Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2013, 02:43 uur
1. Wat wordt de top 3?
1. Radiohead - Paranoid Android
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
3. The Cure - A Forest
2. Wat wordt de bottom 3?
32. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
31. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
30. Tom Waits - Martha
3. Welk nummer is het vaakst op 1 gezet? En welke op 32?
Meest op 1: The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Meest op 32: DJ Shadow - Stem/Long Stem
4. Welke plaat wordt helemaal niet of het minst op 1 gezet? En welke op 32?
Minst op 1: Songs: Ohia - Lioness
Minst op 32: Songs: Ohia - Lioness
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Hoogste: Pixies - Debaser
Laagste: Songs: Ohia - Lioness
6. Wat wordt de hoogste "nieuwe" finalist (vergeleken met de 2012 editie)?
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
7. Welke plaat voerde de startladder aan en wie stond daarin onderaan?
Bovenaan: The Smiths - How Soon Is Now?
Onderaan: Tom Waits - Martha
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
3. The Cure - A Forest
32. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
31. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
30. Tom Waits - Martha
Meest op 32: DJ Shadow - Stem/Long Stem
Minst op 1: Songs: Ohia - Lioness
Minst op 32: Songs: Ohia - Lioness
5. Wat is love hate plaat - hoogste st.dev. en welke plaat heeft juist de laagste st.dev?
Laagste: Songs: Ohia - Lioness
Onderaan: Tom Waits - Martha
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 07:16 uur
De 2 'Sint'nummers' heb ik als Schijnheilige in de zak gedaan
. Er zitten 2 nummers in deze lijst die in mijn eigen top 30 ook zouden zitten. Een stuk of 5 in mijn top 100
Overigens vind ik 3x Radiohead met name teveel; 3x Smiths heb ik geen probleem mee.
. Helaas is er geen stevige, goeie rock te vinden en betreur dan ook de afwezigheid van Child in Time. Elk zichzelf serieuw willende nemende lijst moet zo'n epic in de bovenste 30 hebben. Geldt trouwens ook voor een classic Soulnummer bijv. of een ander genre. Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)? Een devaluatie.
Gelukkig zitten er wel een Stones, Beatles en Bowie classic in. Als van die 32 er nou 12 stuks genre- en bandclassics zouden zijn , zou het top wezen, maar dat is een utopie en doet het game-element wel tekort.
. Er zitten 2 nummers in deze lijst die in mijn eigen top 30 ook zouden zitten. Een stuk of 5 in mijn top 100Overigens vind ik 3x Radiohead met name teveel; 3x Smiths heb ik geen probleem mee.
. Helaas is er geen stevige, goeie rock te vinden en betreur dan ook de afwezigheid van Child in Time. Elk zichzelf serieuw willende nemende lijst moet zo'n epic in de bovenste 30 hebben. Geldt trouwens ook voor een classic Soulnummer bijv. of een ander genre. Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)? Een devaluatie.Gelukkig zitten er wel een Stones, Beatles en Bowie classic in. Als van die 32 er nou 12 stuks genre- en bandclassics zouden zijn , zou het top wezen, maar dat is een utopie en doet het game-element wel tekort.
0
geplaatst: 8 december 2013, 09:35 uur
Het is natuurlijk maar hoe je genre- en bandclassics zou interpreteren. Zo lijken me o.a. O.M.D., Led Zeppelin, Portishead/Dj Shadow, Arcade Fire, The Cure, Sigur Rós toch ook wel aardige genre- en bandclassics.
0
geplaatst: 8 december 2013, 09:56 uur
Cured schreef:
Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)?
Een goede toplijst.Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)?
0
geplaatst: 8 december 2013, 10:18 uur
Lijst verstuurd. Ik ben wel blij met een aantal nieuwkomers zoals Portishead, Muse, Led Zeppelin en Songs: Ohio. Deze finale is meer verfrissend dan vorig jaar.
