Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2013 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 13:32 uur
Goed we hebben nu de discussie gehad over de finale. Die is nog niet afgesloten en als iemand daar nog wat zinnigs over te zeggen heeft dan horen we het graag natuurlijk. Persoonlijk ben ik er nog niet helemaal over uit maar ik proef bij de vaste stemmers wel een duidelijke voorkeur om de traditie niet te breken en die sluit aan bij mijn eigen mening. Wellicht helpt het als we er bij het bericht waarin we om de finale-lijstjes vragen bij zetten dat we wel van iedereen verwachten dat de hele lijst wordt gerangschikt en niet slechts de favorieten bovenaan en de mindere platen random onderaan.
----------
Er is echter nog wel een ander discussiepunt waar we graag jullie mening over horen en dat is het spelsysteem. Het systeem dat we het afgelopen jaar hebben gespeeld was duidelijk een verbetering als we kijken naar het gemiddelde aantal stemmers. Toch is er wellicht nog ruimte voor een nog beter systeem. Het is echter zo dat er weinig ruimte is om de druk nog significant veel te verlagen. Wat echter wel kan is de druk gelijkmatig verdelen. Ik heb een systeem uitgedacht dat grotendeels precies hetzelfde werkt als het huidige systeem maar dat zo gespeeld kan worden dat de speelrondes langer worden. Nu staan ladders telkens 12 uren. In dit nieuwe systeem staan ladders een volledige dag. De keerzijde van dit systeem is wel dat de ladders van ronde 1, herkansingsronde 1, ronde 2, herkansingsronde 2 en ronde 2a dan per 3 tegelijk worden gespeeld en dat ze weer groter worden. 16 nummers per ladder voor R1, R2 en 2A en 15 & 14 voor de herkansingen. In perspectief: in het huidige systeem kom je nu om de 12 uur in ronde 1 22 platen tegen en in ronde 2 24 platen. In het nieuwe systeem kom je dan in beide rondes om de 24 uur 48 platen tegen.
De andere wijziging is dat er minder nieuwe nominaties komen, van 808 naar 640 en dat zou zich vertalen naar 8 nominaties pp ipv 10.
Wat vinden we hiervan? Ik persoonlijk vind dit aantrekkelijk omdat het gaat inhouden dat je voor het beluisteren van platen die je niet kent altijd hetzelfde tijdstip op een dag kunt plannen terwijl dat in het huidige systeem met de dag verandert (tenzij je zelf flink vooruit luistert). Ik vind het bijvoorbeeld prettig om tijdens het eten koken/de afwas nieuwe nominaties te luisteren, maar als je voor 17:00 moet stemmen werkt dat niet tenzij je het de dag ervoor al hebt gedaan.
Het is dus zeker niet zo dat de druk lager wordt tijdens de eerste 2 rondes van het spel, maar wel regelmatiger verdeeld.
Wat vinden we hier van?
----------
Er is echter nog wel een ander discussiepunt waar we graag jullie mening over horen en dat is het spelsysteem. Het systeem dat we het afgelopen jaar hebben gespeeld was duidelijk een verbetering als we kijken naar het gemiddelde aantal stemmers. Toch is er wellicht nog ruimte voor een nog beter systeem. Het is echter zo dat er weinig ruimte is om de druk nog significant veel te verlagen. Wat echter wel kan is de druk gelijkmatig verdelen. Ik heb een systeem uitgedacht dat grotendeels precies hetzelfde werkt als het huidige systeem maar dat zo gespeeld kan worden dat de speelrondes langer worden. Nu staan ladders telkens 12 uren. In dit nieuwe systeem staan ladders een volledige dag. De keerzijde van dit systeem is wel dat de ladders van ronde 1, herkansingsronde 1, ronde 2, herkansingsronde 2 en ronde 2a dan per 3 tegelijk worden gespeeld en dat ze weer groter worden. 16 nummers per ladder voor R1, R2 en 2A en 15 & 14 voor de herkansingen. In perspectief: in het huidige systeem kom je nu om de 12 uur in ronde 1 22 platen tegen en in ronde 2 24 platen. In het nieuwe systeem kom je dan in beide rondes om de 24 uur 48 platen tegen.
