MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 5:

4 Depeche Mode - Enjoy The Silence
3 Talking Heads - Once In A Lifetime
2 Muse - New Born
1 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Nina Simone - Sinnerman
Noir Désir - Le Vent Nous Portera
The Church - Under The Milky Way
The Velvet Underground - Heroin

Deadline: 11.00 uur

Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)

Ronde 8 - Ladder 5:

7 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
5 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
4 Talking Heads - Once In A Lifetime 1
2 Muse - New Born
2 The Church - Under The Milky Way 2
Nina Simone - Sinnerman
The Velvet Underground - Heroin

Ronde 8 - Ladder 5:

9 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
8 Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
6 Talking Heads - Once In A Lifetime 2
3 The Velvet Underground - Heroin 3
2 Muse - New Born
2 The Church - Under The Milky Way
Nina Simone - Sinnerman

Nu alleen nog duimen dat Troy de herkansing gehaald heeft

Ronde 8 - Ladder 5:

10 Talking Heads - Once In A Lifetime +4
9 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
9 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
5 The Church - Under The Milky Way +3
3 The Velvet Underground - Heroin
2 Nina Simone - Sinnerman +2
2 Muse - New Born

Mbt de herkansingen is dit de stand van zaken.

Stand vd nummers 4, Tom Waits is de best scorende nummer 4 tot nu toe, de eerstvolgende nummer 4 die lager scoort dan Waits betekent rechtstreekse plaatsing voor Martha.

Tom Waits - Martha
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Pixies - Where Is My Mind?
The Doors - Riders On The Storm

De 4 best scorende afvallers zijn gelijk gebleven, geen vd afvallers uit de afgelopen ladder heeft zich voor de voorlopige herkansing kunnen plaatsen. Simple Minds zit nog steeds als eerste op de schop om direct af te vallen.

Sigur Rós - Svefn-G-Englar
Pearl Jam - Alive
Joy Division - New Dawn Fades
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)

ArthurDZ schreef:
Hopelijk resulteert dit hier niet in antistemmen tegenover Street Spirit en There Is A Light That Never Goes Out. Dat zou ik dan weer nog jammerder vinden.

Inderdaad. Jammer als nummers lager worden geplaatst vanwege rare regeltjes als 10 verschillende artiesten in de top 10. Hopelijk blijft iedereen gewoon op de nummers stemmen en als dat resulteert in een 'overkill' van bepaalde artiesten dan is dat meer dan terecht.

Wel jammer trouwens dat Blue Monday niet in de finale staat . Stond wel bij de de 32 beste van Ronde 7.

Troy dus niet in de finale, daar gaat m'n nummer één
Maar als Martha het haalt heb ik wel een (iets) betere nummer één daarvoor in de plaats

Ronde 8 - Ladder 5:

12 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
11 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 2
10 Talking Heads - Once In A Lifetime
9 The Church - Under The Milky Way 4
3 Nina Simone - Sinnerman 1
2 Muse - New Born

Blue Monday ging obv de stempercentages van de voorgaande 7 rondes als nummer 19 deze ronde in (en als 3e van deze ladder)...vergelijk dat met Tom Waits die als nummer 61 deze ronde inging (en dus als laatste van deze ladder)....inderdaad verrassende uitslag dus....rest vd uitslag in deze ronde is in feite in lijn met de virtuele ranglijst tot nu toe...vd bovenste 4 gingen er dus 3 door, alleen neemt Waits de plaats van New Order in.

Verdorie, mijn nummers 3, 4 en 5 van vorig jaar liggen er allemaal al uit. Als jullie maar van mijn nummer 1 afblijven. Dan word ik boos.

Martha in de Finale da's een aangename verrassing, in ladder 5 gaan voor mij klappen vallen denk ik......... Noir Desire en Muse gaan de finale niet halen denk ik zo en voor Sinnerman vrees ik ook wel een beetje (een beetje veel, een beetje heel veel als ik heel eerlijk ben), sterker nog het zou mij zeer verbazen als Sinnerman in deze ladder 4e word.

Ronde 8 - Ladder 5:

12 Depeche Mode - Enjoy The Silence
11 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
11 Talking Heads - Once In A Lifetime +1
11 The Church - Under The Milky Way +2
7 Nina Simone - Sinnerman +4
3 Noir Désir - Le Vent Nous Portera +3
2 Muse - New Born

Sinnerman haalt het denk ik makkelijk in deze ladder....samen met Smiths, Depeche Mode....en ik denk dat the Church dit rijtje completeert....ik denk dat Noir Desir, Muse en VU sowieso afvallen in deze ladder...alhoewel er wel een kleine ladderhype rond Noir Desir lijkt te zijn ontstaan, dus dat kan nog wel eens een verrassing worden.

