MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
zaaf schreef:
(quote)
oeps?

Ik had hem wat naar voren geschoven maar vergeten de rest goed door te schuiven, Orpheus was er daardoor tussen uit gevallen.

Maar opgelost

zaaf

dix
zaaf schreef:
We blijven straks allemaal hangen bij The Feelies

The Feelies dreigen met een nieuwe release. In dat licht komt een GH editie nét iets te vroeg.

1. Brilliant Trees*
2. Adolescent Sex (Japan)
3. Forbidden Colours (met Ryuichi Sakamoto)
4. Nightporter (Japan)
5. The Ink In The Well
6. Nostalgia*
7. The Other Side Of Life (Japan)*
8. Orpheus
9. Before The Bullfight*
10. Quiet Life (Japan)

01. Brilliant Trees*
02. Before the Bullfight
03. Blackwater (Rain Tree Crow)*
04. Methods Of Dance (Japan)*
05. I Surrender
06. Nightporter (Japan)
07. Visions Of China (Japan)
08. Nostalgia*
09. The Boy with the gun
10. The Ink In The Well

Ik gooi d'r een zaafisme tegenaan: momentopname, met een uur kan alles anders zijn. Krakelemenokkiesteyn, wat heeft die man mooie en beslissende muziek gemaakt: kernpunten, scharnieren in de populaire muziek.

Dit luisteren op mp3 zou eigenlijk als heiligschennis moeten worden betiteld. Dit moet je beluisteren, als je helemaal 'zen' bent of wilt worden. Onderdeel van de training "onthaasten voor de postmoderne neoromanticus". Gezeten op de beste stoel/bank in je huis en let it all flow

zaaf
De uitslag van de Greatest hits van David Sylvian!
http://www.concertlivewire.com/jpegs/sylvian.jpg
24 users hebben deze eindscore gefaciliteerd.

zaaf
20. Silver Moon
19 punten en 5 keer genoemd.

19. The Ink In The Well
32 punten en 9 keer genoemd.

18. Visions Of China (Japan)
33 punten en 6 keer genoemd.

17. The Boy With The Gun*
35 punten en 8 keer genoemd.

16. The Other Side Of Life (Japan)*
37 punten en 12 keer genoemd. De nummer 1 van EttaJamesBrown

12 nominaties en toch 16e...

zaaf
15. Let The Happiness In
40 punten en 8 keer genoemd.

14. Adolescent Sex (Japan)
49 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van 50tracks

13. Swing (Japan)*
49 punten en 10 keer genoemd. De nummer 1 van Premonition

12. I Surrender
55 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van Alicia

11. Gentlemen Take Polaroids (Japan)
65 punten en 10 keer genoemd. De nummer 1 van Salvadore

Ik raak er helemaal gezaafd van.

zaaf
10. Quiet Life (Japan)

69 punten en 14 keer genoemd.

Quiet Life, het album, was een gigantische stijlbreuk ten opzichte van de voorganger, Obscure Alternatives. Van een gitaarband werd Japan meer een toetsenband, het imago werd aangepast, zo ook de composities en arrangementen.
Maar belangrijker voor dit spel, DS ging zijn stem anders gebruiken. Meer vanuit de buik, vanuit de diepte. Quiet Life was de eerste single als zodanig en hoewel het uitermate toegankelijk klinkt, zijn de diepere lagen - die later nog meer werden uitgebouwd - hier al duidelijk aanwezig.

zaaf
9. Methods Of Dance (Japan)*

71 punten en 13 keer genoemd.

De openingstrack van (ik heb t over vinyl) kant twee van Gentlemen. Over een Moroder-achtige synth komt een majestueuze baslijn en een rollend, markant drumpatroon te liggen.
Karn's sax is helder aanwezig, een Japans aandoend dameskoortje en alle verdere ingrediënten die Japan heeft laten evolueren en de band tot een stevige naam hebben gemaakt.

zaaf
8. Blackwater (Rain Tree Crow)*

71 punten en 13 keer genoemd. De nummer 1 van vigil

In 1991 vond er een reunie plaats van Japan. Weliswaar onder de naam Rain Tree Crow. Deze naam werd gekozen om te breken met het verleden van Japan, met de intentie hier een tijdlang mee verder te werken. Gaandeweg het project verliep het proces moeizamer en moeizamer.
De bandleden kregen steeds meer het idee dat ze werden gebruikt als sessiemuzikant voor een soloproject van DS. Het was dan ook (helaas) geen lang leven beschoren. Blackwater was de enige single van de band.

zaaf schreef:

14. Adolescent Sex (Japan)

daar gaat mijn nummer 2 al.

zaaf
Toch niet slecht gedaan voor een track - oude Japan-stijl.

8ste!

Ik ben tevreden

zaaf
7. Nostalgia*

78 punten en 15 keer genoemd.

