MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
55
Astra - Cocoon
vs.
Anima Mundi - Time to Understand

1-3*

56
Shadow Gallary - The Dance .of Fools
vs.
World trade - The Moment Is Here

Idem als mijn voorganger.

2*-2

Deadline: 22.00 uur
Nieuwe battles staan hier

55
Astra - Cocoon
vs.

Mijn punt gaat naar mijn eigen nominatie, al is Astra zeker niet verkeerd en heeft de band ook nog wel betere

1-4*

56
vs.

Ook hier gaat mijn stem naar mijn eigen nominatie al was het verschil hier wat groter in vergelijk met de vorige battle.

2-3

Nieuwe battles staan hier [/quote]

Ozric Spacefolk
55
Astra - Cocoon
vs.

Onvervalste spacerock van Astra. Hier lust ik wel meer van. Anima Mundi is ook en tevens erg goed. Lekker ding die zanger. Maar Astra wint, omdat spacerock 'mijn ding' is.

2* - 4

56
vs.

Heb even geen zin in progmetalgeneuzel met geprogrammeerde drums. World Trade met zijn aanstekelijke AOR is echt de winnaar hier. Hoe meer ik het luister, hoe gaver ik het vind. Jammer dat Yes niet meer deze kant op is gegaan.

2 - 4*

55
Astra - Cocoon
vs.

3* - 4

56
vs.

Beide prima zo nu en dan.

3* - 4

55
Astra - Cocoon
vs.

5* - 4

Allebei erg goed. Zeer lastige strijd. Astra krijgt mijn punt omdat die de hele rit onderhoudend blijft.

56
Shadow Gallery - The Dance .of Fools
vs.

5* - 4

Shadow Gallery in den beginne. Nog lang niet wat het ooit zou worden en die drums zijn inderdaad storend. Maar ja, World Trade is niet bepaald beter.

Nieuwe battles staan hier.

Casartelli schreef:
Papartis, heb je wat links geüpdatet, of was er iets anders?

Ik wilde de nieuwe battle aanmaken maar kreeg een crash op mijn computer.

Casartelli (moderator)
Papartis schreef:
Ik wilde de nieuwe battle aanmaken maar kreeg een crash op mijn computer.

Ok. Je moet voor deze battles ook nog stemmen he?

55
Astra - Cocoon
vs.

5 - 5*

Zeker allebei erg goed. Maar ik heb veel sympathie voor onze Cubaanse vrienden en heb ze meerdere keren live mogen aanschouwen. Van Astra heb ik ook beide albums en die waardeer ik ook zeer. Mijn stem gaat naar Anima Mundi

56
vs.

6* - 4

Ik snap de populariteit van World Trade niet zo goed. AOR en gekopieerd van Yes ten tijde van Big Generator, niet mijn favoriete Yes periode. In dit geval wint Shadow Gallery deze battle.
Als de loting tussen deze 4 anders was waren de bands van 55 allebei doorgegaan denk ik.

Casartelli schreef:
(quote)

Ok. Je moet voor deze battles ook nog stemmen he?

Net gedaan op mijn werk.

55
Astra - Cocoon
vs.

5 - 6*

Allebei de moeite waard. Anima Mundi is wel erg 'klassieke' prog, maar smaakt naar meer. Astra is ook zeer de moeite waard, maar legt het hier toch af. Had in de volgende battle het punt waarschijnlijk wel gekregen.

56
vs.

7* - 4

Shadow Gallery is niet speciaal, maar dit nummer van World Trade komt tekort, is toch wat te gedateerd.

Hopelijk hebben de eerste drie niet lopen stemmen op de dooie link van Threshold...

Hier een werkende

YouTube - Threshold - Mission Profile (Subtitulos en Español)

57
Vienna Circles - Dream Presage
vs.
Flairck - Circus part 1

Vienna Circles is wat flauw, zang matig en geen spanning te vinden maar wel een beetje een allemansvriend, dat kan je dan weer niet van de tegenstander zeggen. Daar moet je echt van houden en ik doe dat!

3-1*

58
Threshold - Mission Profile
vs.
Frost* - Dear Dead Days

IJzersterke battle, beide nummers staan in mijn binnenkort te verschijnen top 1000 allertijden. Threshold krijgt het punt. Frost* is met dit nummer wel wat schatplichtig aan Muse

1*-3

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
Hopelijk hebben de eerste drie niet lopen stemmen op de dooie link van Threshold...

Hier een werkende

YouTube - Threshold - Mission Profile (Subtitulos en Español)

Dit is dan weer een live-versie...