De andere wijziging is dat er minder nieuwe nominaties komen, van 808 naar 640 en dat zou zich vertalen naar 8 nominaties pp ipv 10.
Wat vinden we hiervan? Ik persoonlijk vind dit aantrekkelijk omdat het gaat inhouden dat je voor het beluisteren van platen die je niet kent altijd hetzelfde tijdstip op een dag kunt plannen terwijl dat in het huidige systeem met de dag verandert (tenzij je zelf flink vooruit luistert). Ik vind het bijvoorbeeld prettig om tijdens het eten koken/de afwas nieuwe nominaties te luisteren, maar als je voor 17:00 moet stemmen werkt dat niet tenzij je het de dag ervoor al hebt gedaan.
Het is dus zeker niet zo dat de druk lager wordt tijdens de eerste 2 rondes van het spel, maar wel regelmatiger verdeeld.
Wat vinden we hier van?
0
geplaatst: 27 november 2013, 13:51 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 7:
92 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
83 The Doors - Riders On The Storm +3
74 Tom Waits - Martha
74 The Beatles - Here Comes The Sun +1
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +2
71 David Bowie - Life On Mars? +4
Jesus, als zelfs deze niet meer puntjes kan binnensprokkelen..
62 Bruce Springsteen - The River
51 Tori Amos - Winter
--------------------------
Ronde 7 - Ladder 8:
91 The Doors - The End +2
88 Depeche Mode - Enjoy The Silence +3
77 Sinéad O'Connor - Troy +1
74 Pixies - Where Is My Mind?
66 Massive Attack - Angel +4
65 DJ Shadow - Stem/Long Stem
64 Arcade Fire - No Cars Go
54 Massive Attack - Teardrop
Deadline: 17.00 uur
Ronde 7 - Ladder 7:
92 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
83 The Doors - Riders On The Storm +3
74 Tom Waits - Martha
74 The Beatles - Here Comes The Sun +1
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes +2
71 David Bowie - Life On Mars? +4
Jesus, als zelfs deze niet meer puntjes kan binnensprokkelen..62 Bruce Springsteen - The River
51 Tori Amos - Winter
Ronde 7 - Ladder 8:
91 The Doors - The End +2
88 Depeche Mode - Enjoy The Silence +3
77 Sinéad O'Connor - Troy +1
74 Pixies - Where Is My Mind?
66 Massive Attack - Angel +4
64 Arcade Fire - No Cars Go
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 13:55 uur
Onweerwolf schreef:
Nu staan ladders telkens 12 uren. In dit nieuwe systeem staan ladders een volledige dag. De keerzijde van dit systeem is wel dat de ladders van ronde 1, herkansingsronde 1, ronde 2, herkansingsronde 2 en ronde 2a dan per 3 tegelijk worden gespeeld en dat ze weer groter worden. 16 nummers per ladder voor R1, R2 en 2A en 15 & 14 voor de herkansingen. In perspectief: in het huidige systeem kom je nu om de 12 uur in ronde 1 22 platen tegen en in ronde 2 24 platen. In het nieuwe systeem kom je dan in beide rondes om de 24 uur 48 platen tegen.
Nu staan ladders telkens 12 uren. In dit nieuwe systeem staan ladders een volledige dag. De keerzijde van dit systeem is wel dat de ladders van ronde 1, herkansingsronde 1, ronde 2, herkansingsronde 2 en ronde 2a dan per 3 tegelijk worden gespeeld en dat ze weer groter worden. 16 nummers per ladder voor R1, R2 en 2A en 15 & 14 voor de herkansingen. In perspectief: in het huidige systeem kom je nu om de 12 uur in ronde 1 22 platen tegen en in ronde 2 24 platen. In het nieuwe systeem kom je dan in beide rondes om de 24 uur 48 platen tegen.