Nominatie die het het hele spel erg goed deed. Meest genomineerd, nauwelijks pogingen te elimineren. Een zevende positie valt mij derhalve niet mee. Maar er zijn ook nog wat klasbakken te gaan.
Zeer stemmig nummer met een mooie opbouw. Geinspireerd door de gelijknamige film van Andrei Tarkovski uit 1983. (The sound of waves in a pool of water....)

vigil schreef:
8ste!

Ik ben tevreden

Ik ben pas tevreden als mijn nummer 1 ook echt 1 wordt.

zaaf
hold your horses - ah, je hebt je verklapping ingetrokken

zaaf
6. Brilliant Trees*

78 punten en 15 keer genoemd. De nummer 1 van dynamo d, Mjuman

Het titelnummer van het gelijknamige album DS koos voor zijn eerste album voor een groep muzikanten waar hij connectie mee had en die elkaar kenden en aanvulden.
Géén sessiemuzikanten dus, hij wilde dat de artiesten voeling hadden met het materiaal en hun rol. Minder cerebraal dus. En dat is goed te horen. Luister daarnaast eens goed naar het prachtige uitgesponnen uittro!

zaaf
5. Before The Bullfight*

79 punten en 13 keer genoemd. De nummer 1 van luigifort, ranboy, Chameleon Day

ビフォア・ザ・ブルファイト (Before The Bullfight in het Japans)
Je voelt de ruimte in die hoorn-doordrenkte sfeer voordat Sylvian begint te zingen met zijn fluweelzachte stem. De instrumentatie is ronduit prachtig, de hoorn en gitaren golven als mistflarden in een schemerig landschap .
Er is een moment waarop Sylvian zingt ' a ship on the sea that threatens to me... never go ' en de instrumentatie zakt weg alsof het verlies te groot is om te dragen - dit is echt prachtig.

zaaf
4. Orpheus

94 punten en 18 keer genoemd. De nummer 1 van zaaf, dix

Het prijsnummer van Secrets of the Beehive. Met een van de mooiste stiltes in zijn repertoire (op de helft van het nummer). Flink puntenverschil met de nr 5.

5 van de 7 uit de top 10 zijn nominaties. Weird.

zaaf
Dat verandert nog

zaaf
3. Ghosts (Japan)

107 punten en 16 keer genoemd. De nummer 1 van Renoir, bikkel2, Misterfool, johan de witt

Weer een flinke sprong in puntenwaardering.

Ghosts was de tweede single van Tin Drum (echter drumloos) en werd de grootste hit voor Japan. Dat weerhield ze niet een paar maanden later te stoppen met de band.
David Sylvian zong het nummer met de 'oude' backingtrack opnieuw in voor het verzamelalbum 'Everything and Nothing' - ontevreden over zijn zang op de Tin Drum-versie?

zaaf
2. Forbidden Colours (met Ryuichi Sakamoto)

120 punten en 20 keer genoemd. De nummer 1 van Titmeister, laxus11

Forbidden Colours is de tweede single die David S en Ryuichi S samen maakten (na Bamboo Houses). Het is een vocale versie van het thema dat Sakamoto maakte voor de film 'Merry Christmas, Mr. Lawrence'
De titel verwijst naar een gelijknamig boek van Yukio Mishima uit 1953. Zowel de film als het boek - hoewel niet verbonden - behandelen het exploreren van homosexuele gevoelens.
De track is meermalen bewerkt uitgebracht door beiden. Het was de b-kant van Red Guitar, de 'lead'-single van Brilliant Trees, en een bonustrack van Secrets of the Beehive.

zaaf
1. Nightporter (Japan)

139 punten en 19 keer genoemd. De nummer 1 van MarcodB, nelis, Telamon, aERodynamIC, Rudi S

Een terechte nummer 1 (voor de verandering ) Het was lange tijd spannend of het toch Forbidden Colours zou worden, maar in de strijd had Nightporter duidelijk de langste (en krachtigste) adem.

Japan's Satie-eske monument, goed voor een vaste plek in de top2000. Een allemansvriendje dus? Naar mijn idee niet zozeer, in ieder geval niet met dat doel gemaakt.
Het is een prachtig, verstild werkje, dat het gewoon doet - ook zonder de kenmerkende bas en synth die de rest van het album Gentlemen Take Polaroids kenmerken.

zaaf schreef:
hold your horses - ah, je hebt je verklapping ingetrokken

Wij hebben dezelfde lezers

zaaf
Dat was m. Het was me een waar genoegen. leuk dat er veel deelnemers waren - ook andere gezichten dan ik altijd maar weer tegenkom

Tijd voor de groep, die in 1980 een album uitbracht dat de kwaliteit van Gentlemen Take Polaroids zeer dicht naderde: The Feelies!

Take it away Telamon

Telamon
Het was weer een fijne week, zaaf. Waarvoor dank!

maar je weet: de koning is dood, leve de koning!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:12 uur

geplaatst: vandaag om 16:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.