0
geplaatst: 8 december 2013, 10:31 uur
Cured schreef:
Helaas is er geen stevige, goeie rock te vinden en betreur dan ook de afwezigheid van Child in Time. Elk zichzelf serieuw willende nemende lijst moet zo'n epic in de bovenste 30 hebben. Geldt trouwens ook voor een classic Soulnummer bijv. of een ander genre. Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)? Een devaluatie.
Helaas is er geen stevige, goeie rock te vinden en betreur dan ook de afwezigheid van Child in Time. Elk zichzelf serieuw willende nemende lijst moet zo'n epic in de bovenste 30 hebben. Geldt trouwens ook voor een classic Soulnummer bijv. of een ander genre. Last but not least: wat is een Toplijst zonder een The Doors én U2-klassieker (en eigelijk ook 70's Roxy Music)? Een devaluatie.
En zo kan je natuurlijk aan de gang blijven en heb je veel meer nummers dan 32.
Laat ik in eerste instantie even van jouw redenatie uitgaan;
We hebben 32 nummers 3x Radiohead is te veel dus daar kunnen er 2 van weg er zullen wellicht nog wel een redelijk aantal nummers uit kunnen.
chevy93 schreef:
Het is natuurlijk maar hoe je genre- en bandclassics zou interpreteren. Zo lijken me o.a. O.M.D., Led Zeppelin, Portishead/Dj Shadow, Arcade Fire, The Cure, Sigur Rós toch ook wel aardige genre- en bandclassics.
Volgens mij houden we 17 nummers uit de lijst van dit jaar over als we alleen selecteren op Band, Artiest of Genre classic.
1. Massive Attack - Unfinished Sympaty (genre trip-hop)
2. Pearl Jam - Black (band / genre grunge))
3. Depeche Mode - Enjoy the Silence (band)
4. Radiohead - Street Spirit (band)
5. Led Zeppelin - Stairway to Heaven (band)
6. Arcade Fire Rebellion (Lies) (band)
7. Rolling Stones - Gimme Shelter (band) (al zou ik een ander nummer nemen)
8. David Bowie - "Heroes" (artiest)
10. The Beatles - A Day in the Life (band) (al zou ik een ander numer nemen)
11. The Smiths - There's a Light That Never Goes Out (band) (of een van de andere 2)
12. Kate Bush - Wuthering Hights (artiest) (hoeft voor mij er niet bij maar swa)
13. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (band)
14. The Velvet Underground & Nico - Venus in Furs (Band / Artiest)
15 . The Cure - A Forest (Band / genre)
16 . O.M.D. - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc) (genre ?)
17. Sigur Ros - Untiteld #8 (band (populair op MuMe) genre ?)
We houden dus 15 plaatsen over wat moet daar dan komen te staan eerst maar even Cured zijn sugesties er bij zetten
18. Deep Purple - Child in Time (band / genre ?)
19. Iets van U2 (band)
20. Iets van The Doors (band)
21. Iets van Roxy Music jaren 70 werk (band)
22. Iets van Marvin Gaye of Sam Cooke (genre soul)
En dan hebben we nog wel een aantal grootheden die in de lijst zouden horen
23. Iets van Neil Young (artiest)
24. Iets van Bob Dylan (artiest)
25. Iets van Queen (band)
Laat ik het hier maar even bij houden anders zitten we zo aan de 32.
Dan zijn er nog redelijk wat genre's die niet of onder vertegenwoordigd zijn.
26. Jazz (genre) (sugestie Miles Davis - So What)
27. Blues / R&B (genre) (sugestie Howlin" Wolf - Little Red rooster)
28. Electronic (genre) (sugestie Kraftwerk - Radioactivity)
29. Hip-Hop / Rap (genre) (sugestie iets van The roots)
30. Dance / Disco (genre) (sugestie - Donna Summer - I Feel love)
31. Folk / Singer songwriter (genre) (sugestie iets van Nick Drake)
32. Pop (genre) (sugestie The Beach Boys - God Onley Knows)
en we hebben er 32, maar hoe zit het dan met artiesten of nummers die hier op MuMe een bepaalde status hebben
- Iets van The Pixies
- Iets van New Order
- Iets van Dead Can Dance
- Iets van Tom Waits
- Iets van Prince (artiest)
en dan de genre's
- Is 1 Soul nummer niet wat weinig?
