MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
De 10's mis ik toch wel eigenlijk, heeft er ook nooit echt ingezeten dit jaar. Opvallend, maar e.e.a. moet waarschijnlijk nog even rijpen (Burial etc), zodat het in de toekomst hopelijk niet alleen van The National hoeft te komen.

Ja, die verschuiving was mij ook al opgevallen. Zijn een aantal hele mooie nieuwkomers dit jaar (ook 2 die voor de onderste plaatsen gaan strijden). Verder toch wat opvallende afwezigen, met name The End en Teardrop (beiden ex top 3), maar toch ook Space Oddity, Riders on the Storm en Blue Monday...

Staat wel veel in waar ik weinig mee heb. Toch ook wel een stuk of 10 nummers die minstens een 8 scoren. Helaas geen échte toppers. De hoogste scoort hier een krappe 9.

Alle nummers die Heiko noemt hadden hier zo in de hogere regionen gestaan. Veel troep voor terug gekomen

Sunderland schreef:
in 2014 pas?

of bedoel je zondagavond 22 december?

Oeps...aangepast...thx

Volgend jaar misschien Reflektor in de finale, zou toch de potentie moeten hebben.

Dat zou mooi zijn, dan hoef ik ten minste niet zoals dit jaar over mijn rode lantaarn te piekeren.

Titmeister schreef:
Ja, die verschuiving was mij ook al opgevallen. Zijn een aantal hele mooie nieuwkomers dit jaar (ook 2 die voor de onderste plaatsen gaan strijden). Verder toch wat opvallende afwezigen, met name The End en Teardrop (beiden ex top 3), maar toch ook Space Oddity, Riders on the Storm en Blue Monday...

Van deze mis ik vooral Space Oddity (eigenlijk ook als enige...)

Ingezonden!

chevy93 schreef:
60s: 4 (7)
70s: 5 (4)
80s: 7 (10)
90s: 12 (9)
00s: 4 (1)
10s: 0 (1)

Blijkbaar wordt het publiek jonger. Nog een aantal jaar en hij staat vol met 00s-nummers.
Zeer goede ontwikkeling, die verjonging!

Die verjonging is trouwens ook in de verdere bovense helft van de wel te bespeuren. Top!

Weer een overload aan Smiths, wat is dat toch met dat rare bandje? Laagste hate-gehalte van de stemmers? En dat met zo'n arrogante fluim als Morrissey?

chevy93 schreef:
60s: 4 (7)
70s: 5 (4)
80s: 7 (10)
90s: 12 (9)
00s: 4 (1)
10s: 0 (1)

Blijkbaar wordt het publiek jonger. Nog een aantal jaar en hij staat vol met 00s-nummers.

Positieve ontwikkeling. Ik zie er in 2014 wel weer minimaal een 10s nummer bij komen. Vooral Bloodbuzz Ohio viel dit jaar een beetje ongelukkig af.

In de finale van vorig jaar zaten 19 nummers die ook in de Top 2000 stonden, nu zijn het er nog maar 15. Blijkbaar is het gemiddelde publiek ook weer iets alternatiever geworden.

Gretz schreef:

In de finale van vorig jaar zaten 19 nummers die ook in de Top 2000 stonden, nu zijn het er nog maar 15. Blijkbaar is het gemiddelde publiek ook weer iets alternatiever geworden.

Maar dan wel weer de nummer 3 van de top 2000 erbij. (waar ik wel mee kan leven, de nummer 2 van de top 2000 zou ik wel erg vinden...)

orbit schreef:
Weer een overload aan Smiths, wat is dat toch met dat rare bandje? Laagste hate-gehalte van de stemmers? En dat met zo'n arrogante fluim als Morrissey?

Gelukkig gaat het om de muziek en niet de personen erachter.

Arrie schreef:
(quote)

Gelukkig gaat het om de muziek en niet de personen erachter.

Ten overvloede is de muziek ook nog behoorlijk middelmaat, maar dat terzijde

Maar snel ingezonden die lijst. Uiteindelijk zitten er 15 prima tot goede/sterke nummers tussen. Echter vanaf de 16e plek was er haast geen doorkomen aan.
Hopelijk gaan M83 en Caribou het volgend jaar voor de 10's (nog) wat beter doen. En The Knife voor de 00's.