Ikke niet snap. In het huidige systeem komen er in 2 dagen 3x2 ladders langs, 66/72 nummers in 2 dagen dus, in het voorgestelde systeem 96 nummers in 2x3 ladders. Dat lijkt me de luisterdruk aanzienlijk te verhogen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 13:58 uur
Los van dat andere punt:
Ik heb me vorig jaar verzet tegen een verlaging van het aantal nominaties per persoon, maar heb dit jaar met eigen ogen mogen zien dat het aantal nieuwe binnenkomers toch wel steeds verder afneemt en dat er dus steeds meer nummers beluisterd worden die, in termen van het eindresultaat, 'nutteloos' zijn. Leuk als daar muzikale ontdekkingen tussen zitten, maar misschien is een verlaging, met als hopelijk bij-effect dat mensen wat kritischer naar hun eigen potentiële nominaties kijken, en met als resultaat minder luisterdruk en meer tijd om muziek in een meer 'dedicated' topic te ontdekken, zo gek nog niet.
Onweerwolf schreef:
Ik heb me vorig jaar verzet tegen een verlaging van het aantal nominaties per persoon, maar heb dit jaar met eigen ogen mogen zien dat het aantal nieuwe binnenkomers toch wel steeds verder afneemt en dat er dus steeds meer nummers beluisterd worden die, in termen van het eindresultaat, 'nutteloos' zijn. Leuk als daar muzikale ontdekkingen tussen zitten, maar misschien is een verlaging, met als hopelijk bij-effect dat mensen wat kritischer naar hun eigen potentiële nominaties kijken, en met als resultaat minder luisterdruk en meer tijd om muziek in een meer 'dedicated' topic te ontdekken, zo gek nog niet.
0
geplaatst: 27 november 2013, 13:59 uur
Ik ben voor OWW.
Vind het zeer prettig en praktisch om op vaste tijdstippen te luisteren.
Bij de huidige manier miste ik wel eens een paar ladders.
Geldt dat trouwens ook voor latere rondes?
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 14:01 uur
Outlaw104 schreef:
Ik ben voor OWW.
Ik ben voor OWW.
Ja, bij het systeem wat ik nu heb bedacht zou dat iig gelden voor alle rondes.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 14:01 uur
Casartelli schreef:
Los van dat andere punt:
Los van dat andere punt:
(quote)
Mijn mening is op precies dezelfde wijze veranderd.
0
geplaatst: 27 november 2013, 14:14 uur
Persoonlijk zou ik eerder pleiten om de huidige rondes sneller te laten verlopen. Vanaf pak m beet 512 ben je steeds vaker in dezelfde vijver een ander rondje aan het zwemmen. Nu zijn de ladders per 8. Dan per 12. Of meer dan twee ladders.
Weet niet of je dan veel winst haalt, overigens.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 14:20 uur
chevy93 schreef:
Persoonlijk zou ik eerder pleiten om de huidige rondes sneller te laten verlopen. Vanaf pak m beet 512 ben je steeds vaker in dezelfde vijver een ander rondje aan het zwemmen. Nu zijn de ladders per 8. Dan per 12. Of meer dan twee ladders.
Dat vind ik in ieder geval geen goed idee omdat ik van mening ben dat hoe verder we geraken in de lijst hoe gewichtiger de lijst wordt en hoe meer aandacht er aan een ladder besteed mag worden. Dat is denk ik ook een groot deel van de charme van een game als deze.
Daarnaast is het zo dat een aantal jaren geleden latere rondes sneller werden gespeeld. Bijvoorbeeld heel veel 4x8 ladders per speelronde en dat kwam het aantal stemmers zeker niet ten goede.
0
geplaatst: 27 november 2013, 14:36 uur
Eigenlijk wordt de luisterdruk dus verhoogt en dalen het aantal nominaties tvv van een vaststaand moment van deadline.
