MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Dank je wel Teunnis

Zojuist m'n lijstje ingeleverd.
Ten opzichte van vorig jaar ben ik mijn nummer 1, 3 en 10 uit m'n top10 kwijtgeraakt.
De 12 nummers die verdwenen zijn stonden bij mij op een gemiddelde 16,83e plek.
In mijn lijst van dit jaar hebben ook weer drie nieuwe nummers mijn top10 weten te halen. De 12 nieuwe nummers zijn gemiddeld op een 18,53e plek geëindigd (4 op de laatste 5 plekken), waarmee inderdaad bevestigd is dat deze finale voor mij een stuk zwakker is dan vorig jaar.

Grootste verrassing voor mij: Debaser niet op de 32 plek

Cured
Eens met Kees Jan n.b. over de zwakke finale.

Gitaarloze electronica-popbandje Depeche Mode door.......treurig , ten koste van n.b. The Doors. Tsja, een nummer of 5/6 vind ik echt goed, voor de rest zijn het teveel zwakke/slechte nummers . Daarmee dreigt de Mume-eindlijst (32 stuks) slechter te worden dan die van de Top 2000. Zelfs in deze zgn. representatieve lijst geen echte hip-hop/rap,Soul, Metal, maar slechts 2 'verdwaalde' nummers (wel goed overigens; DJ Shadow en Nina) Ik moet helaas passen dus.
.
P.S. scheelt weer een paar plaatsen voor Debaser, Enjoy The Silence en die van Muse om slechts een paar te noemen

Ook het topic van de Albums versie van de MuMeLadder is weer geopend
Muziek >> Muziekgames >> MuMeLadder 2013 Finale Albums

Lijst verstuurd

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Persoonlijk vind ik uit de top 10 van vorig jaar alleen Avond echt finalewaardig, maar volgens mij sta ik daar vrij alleen in.

Avond!

Lijst verstuurd.

Ik vind het trouwens een leuke finale geworden, maar wat meer afwisseling en leuke nieuwkomers!

Hmm, ik weet eigenlijk nog niet of ik tevreden kan zijn met deze 32 finalisten. Paar enorm sterke nieuwkomers, maar ik ben wel mijn nummer 1,2,4 en 5 van vorig jaar kwijt
Ook Blue Monday had -mocht ie in de finale gestaan hebben- veel hoger gestaan dan vorig jaar in mijn lijstje.

Ik kan me ook heel goed vinden in deze finale...natuurlijk nog een deel nummers die niet in mijn persoonlijke toplijstjes voorkomen en zelfs een aantal die mijn persoonlijke top 2000 niet halen, maar die nog wel altijd een voldoende scoren...het enige nummer wat bij mij echt een onvoldoende scoort is Sinnerman...daarvan wil het kwartje bij mij maar niet vallen, als die nog eens terug omgewisseld kan worden voor What's Going On of iets van Otis Redding ....

Snoeperd schreef:
Volgend jaar misschien Reflektor in de finale, zou toch de potentie moeten hebben.
Dat zou mooi zijn, maar laten we niet te hard van stapel lopen. Eerst maar eens de finale van de Witte trui zien te halen.

Ondanks dat er zes (!) van mijn top 10 van vorig jaar gesneuveld zijn, vind ik het ook een mooie lijst. De nieuwe platen / herintreders kunnen die posities moeiteloos overnemen.

Van de laatste 10 zijn er maar twee afgevallen. Daarvan stond Space Oddity dan nog op plaats 23 en dat vind ik dan ook gewoon een goed nummer. Alleen Troy mis ik niet zo heel erg. Het mag dan ook wel duidelijk zijn dat de onderste 10 niet veel zullen afwijken van vorig jaar.

Eerst nog maar eens alles opnieuw de revue laten passeren.

(Otis Redding mag best in de top 32 komen, graag zelfs, maar gooi daarvoor maar een Radiohead nummer over de schutting. Van Sinnerman blijven ze af.)

chevy93 schreef:
Mijn nummer 1 is er overigens niet uit, maar ik heb nu een nieuwe nummer 1. ^^

Sigur Ros ? ....wie weet gaat er nog wat moois opbloeien tussen ons
Led Zeppelin ? ...of het komt nooit meer goed natuurlijk

Dankzij Dj Shadow en Neutral Milk Hotel stijgt Nina Simone bij mij nu 2 plaatsen.

El Ninjo schreef:
(quote)

Sigur Ros ? ....wie weet gaat er nog wat moois opbloeien tussen ons
Led Zeppelin ? ...of het komt nooit meer goed natuurlijk

Ik gok dan toch op wat moois tussen jullie.

