menu

Muziek / Muziekgames / Knappe musici! #4

zoeken in:
avatar van Kramer
De scheve verhouding tussen de geslachten an sich vind ik niet problematisch, omdat deze te verklaren valt uit het gebruikersprofiel van deze site - voor het grootste deel mannen die voor het grootste deel op vrouwen vallen. Ik vind het wel pijnlijk dat vrouwen in menige muziekcollectie ondergerepresenteerd zijn, en dan net in dit topic, waar het niet om artistieke maar om fysiek esthetische kwaliteit gaat, de boventoon voeren. In mijn ogen is er niks mis met een vleeskeuring, maar wel wanneer het al te vaak over het vlees en niet vaak genoeg over andere zaken gaat - zoals bij veel vrouwen in de muziekindustrie en daarbuiten nog altijd het geval is.

avatar van ZAP!
Als je niets tegen een 'vleeskeuring' (sec heb je gelijk, maar je kan het ook anders formuleren: vind je deze muzikante wel of niet aantrekkelijk?) hebt, waarom ervaar je het dan toch als een viezige boel?

En kan je niet beter een nieuw topic starten over 'andere zaken'?


Ontopic: het hangt soms ook van de foto af, als ik de foto van Ethel Cain op haar pagina op MuMe bekijk, zou ik toch een min uitdelen, terwijl ik bij deze foto weer twijfel...

avatar van Kramer
Bij uitstek de beste plek om over een topic te praten lijkt me in het desbetreffende topic. Het verschil dat je aanbrengt tussen het woord vleeskeuring en de vraag “vind je deze muzikantE(!) aantrekkelijk” zie ik niet - in mijn ogen betekenen die dingen letterlijk hetzelfde. Waarom ik het als een viezige boel ervaar heb ik geloof ik net uitgelegd, maar ik wil dat op een later moment, als ik uitgebreid de tijd heb, met liefde nog verder duiden.

avatar van ZAP!
Kramer schreef:
Bij uitstek de beste plek om over een topic te praten lijkt me in het desbetreffende topic.
Dat bedoelde ik niet, van mij mag het. Maar je gaf aan dat het te weinig over 'andere zaken' gaat. Dat is ten eerste nogal vaag en ten tweede: moet het dan in dit topic over die 'andere zaken' gaan? Want dat lijkt me hier niet de bedoeling. En daarom opperde ik dat jij (of wie dat ook wil) 'andere zaken' in andere / nieuwe topics kan aankaarten.

Kramer schreef:
Het verschil dat je aanbrengt tussen het woord vleeskeuring en de vraag “vind je deze muzikantE(!) aantrekkelijk” zie ik niet - in mijn ogen betekenen die dingen letterlijk hetzelfde.
Vleeskeuring klinkt negatiever w.m.b..

Kramer schreef:
Waarom ik het als een viezige boel ervaar heb ik geloof ik net uitgelegd, maar ik wil dat op een later moment, als ik uitgebreid de tijd heb, met liefde nog verder duiden.
Dan heb ik het niet goed begrepen. Meer uitleg welkom.

avatar van voskat
Zo krijgt dit draadje ook nog eens de diepgang die het verdient..
Interessante standpunten alom!

avatar van ZAP!
En dit:
voskat schreef:
Ook in het oppervlakkige zit schoonheid.


avatar van voskat
1+ 1-

avatar van voskat
Ik spam gelijk ook ons duetje.



avatar van Rufus
2+,1-


avatar van voskat
ZAP! schreef:
Ontopic: het hangt soms ook van de foto af, als ik de foto van Ethel Cain op haar pagina op MuMe bekijk, zou ik toch een min uitdelen, terwijl ik bij deze foto weer twijfel...


Dat vind ik eigenlijk wel leuk aan haar. Ze heeft wat hoeken die meer androgyn zijn dan andere.
(Zit in de familie, heeft haar zus ook.)

avatar van ZAP!
voskat schreef:
Dat vind ik eigenlijk wel leuk aan haar. Ze heeft wat hoeken die meer androgyn zijn dan andere. (Zit in de familie, heeft haar zus ook.)
Androgyn kan best goed uitpakken, maar hier niet zo vind ik. 'Smaken verschillen' blijft van kracht natuurlijk.

avatar van voskat
Sowieso, anders hadden we dit hele draadje niet.

Hier nog een bonushoek van Ethel: https://i.imgur.com/PUZREBd.jpg

avatar van ZAP!
Censuur! Censuur!

avatar van voskat
Het is kwart over vijf. NSFW geldt niet.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Een beetje oppervlakkigheid op zijn tijd is best lekker

2+, 3-

avatar van voskat
Ethel doet het beter bij de dames, geloof ik. Lijkt het niet te gaan halen hier...

avatar van AbleMable
De vrouwelijke muzikant op haar uiterlijk beoordelen is seksisme en het lijkt hier gvd Vindicat wel of Studio Sport. En kom niet aan met de flauwe opmerking dat er ook mannelijke muzikanten op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden in dit topic.
En ja jullie kunnen vleeskeuring negatief vinden klinken maar ik ga er geen eufenisme voor verzinnen en ik vind deze hele vleeskeuring gewoon walgelijk.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
AbleMable schreef:
De vrouwelijke muzikant op haar uiterlijk beoordelen is seksisme en het lijkt hier gvd Vindicat wel of Studio Sport. En kom niet aan met de flauwe opmerking dat er ook mannelijke muzikanten op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden in dit topic.
En ja jullie kunnen vleeskeuring negatief vinden klinken maar ik ga er geen eufenisme voor verzinnen en ik vind deze hele vleeskeuring gewoon walgelijk.