- Hardrock
- Funk
- Wereld / Reggae
- Progrock
- Metal
En zo kan je nog wel even door gaan, ik ben waarschijnlijk nog een berg vergeten.
The Who, Michael Jackson, Springsteen, Stone Roses (Fools Gold), The Prodigy, Jimi Hendrix, Otis Redding, Aretha Franklin, Nina Simone, Ella Fitzgerald, Bessie Smith, Pink Floyd enz, enz, enz.......
Wat ik maar bedoel te zeggen is dat je maar 32 plaatsen hebt en die worden gekozen uit een totaal aanbod van ruim 2800 nummers.
Ik denk dat de Top 32 een redelijke doorsnee is van de gemiddelde MuMe-er en natuurlijk heeft iedereen zo zijn persoonlijke voorkeuren en afgunsten, maar het geheel is over het algemeen redelijk.
Nog even @Cured dit is geen aanval op jouw, maar heb jouw post louter ter illustratie gebruikt dat zelfde geld voor chevy93
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 10:47 uur
Je hebt er veel werk van gemaakt, knap.
Ach, ik vind het wel best allemaal. Het is zo gekozen en iedereen heeft zijn voor- en afkeuren. het Top 2000 stemvee is toch wel heel verschillend dan die van de Mumeladder. Ik vind het gewoon jammer dat veel genre-liefhebbers buiten de 'rock' hoek wegblijven.
Ach, ik vind het wel best allemaal. Het is zo gekozen en iedereen heeft zijn voor- en afkeuren. het Top 2000 stemvee is toch wel heel verschillend dan die van de Mumeladder. Ik vind het gewoon jammer dat veel genre-liefhebbers buiten de 'rock' hoek wegblijven.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 10:48 uur
Vanuit jouw top 10 snap ik dat, maar het is allemaal wel aardig wat aan de tamme kant.
@Chevy: ja, natuurlijk zit dat er wel in. Het kan ook niet (voor ieder) een perfecte lijst worden. Ik vind het zelf wel interessant dat er andersoortige nummers tussen zitten; het gaat niet om mijn smaak.
@Chevy: ja, natuurlijk zit dat er wel in. Het kan ook niet (voor ieder) een perfecte lijst worden. Ik vind het zelf wel interessant dat er andersoortige nummers tussen zitten; het gaat niet om mijn smaak.
0
geplaatst: 8 december 2013, 10:51 uur
Cured schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat veel genre-liefhebbers buiten de 'rock' hoek wegblijven.
Ik vind het gewoon jammer dat veel genre-liefhebbers buiten de 'rock' hoek wegblijven.
Dat komt omdat de "rock hoek" nu eenmaal de grootste hier op MuMe is, wel opvallend dat de "Hip Hop" hoek zwaar onder vertegenwoordigd is. Is een beetje een hoekje op zichzelf.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 10:52 uur
Snap ik wat betreft de rock hoek. Wat betreft de Hip-Hop heb je ook gelijk.
edit: JD heeft dan weer een nummer, die ik één van hun zwaksten vind. Naast The Cure zijn zij dan toch terecht vertegenwoordigd, maar wel met een lief liedje, maar enfin.
edit: JD heeft dan weer een nummer, die ik één van hun zwaksten vind. Naast The Cure zijn zij dan toch terecht vertegenwoordigd, maar wel met een lief liedje, maar enfin.
0
geplaatst: 8 december 2013, 11:04 uur
Cured schreef:
Als ik een band als U2 met één woord moest beschrijven..(quote)
Vanuit jouw top 10 snap ik dat, maar het is allemaal wel aardig wat aan de tamme kant.. Wat ik niet zo snap aan je ontevreden speeches is dat met de artiesten die jij allemaal noemt de lijst juist minder gevarieerd zou gaan worden. In vergelijking met dat radio 2-ding is de MuMe top-2000 ongeveer 21,74 keer zo gevarieerd: kijk naar de hoeveelheid dance, hiphop en experimentele muziek en vergelijk dat met deze lijst. Ik wil niet zeggen dat rock niet overheersend is, maar met liedjes als Sinnerman, Stern/Long Stern en Debaser in één eindlijst, of je ze nou goed of slecht vindt, kan je niet ontkennen dat deze in ieder geval gevarieerder is.