Ik heb nu in het begin soms dat het een enorm werkje is om het allemaal beluisterd te krijgen en als dit nog gaat stijgen, dan ga ik net voor meer ladders moeten passen of niet kunnen stemmen.
En uren voor de deadline zijn al zoveel jaren hetzelfde, dat iedereen er gewoon aan is.
En als we het aantal nominaties laten dalen dan wordt deze lijst gewoon nog statischer wat ook niet de bedoeling is.
Mijn conclusie is dat ik het huidige systeem gewoon wil behouden. Ik ben gewoon aan de deadlineuren, de luisterdruk in de eerste ronde is nog net te doen en ik wil ook niet inleveren op het aantal nominaties.
Ik heb nu in het begin soms dat het een enorm werkje is om het allemaal beluisterd te krijgen en als dit nog gaat stijgen, dan ga ik net voor meer ladders moeten passen of niet kunnen stemmen.
En uren voor de deadline zijn al zoveel jaren hetzelfde, dat iedereen er gewoon aan is.
En als we het aantal nominaties laten dalen dan wordt deze lijst gewoon nog statischer wat ook niet de bedoeling is.
Mijn conclusie is dat ik het huidige systeem gewoon wil behouden. Ik ben gewoon aan de deadlineuren, de luisterdruk in de eerste ronde is nog net te doen en ik wil ook niet inleveren op het aantal nominaties.
0
geplaatst: 27 november 2013, 14:43 uur
Ik ben ook wel gewoon (vreemde uitdrukking toch) aan de deadlineuren,
maar van vooral de 23.00 - 17.00 ladders wil ik er nog wel eens wat missen door "tijdgebrek" (slaap+werk).
maar van vooral de 23.00 - 17.00 ladders wil ik er nog wel eens wat missen door "tijdgebrek" (slaap+werk).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 14:57 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is correct.
Dat is correct.
Maar wat verandert er dan? Gaan R1+H1+R2a dan in totaal veel korter duren?
0
geplaatst: 27 november 2013, 14:58 uur
Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 7: Veel sterkere ladder dan ladder 8.
96 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +4
86 The Doors - Riders On The Storm +3
74 Tom Waits - Martha
74 The Beatles - Here Comes The Sun
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes
72 David Bowie - Life On Mars? +1
64 Bruce Springsteen - The River +2
51 Tori Amos - Winter
Ronde 7 - Ladder 8:
94 The Doors - The End +3
88 Depeche Mode - Enjoy The Silence
77 Sinéad O'Connor - Troy
75 Pixies - Where Is My Mind? +1
68 Massive Attack - Angel +2
68 Arcade Fire - No Cars Go +4
Ronde 7 - Ladder 7: Veel sterkere ladder dan ladder 8.
96 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +4
86 The Doors - Riders On The Storm +3
74 Tom Waits - Martha
73 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes
72 David Bowie - Life On Mars? +1
64 Bruce Springsteen - The River +2
51 Tori Amos - Winter
Ronde 7 - Ladder 8:
94 The Doors - The End +3
77 Sinéad O'Connor - Troy
75 Pixies - Where Is My Mind? +1
68 Massive Attack - Angel +2
68 Arcade Fire - No Cars Go +4
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 14:59 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Die zullen inderdaad zeker korten duren. Verder zoals gezegd veranderen dan dus de speelrondes van 12 uur naar 24.
0
geplaatst: 27 november 2013, 14:59 uur
Ronde 7 - Ladder 7:
99 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 3
86 The Doors - Riders On The Storm
78 Tom Waits - Martha 4
74 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 1
72 David Bowie - Life On Mars?
64 Bruce Springsteen - The River
53 Tori Amos - Winter 2
Ronde 7 - Ladder 8: Zeer sterk. De minste 2 nummers helaas bovenaan.
