Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2013, 18:27 uur
Alle 32 finalisten herbeluisterd en een eerste ruwe top 32 opgesteld. Zonder The Unforgettable Fire of New Gold Dream zit er nu één nummer bij dat in mijn persoonlijke top 10 staat. Dat is dus ook afgetekend nummer 1 in mijn finalelijst. Voorts nog een zevental songs uit mijn top 100, en vijf die net mijn top 100 niet zouden halen.
Alle andere nummers gaan van zeer genietbaar over best oké tot matig. En één absolute zero - overigens een van de nieuwkomers in de finale - die wat mij betreft gewoon niets te zoeken heeft in de top 2000.
Alle andere nummers gaan van zeer genietbaar over best oké tot matig. En één absolute zero - overigens een van de nieuwkomers in de finale - die wat mij betreft gewoon niets te zoeken heeft in de top 2000.
0
geplaatst: 8 december 2013, 18:32 uur
Arno schreef:
Voorts nog een zevental songs uit mijn top 100, en vijf die net mijn top 100 niet zouden halen.
Voorts nog een zevental songs uit mijn top 100, en vijf die net mijn top 100 niet zouden halen.
Bij mij is het ongeveer hetzelfde aantal. Van die top 100 nummers, zijn er 4 die vorig jaar niet in de finale zaten. Wat dat betreft een uitstekende ontwikkeling.
0
geplaatst: 8 december 2013, 18:52 uur
Jeetje, ik dacht even rustig te kunnen beginnen met verwerken want normaal komt het inzenden van de lijstjes langzaam op gang maar m'n pm inbox draait overuren deze eerste 2 dagen 

0
geplaatst: 8 december 2013, 19:37 uur
hoi123 schreef:
In vergelijking met dat radio 2-ding is de MuMe top-2000 ongeveer 21,74 keer zo gevarieerd: kijk naar de hoeveelheid dance, hiphop en experimentele muziek en vergelijk dat met deze lijst. Ik wil niet zeggen dat rock niet overheersend is, maar met liedjes als Sinnerman, Stern/Long Stern en Debaser in één eindlijst, of je ze nou goed of slecht vindt, kan je niet ontkennen dat deze in ieder geval gevarieerder is.
In vergelijking met dat radio 2-ding is de MuMe top-2000 ongeveer 21,74 keer zo gevarieerd: kijk naar de hoeveelheid dance, hiphop en experimentele muziek en vergelijk dat met deze lijst. Ik wil niet zeggen dat rock niet overheersend is, maar met liedjes als Sinnerman, Stern/Long Stern en Debaser in één eindlijst, of je ze nou goed of slecht vindt, kan je niet ontkennen dat deze in ieder geval gevarieerder is.
Als je het over de totale MuMe-lijst hebt, dan is die inderdaad gevarieerder. Maar wij hebben dan ook een limit aan het aantal nummers per artiest. Ik ben benieuwd hoe vaak the Smiths en Radiohead in de MuMe top2000 zouden staan als ze met een onbeperkt aantal nummers zouden mogen meedoen. En de finalelijst van de MuMe top2000 vind ik niet gevarieerder dan de top32 van de Radio2 top2000. Daarin staan bijvoorbeeld Otis Redding, Metallica en Guus Meeuwis. De top van de MuMe top2000 is een andere kant op gevarieerder, voornamelijk moderner.
0
geplaatst: 8 december 2013, 21:29 uur
Zo, de eerste 24 ingezonden lijstjes verwerkt en in combinatie met de startladder geeft dat een eerste tussenstand na 25 lijstjes.
Het vliegt nogal heen en weer moet ik zeggen en het kan nog alle kanten op natuurlijk, voornamelijk bovenin is het steeds stuivertje wisselen, onderin zijn er toch duidelijk 2 die heel veel moeite hebben de rest bij te houden.
