MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Top zaaf en t was erg leuk

Telamon
zaaf schreef:
Tijd voor de groep, die in 1980 een album uitbracht dat de kwaliteit van Gentlemen Take Polaroids zeer dicht naderde: The Feelies!

Take it away Telamon

Even de comp opstarten. Kan jij je verdiende applaus in ontvangst nemen. Kwartiertje bierdouche, slipjes gooien, bis bis, lauwerkransen, knuffelbeertjes etc voldoende, zaaf?

zaaf
ach, hier thuis krijg ik altijd na weer een door mij uitgezette speurtocht een hele wasmand over me heengestort...

zaaf schreef:
Dat was m. Het was me een waar genoegen. leuk dat er veel deelnemers waren - ook andere gezichten dan ik altijd maar weer tegenkom

Tijd voor de groep, die in 1980 een album uitbracht dat de kwaliteit van Gentlemen Take Polaroids zeer dicht naderde: The Feelies!

Take it away Telamon

Veel dank Zaaf, mooie Greatest Hits aflevering

Mooie top 10. Kan prima leven met de nr.1.
Sowieso 1 van de mooiste nummers ooit gemaakt.

zaaf, top gedaan.!!
Bedankt voor de organisatie.

En nu voor straf iedereen Manofon en Blemish luisteren.

zaaf
Ja, dat is wel de kanttekening. De latere Sylvian en de vroegere Japan komen er bekaaid vanaf. En reken maar dat daar fraai werk bij zit!

De dubbel-lp van Gone to Earth ligt hier klaar - we trekken de vibe even door. Thanx, Zaaf!

Manafon ken ik niet..maar The heart knows better en A fire in the forest van Blemish bv zijn heerlijk!!!

Telamon
Greatest Hits of The Feelies
https://rgcred.files.wordpress.com/2012/12/feelies-band.jpg

Velvet Underground, Talking Heads, of recenter Vampire Weekend,
mocht één van deze bandnamen je aanspreken, en je kende The Feelies nog niet, doe dan de komende week mee met The Greatest Hits van The Feelies.

maar de kans is groot dat je het debuutalbum Crazy Rhythms uit 1980 vast wel eens gehoord hebt. Volgens de popcritici een klassieker! Maar voor velen houdt het dan wel op. De band heeft echter nog vier goed gewaardeerde albums gemaakt, en onlangs hebben ze aangegeven dat er een zesde album zelfs in de planning staat. Maar laten we daar niet opwachten en komende week eens het beste tot nu toe onder elkaar gaan zetten.

Ik heb het beste van de vijf albums, volgens MuMe dan, in een startlijst met 20 nummers gezet. Deze startlijst mogen jullie aanvullen met 10 andere nummers. De 10 meest genoemde komen dan bij de startlijst. Het fijne is dat dit niet veel tijd hoeft te kosten. Want de band stopt na 10 of 11 nummers per album! (ok, laatste album had er 13) In totaal 52 nummer, waarvan er dus 20 al in de startlijst staan, ofwel uit 32 nummers hoef je maar te kiezen.

Ronde 1: Aan jullie de vraag 10 nummers te noemen die niet in de startlijst staan, maar er toch wel bij zouden moeten horen. Deadline: maandagavond 20:00u.

Ronde 2: na maandagavond heb je tot woensdagavond 20:00u de tijd om van de 20+10=30 nummers er weer 10 weg te stemmen. De 10 meest genoemde nummers vliegen er dan weer uit. Met de overgebleven 20 nummers gaan we dan de finaleronde spelen.

Finaleronde: tot vrijdagmiddag 16:00u (dus niet 20:00u, dit ivm bruiloft) heb je de tijd om hiervan een top 10 samen te stellen. Na 20:00u wordt dan de uitslag bekend gemaakt.

Startlijst:

The Boy with the Perpetual Nervousness
Loveless Love
Moscow Nights
Crazy Rhythms

On the Roof
The High Road
Slipping (Into Something)
The Good Earth

It's Only Life
Deep Fascination
Higher Ground
For Awhile

Waiting
Time for a Witness
Sooner Or Later
Find a Way

Nobody Knows
Again Today
Morning Comes
Change Your Mind

Helaas staan niet alle albums op Spotify. Deze wel:

Dan is het album Time For A Witness hier op youtube te beluisteren: Feelies - Time For A Witness - YouTube

En Only Life hier: The Feelies - Only Life

En tenslotte wat namen taggen die ik tegenkwam bij de verschillende album berichten: Alicia Booyo cddrive Chameleon Day Chronos85 endtroducer endtroducer freakey Grootfaas hmaeghs khonnor Lennonloverlikeahurricane Linus Van Pelt Lucky Luke Marjet maxinator MVW Nihilisme Noudduon Oldfart peerhendriks R-Know Visca Barca
wibro Misschien willen jullie ook wel mee doen?

