MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Prog Songs KO

zoeken in:
59
Hidria Spacefolk - Modus Operandi Hermetik
vs.
Arch / Matheos - Stainted Glass Sky

4*-0

Ik sluit me bij de rest aan, de eerste track is spannender voor mij

60
Anubis - A Tower of Silence
vs.
Abarax - Sermons & Lies

1-3

Hier volg ik dan weer mijn eigen weg, Abarax doet me niets met bovendien een matige zanger.

Deadline: 22.00 uur
Nieuwe battles staan hier.

59
vs.

Stainted Glass Sky vind ik werkelijk een fenomenaal nummer. Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over, want vorig jaar vloog ie er ook zonder pardon der eerste ronde uit. Misschien komt het door de zang van John Arch. Dat is wel een typisch gevalletje van love or hate... Ik ben in ieder geval fan van Arch!

4-1*

60
vs.
Abarax - Sermons & Lies

2*-3

Casartelli (moderator)
Dieter schreef:
Stainted Glass Sky vind ik werkelijk een fenomenaal nummer. Blijkbaar denkt niet iedereen er zo over, want vorig jaar vloog ie er ook zonder pardon der eerste ronde uit.

Het was dit jaar echt een twijfelgeval voor mij. Ik zie dat hij vorig jaar tegen Porcupine Tree - Time Flies uitkwam - lijkt me geen enorme schande om van te verliezen.

Ozric Spacefolk
59
vs.

Arch/Matheos blies me direct omver. Waanzinnig gaaf. Suberb gedrumd door Jarzombek van Riot. Schitterend gitaarspel. Ook met de zang heb ik geen problemen. Ik vind dit 10 malen beter dan Fates Warning. En mijn stem was er ook heen gegaan, als de tegenstander niet Hidria Spacefolk was geweest. Sorry, maar op het moment dat die trompet komt, krijg ik nog steeds kippenvel, zo mooi....

5* - 1

60
vs.
Abarax - Sermons & Lies

2 - 3

Ik pas bij deze. Ik kan er beide niets mee. Anubis is zo'n typisch modern progbandje als Gazpacho en Airbag en Abarax komt niet voor de midtempo. Naar mijn gevoel is er geen spanning. Totaal suffe prog. Ik houd duidelijk van andere dingen.

59
vs.

Tsja wie er hier van doorgaat interesseert me niet zo. Ik zal ze allebei onthouden, want allebei zijn ze prachtig. Arch/Matheos is eigenlijk de eerste keer dat ik goed naar John Arch kan luisteren en ik prefereer hem nou al boven Ray Alder, hoewel ze ergens wel op elkaar lijken. Spacefolk is weer een hele andere kant van het progspectrum, en daar hou ik ook erg van. Ik stem maar op Fates Warning om wat tegengewicht te geven

5 - 2*

60
vs.
Abarax - Sermons & Lies

2 - 4*

Anubis was redelijk saai. Abarax bracht het er t.o.v. daarvan iets beter vanaf.

59
vs.

Twee goede nummers. Van nature ligt swingende spacerock het dichtst bij mijn smaak. Maar er wordt zo strak gespeeld door Arch / Matheos dat die mijn sympathiestem krijgen.

5 - 3*

60
vs.
Abarax - Sermons & Lies

3* - 4

Beide niet super. Anubis ging zonder te storen langs me heen. Bij Abarax heb ik moeite met de zang.

Nieuwe battles staan hier

59
vs.

Leuk nummer van HS. Nummer van A/M was de eerste vier minuten gelijkwaardig, toen Arch ging zingen was het snel beslist.

6* - 3

60
vs.
Abarax - Sermons & Lies

3 - 5*

Casartelli (moderator)
61
The Mirror Conspiracy - Canard
vs.
Nosound - Paralysed

The Mirror Conspiracy - Canard. Geweldige combinatie van artiestennaam en titel alvast. 't Is ook fijne muziek, al had het van mij ook wel helemaal instrumentaal mogen zijn. Nosound vind ik over het algemeen niet veel, maar dit nummer valt mee. Sterker nog: met dank aan het outro genoeg voor een stem.