Iets anders wat opvalt is dat, op een enkele uitzondering na, de meeste nieuwkomers t.o.v. de 2012 lijst, het voorlopig nog niet heel erg goed doen als ik kijk hoeveel er in het linker rijtje staan, daar vind ik er nu slechts 3 terug.
Wat betreft de love / hate competitie, de plaat met de hoogste standaarddeviatie...er zijn 2 nummers die hier duidelijk bovenuit steken, de love/hate van dit moment staat op plaats 26, de nummer 2 in de love/hate lijst vinden we terug op 18.
Daarnaast zijn er ook 2 nummers aan te wijzen als "allemansvriend", oftewel met een heel lage standaarddeviatie en die zijn beide in de top 10 terug te vinden, waarvan 1 zelfs in de top 5.
Er zijn tot nu toe 12 verschillende nummers 1 genoemd, 4 daarvan staan in de top 5 tot nu toe, slechts 1 nummer in de top 5 is door niemand nog op 1 gezet.
Er zijn ook 12 verschillende nummers op 32 genoemd, 4 daarvan staan in de bottom 5, slechts 1 nummer uit de bottom 5 is nog door niemand op 32 gezet.
Er zijn 2 nummers die al meer dan 10x in iemands top 5 voorkomen en beide nummers staan dan ook in de top 5 tot nu toe.
Daarnaast zijn er 3 nummers die al meer dan 10x in iemands bottom 5 voorkomen en alle drie vinden we dan ook terug in de bottom 5 van de algemene rangschikking.
De stand na 25 verwerkte eindlijstjes:
1. 573 pt.
2. 537 pt.
3. 536 pt.
4. 498 pt.
5. 488 pt.
6. 486 pt.
7. 476 pt.
8. 471 pt.
9. 469 pt.
10. 459 pt.
11. 459 pt.
12. 458 pt.
13. 434 pt.
14. 434 pt.
15. 423 pt.
16. 420 pt.
17. 417 pt.
18. 415 pt.
19. 407 pt.
20. 384 pt.
21. 383 pt.
22. 380 pt.
23. 374 pt.
24. 364 pt.
25. 361 pt.
26. 350 pt.
27. 329 pt.
28. 327 pt.
29. 326 pt.
30. 315 pt.
31. 230 pt.
32. 217 pt.
Het vliegt nogal heen en weer moet ik zeggen en het kan nog alle kanten op natuurlijk, voornamelijk bovenin is het steeds stuivertje wisselen, onderin zijn er toch duidelijk 2 die heel veel moeite hebben de rest bij te houden.
Iets anders wat opvalt is dat, op een enkele uitzondering na, de meeste nieuwkomers t.o.v. de 2012 lijst, het voorlopig nog niet heel erg goed doen als ik kijk hoeveel er in het linker rijtje staan, daar vind ik er nu slechts 3 terug.
Wat betreft de love / hate competitie, de plaat met de hoogste standaarddeviatie...er zijn 2 nummers die hier duidelijk bovenuit steken, de love/hate van dit moment staat op plaats 26, de nummer 2 in de love/hate lijst vinden we terug op 18.
Daarnaast zijn er ook 2 nummers aan te wijzen als "allemansvriend", oftewel met een heel lage standaarddeviatie en die zijn beide in de top 10 terug te vinden, waarvan 1 zelfs in de top 5.
Er zijn tot nu toe 12 verschillende nummers 1 genoemd, 4 daarvan staan in de top 5 tot nu toe, slechts 1 nummer in de top 5 is door niemand nog op 1 gezet.
Er zijn ook 12 verschillende nummers op 32 genoemd, 4 daarvan staan in de bottom 5, slechts 1 nummer uit de bottom 5 is nog door niemand op 32 gezet.
Er zijn 2 nummers die al meer dan 10x in iemands top 5 voorkomen en beide nummers staan dan ook in de top 5 tot nu toe.
Daarnaast zijn er 3 nummers die al meer dan 10x in iemands bottom 5 voorkomen en alle drie vinden we dan ook terug in de bottom 5 van de algemene rangschikking.