0
geplaatst: 8 december 2013, 11:07 uur
hoi123 schreef:
[ Ik wil niet zeggen dat rock niet overheersend is, maar met liedjes als Sinnerman, Stern/Long Stern en Debaser in één eindlijst, of je ze nou goed of slecht is, kan je niet ontkennen dat deze in ieder geval gevarieerder is.
[ Ik wil niet zeggen dat rock niet overheersend is, maar met liedjes als Sinnerman, Stern/Long Stern en Debaser in één eindlijst, of je ze nou goed of slecht is, kan je niet ontkennen dat deze in ieder geval gevarieerder is.
Voeg daar 16 Horsepower, Massive Attack, Portishead en Sigur Ros dan ook nog maar aan te voor de variatie.
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 11:07 uur
Gevarieerder is niet altijd beter, maar zo heeft iedereen wel wat te 'zeuren'. We zien wel wat die 100-150 man hier uiteindelijk uit deze keuzelijst het beste vinden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2013, 11:13 uur
Ach, zolang de progklassiekers zo ver van de finale verwijderd blijven, is de relevantie van de lijst voor mij persoonlijk in elk geval nogal betrekkelijk.
Een duit in het prognosezakje:
1. Wat wordt de top 3?
1. The Cure - A Forest
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Radiohead - Paranoid Android
32. Sigur Rós - Untitled #8.
31. Tom Waits - Martha
30. Portishead - Glory Box
Meest op 32: Pixies - Debaser
Minst op 1: Depeche Mode - Enjoy The Silence
Minst op 32: The Cure - A Forest
Laagste: Depeche Mode - Enjoy The Silence
Pixies - Debaser
Bovenaan: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Onderaan: The Rolling Stones - Gimme Shelter
Een duit in het prognosezakje:
1. Wat wordt de top 3?
1. The Cure - A Forest
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. Radiohead - Paranoid Android
32. Sigur Rós - Untitled #8.
31. Tom Waits - Martha
30. Portishead - Glory Box
Meest op 32: Pixies - Debaser
Minst op 1: Depeche Mode - Enjoy The Silence
Minst op 32: The Cure - A Forest
Laagste: Depeche Mode - Enjoy The Silence
Pixies - Debaser
Bovenaan: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Onderaan: The Rolling Stones - Gimme Shelter
0
geplaatst: 8 december 2013, 11:17 uur
Ziet er goed uit, die lijst van thelion! Invoeren die handel, met hier en daar wat aanpassingen! =P
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 11:17 uur
Ach Casper, ik lig er ook niet wakker van. Die 'prog'klassiekers worden hier ook vaak weggestemd, dat is zo.
Het is verder een leuke game en er is voor ieder vast wel wat wils.
Het is verder een leuke game en er is voor ieder vast wel wat wils.
0
geplaatst: 8 december 2013, 12:40 uur
orbit schreef:
Tsja, ik heb vanavond DM weer in de Ziggodome gezien en hun sound blijft voor tienduizenden mensen huizenhoog overeind
Tsja, ik heb vanavond DM weer in de Ziggodome gezien en hun sound blijft voor tienduizenden mensen huizenhoog overeind
Ja en die gitaar zat ook in Enjoy the Silence
...top concert gisteren !!!
0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 12:41 uur

Ze gaan erop vooruit.! Overigens vind ik ETS wel zo'n beetje hun beste nummer persoonlijk.
0
geplaatst: 8 december 2013, 12:48 uur
1. Wat wordt de top 3?
2. The Cure - A Forest
3. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
32. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
31. Muse - New Born
30. Dj Shadow - Stem/Long Stem
Meest op 1: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Meest op 32: Muse - New Born
Minst op 1: Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Minst op 32: The Smiths - How Soon Is Now?