94 The Doors - The End
79 Sinéad O'Connor - Troy 2
76 Pixies - Where Is My Mind? 1
70 DJ Shadow - Stem/Long Stem 4 (+1 corr Jassn)
68 Massive Attack - Angel
68 Arcade Fire - No Cars Go
57 Massive Attack - Teardrop 3
Ronde 7 - Ladder 7:
99 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 3
86 The Doors - Riders On The Storm
78 Tom Waits - Martha 4
74 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes 1
72 David Bowie - Life On Mars?
53 Tori Amos - Winter 2
Ronde 7 - Ladder 8: Zeer sterk. De minste 2 nummers helaas bovenaan.
94 The Doors - The End
79 Sinéad O'Connor - Troy 2
76 Pixies - Where Is My Mind? 1
70 DJ Shadow - Stem/Long Stem 4 (+1 corr Jassn)
68 Arcade Fire - No Cars Go
57 Massive Attack - Teardrop 3
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 15:15 uur
chevy93 schreef:
Onweerwolf schreef:
Dat vind ik in ieder geval geen goed idee omdat ik van mening ben dat hoe verder we geraken in de lijst hoe gewichtiger de lijst wordt en hoe meer aandacht er aan een ladder besteed mag worden. Dat is denk ik ook een groot deel van de charme van een game als deze.
Daarnaast is het zo dat een aantal jaren geleden latere rondes sneller werden gespeeld. Bijvoorbeeld heel veel 4x8 ladders per speelronde en dat kwam het aantal stemmers zeker niet ten goede.
Ik kan je gedachtegang volgen, maar dat het wenselijk is dat het bovenste deel van de lijst door veel meer mensen op volgorde gezet is dan het onderste deel, staat voor mij zeker niet onomstotelijk vast. De eindlijst is ten slotte wel één geheel. En met het voorliggende voorstel denk ik dat je de kloof tussen het aantal deelnemers in het begin en aan het eind enkel verder verhoogt.
Ik kan me dan ook veel meer in Chevy's voorstel vinden. Als dat als bijeffect heeft dat er aan het eind minder mensen meedoen, maar in ruil daarvoor in het begin wel meer, zou ik dat niet als achteruitgang zien.
0
geplaatst: 27 november 2013, 15:25 uur
Globaal gezien heb ik liever 10 nominaties en speelronden van 12 (18) uur dan 8 nominaties en speelronden van 24 uur. De overige variabelen zijn hiermee vergeleken voor mij slechts details.
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 15:29 uur
Casartelli schreef:
Als dat als bijeffect heeft dat er aan het eind minder mensen meedoen, maar in ruil daarvoor in het begin wel meer, zou ik dat niet als achteruitgang zien.
Als dat als bijeffect heeft dat er aan het eind minder mensen meedoen, maar in ruil daarvoor in het begin wel meer, zou ik dat niet als achteruitgang zien.
Ik zou dat wel echt erg jammer vinden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 15:34 uur
Onweerwolf schreef:
Akkoord. En het omgekeerde? Dat er aan het eind nog wat meer mensen meedoen (vooropgesteld dat daar nog veel elasticiteit in zit) ten koste van aan het begin nog wat minder?
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 15:39 uur
Casartelli schreef:
Akkoord. En het omgekeerde? Dat er aan het eind nog wat meer mensen meedoen (vooropgesteld dat daar nog veel elasticiteit in zit) ten koste van aan het begin nog wat minder?
(quote)
Dat prefereer ik. Beter zou natuurlijk zijn als iedereen het hele jaar door mee wil doen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 27 november 2013, 15:48 uur
Onweerwolf schreef:
Dat prefereer ik. Beter zou natuurlijk zijn als iedereen het hele jaar door mee wil doen.
Dan houden we het maar even op een 'agree to disagree'.
Maar er zullen vast nog wel wat mensen hun mening over willen geven.
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:10 uur
Hm, ik denk dat nog meer ladders tegelijk/meer luisterdruk in het begin enkel meer mensen afschrikt. Ik ben in ieder geval geen voorstander.