Momenteel ben ik aan het puzzelen en het is echt moeilijker dan afgelopen jaren. De kopgroep van nummers die ik in mijn top 5 wil, beslaat zo'n 13-14 platen, en dat zijn er normaal maar een stuk of 7-8 volgens mij...

Het is een mooie finalelijst geworden zeg! Mooi evenwicht tussen oude bekenden en originele nieuwe gezichten. Alleen mijn top 2 en bottom 2 staan al vast, voor de rest is het nog puzzelen.

Had m'n finalelijst eigenlijk al redelijk snel klaar en ingeleverd.
Ben nu aan het puzzelen met de nominaties voor komend jaar.
Lijst van ongeveer 25 nummers zien terug te brengen naar 10 (hoop ik) is een veel grotere opgaaf.

De New Wave / Synthpop heeft wel flinke klappen gekregen dit jaar, geen New Order, Simple Minds, Talk Talk, Gary Numan e.d. Enkel OMD houdt zich knap staande. Dus diegene die hierover nog gaat zeuren kan rekenen op een ouderwets potje kielhalen...

Lukas schreef:
Ik vind het trouwens een leuke finale geworden, maar wat meer afwisseling en leuke nieuwkomers!

dan heb je zeker over 3 The Smiths en 3 x Radiohead heen gekeken? Of je het nu wel of niet goed vind, afwisselend kan je dat toch niet noemen.

Depeche Mode kun je ook bij Synthpop rekenen

Salvadore schreef:
Depeche Mode kun je ook bij Synthpop rekenen

Als het nou van het 1ste album kwam, nou ja omdat jij het bent wil ik dat voor 1 keer doen. Uiteraard wel onder protest

Maakt mij allemaal niet uit hoe je het noemt, al die opsplitsingen in genres gaan een beetje aan mij voorbij. Hoe zou je het genre dan (willen) typeren?

Een finale zonder The Doors, wow, wie moet ik nu op 32 zetten?

vigil schreef:
(quote)

dan heb je zeker over 3 The Smiths en 3 x Radiohead heen gekeken? Of je het nu wel of niet goed vind, afwisselend kan je dat toch niet noemen.

Het zijn wel de enige 'dubbele' artiesten dit jaar, meestal zijn dat er meer. En de nieuwkomers brengen wat meer genrediversiteit met zich mee: alt-country, instrumentale hiphop, indie rock...

Salvadore

Ja gewoon poprock ofzo, synthpop is echt het eerste album van hun. Daarna zijn ze steeds meer rock geworden vooral de 2 albums na Violator (waar Enjoy vanaf komt). Synthpop zit echt geen gitaren in (Pet Shop Boys, Erasure enz) en dat kan je van DM op dat punt niet meer zeggen, maakt ook verder geen reet uit hoor.

Vind ik ook prima vigil

(al blijft de sound best synth-achtig overkomen op mij, dus daar gooi ik het zelf gewoon onder)

Toch wel wat verfrissing dit jaar. Daar waar voorgaande jaren het ene synthpoprocknummer leek ingeruild te worden voor het andere, krijgen we er dit jaar met o.a. DJ Shadow, Tom Waits, Portishead, Songs: Ohia en NMH toch wezenlijk andere dingen voor in de plaats.

Mijn nummers 9, 11, 15, 16, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26 en 28 van vorig jaar zijn gesneuveld. Dat brengt ons op een gemiddelde sneuveling van plek 19,92. Dus het kan bijna niet anders dan dat de finale dit jaar beter is!
Hoewel.... De grootste ellendelingen zijn er nog gewoon bij, en van Portishead en Sigur Rós word ik niet echt vrolijk. Hoewel het dan nog wel Popplagið is, had erger gekund

Wél erg blij met Led Zep, Shadow, NMH, Muse en 16HP Het is weer een mooi lijstje!

Ik vind het verreweg de mooiste finale tot nu toe. Veelzijdiger dan ooit, meer love/hate platen dan ooit en lastiger om m'n top 10 samen te stellen dan ooit. Met een paar artiesten waar ik echt niet op had durven hopen van te voren. Blijft jammer van Led Zep en Muse (zal ze nog eens rustig gaan beluisteren om de onderste 3 plaatsen te rangschikken) maar daar staat gelukkig zo veel mooiers tegenover.

Wel weer een overkill Radiohead en Smiths, maar dat lijkt niet te voorkomen en is ook wel eens erger geweest. Volgend jaar graag allebei eentje inwisselen voor Talking Heads en Love.

@vleertje Venus In Furs is gestegen in m'n lijstje!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.