Ik zou m'n geld inzetten op Talking Heads als vierde.

Met de uitslag van ladder 4 gaat het nog spannend worden welke de 32ste plek gaat innemen.

Ronde 8 - Ladder 5:

16 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
14 The Church - Under The Milky Way 3
11 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
11 Talking Heads - Once In A Lifetime
7 Nina Simone - Sinnerman
4 Muse - New Born 2
4 Noir Désir - Le Vent Nous Portera 1

Sinnerman is (net als Martha) wel een plaat die in de finale een mooi tegenwicht biedt ten opzichte van de vele 'rockende' nummers.

Edgar18 schreef:
Sinnerman is (net als Martha) wel een plaat die in de finale een mooi tegenwicht biedt ten opzichte van de vele 'rockende' nummers.

Ja, Blue Monday zou dat ook zijn geweest maar helaas.

vigil schreef:
Met de uitslag van ladder 4 gaat het nog spannend worden welke de 32ste plek gaat innemen.
Dat gaat bij mij sowieso spannend worden nu mijn vaste nummer laatst is uitgeschakeld (een paar ladders geleden al). Uit ladder 4 komen in ieder geval twee goede kandidaten

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dat gaat bij mij sowieso spannend worden nu mijn vaste nummer laatst is uitgeschakeld (een paar ladders geleden al). Uit ladder 4 komen in ieder geval twee goede kandidaten

Edgar18 schreef:
Noir Désir en 16 Horsepower zijn nog in de race. Ik geef ze niet veel kans, maar het kan raar lopen in dit spel.

Ronde 8 - Ladder 5:

20 Depeche Mode - Enjoy The Silence +4
14 The Church - Under The Milky Way
12 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
11 Talking Heads - Once In A Lifetime
7 Nina Simone - Sinnerman
7 Muse - New Born +3
6 Noir Désir - Le Vent Nous Portera +2

Edgar18 schreef:

Klopt en vanuit dat oogpunt zou het niet misstaan in de finale...ook al vind ik persoonlijk Sinnerman helemaal niks (had liever Marvin Gaye, Curtis Mayfield of Otis Redding hier zien staan) en zou dat mijn nummer laatst in de finale worden (tenzij the Beach Boys het ook weer redden, dan moet ik nog zwaar gaan nadenken).

Ronde 8 - Ladder 5:

20 Depeche Mode - Enjoy The Silence
14 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +2
14 Talking Heads - Once In A Lifetime +3
11 Nina Simone - Sinnerman +4
7 Muse - New Born
7 Noir Désir - Le Vent Nous Portera +1

Ronde 8 - Ladder 5:

23 Depeche Mode - Enjoy The Silence 3
15 Nina Simone - Sinnerman 4
14 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
14 Talking Heads - Once In A Lifetime
9 Noir Désir - Le Vent Nous Portera 2
8 Muse - New Born 1

Ronde 8 - Ladder 5:

27 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
17 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 3
16 The Church - Under The Milky Way 2
15 Nina Simone - Sinnerman
15 Talking Heads - Once In A Lifetime 1
9 Noir Désir - Le Vent Nous Portera
8 Muse - New Born

Arrie schreef:
(quote)

Ja, Blue Monday zou dat ook zijn geweest maar helaas.

Ik heb het geprobeerd, mijn drie punten hadden ze.

Ronde 8 - Ladder 5:

27 Depeche Mode - Enjoy The Silence
21 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out 4
19 The Church - Under The Milky Way 3
17 Talking Heads - Once In A Lifetime 2
15 Nina Simone - Sinnerman
10 Noir Désir - Le Vent Nous Portera 1
8 Muse - New Born

El Ninjo schreef:
(quote)

Klopt en vanuit dat oogpunt zou het niet misstaan in de finale...ook al vind ik persoonlijk Sinnerman helemaal niks (had liever Marvin Gaye, Curtis Mayfield of Otis Redding hier zien staan) en zou dat mijn nummer laatst in de finale worden (tenzij the Beach Boys het ook weer redden, dan moet ik nog zwaar gaan nadenken).

Dat zijn zeker artiesten die ik er graag bij had gezien. Misschien lukt het komend jaar wel (weer?!) een wat diverser stempubliek te trekken zodat er iets minder Radiohead, The Smiths, Joy Division etc. in de hoge regionen terecht komt en iets meer soul/jazz/funk muziek.

Zou een mooie ontwikkeling zijn wat mij betreft..

Allemaal op New Born stemmen.

Misschien in plaats van de Smiths. Niet dat ik dat een slechte band vind, maar ze staan al genoeg in de finale.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.