MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2013

zoeken in:
Heb niet zo veel met Korn, maar dit klinkt op zich prima...

7

Ik heb altijd wel een zwak voor Korn gehad, maar met The Paradigm Shift hebben ze zich er wel heel makkelijk van afgemaakt. Experimenten zijn nergens te horen, hetzelfde geldt voor de typerende Korn-groove. Wat we krijgen zijn zouteloze popsongs met harde gitaren.

5

Mass hûh-steria? Volgende keer eerst maar eens de uitspraak oefenen zou ik zeggen...voor de rest klinkt dit als wat Don C. zegt: zouteloze pop met harde gitaren.

4.

wizard schreef:
Mass hûh-steria? Volgende keer eerst maar eens de uitspraak oefenen zou ik zeggen...voor de rest klinkt dit als wat Don C. zegt: zouteloze pop met harde gitaren.

4.

Zegt een Nederlander tegen een native speaker

Je hoeft geen native speaker te zijn om te weten dat de hy van hystria ook in het engels met een i wordt uitgesproken - iig niet als huh.

Beetje op je teentjes getrapt dat ik je liedje niet kan waarderen?

Het is hetzelfde als dat Nederlands 'vûrgeten' zeggen in plaats van 'vèrgeten' dat in de boekjes staat. Buitenlanders kun je aan het tweede herkennen. Verder zijn er zoveel Engelstalige gebieden en het kan ook een keuze zijn voor een bepaalde dictie. 'Uitspraak oefenen' is natuurlijk onzin, jij zou een piloot nog leren om te vliegen.

Dan was er nog muziek en die vind ik best lekker. Ik ken eigenlijk beschamend weinig van Korn, klinken ze altijd zo? Lekker groovy geluid en doeltreffende synths, hoewel een beetje glad.

6,5

wizard schreef:

Beetje op je teentjes getrapt dat ik je liedje niet kan waarderen?

Dat mijn liedjes niet gewaardeerd worden stoort me niet zo. Maar als er dingen gezegd worden die gewoon onzinnig zijn in mijn optiek moet ik wel even reageren. Engelse taal is toevallig mijn vakgebied, en ik kan je verzekeren dat meneer Davis hier geen woord verkeerd uitspreekt. Als je een taalkundige uitleg wil kan ik die geven, maar dat is hier niet zo op zijn plaats op dit forum.

6

Ik ben op het vorige nummer vergeten stemmen, terwijl ik het wel beluisterd heb.. (Ik had het een 8 gegeven)

JSPR_G schreef:

Ik ben op het vorige nummer vergeten stemmen, terwijl ik het wel beluisterd heb.. (Ik had het een 8 gegeven)

Snap ik compleet, je vergeet alles om je heen als je Oranssi Pazuzu opzet.

02-10: Ataraxie - Face the Loss of Your Sanity (odi / 10 / 7,30)
04-10: Kayo Dot - Thief (Don Cappuccino / 5 / 4.60)
06-10: Black Tusk - Internal / Eternal (dumb_helicopter / 9 / 6,91)
08-10: Hessian - Ascension (jspr_g / 9 / 6,678)
10-10: Long Distance Calling - Nucleus (Dieter / 7 / 7,61 )
12-10: Amaranthe - The Nexus (jasper1991 / 8 / 5,24)
14-10: Oranssi Pazuzu - Uraanisula (Don Cappuccino / 5 / 6,98)
16-10: KoRn - Mass Hysteria (The_CrY / 8 / 6,15)
19-10: Death Angel - Son of the Morning (Dieter / / )

Blij verrast met de kwaliteit van deze Death Angel. Kan nog niet goed beoordelen wat het beste nummer is, maar deze viel mij direct op door de 'Tom Araya gil' op 0:36 en verder gewoon een goed nummer!

8,5

Sterk nummer van Death Angel, met een lekker voortdenderende groove. Smaakt naar meer!

8,2

Geweldige (foute) hoes!

Het klinkt wel wat saai jammer genoeg. Ik moest inderdaad gelijk aan Angel of Death denken, maar de zanger heeft in het algemeen wel iets van Araya. Ik kan er wel allerlei theorieën op los laten, maar volgens mij is dit gewoon niet zo mijn ding.

4,5

Érg lekker! Dit soort metal doet het nog altijd goed. Zanger doet me af en toe zelfs aan Chuck Billy denken qua intonatie e.d.

8.1

6,5

Muzikaal erg sterk, geen fan van de vocalen.

19-10: Death Angel - Son of the Morning (Dieter / 8 / 7,36)
21-10: In Solitude - Sister (Don Cappuccino)

Swingende heavy metal uit Zweden met een zanger die klinkt als Nick Cave. Dan kan er vrij weinig misgaan.

8,7

Valt Franz Ferdinand dan ook onder heavy metal? Ik vind het verder niet zo fijn, mede door de zang.

4,5

jasper1991 schreef:
Valt Franz Ferdinand dan ook onder heavy metal?

Het heeft soms zelfs weg van een duistere Franz Ferdinand. Vooral de track Lavender van dat album.

speciaal

7,8

Lekker.

7

Klinkt niet onaardig, maar ben niet kapot van de zanger. Misschien even wennen...

7

19-10: Death Angel - Son of the Morning (Dieter / 8 / 7,36)
21-10: In Solitude - Sister (Don Cappuccino / 7 / 6,61)
24-10: Kadavar - Eye of the Storm (Dieter / / )

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.