Wat een gelul. Het zou seksisme zijn als we het uiterlijk vervolgens zouden koppelen aan onze mening over de muziek, persoon, etc. Het is puur en alleen een vleeskeuring, en ik zie niet in wat daar mis mee is. Een beetje onschuldige geilheid. Vlees keuren doen we allemaal, ook zonder dit topic. Als je op straat loopt, tv kijkt, etc. Net zoals vrouwen dat bij mannen doen, het staat iedereen ook vrij om eenzelfde topic voor mannelijke muzikanten te openen. Maar daar is minder animo voor blijkbaar, iets met de demografie van de MusicMeter gebruikers

avatar van ZAP!
Hier mogen ook mannen geplaatst worden, toch? Het heet 'knappe musici', niet 'knappe vrouwelijke musici'.

avatar van AbleMable
Mausie schreef:
(quote)

Wat een gelul. Het zou seksisme zijn als we het uiterlijk vervolgens zouden koppelen aan onze mening over de muziek, persoon, etc. Het is puur en alleen een vleeskeuring, en ik zie niet in wat daar mis mee is. Een beetje onschuldige geilheid. Vlees keuren doen we allemaal, ook zonder dit topic. Als je op straat loopt, tv kijkt, etc. Net zoals vrouwen dat bij mannen doen, het staat iedereen ook vrij om eenzelfde topic voor mannelijke muzikanten te openen. Maar daar is minder animo voor blijkbaar, iets met de demografie van de MusicMeter gebruikers


Je hele reaktie toont dus aan dat je het totaal niet begrijpt hoe denigrerend zo een vleeskeuring is voor vrouwen. En daarbij is je reaktie ook behoorlijk denigrerend dat je dus niet wilt snappen hoe vervelend het voor vrouwen is om altyd maar op hun uiterlijk beoordeeld te worden. En nee dit soort geilheid is niet onschuldig, dit soort geilheid maakt dat vrouwen zich niet veilig voelen op straat, op hun werk of op sociale media.

avatar van AbleMable
ZAP! schreef:
Hier mogen ook mannen geplaatst worden, toch? Het heet 'knappe musici', niet 'knappe vrouwelijke musici'.


Nog iemand die het niet begrijpen wil.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
AbleMable schreef:
(quote)


Je hele reaktie toont dus aan dat je het totaal niet begrijpt hoe denigrerend zo een vleeskeuring is voor vrouwen. En daarbij is je reaktie ook behoorlijk denigrerend dat je dus niet wilt snappen hoe vervelend het voor vrouwen is om altyd maar op hun uiterlijk beoordeeld te worden. En nee dit soort geilheid is niet onschuldig, dit soort geilheid maakt dat vrouwen zich niet veilig voelen op straat, op hun werk of op sociale media.

Je koppelt het kijken naar een paar foto's van muzikanten aan onveilig voelen op straat? Alsof de mensen die actief zijn in dit topic al sissend over straat lopen

avatar van ZAP!
AbleMable schreef:
Nog iemand die het niet begrijpen wil.
Leg het anders eens voor aan de mods, volgens jouw redenering zou dit topic stante pede gesloten kunnen / moeten worden.

avatar van AbleMable
Mausie schreef:
(quote)

Je koppelt het kijken naar een paar foto's van muzikanten aan onveilig voelen op straat? Alsof de mensen die actief zijn in dit topic al sissend over straat lopen

Goed lezen is niet je sterkste punt he. Ik heb het niet alleeen over veilig voelen op straat. Maar ook constant nagekeken worden is niet fijn. Als jij denkt dat het pas niet meer fijn is, als erbij gesist word, heb je nog heel wat te leren. En verder, we zijn meer dan neukmateriaal en is het nu werkelijk nodig om op een muziekforum vrouwelijke muzikanten te beoordelen daarop..

avatar van AbleMable
ZAP! schreef:
(quote)
Leg het anders eens voor aan de mods, volgens jouw redenering zou dit topic stante pede gesloten kunnen / moeten worden.


Je denkt dat ik dat niet eerder gedaan heb? Maar ja, de mods kwamen niet verder dan, dat ik maar niet meer dit topic moet volgen. Lijkt wel op Studio Sport waarbij ze tegen de vrouwelijke analist zeiden, dat ze dan beter bij een ander in de wagen kon gaan zitten dan bij vieze praatjesmaker, Danny Nelissen. Afijn,bereikt hebben ze daarmee dat ik sindsdien nog weinig aktief ben op MM.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
AbleMable, ik ben niet gek. Natuurlijk snap ik dat het om meer dan sissen gaat, dat was een hyperbool maar jij komt er met gestrekt been in, dus dan kan je een felle tegenreactie verwachten. Je maakt nogal wat (foutieve) assumpties en uit indirecte beschuldigingen. Vooropgesteld, natuurlijk is wat er is gebeurd bij Studio Sport en dergelijke niet ok, en uiteraard moeten we elkaar met respect behandelen. Maar dat is echt geen vergelijking met dit topic naar mijn mening, iets met appels en peren. We moeten niet doorslaan naar preutsheid als reactie op de #MeToo beweging, dat is wel het gevoel dat ik bij jou reacties krijg.


Gast
geplaatst: vandaag om 09:50 uur

geplaatst: vandaag om 09:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.