Hoogste: Tom Waits - Martha
Laagste: David Bowie - "Heroes"
Bovenaan: The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Onderaan: Muse - New Born
2. The Cure - A Forest
3. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
31. Muse - New Born
30. Dj Shadow - Stem/Long Stem
Meest op 1: Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Meest op 32: Muse - New Born
Minst op 1: Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Minst op 32: The Smiths - How Soon Is Now?
Hoogste: Tom Waits - Martha
Laagste: David Bowie - "Heroes"
Bovenaan: The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
Onderaan: Muse - New Born
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 december 2013, 13:33 uur
Casartelli schreef:
Ach, zolang de progklassiekers zo ver van de finale verwijderd blijven
Ach, zolang de progklassiekers zo ver van de finale verwijderd blijven
Ik denk dat je weer een punt aanstipt waar ik al langer over aan het nadenken ben.
Ik denk dat het probleem met de minder populaire genres ook gedeeltelijk zit in het feit dat heel veel van die genres onder te verdelen zijn in subgenres en dat mensen allemaal weer van andere subgenres houden.
Jij hebt het over progklassiekers. Ik vind Neo-prog geweldig, Marillion en haar nazaten dus, maar andere vormen van prog kunnen mij zeker niet altijd bekoren. En volgens mij zijn er ook mensen die juist niet van Marillion houden maar van Genesis, of juist van Porcupine Tree. etc.
Zelfde geldt ook zeker voor metal. Ik ben een groot metalfan maar het feit dat die bagger van Slayer nu in de lijst staat is mij een doorn in het oog, terwijl fantastische nominaties zoals bv Emperor geen schijn van kans maken.
0
geplaatst: 8 december 2013, 13:40 uur
1. Wat wordt de top 3?
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
30. 16 Horsepower - Black Soul Choir
Meest op 1: Radiohead - Paranoid Android
Meest op 32: Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: The Beatles - A Day In The Life
Hoogste: Dj Shadow - Stem/Long Stem
Laagste: The Beatles - A Day In The Life
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Onderaan: Sigur Rós - Untitled #8
1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
31. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
30. 16 Horsepower - Black Soul Choir
Meest op 1: Radiohead - Paranoid Android
Meest op 32: Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans (The Waltz Joan Of Arc)
Minst op 1: The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Minst op 32: The Beatles - A Day In The Life
Hoogste: Dj Shadow - Stem/Long Stem
Laagste: The Beatles - A Day In The Life
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Onderaan: Sigur Rós - Untitled #8
0
geplaatst: 8 december 2013, 13:42 uur
Stairway to Heaven lijkt me zo'n beetje de grootste (hard)rockklassieker die er is.
Overigens vind ik je lijst wel behoorlijk op het verleden gericht. Als ik het zo zie komen er misschien twee nummers bij van na de jaren '70. Verder ben ik het wel met je eens over de genreverdeling. Maar juist dit jaar is het beter verdeeld dan ooit, dus veel meer rek zal er niet in zitten, vrees ik.
Overigens vind ik je lijst wel behoorlijk op het verleden gericht. Als ik het zo zie komen er misschien twee nummers bij van na de jaren '70. Verder ben ik het wel met je eens over de genreverdeling. Maar juist dit jaar is het beter verdeeld dan ooit, dus veel meer rek zal er niet in zitten, vrees ik.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 december 2013, 14:01 uur
Onweerwolf schreef:
Ik denk dat je weer een punt aanstipt waar ik al langer over aan het nadenken ben.
Ik denk dat het probleem met de minder populaire genres ook gedeeltelijk zit in het feit dat heel veel van die genres onder te verdelen zijn in subgenres en dat mensen allemaal weer van andere subgenres houden.
Jij hebt het over progklassiekers. Ik vind Neo-prog geweldig, Marillion en haar nazaten dus, maar andere vormen van prog kunnen mij zeker niet altijd bekoren. En volgens mij zijn er ook mensen die juist niet van Marillion houden maar van Genesis, of juist van Porcupine Tree. etc.