Ozric Spacefolk
]57
vs.
Flairck - Circus part 1

De gyspy muziek van Flairck spreekt me veel meer aan dan de pot-pourri van Vienna Circle. Het begint alleraardigst, maar de simpele riffjes en het slechte drumwerk verpesten alles. En dan heb ik het nog niet over de inspiratieloze zang gehad.

4 - 2*

58
vs.
Frost* - Dear Dead Days

We moeten het hier met een lawaaiige liveversie doen van Threshold. Threshold heeft zoveel betere songs gemaakt, dan dit. Met name de latere platen missen spanning en originaliteit. Subsurface is één van mijn minst favoriete platen. Maar MacDermott redt het nummer en Johanne James een erg gave drummer. Frost* is ook erg goed, maar niet mijn favoriet. Dat het op Muse lijkt, moet ik tegenspreken. Muse kan echt niet tippen aan dit soort muziek.

3* - 3

Dat het ergens op lijkt zegt het niks over een eventueel waarde oordeel.

Volgens mij wil jij echt overal hier op de site een discussiepunt van maken of niet

Ozric Spacefolk
vigil schreef:
Dat het ergens op lijkt zegt het niks over een eventueel waarde oordeel.

Volgens mij wil jij echt overal hier op de site een discussiepunt van maken of niet

Ik vind Muse echt overgewaardeerd, los van het feit of ik erover wil discussieren.

Frost vind ik trouwens niet eens zo onwijs leuk. Ik las dat Frost schatplichtig is aan Muse. Ik kan me niet voorstellen dat Frost op Muse wil lijken.

Nee doen ze ook niet (echt) maar bij dit nummer dan weer wel

Ik schrijf het ook niet zo zwart/wit zoals jij het nu plaatst, ik heb het over dit specifieke nummer en ook nog eens over "wel wat".

is met dit nummer wel wat schatplichtig

57
vs.
Flairck - Circus part 1

Het kan raar lopen met k.o.'s. Beide nummers zijn zoveel beter dan die in de volgende battle. Lastig, Vienna Circles is een grotere verrassing en krijgt het punt.

5* - 2

58
vs.
Frost* - Dear Dead Days

En hier verlangde ik tweemaal naar het einde. Van Frost* kreeg ik de minste hoofdpijn.

3 - 4*

57
vs.
Flairck - Circus part 1

6* - 3

Vienna Circles is best mooi. Flairck vond ik wat rommelig.

58
vs.
Frost* - Dear Dead Days

3 - 6*

Denk dat Threshold misschien wel leuk was geweest als het een studio-versie was, maar ja, mijn diverse pogingen tot die band hebben vooralsnog niet tot een glimlach geleid. Frost* klonk wat frisser, wat energieker. De Muse-vergelijking snap ik hier helemaal, en dan vooral in de eerste minuut.

Casartelli (moderator)
57
vs.
Flairck - Circus part 1

Vienna Circle klinkt een tijdlang boven verwachting, maar het laatste stuk is dan weer vrij flauw helaas. Het muziekje van Flairck is wat perifeer in dit spelletje, maar verder wel gezellig.

6-4*

58
vs.
Frost* - Dear Dead Days

Frost* is energiek en valt niks tegen. Mission Profile is evenwel een te grote GP om het punt niet te krijgen.

4*-6

Casartelli (moderator)
59
Hidria Spacefolk - Modus Operandi Hermetik
vs.
Arch / Matheos - Stainted Glass Sky

Spacefolk... wie zou dit genomineerd hebben? Lekker nummer in elk geval. Tegen een nummer dat in alles behalve de naam Fates Warning is en dat ook prima is.

1*-0

60
Anubis - A Tower of Silence
vs.
Abarax - Sermons & Lies

Ik houd de mogelijkheid open dat bij Anubis ook de geluidskwaliteit in de weg zit, maar het nummer maakt al met al een knap suffe indruk. Abarax heeft met zijn melodieuze neoprogmetal het wiel ook niet uitgevonden, maar dat klinkt toch net wat beter.

0-1*

59
Hidria Spacefolk - Modus Operandi Hermetik
vs.
Arch / Matheos - Stainted Glass Sky

Het nummer van Hidria Spacefolk is zeker een bijzonder nummer. Wint voor mij deze battle van de Prog.metal van Arch / Matheos

2*-0

60
Anubis - A Tower of Silence
vs.
Abarax - Sermons & Lies

Anubis is zeker niet slecht maar er zijn betere nummers dan deze. Abarax is neo-prog die ik wel kan waarderen. Deze Duitse band wint deze battle.

0-2*

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.