Ik heb dit jaar niks genomineerd (ze halen de lijst toch niet.
) dus ik heb eigenlijk geen recht van spreken, maar ik snap niet zo goed waarom er kritiek is op het feit dat weinig nominaties de lijst halen. Je nomineert toch niet enkel nummers die kansrijk zijn voor een hoge positie? Ik zie liever minder 'nuttige' nominaties dan de zoveelste nieuwe U2 of Depeche Mode nominatie (die ook nog eens binnenkomt in de hogere regionen). Dan moeten we maar wat minder conservatief stemmen met z'n allen. 
Bovendien is het lang niet altijd te voorspellen welke nominaties kansrijk zijn (zie de binnenkomst van Giles Corey vorig jaar).
Ik heb dit jaar niks genomineerd (ze halen de lijst toch niet.
) dus ik heb eigenlijk geen recht van spreken, maar ik snap niet zo goed waarom er kritiek is op het feit dat weinig nominaties de lijst halen. Je nomineert toch niet enkel nummers die kansrijk zijn voor een hoge positie? Ik zie liever minder 'nuttige' nominaties dan de zoveelste nieuwe U2 of Depeche Mode nominatie (die ook nog eens binnenkomt in de hogere regionen). Dan moeten we maar wat minder conservatief stemmen met z'n allen. 
Bovendien is het lang niet altijd te voorspellen welke nominaties kansrijk zijn (zie de binnenkomst van Giles Corey vorig jaar).
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:24 uur
Volgens mij hadden we deze discussie vorig jaar deze tijd ook, en concludeerden we dat een verzwaring van de laatste fase weinig oplevert, omdat deze periode relatief kort duurt. Vanaf 512 zit je in no time in de finale.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik het huidige schema wel prima vind. Het is soms wel aanpoten in de eerste ronden, maar je ziet toch zeker wel een stemmer of 40 per ladder, wat zeker niet slecht is. Volgens mij is iedereen hier nu wel aan gewend en heeft iedereen wel zijn manier gevonden om ondanks de wisselende tijden vaak te kunnen stemmen. Om dat nou om te gooien en ook nog nominaties in te leveren vind ik niks.
Wat dat betreft ben ik het eens met Koen: dat er minder nieuwe binnenkomers zijn vind ik ook geen probleem, en in ieder geval los je dat niet op door nóg minder te nomineren. Je ziet dan hooguit dat er conservatiever genomineerd wordt. Juist doordat de lijst steeds verder uitkristalliseert, heb je een stuk of 800 nominaties per jaar gewoon nodig om hem fris en dynamisch te houden.
Als het per se nodig is, dan zijn luisterdrukverlichtende maatregelen die ik liever zie dan het beperken van het aantal nominaties de volgende:
-meer nummers een 'wildcard' geven voor de eerste ronde;
-herkansingen afschaffen, met uitzondering van de herkansing na ronde 1, zodat vanaf ronde 2 steeds (ongeveer) 50% afvalt en er sneller wordt doorgeselecteerd (en dus minder ladders nodig zijn etc).
Randvoorwaarde moet wmb zijn dat iedere nieuwe nominatie minimaal 2 keer is langsgekomen voordat hij kan worden uitgeschakeld.
Eerlijk gezegd denk ik dat ik het huidige schema wel prima vind. Het is soms wel aanpoten in de eerste ronden, maar je ziet toch zeker wel een stemmer of 40 per ladder, wat zeker niet slecht is. Volgens mij is iedereen hier nu wel aan gewend en heeft iedereen wel zijn manier gevonden om ondanks de wisselende tijden vaak te kunnen stemmen. Om dat nou om te gooien en ook nog nominaties in te leveren vind ik niks.