Nuja, er zijn, in elk geval onder het vaste ladderpubliek domweg te weinig liefhebbers voor. Het is nou eenmaal een beetje een love/hate-stroming die, net als de meeste andere genres, subgenres en subsubgenres die te ver van reguliere pop/rock afstaan, te weinig handen op elkaar krijgt voor een finaleplaats.
In de meeste ladders geven we punten aan de helft van de nummers, wat voor mijn gevoel de love/hate-nummers wel voldoende (niet te veel, niet te weinig) ondersteunt.
Toch even als curiositeit: volgens mij komt deze exercitie van twee jaar geleden het dichtst bij een Prog Top 20 volgens MuMe op dat moment (natuurlijk mist er van alles, maar er werd in elk geval na afloop van een reguliere KO nog even op zijn 'ladders' een finale gespeeld met een aantal overblijvers). Tussen haakjes de positie in onze Top 2000 van dit jaar. Qua aanwezigheid een 75%-score, de meeste ergens in de middenmoot.
01 (707) Pink Floyd - Sheep (1977)
02 (809) Camel - Lady Fantasy (1974)
03 (974) Genesis - Firth of Fifth (1973)
04 (849) Genesis - The Musical Box (1971)
05 (1744) King Crimson - Starless (1974)
06 (140) Supertramp - Fool's Overture (1977)
07 (1058) Marillion - Blind Curve (1985)
08 (1632) Genesis - Supper's Ready (1972)
09 (1815) Yes - Close to the Edge (1972)
10 (----) Rush - Xanadu (1977)
11 (1357) Mike Oldfield - Tubular Bells (Part 1) (1973)
12 (911) Marillion - Script for a Jester's Tear (1983)
13 (1145) Porcupine Tree - Anesthetize (2007)
14 (----) Yes - Yours Is No Disgrace (1971)
15 (----) Camel - Lunar Sea (1976)
16 (----) Kansas - Song for America (1974)
17 (----) Renaissance - A Song for All Seasons (1978)
18 (786) The Alan Parsons Project - The Turn Of A Friendly Card (1980)
19 (280) Supertramp - Crime of the Century (1974)
20 (924) Earth & Fire - Song of the Marching Children (1971)
0
geplaatst: 8 december 2013, 14:11 uur
chevy93 schreef:
Stairway to Heaven lijkt me zo'n beetje de grootste (hard)rockklassieker die er is.
Dacht daarbij eigenlijk aan Black Sabbath - Paranoid
chevy93 schreef:
Had nog wel een hele rits nummers / artiesten kunnen noemen van recentere datum maar vond het wel even welletjes zo als het er nu staat.
Ben het wel met je eens dat de rek wat betreft diversiteit er met de stemmers verhouding zo als die nu is er wel uit is.
Ik loop overigens wel te broeden op een soort van vervolg op deze Finale die meer diversiteit in de eindlijst zou kunnen brengen (komt wel geheel los te staan van de MuMeLadder maar is er wel op gebaseerd), maar dat is voor komend voorjaar denk ik.......
0
geplaatst: 8 december 2013, 14:12 uur
hoi123 schreef:
Stern/Long Stern
Je weet dat het nummer SteM/Long SteM heet? Stern/Long Stern

0
geplaatst: 8 december 2013, 14:15 uur
Hahaha, serieus? Dan heb ik daar jarenlang overheen gelezen. 

0
Cured
geplaatst: 8 december 2013, 14:17 uur
Voor mij zijn DJ Shadow en die van Massive Attack de beste nieuwe binnenkomers; ik heb zelf gewoon minder op met de wat meer 'alternative rock/pop' zoals Songs Ohia, NMHotel of aanverwanten. Ik vind Lioness overigens op zich niet verkeerd, maar ik hoor liever Stem/Long Stem of Unfinished Sympathy.
0
geplaatst: 8 december 2013, 14:24 uur
Cured schreef:
Voor mij zijn DJ Shadow en die van Massive Attack de beste nieuwe binnenkomers;
Voor mij zijn DJ Shadow en die van Massive Attack de beste nieuwe binnenkomers;
Massive Attack - Unfinished Sympathy doet al voor de 4e x in successie mee aan de Finale........
* denotes required fields.