De stand na 25 verwerkte eindlijstjes:
1. 573 pt.
2. 537 pt.
3. 536 pt.
4. 498 pt.
5. 488 pt.
6. 486 pt.
7. 476 pt.
8. 471 pt.
9. 469 pt.
10. 459 pt.
11. 459 pt.
12. 458 pt.
13. 434 pt.
14. 434 pt.
15. 423 pt.
16. 420 pt.
17. 417 pt.
18. 415 pt.
19. 407 pt.
20. 384 pt.
21. 383 pt.
22. 380 pt.
23. 374 pt.
24. 364 pt.
25. 361 pt.
26. 350 pt.
27. 329 pt.
28. 327 pt.
29. 326 pt.
30. 315 pt.
31. 230 pt.
32. 217 pt.
0
geplaatst: 8 december 2013, 21:48 uur
Wat een verschillen nu al. De nummer 1 bijv al meer dan een vol lijstje voor op 2 en tussen 3 en 4 weer zo'n gat. En vorig jaar haalde de nr 1 slechts ongeveer anderhalf keer zo veel punten als de nummer laatst, nu is dat verschil veel groter.
Die twee die tot nu echt een maatje te klein zijn, zullen wel nieuwe finalisten zijn. De vraag is welke. Ik sluit niet uit dat het mijn persoonlijke 31 en 32 zijn, al vrees ik vooral voor mijn nummer 11. Het hullen in nevelen kan beginnen
Die twee die tot nu echt een maatje te klein zijn, zullen wel nieuwe finalisten zijn. De vraag is welke. Ik sluit niet uit dat het mijn persoonlijke 31 en 32 zijn, al vrees ik vooral voor mijn nummer 11. Het hullen in nevelen kan beginnen

0
geplaatst: 8 december 2013, 21:59 uur
Twee duidelijk onderaan. Een daarvan is ongetwijfeld Stem/Long Stem.
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:07 uur
Nee joh onderaan staat gewoon Led Zeppelin met zijn roltrap.
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:18 uur
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:42 uur
vleertje schreef:
Ik verwacht dat LZ het nog verrassend goed gaat doen eigenlijk.
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:46 uur
Ja, die verwacht ik eigenlijk zelfs in de top 10. Mochten ze daarvoor te veel haters hebben, dan worden ze alsnog wel de hoogste 'nieuwe' finalist. Dit soort allertijden-usual suspects zijn altijd 'gevaarlijk', ook al deden ze het hiervoor nooit echt super in de ladder.
0
geplaatst: 9 december 2013, 00:02 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ja, die verwacht ik eigenlijk zelfs in de top 10. Mochten ze daarvoor te veel haters hebben, dan worden ze alsnog wel de hoogste 'nieuwe' finalist. Dit soort allertijden-usual suspects zijn altijd 'gevaarlijk', ook al deden ze het hiervoor nooit echt super in de ladder.
Als God Only Knows, Perfect Day en A Day in the Life (allen top 10) een beetje een goede indicatie zijn... Ja, die verwacht ik eigenlijk zelfs in de top 10. Mochten ze daarvoor te veel haters hebben, dan worden ze alsnog wel de hoogste 'nieuwe' finalist. Dit soort allertijden-usual suspects zijn altijd 'gevaarlijk', ook al deden ze het hiervoor nooit echt super in de ladder.

0
geplaatst: 9 december 2013, 00:04 uur
Ja idd, dat zijn vergelijkbare gevallen, en dan heeft Stairway eigenlijk qua 'status' zelfs nog een voorsprong op die drie.
0
geplaatst: 9 december 2013, 00:22 uur
El Ninjo schreef:
LZ, Pixies en Bigmouth.
0
geplaatst: 9 december 2013, 00:25 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ja idd, dat zijn vergelijkbare gevallen, en dan heeft Stairway eigenlijk qua 'status' zelfs nog een voorsprong op die drie.