0-1*

62
Cressida - Let Them Come When They Will
vs.
Hoelderlin - Schewebebahn

Cressida maakt vooral in de tweede helft een erg prettige indruk . Hoelderlin is ook niet verkeerd. Uiteindelijk overtuigt Cressida nog iets meer, maar dit soort battles zijn een luxeprobleem.

1*-0

61. Twee prima battles.
vs.
Nosound - Paralysed

The Mirror Conspiracy met Canard is een intrigerend nummer met wat verassende wendingen, Nosound is een prachtig episch nummer met een bijzonder slot, zeker ook in de clip. Lastige keuze. Ik ga nawat wikken en wegen toch voor Nosound.

0-2*

62
vs.

Cressida maakt vooral in de tweede helft een erg prettige indruk . Hoelderlin is ook niet verkeerd. Uiteindelijk overtuigt Cressida nog iets meer, maar dit soort battles zijn een luxeprobleem.
Zoals Casper dit verwoord kan ik me zeer in vinden

2*-0

61.
vs.
Nosound - Paralysed

geen liefhebber van nosound maar dit nummer viel me mee, aardige tweede deel. TMC vond ik beter.

2*-2

62
vs.

Cressida ook goed maar Hoelderlin is een persoonlijke favoriet

3-1*

61.
vs.
Nosound - Paralysed

Leuke battle idd, toch redelijjk makkelijk mijn punt kunnen weggeven, Mirror Conspiracy heeft mij veel meer te bieden.

3*-2

62
vs.

Ook deze was niet heel moeilijk voor mij.

3-2

Casartelli (moderator)
Volgens mij zijn vigils punten weggevallen en is dit de tussenstand:

61.
vs.
Nosound - Paralysed

3-3

62
vs.

4-2

Ozric Spacefolk
Volgens mij zijn vigils punten weggevallen en is dit de tussenstand:

61.
vs.
Nosound - Paralysed

3 - 4*

Moeilijke battle. Ik kende beide bands niet, en ik vind het allebei alleraardigst. Vandaag staat in het teken van violen, geloof. Ik ga voor NoSound, omdat die gitaarsolo er zo lekker inhakt.

62
vs.

5* - 2

Leuke ontdekking die Hölderlin. Ik houd er wel van. Maar mijn nominatie Cressida wint toch.

61.
vs.
Nosound - Paralysed

3 - 5*

Vond het allebei niet heel erg goed, maar Nosound maakte dan een iets fijnere indruk.

62
vs.

6* - 2

Cressida begon wel aardig, maar Hoelderlin vond ik dan weer helemaal niets. Dit is niet mijn favoriete dag van deze KO.

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

64
Finch - A bridge to Alice
vs.
Satellite - Evening Games

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

3 is voor mij onbekend, maar wel heel verrassend! Mystery is altijd prima, maar mij met iets te zoet.

0-1

64
vs.

0-1

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

Beide heb ik met plezier beluisterd. De stem gaat naar het meest pittige nummer.

0-2*

64
vs.

Finch hoort bij de beste drie Nederlandse progbands uit de jaren 70, naast Focus en Kayak. Heel soepel gespeeld allemaal, raakvlakken met Camel. De Poolse tegenstand is degelijk maar niet bijzonder.

1*-1

Ozric Spacefolk
63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

3 is een nominatie van mij en ik verwachtte dat ik er tegen zou stemmen, want ik ben een beetje klaar met de band (en de zang). Maar ik vind Mystery niet echt boeiend, dus toch mijn stem naar de gekke Amerikanen die flamenco in de metal verwerken.

0 - 3*

64
vs.

Finch veegt met gemak de vloer aan met Satellite. Goede band maar niet echt een goede zanger. Satellite is niet een favoriet van mij. Doe dan maar Milennium, Believe of Moonrise. Finch is trouwens echt awesome. Beetje Camel, beetje Supersister... erg lekker....