Arrie schreef:
(quote)

Maar dan wel weer de nummer 3 van de top 2000 erbij. (waar ik wel mee kan leven, de nummer 2 van de top 2000 zou ik wel erg vinden...)

Samen met SoYCD van Pink Floyd ook het enige nummers uit de top-10 van de Radio 2 Top 2000 die enigszins MML-finale waardig is.

Poeha schreef:
Hopelijk gaan M83 en Caribou het volgend jaar voor de 10's (nog) wat beter doen. En The Knife voor de 00's.

Ik zal je helpen, maar dit lijkt me toch echt een utopie.

Teunnis schreef:
(quote)

Samen met SoYCD van Pink Floyd ook het enige nummers uit de top-10 van de Radio 2 Top 2000 die enigszins MML-finale waardig is.

Persoonlijk vind ik uit de top 10 van vorig jaar alleen Avond echt finalewaardig, maar volgens mij sta ik daar vrij alleen in.

Nick Cave lijkt - na in 2011 mijn grootste daler te zijn - dit jaar mijn grootste stijger te worden. Voorheen werd hij chronologisch 10e, 26e en 24e. Nu staat hij voorlopig op een gedeelde 2e plek nadat ik de helft van de nummers via random.org random heb beluisterd en grof heb gerangschikt.

EDIT: Oké, misschien was dat wat vertekenend. random.org heeft niet echt goed geloot, de tweede helft - zo zie ik nu - staat vol met topnummers. Maar goed, een flinke stijging zit er wel in. Snap ook niet waarom ik het de laatste twee jaar zo laag heb gezet...

EDIT: En het eerste nummer van de tweede helft gaat ook direct voorbij Cave.

Teunnis schreef:
Nick Cave lijkt - na in 2011 mijn grootste daler te zijn - dit jaar mijn grootste stijger te worden. Voorheen werd hij chronologisch 10e, 26e en 24e. Nu staat hij voorlopig op een gedeelde 2e plek nadat ik de helft van de nummers via random.org random heb beluisterd en grof heb gerangschikt.

Teunnis dat is TOP!

Overigens vind ik het echt jammer dat er 3 x smiths en 3 x RH in staat. Dat had wel wat minder gekund.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik zal je helpen, maar dit lijkt me toch echt een utopie.

Ik zeg ook niet meteen de top 32 he, maar beter moet toch zeker kunnen met de vermeende verjonging van het stempubliek Niet dat jonger (in het algemeen) meteen ook en masse voor dit soort nummers zal gaan.

Ik kan nou niet zeggen dat ik onze top32 beter vind dan die van de Radio2 top2000 en ook wat veelzijdigheid betreft scoren we niet echt hogere ogen. De nummers zijn wat moderner, maar dat maakt ze niet beter (of slechter).

@Arrie: ik vind avond ook geweldig . Het is het enige nummer uit de top 10 van de Radio2 top2000 dat in mijn stemlijstje staat (al vind ik wel dat er meer sterke nummers in die top10 staan).

vleertje schreef:
(quote)

Teunnis dat is TOP!

Overigens vind ik het echt jammer dat er 3 x smiths en 3 x RH in staat. Dat had wel wat minder gekund.

heb hem ook net verstuurd, is echt veruit de minste top32 die ik ooit heb gemaakt hier. Teveel zwakke nummers die ik nog binnen de top20 heb moeten plaatsen, zegt genoeg. LZ staat niet eens nummer laatst..

Poeha schreef:
(quote)

Ik zeg ook niet meteen de top 32 he, maar beter moet toch zeker kunnen met de vermeende verjonging van het stempubliek Niet dat jonger (in het algemeen) meteen ook en masse voor dit soort nummers zal gaan.

Top 256 voor Odessa, Wait en/of Midnight City lijkt me een haalbare kaart. Silent Shout moet wel door kunnen stomen naar de beste 128.

Arrie schreef:
(quote)

Persoonlijk vind ik uit de top 10 van vorig jaar alleen Avond echt finalewaardig, maar volgens mij sta ik daar vrij alleen in.

Eens. Avond wordt hier wel lichtelijk ondergewaardeerd, staat niet eens in de lijst. Voor mij het enige nummer in de hogere regionen wat nog een beetje verfrissend klinkt.