Maar waarschijnlijk daardoor ook weer meer 'haters'.
0
geplaatst: 9 december 2013, 02:36 uur
Ik had trouwens nog op papier een lijstje van de 32 nummers die het 't beste hadden gedaan in ronde 7 (de nummers 1 en 2 van de ladders) om te kijken hoeveel van deze nummers uiteindelijk ook daadwerkelijk de finale zouden halen, dat waren er 23.
Deze zouden het op basis van ronde 7 halen, maar hebben het uiteindelijk niet gehaald:
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Lou Reed - Perfect Day
New Order - Blue Monday
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
Talking Heads - Once in a Lifetime
The Doors - The End
The Stranglers - Golden Brown
The Velvet Underground - Heroin
U2 - The Unforgettable Fire
New Gold Dream, Heroin en The Unforgettable Fire werden zelfs de nummer 1 van hun ladder.
Neighborhood #1 en Perfect Day eindigde als laatste in de laatste rondes (wat dus best wel een verrassing mag worden genoemd)
Welke nummers kwamen daarvoor in de plaats:
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Muse - New Born
Nick Cave and The Bad Seeds - The Mercy Seat
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
Sigur Rós - Untitled #8
The Beatles - A Day in the Life
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Untitled #8, Glory Box en Stem / Long Stem werden 4de in de ladders van ronde 7. The Mercy Seat werd zelfs 5de en bleef erin door de herkansing.
Deze zouden het op basis van ronde 7 halen, maar hebben het uiteindelijk niet gehaald:
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Lou Reed - Perfect Day
New Order - Blue Monday
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
Talking Heads - Once in a Lifetime
The Doors - The End
The Stranglers - Golden Brown
The Velvet Underground - Heroin
U2 - The Unforgettable Fire
New Gold Dream, Heroin en The Unforgettable Fire werden zelfs de nummer 1 van hun ladder.
Neighborhood #1 en Perfect Day eindigde als laatste in de laatste rondes (wat dus best wel een verrassing mag worden genoemd)
Welke nummers kwamen daarvoor in de plaats:
DJ Shadow - Stem / Long Stem
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Muse - New Born
Nick Cave and The Bad Seeds - The Mercy Seat
Pixies - Debaser
Portishead - Glory Box
Sigur Rós - Untitled #8
The Beatles - A Day in the Life
The Rolling Stones - Gimme Shelter
Untitled #8, Glory Box en Stem / Long Stem werden 4de in de ladders van ronde 7. The Mercy Seat werd zelfs 5de en bleef erin door de herkansing.
0
geplaatst: 9 december 2013, 10:44 uur
Bigmouth niet hoor. Die sneeuwt onder bij There Is a Light en How Soon Is Now...
0
geplaatst: 9 december 2013, 11:46 uur
Lukas schreef:
Bigmouth niet hoor. Die sneeuwt onder bij There Is a Light en How Soon Is Now...
Inderdaad. Bigmouth en Exit Music gaan het allebei waanzinnig slecht doen denk ik.(quote)
0
Cured
geplaatst: 9 december 2013, 14:46 uur
Ik vind eigenlijk There's A Light 'zwakker' van The Smiths, maar nog altijd meer dan goed om'm in het linkerrijtje te doen belanden bij dit finale-aanbod.
0
geplaatst: 9 december 2013, 14:54 uur
1. Wat wordt de top 3?
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Paranoid Android
2. Wat wordt de bottom 3?
32. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
31. DJ Shadow - Stem/Long Stem
30. Tom Waits - Martha
3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: Sigur Ros - Untitled #8
Meest op 32: DJ Shadow - Stem/Long Stem
4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: Joy Division - Love Will Tear Us Apart
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over The Sea
Laagste: The Cure - A Forest
6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
Pixies - Debaser
7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Onderaan: Nick Cave - The Mercy Seat