2* - 1

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

Mystery is best een aardig nummer, maar 3 is beter. Een bandnaam van niks, als ik dat mag zeggen en lastig te vinden op deze site als je geen albumtitel weet. Flamenco en metal gekruist heb ik eerder gehoord en doet me denken dat ik ben vergeten om Flametal te nomineren, maar goed, deze ervaring is alleraardigst al is het zgn flamenco element erg ver op de achtergrond.

0 - 4*

64
vs.

Twee maal te gek! Toen ik Finch hoorde was ik overtuigd dat ik daar op moest gaan stemmen, want dat is precies het soort 70s prog dat ik graag hoor. Beetje á la Camel enzo. Satellite bracht echter een geweldig epos van een kwartier aan mijn oren dat doorgaans prachtig was. Ik vraag me af hoevelen van jullie na "Part 1" nog op "Part 2" geklikt hebben aan de zijlijn, want anders is het nummer niet compleet en mist je wonderschone passages!

2 - 2*

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

Mystery maakt prachtige melodieuze muziek (wat niet als zoet moet worden beschouwd) waar ik gek op ben. Heb ze dit jaar ook live mogen zien in Zoetermeer. 3 is ook prima maar kies voor Mystery

1* - 4

64
vs.

Twee maal te gek! Mee eens ik kies voor Satellite

2 - 3*

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

2* - 4

64
vs.

3* - 3

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

2 - 5

Mystery doet mij bar weinig, al een "probleem" wat langere tijd speelt.

64
vs.

De Neo van Satellite vind ik best te pruimen maar ik kies voor Finch
4* - 3

Nieuwe battles staan hier [/quote]

Casartelli (moderator)
63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

Mystery maakt bij vlagen wel prettige muziek, zo ook hier. 3 is eigenlijk wat spannender, maar mist voor mij toch iets van urgentie, alsook van prettige zang.

3*-5

64
vs.

Finch en Satellite. 't Is allebei best goed en vooral erg degelijk in zijn soort. En erg lang. En beide hebben wel betere nummers.

5*-3

63
Mystery - As I Am
vs.
3 - Dregs

4*-5

64
vs.

6*-3

65
IOEarth - Harmonix
vs.
Ritual - A Dangerous Journey

0-1

IO was eigenlijk beter dan ik op voorhand had ingeschat dus een leuke meevaller, maar tegen de epic van Ritual kan het toch niet op.

66
Zauber - Il povero Piero
vs.
Ash ra Tempel - Jenseits

Zauber klonk een beetje kneuterig maar best aardig, Ash ra Tempel was behalve lang toch wel erg spannend ondanks dat er op zich niet heel veel gebeurde. Ik kan goed begrijpen dat Jenseits deze battle niet gaat winnen maar voor mij wel een leuke ontdekking.

Nieuwe battles staan hier[/

Casartelli (moderator)
65
IOEarth - Harmonix
vs.

Ritual is weliswaar een hele zit, maar het nummer verveelt geen moment. De vrij doorsnee prog van IOEarth steekt daar mager bij af.

0-2*

66
Zauber - Il povero Piero
vs.
Ash ra Tempel - Jenseits

Nog zo'n luxe battle. Zauber is goed, Ash Ra Tempel schitterend .

0-2*

Kon jij het nummer al? Voor mij wel de grootste ontdekking tot nu toe. Is dit trouwens met of zonder Klaus Schulze?

[65
IOEarth - Harmonix
vs.

weer een loting tussen 2 goede nummers. En zo standaard is IOearth niet. Lastig dus. Ik ga voor het filmische van IOearth.

1*-2

66
Zauber - Il povero Piero
vs.
Ash ra Tempel - Jenseits

het simpele van Zauber legt het af tegen het intelligente van Ash Ra Temple.

0-3*

Gast
geplaatst: vandaag om 20:02 uur

geplaatst: vandaag om 20:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.