Wat dat betreft ben ik het eens met Koen: dat er minder nieuwe binnenkomers zijn vind ik ook geen probleem, en in ieder geval los je dat niet op door nóg minder te nomineren. Je ziet dan hooguit dat er conservatiever genomineerd wordt. Juist doordat de lijst steeds verder uitkristalliseert, heb je een stuk of 800 nominaties per jaar gewoon nodig om hem fris en dynamisch te houden.
Als het per se nodig is, dan zijn luisterdrukverlichtende maatregelen die ik liever zie dan het beperken van het aantal nominaties de volgende:
-meer nummers een 'wildcard' geven voor de eerste ronde;
-herkansingen afschaffen, met uitzondering van de herkansing na ronde 1, zodat vanaf ronde 2 steeds (ongeveer) 50% afvalt en er sneller wordt doorgeselecteerd (en dus minder ladders nodig zijn etc).
Randvoorwaarde moet wmb zijn dat iedere nieuwe nominatie minimaal 2 keer is langsgekomen voordat hij kan worden uitgeschakeld.
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:28 uur
Ronde 7 - Ladder 7:
101 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 2
90 The Doors - Riders On The Storm 4
79 Tom Waits - Martha 1
75 David Bowie - Life On Mars? 3
74 Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes
53 Tori Amos - Winter
Ronde 7 - Ladder 8: .
96 The Doors - The End 2
79 Sinéad O'Connor - Troy
79 Pixies - Where Is My Mind? 3
78 DJ Shadow - Stem/Long Stem 4 (deze moet de finale halen!)
69 Arcade Fire - No Cars Go 1
57 Massive Attack - Teardrop
Ronde 7 - Ladder 7:
101 Arcade Fire - Rebellion (Lies) 2
90 The Doors - Riders On The Storm 4
79 Tom Waits - Martha 1
75 David Bowie - Life On Mars? 3
53 Tori Amos - Winter
96 The Doors - The End 2
79 Pixies - Where Is My Mind? 3
78 DJ Shadow - Stem/Long Stem 4 (deze moet de finale halen!)
69 Arcade Fire - No Cars Go 1
57 Massive Attack - Teardrop
0
titan (crew)
geplaatst: 27 november 2013, 16:30 uur
Ik vind dat bij de ladders de "druk' altijd aan het begin ligt. Omdat ik de ladder serieus neem luister ik altijd alle nummers, hetgeen een hoop tijd kost. In de tweede ronde (en verder) zijn de nummers al bekend en gaat het stemmen gemakkelijker. Een systeem waarbij de druk in de eerste ronde nog wat meer opgevoerd wordt heeft derhalve niet mijn voorkeur. In het huidige schema is het nog goed te doen.
Daarnaast vind ik het geen slecht idee om het aantal nieuwe nominaties te beperken, om de reden die casartelli ook al heeft genoemd.
Daarnaast vind ik het geen slecht idee om het aantal nieuwe nominaties te beperken, om de reden die casartelli ook al heeft genoemd.
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:31 uur
Ronde 7 - Ladder 7:
102 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
90 The Doors - Riders On The Storm
83 Tom Waits - Martha +4 (zo mooi...)
77 The Beatles - Here Comes The Sun +3
75 David Bowie - Life On Mars?
66 Bruce Springsteen - The River +2
53 Tori Amos - Winter
96 The Doors - The End
89 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
79 Pixies - Where Is My Mind?
77 DJ Shadow - Stem/Long Stem +3 (-4 correctie 7744leon)
72 Massive Attack - Angel +4
69 Arcade Fire - No Cars Go
59 Massive Attack - Teardrop +2
Ronde 7 - Ladder 7:
102 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
83 Tom Waits - Martha +4 (zo mooi...)
77 The Beatles - Here Comes The Sun +3
66 Bruce Springsteen - The River +2
53 Tori Amos - Winter
96 The Doors - The End
89 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
77 DJ Shadow - Stem/Long Stem +3 (-4 correctie 7744leon)
72 Massive Attack - Angel +4
59 Massive Attack - Teardrop +2
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:33 uur
Ronde 7 - Ladder 7:
103 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
87 Tom Waits - Martha +4 een van de mooiste nummers ooit gemaakt
77 The Beatles - Here Comes The Sun
69 Bruce Springsteen - The River +3
55 Tori Amos - Winter +2
Ronde 7 - Ladder 8: pas
96 The Doors - The End
89 Depeche Mode - Enjoy The Silence
77 DJ Shadow - Stem/Long Stem
72 Massive Attack - Angel
59 Massive Attack - Teardrop
Ronde 7 - Ladder 7:
103 Arcade Fire - Rebellion (Lies) +1
87 Tom Waits - Martha +4 een van de mooiste nummers ooit gemaakt
77 The Beatles - Here Comes The Sun
69 Bruce Springsteen - The River +3
55 Tori Amos - Winter +2
Ronde 7 - Ladder 8: pas
96 The Doors - The End
89 Depeche Mode - Enjoy The Silence
72 Massive Attack - Angel
59 Massive Attack - Teardrop
0
geplaatst: 27 november 2013, 16:40 uur
]Puntenverdeling: 4-3-2-1, Controle: Mumeladder punten controleren - goo.gl (dit laten staan!)
Ronde 7 - Ladder 7: Wat doet ome Bruce daar, zo onder dat allegaartje van ene Lloyd Cole?
103 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
88 Tom Waits - Martha +1
80 The Beatles - Here Comes The Sun +3
73 Bruce Springsteen - The River +4
57 Tori Amos - Winter +2
Ronde 7 - Ladder 8:
96 The Doors - The End
90 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
82 Pixies - Where Is My Mind? +3
76 Massive Attack - Angel +4
61 Massive Attack - Teardrop +2
Ronde 7 - Ladder 7: Wat doet ome Bruce daar, zo onder dat allegaartje van ene Lloyd Cole?

103 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
88 Tom Waits - Martha +1
80 The Beatles - Here Comes The Sun +3
73 Bruce Springsteen - The River +4
57 Tori Amos - Winter +2
Ronde 7 - Ladder 8:
96 The Doors - The End
90 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
82 Pixies - Where Is My Mind? +3
76 Massive Attack - Angel +4
61 Massive Attack - Teardrop +2
0
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2013, 16:48 uur
Ik heb dan nog, op verzoek van El Ninjo een ander alternatief dat in principe het beste van meerdere werelden verenigt maar wel ten koste van de traditie.
Het is een systeem gebaseerd op ladders van 10 in de tweede fase en wat dus uitkomt op een finale van 25 ipv 32. (!!!)
Qua druk en regelmaat:
* Ladders staan 24 uur
* Ronde 1 t/m 4 wordt met 3 ladders per keer gespeeld, daarna met 2 per keer.
* Laddergrootte is 12 nummers voor ladder 1, H1 en 2, daarna alleen nog maar 10.
Verder: 700 nieuw nominaties en geen vrijgelote platen voor ronde 1.
Dat houdt dan dus in ronde 1 + herkansing + ronde 2 36 nummers per 24 uur in, daarna een tijdje 30 per 24 uur en we eindigen met 20 per 24 uur.
Discuss!
Het is een systeem gebaseerd op ladders van 10 in de tweede fase en wat dus uitkomt op een finale van 25 ipv 32. (!!!)
Qua druk en regelmaat:
* Ladders staan 24 uur
* Ronde 1 t/m 4 wordt met 3 ladders per keer gespeeld, daarna met 2 per keer.
* Laddergrootte is 12 nummers voor ladder 1, H1 en 2, daarna alleen nog maar 10.
Verder: 700 nieuw nominaties en geen vrijgelote platen voor ronde 1.
Dat houdt dan dus in ronde 1 + herkansing + ronde 2 36 nummers per 24 uur in, daarna een tijdje 30 per 24 uur en we eindigen met 20 per 24 uur.
Discuss!

* denotes required fields.