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Paranoid Android
2. Wat wordt de bottom 3?
32. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
31. DJ Shadow - Stem/Long Stem
30. Tom Waits - Martha
3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: Sigur Ros - Untitled #8
Meest op 32: DJ Shadow - Stem/Long Stem
4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: Joy Division - Love Will Tear Us Apart
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over The Sea
Laagste: The Cure - A Forest
6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
Pixies - Debaser
7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
Onderaan: Nick Cave - The Mercy Seat
0
geplaatst: 9 december 2013, 14:56 uur
Dwejkk_ schreef:
Ik had trouwens nog op papier een lijstje van de 32 nummers die het 't beste hadden gedaan in ronde 7 (de nummers 1 en 2 van de ladders) om te kijken hoeveel van deze nummers uiteindelijk ook daadwerkelijk de finale zouden halen, dat waren er 23.
Ik zit met het idee om de laatste 100 in een andere spelformule te gooien.
Ik weet nog niet dewelke, maar het lijkt me een interessante denkoefening
om in de praktijk te zetten van zodra ik Greatest Hits uit handen geef.
In januari dus. Hoe eindigt "de MuMe ladder" als we de laatste 100 "zonder ladder" spelen?
ps. Om dan natuurlijk vast te stellen dat er ook daar weer voer zal zijn voor discussie.
Maw ... een spel wordt altijd beperkt door zijn regels. Daar moeten we ons van bewust zijn.
Maar een second opinion kan nooit kwaad, ook en vooral bij de dokter niet.
0
Cured
geplaatst: 9 december 2013, 16:00 uur
Een alternatief idee, naast de reguliere, vind ik een goed plan met 100 nummers.
0
geplaatst: 9 december 2013, 19:52 uur
Is het misschien handig de finalepost ook in het overzichtstopic te zetten? Is nu wel onhandig zoeken steeds, b.v. voor de Spotify-lijst.
Ik kan de Spotify-playlist uberhaupt niet vinden. De link van Onweerwolf gaat naar de webversie, maar die gebruik ik niet. En in de luisterlijst staan maar 8 nummers. Zoeken op MuMeladder levert verder alleen nog een lijst op die begint met Abba.
Ik kan de Spotify-playlist uberhaupt niet vinden. De link van Onweerwolf gaat naar de webversie, maar die gebruik ik niet. En in de luisterlijst staan maar 8 nummers. Zoeken op MuMeladder levert verder alleen nog een lijst op die begint met Abba.
0
geplaatst: 9 december 2013, 19:57 uur
ik geraak er maar niet aan uit welk nummer ik op 1 moet zetten
0
geplaatst: 9 december 2013, 20:07 uur
dazzler schreef:
In januari dus. Hoe eindigt "de MuMe ladder" als we de laatste 100 "zonder ladder" spelen?
Ik schreef gisteren
thelion schreef:
Ik loop overigens wel te broeden op een soort van vervolg op deze Finale die meer diversiteit in de eindlijst zou kunnen brengen (komt wel geheel los te staan van de MuMeLadder maar is er wel op gebaseerd), maar dat is voor komend voorjaar denk ik.......
Ik loop overigens wel te broeden op een soort van vervolg op deze Finale die meer diversiteit in de eindlijst zou kunnen brengen (komt wel geheel los te staan van de MuMeLadder maar is er wel op gebaseerd), maar dat is voor komend voorjaar denk ik.......
Laten we elkaar dan vooral niet in de weg gaan zitten, en we moeten ook oppassen voor een overkill aan MuMeLadder gerelateerde "games"
0
geplaatst: 9 december 2013, 20:09 uur
Okee, had ik niet gelezen (het gaat hier ook zo snel).
Of we slaan de handen in elkaar of jij krijgt de eer (want was de eerste met het idee).
Of we slaan de handen in elkaar of jij krijgt de eer (want was de eerste met het idee).
0
geplaatst: 9 december 2013, 20:17 uur
jassn schreef:
Als ik hem voor je mag invullen hoor ik dat graag!
* denotes required fields.