze mee hoor.

Casartelli (moderator)
Enfin, het topic was er en is op een gegeven moment doodgebloed. Maar als men het weer tot leven wil wekken, ben ik wel van de partij.

Ozric Spacefolk schreef:

Daarbij: ga jij 600 platen luisteren die ik je wil aanbevelen?

Niet alle 600 tegelijk natuurlijk, maar mocht er in dat topic met enige regelmaat een plaat voorbij komen met een beschrijving die me bevalt zal ik toch wel proberen ernaar te luisteren.

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
(quote)

Altijd nog wel... Valt volgens mij reuze mee hoor.

Okay, ik dan...

Nog even op de valreep!
Zou zonde zijn om mijn stem verloren te laten gaan....

45
Nemo - Faux Semblants
vs.
Taipuva Luotisuora - Out of the Chrysalis

7* - 4

46
Pallas - East West
vs.
Sonata Arctica - The Truth is Out There

8 - 3*

47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

1-0

Wat een fantastische stem heeft die Damian Wilson toch. Eén van mijn favoriete zangers aller tijden. Ook de gitaarsolo op het eind van Embrace vind ik erg fraai.

48
Diagonal - Cannon Misfire
vs.
The Wishing Tree - Midnight Snow

1-0

Diagonal is best lekker. The Wishing Tree vond ik daarentegen buitengewoon slaapverwekkend met een matige zangeres.

Nieuwe battles staan hier [/quote]

47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

2*-0

Ik ben ook wel fan van Damian's stem maar het nummer vind ik vrij saai. Masfel vind ik vooral raar.

48
vs.

2*-0

Diagonal leuke ontdekking.

47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

3*-0

Mooi nummer van Landmarq, met een prima solo inderdaad. Bij Masfel vond ik het filmpje leuker dan de muziek..

48
vs.

2-1*

Geen van beiden echt sterk, maar de muziek van The Wishing Tree ligt me beter dan die van Diagonal, ondanks de niet overtuigende zangeres.

47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

3-1

Saai nummer van Landmarq, op dat gegalm van Wilson ben ik ook al eeuwen uitgekeken, dus het punt naar de andere kant.

48
vs.

2-2*

Nieuwe battles staan hier [/quote]

47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

3-2*

Landmarq was best een mooi nummer. Ik wist niet dat Damian Wilson daarbij gezeten had. Snel maar eens gaan luisteren dan. Másfél viel mij echter meer op en komt met een punt weg. Kon alleen het album waar dit nummer op stond niet vinden op Music Meter.

48
vs.

3*-2

Allebei prima nummers. Diagonal krijgt mijn stem, want ik heb gewoon een zwak voor instrumentale, groovende prog. The Wishing Tree is echter niet slecht. Mooie betoverende stem.

Nieuwe battles staan hier.

Casartelli (moderator)
47
Landmarq - Embrace
vs.
Másfél - Crow

Landmarq klinkt als tamelijk flauwe neoprog. Másfél is wel even onderhoudend.

3-3*

48
vs.

Ik had wel eens eerder iets van Diagonal gehoord en dat beviel toen wel. Dit doet echter wat te freakerig aan. The Wishing Tree is bovenal buitengewoon onopvallend.

4*-2

Nieuwe battles staan hier.

The_CrY schreef:
Is het anders geen idee om een soort van "Prog Album van de Week" topic te beginnen, waar mensen als Ozric en Svendra hun eenzame albums kunnen nomineren? Een beetje in de stijl van Metal Album van de Week?

Dat doe ik al, maar vrijwel niemand beantwoordt mijn eenzame berichten.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:22 uur

geplaatst: vandaag om 02:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.