Gretz schreef:
(quote)

Top 256 voor Odessa, Wait en/of Midnight City lijkt me een haalbare kaart. Silent Shout moet wel door kunnen stomen naar de beste 128.

Vind ik mooie doelstellingen
Heroin stond per ongeluk nog in mijn luisterlijstje en verdomme wat is het toch zonde dat die de finale niet heeft gehaald. Had misschien wel mijn #1 kunnen worden.

Songs die ik eens rustig moet beluisteren alvorens te stemmen.
De andere nummers kan ik blind (of is het doof?) situeren.

16 Horsepower - Black Soul Choir
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
DJ Shadow - Stem/Long Stem
Massive Attack - Unfinished Sympathy
Muse - New Born
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Sigur Rós - Untitled #8
Songs: Ohia - Lioness
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Tom Waits - Martha

Eens benieuwd of er een top 10 kandidaat tussen zit.

Voor mij een finale met wat frisse, meer recente songs
die binnenkomen ten koste van all time favorieten uit het verleden.
Jammer dat vooral de cliché finalisten uit de jaren 60, 70 en 80 overeind bleven.

Op welke plekken stonden de finalisten eigenlijk vorig jaar in onze ladder?

random.org is een held, mijn muzieknacht af laten sluiten met mijn #1 (denk ik) die ook nog eens perfect werkt als afsluiter (niet voor niks ook op het album en elk concert de afsluiter, of verklap ik nu te veel )

Kees-Jan schreef:
Op welke plekken stonden de finalisten eigenlijk vorig jaar in onze ladder?

'12. ['11] ['10] ['09] ['08] ['07]

1. [1] [6] [37] [17] [1025] Radiohead - Paranoid Android
2. [2] [1] [2] [1] [257] The Cure - A Forest
3. [3] [2] [1] [5] [4] Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
4. [6] [20] [16] [18] [46] The Smiths - How Soon Is Now?
5. [5] [12] [7] [6] [22] The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
6. [4] [37] [155] [156] [778] The Beatles - A Day In The Life
7. [9] [9] [13] [10] [515] Arcade Fire - Rebellion (Lies)
8. [7] [3] [3] [35] [2] David Bowie - "Heroes"
9. [10] [47] [9] [49] [258] Pearl Jam - Black
10. [11] [15] [17] [13] [3] Kate Bush - Wuthering Heights
12. [12] [4] [10] [4] [8] Joy Division - Love Will Tear Us Apart
15. [17] [16] [14] [20] [40] Depeche Mode - Enjoy The Silence
16. [14] [13] [5] [2] [13] The Velvet Underground - Venus In Furs
21. [18] [25] [12] [7] [1793] Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
22. [65] [99] [513] [63] [37] The Rolling Stones - Gimme Shelter
23. [16] [39] [19] [104] [271] dEUS - Instant Street
24. [21] [280] [1067] [--] [--] Nina Simone - Sinnerman
25. [44] [149] [338] [136] [178] Pulp - Common People
26. [30] [26] [47] [274] [53] Massive Attack - Unfinished Sympathy
31. [41] [73] [83] [671] [285] Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
35. [258] [34] [62] [23] [9] Radiohead - Exit Music (For A Film)
36. [59] [78] [46] [58] [517] Led Zeppelin - Stairway To Heaven
57. [711] [796] [376] [94] [1163] Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
72. [33] [45] [33] [68] [91] The Smiths - Bigmouth Strikes Again
95. [20] [27] [23] [25] [11] Pixies - Debaser
115. [147] [207] [243] [--] [--] Muse - New Born
118. [394] [549] [519] [365] [64] Portishead - Glory Box
119. [209] [--] [--] [--] [--] DJ Shadow - Stem/Long Stem
120. [519] [364] [193] [55] [118] 16 Horsepower - Black Soul Choir
150. [259] [515] [49] [21] [29] Sigur Rós - Untitled #8
213. [391] [263] [160] [32] [--] Tom Waits - Martha
419. [396] [604] [1181] [272] [1790] Songs: Ohia - Lioness

Gast
geplaatst: vandaag om 05:38 uur

geplaatst: vandaag om 05:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.