MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 04 / 05 K.O.

zoeken in:

3-7

Huh, Furtado MuMe-verantwoord? Volgens mij is juist Toxic zo'n ontzettend verantwoord nummer. Voor mensen die normaal niet naar top 40-muziek luisteren, maar die dan wel tof vinden.

3-8

Pure troep beiden.

Scorpion_21 schreef:
Pure troep beiden.

Arrie schreef:
(quote)

Really, did staat toch in geen verhouding tot wat er in de top 250 van songs, elders hier op het forum, staat?

2. Nelly Furtado – Try vs. Nelly Furtado – Explode

1-0

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Really, did staat toch in geen verhouding tot wat er in de top 250 van songs, elders hier op het forum, staat?

Wellicht bedoel je de ladder. Wat mij betreft mag Kelis zo de MuMeladder in. Mag het nummers als Wish You Were Here van PF of Black van PJ Vervangen. Even naar je top 10 gekeken, hoor, maar ik meen het wel. Ik hoor veel liever Trick Me dan die twee nummers. En dat geldt al helemaal voor de twee Furtado-nummers.

Arrie schreef:
Huh, Furtado MuMe-verantwoord? Volgens mij is juist Toxic zo'n ontzettend verantwoord nummer. Voor mensen die normaal niet naar top 40-muziek luisteren, maar die dan wel tof vinden.

Ik snap jouw redenering, maar ik zie het anders. Furtado wist met haar eerste twee albums pop met een alternatief randje - met name Folklore - naar een groot publiek te brengen. Dat is iets wat je hier ook enigszins terug kunt zien aan het aantal stemmen, reacties en het gemiddelde van Folklore; vrijwel iedereen is positief over het album en de bijbehorende singles. Kennelijk spreekt het album een brede doelgroep aan mensen aan.

En inderdaad: er zijn veel mensen die Toxic wel een leuk liedje van Britney vinden, maar die zien het dan alsnog als een soort “guilty pleasure”, puur omdat het van Spears afkomstig is. Ik denk dat men in het algemeen sneller er uit voor durft te komen dat hij/zij luistert naar Furtado, dan naar Spears (zowel op als buiten de site). In die zin vind ik Furtado veel meer Mume-verantwoord dan Spears.

6-2, kleine voorkeur voor Try (al zouden ze beide niet misstaan in de finale).

Ronde 9 - FINALE
Tot de 10, 1 verschil

1. Kelis - Trick Me vs. Nelly Furtado - Try

Ik denk er nog even over na. Beide top tracks.

1-1

Sterke finale! Mogen allebei winnen. Wel apart om zo'n emotionele ballad in de finale te zien.

(lion stemt op Kelis en ik op Furtado).

2-1 toch nog een redelijke finale!

2-2

Mooie finale!

panjoe (moderator)
4-2 overduidelijk

4-3

toch maar Furtado. Laten we het spannend maken.

Freedom to us has always been a trick
Freedom to you has always been who ever landed on your dick

5-3

6-5

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.