MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2013

zoeken in:
Wat zit er bij de Belgen in het water? Hessian bracht dit jaar een erg sterk album uit en dit is lekker bruut.

8

odi
Interssant !!

7,5

Ik mis wat dynamiek, zo vind het een beetje saai en oncreatief.

5,0

Aardig, maar na 3½ minuut heb ik er dan ook wel weer genoeg van.

6

02-10: Ataraxie - Face the Loss of Your Sanity (odi / 10 / 7,30)
04-10: Kayo Dot - Thief (Don Cappuccino / 5 / 4.60)
06-10: Black Tusk - Internal / Eternal (dumb_helicopter / 9 / 6,91)
08-10: Hessian - Ascension (jspr_g / 9 / 6,678)
10-08: Long Distance Calling - Nucleus (Dieter / / )

Mooi instrumentaal nummer van deze Duitsers. Heb de band vrij recent ontdekt en ben toch wel onder de indruk. Voor de liefhebbers staat op de laatste plaat staat ook nog een prachtig nummer met 'Vincent Cavanagh en Petter Carlsen'.

8,5

Mooi album. De vocals op enkele van de nummers vind ik ook erg geslaagd.
Niet mijn favoriete nummer van het album dit, maar het zit zeker erg goed in elkaar.

7,5

Laat Long Distance Calling instrumentaal. Dan is het hartstikke goed, zoals op Nucleus. De nummers met vocalen op de nieuwe plaat zijn ronduit zwak.

8

odi
Tijdje terug gezien in hun "hometown" Munster. Ik ging er heen voor de voorprogramma's (Audrey Horne en Solstafir) maar heb ook erg genoten van LDC, op plaat doet het me toch wat minder.

7

Fraaie, sfeervolle progrock/metal met voor mijn gevoel jaren '70-verwijzingen. Het blijft op de een of andere manier boeien.

8,1

10-10: Long Distance Calling - Nucleus (Dieter / 7 / 7,61 )
12-10: Amaranthe - The Nexus (jasper1991 / /)

Lekkere vette, poppy melodeath met een fout randje! Heerlijk lopend nummer in een toch wel eigenzinnige stijl.

8,3

Dit heeft voor mij alles wat ik aan poppy metal verafschuw. Daarom ook een:

3

Volgens mij had je me ooit dit album van Amaranthe aangeraden, Jasper. En laat dit nou net het nummertje zijn dat me niet zo aansprak. Nu hou ik wel van foute muziek af en toe, ik hou immers van industrial, maar deze vreselijke screams en erg poppy refreintjes spreken me wat minder aan. Moet wel toevoegen dat het ontbreken van de clip absoluut geen gemis is.

5,5

odi
Sorry maar dit vind ik echt verschrikkelijk.

3

hihi

6,8

Natuurlijk is dit helemaal fout, maar echt slecht is het toch niet...
Kan hier prima naar luisteren, maar ben bang dat dit heel snel heel erg gaat vervelen.

Voor deze ene luisterbeurt (en daar zal het bij blijven) toch een voldoende.

6

Tja, veel over gelezen maar nog nooit iets van gehoord. Dat had ook niet noodzakelijkerwijs gehoeven. Muziek klinkt aalglad en voorzien van vacuumgetrokken productie. Zang bevalt me ook niet erg.
Hapslikwegmetal voor pubers, wat mij betreft.

4

12-10: Amaranthe - The Nexus (jasper1991 / 8 / 5,24)
14-10: Oranssi Pazuzu - Uraanisula (Don Cappuccino)

De Finnen van Oranssi Pazuzu maken triptruffelmetal. Behoorlijk psychedelisch met een vleugje black metal, een recept dat je snel naar hogere sferen schiet. Valonielu begint een van mijn favoriete albums van het jaar te worden.

9,5

Ik hou totaal niet van dat dragende, zware, logge gitaargeluid dat twaalf minuten lang doorzeurt. Natuurlijk gebeurt er wel het één en ander, maar de vocalen moeten mij ook al niet en dan blijft er weinig over voor mij. Ik heb dat geduld gewoon niet voor dit genre, ik word er een beetje zenuwachtig van.

4,5

Verrassend goed, blackmetal met prog- en stonerinvloeden. Goede drive en goed opgebouwd.

7,9

odi
6,5

12-10: Amaranthe - The Nexus (jasper1991 / 8 / 5,24)
14-10: Oranssi Pazuzu - Uraanisula (Don Cappuccino / 5 / 6,98)
16-10: KoRn - Mass Hysteria (The_CrY / /)

Voor de verandering eens een wat bekender bandje. Het is lang geleden dat Korn zo goed klonk. Dit is mijn favoriete nummer van het nieuwe album dat gewoon weer eens stevig en degelijk is en niet volstaat met middelmatig songmateriaal. Heerlijke grooves met een wat industrial tintje.

8,2

Gast
geplaatst: vandaag om 05:22 uur

geplaatst: vandaag om 05:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.