Telamon
Dit zijn de overgebleven 32 nummers, ofwel de keuzelijst voor ronde 1:

Fa Cé La Crazy Rhythms
Forces at Work Crazy Rhythms
Original Love Crazy Rhythms
Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey Crazy Rhythms
Raised Eyebrows Crazy Rhythms
The Last Roundup The Good Earth
When Company Comes The Good Earth
Let's Go The Good Earth
Two Rooms The Good Earth
Tomorrow Today The Good Earth
Slow Down The Good Earth
Too Much Only Life
The Undertow Only Life
The Final Word Only Life
Too Far Gone Only Life
Away Only Life
What Goes On Only Life
Decide Time for a Witness
Doin' It Again Time for a Witness
Invitation Time for a Witness
For Now Time for a Witness
What She Said Time for a Witness
Real Cool Time Time for a Witness
Should Be Gone Here Before
When You Know Here Before
Later On Here Before
Way Down Here Before
Here Before Here Before
Time Is Right Here Before
Bluer Skies Here Before
On and On Here Before
So Far Here Before

O en hebben ze geen Ep s en b kanten van singles ofzo? ..ken de hele band zelf niet hoor

zaaf
En solowerk van Glenn? (familie) Magdat?

Telamon
zaaf schreef:
En solowerk van Glenn? (familie) Magdat?

En dan The Trypes zeker ook?

zaaf
zeg jij het maar!

Telamon
zaaf schreef:
zeg jij het maar!

Dan niet.

laten we maar bij The Feelies blijven.

zaaf
helder

Telamon
luigifort schreef:
O en hebben ze geen Ep s en b kanten van singles ofzo? ..ken de hele band zelf niet hoor

1 EP maar daar staan vier nummers op waarvan er twee op The Good Earth terecht zijn gekomen, en de andere twee zijn covers van The Beatles (let ook eens op de Beatles cover op Crazy Rhythms!) en van Neil Young.

Leuk!
Deze moeten er bij:
Fa Cé La Crazy Rhythms
Everybody's Got Something to Hide Except Me and My Monkey Crazy Rhythms
Raised Eyebrows Crazy Rhythms

Welke morons hebben Original Love niet in de top 3 van Crazy Rhythms staan!

Telamon
Grootfaas, je moet er wel 10 noemen.

zaaf
En je vraag met een vraagteken afsluiten.

Telamon
zaaf schreef:
En je vraag met een vraagteken afsluiten.

Mooi editie zaaf zeer veel dank.

Heb alleen Crazy Rhythms thuis, dus ronde 1 en 2 passen niet bij mij. Wellicht bluf ik mij in de finale.
Goede muziek is ten slotte goede muziek?

Telamon
EttaJamesBrown schreef:
Heb alleen Crazy Rhythms thuis, dus ronde 1 en 2 passen niet bij mij. Wellicht bluf ik mij in de finale.
Goede muziek is ten slotte goede muziek?

Het leuke van dit spelletje is het ontdekken van nieuwe muziek. De overgebleven 32 staan klaar om beluisterd te worden. Daarvan 10 kiezen lijkt me niet zo moeilijk, en ook geen tijdrovende klus.

zaaf
Away Only Life
Decide Time for a Witness
Fa Cé La Crazy Rhythms
Paint It Black Crazy Rhythms (!)
The Last Roundup The Good Earth
Time Is Right Here Before
What She Said Time for a Witness
When Company Comes The Good Earth

Ik sla heel even over, maar dat kan iedere moment natuurlijk weer veranderen... ik ken maar een album van The Feelies. Wel een superalbum! Ga zo door, heren!

Bedankt Zaaf... het was een eer om mee te doen!

zaaf
Alicia schreef:
Ik sla heel even over, maar dat kan iedere moment natuurlijk weer veranderen... ik ken maar een album van The Feelies. Wel een superalbum! Ga zo door, heren!
Als je deze een beetje volgt krijg je nog meer moois te horen. Mooie intro voor meer Feelies!

zaaf schreef:
4. Orpheus
Het prijsnummer van Secrets of the Beehive. Met een van de mooiste stiltes in zijn repertoire (op de helft van het nummer)

Nog even een nabrander:
Inderdaad schitterende stilte, ik heb het vanavond een paar keer beluisterd en was me nooit zo opgevallen.....

Goed... ik volg The Feelies!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.